Tomaass a autoskijoring

134308_1477223501060_1547915559_30938488_6640346_o.jpgObjevil jsem novou zábavu a to táhání se na lyžích za autem,
víc o tom  a mejch skoro prvních závodech
uvnitř.

První autoskijoring jsem coby lyžar absolvoval loni, ale
dopadlo to tak, že se nám auto rozbilo v první zatáčce, takže jsem se moc
nesvezl. Letos si takhle sedím doma a sestra mi povídá, že kluk její kamarádky
hledá nějakýho lyžaře, tak ji napadlo, jestli bych nechtěl jet. Moc o tom
nepřemýšlím, odpovídám, že klidně a dál projíždím fejsbuk, porno, kola a tak.
Druhej den ráno mi ale volá nějakej týpe, jestli se může stavit a jestli se
dohodnem a tak. Zjišťuju teda, že Kuba – řidič, má Suzuki Swift, který dával
celej rok dohromady, motor, rám, sedačky, no všechno předělaný, že se tím ještě
ani pořádně nesvezl, tak to půjdem večer zkusit. Odpoledne si pro jistotu ničím
vazy v lokti na klu-skách, ségra tejpuje a okolo osmý večer už pádím na
první testovací jízdu.

 281220101539.jpg

Po hrozným bloudění trefuju ke Kubovi, všechno připraveno,
beru chrániče na kolo, integrálku, Swift se zahřejvá, jdem na to. Nejdřív Tě vytáhnu
jen tak zlehka tady na kopec a zpátky, ať si to zkusíš, to beru. Tak jedeme po
zapadlejch cestách, úplnou tmou, do kopce to celkem táhne, ale tak říkám si, že
je to docela datelný, v tom se vracíme zpátky ke garáži, ptám se, co se
děje a prej nedobíjí altík a vůbec to díky tomu nejede, dáme nabitou baterku,
aha.

 77564_1452352679305_1547915559_30886729_2001352_o.jpg

S novou baterkou už to celkem jede, celkem hodně, když
si tam tak visím na konci pětimetrovýho lana, 100 km/h, tma tmoucí, máminy
starý lyže se klepou, kdesi ve sněhem zapadlejch vesničkách pod Kozákovem a
kromě hroznýho řevu naštvanýho japonce ticho klid, říkám si, jestli nejsem
debil a proč to dělám. Moje dlouhosáhlý přemejšlení, vyruší nějaký blikání,
chvíli trvá, než mě dojde, že jsou to jiskry jako kráva, protože jsme vjeli na
posypanou cestu, Kuba zastavuje a povídá, že mu taky chvíli trvalo, než mu to
došlo, jedem prej jinam. Jestli se dalo předtím aspoň jakžtakž brzdit, tak teď
už vůbec, takže netrvá moc dlouho a dávám si pěkně čelo o zadní dveře a výstup
do lesa. V autě není samozřejmě slyšet nic, takže se uvnitř ztráta Toma
neregistruje a bruslím ke garáži, kde se potkáváme. Následuje ještě jeden
výstup ven, zase jsem to nedobrzdil a po necelý hodince tahání mam dost, leje
ze mě, nohy bolej, balíme to, jsem rád, že žiju, kdybych to zapíchnul někam do
lesa trochu víc, asi by mě nikdo nenašel.

Dáváme nabít baterku slíkám se a jdem se ještě normálně
projet, mám sakra strach, ale auto fakt funguje a Kuba to má celkem v ruce,
na ježdění autem rychle na asfaltu jsem celkem zvyklej, ale takhle na sněhu s dobrejma
gumama po zapadanejch cestách, no koukněte na video, občas je tam něco vidět.

http://www.youtube.com/watch?v=P3-NqyXu770

Loučíme se a dáváme si sraz o pár dní později v neděli v půl
sedmý ráno na trati. Je neděle ráno, loučím se s ženou, jak když jdu do války,
beru si starou vestu s páteřákem, co jsem vozíval na kolo a jedu. Na místě už
je Kuba, jeho přítelkyně Verča a jeho swišť. Registrujem se, procházíme trať a
zjišťujeme, že to nebude málo. Trať je solidně prodloužená oproti loňskejm
ročníkům, začíná to mírnou levou, pak rovinka, eSíčko, který se časem stává
eSíčkem jen pro dvoukolky, čtyřkolky to jezděj rovně, největší palba až dozadu
k lesu, brzdy, zatáčka o 180, kam neustále jezdí traktor tahat lidi ven,
pravá levá z kopce dolů, kde choděj ven lidi, co projeli předchozí
zatáčku, rovinka, pravá a rovně do kopce na skok, za skokem mírná levá do cíle,
cíl.

 135909_1478608815692_1547915559_30942025_7701549_o.jpg

Závod se jede na dvě kola s tím že ráno je jeden
měřenej trénink, ve kterým se vejdou na trať tři auta zároveň, ať to odsejpá,
po něm následuje první jízda z který se dá postoupit do finále, tyhle
závodní jízdy už se jezdí jen po dvou autech, když jde někdo ven a nebo se
rozbije auto, tak dostává druhý auto opravnou jízdu. První jedou dvou kolky, po
nich čtyřkolky, jak jednoduché.

Okolo devátý tedy přichází náš čas, Kuba je nervózní, práce
na autu bylo moc a teď přichází první test jeho celoročního úsilí. Já jsem taky
nervózní, protože mým posledním snem je rozšvihat se, potom kolik jsem vrazil
do sjezďáka, na laně za autem. Pokyvuju na startujícího týpka, že jsem ok,
dostáváme znamení a už to jede, swišť hrabe, já bruslím, ale za pár vteřin už
hrdině vlaju, celkem si to osahávám, je to jen o brždění pluhem, rovnováze  a občasný improvizaci, na rovince před
vracečkou u lesa, letíme zle, držím se, na skok ale moc nejedem (tady jsem
dojel loni), okolo cíle už spíš jen tak projíždíme a další kolečko už jedu s prstem
v nose, protože stávkuje čerpadlo a motor se nevytočí ani nad dvě otáčky
za minutu.

 020120111601.jpg

Moc jsme si to teda neosahali, Kuba je nešťastnej, ale auto
zná šroubek po šroubku, takže obvolává známý, shání čerpadlo, bere šroubovák s kladivem,
máme dost času na opravu. Je tu asi 50 dvoukolek a k tomu nějakejch 25
čtyřkol, co chvíli to někdo zandá do závěje, takže žádnej stres. Já fasuju
řízekčaj od Verči a jdem koukat na trať.

Největší divácký osazenstvo je samozřejmě okolo skoku a lidi
tam předváděj neskutečný věci, co se bude dít v závodě mi není jasný.

Kuba spravuje auto, mění čerpadlo a dává plnou nádrž,
protože to vypadalo, že se do hadičky na benzín dostala bublina, takže se nádrž
bude muset ještě poladit, nebudem to startovat moc brzo před závodem, ty dvě
kola to dá.

Před jízdou zjišťuju od dojíždějících lyžařů jaký to je,
mezi vzdycháním a stenáním rozpoznávám slova jako dost, led, klouže, rychlý,
led, super. Po nekonečným čekání se dostáváme odpoledne na start. Jsem
vymrzlej, unavenej, ale start mě probouzí, Swift letí, tak letíme. Ráno to bylo
o nečem jiným, zásadní rozdíl byl, že se jelo na sněhu, teď povrch trati změnil
na led, bahno a popadaný díly z aut. S tupejma lyžema hodně
improvizuju, takže se často objevuju před autem nebo v závěji, ve vracečce
třeba předjedu Kubu na celý lano a čumím mu dovnitř, kolik tam má práce, každý
předjetí auta a ztráta rychlosti zaručuje hodně velký škubnutí, takže často
vlaju jako hadr na holi, ručkuju po laně tam a zpátky, no celkem komedie. U
skoku už začínám cejtit stehna a to najíždíme teprve do druhýho kola. Začínám
težce nemoct, každý nasazení pluhu mě stojí hroznejch sil, klepou se mě nohy,
musím to vydržet. Na skok docela letíme, já už z posledních sil vlaju,
takovýhle krizovky a křeče nemám teda ani na kole, na dopadu ulítává plech z motoru
přesně mě pod lyži, Kuba asi myslí,  že
se tam nudím nebo co, že dostávám takovýhle překvápka. Projíždíme cílem a mě
hořej stehna, kroužím za autem do depa a padám na zem, nemůžu, jsem ajtý
vykydlá kancelářská sračka snoubící se s majetkovým poradcem, která v posilovně
cvičí jen svoje dojebaný rameno a nevydrží stát ani čtyři minuty na lyžích,
první závod na kolech bude ostuda.

Kuba je šťastnej, že jsme to zvládli, auto jelo, on to nikam
nevyslal a já nepadnul, přeju mu to, nám to.

 134308_1477223501060_1547915559_30938488_6640346_o.jpg

Jdem okouknout časy a vůbec to není špatný, končíme 16 z 50,
na postup do finále nám sice pár vteřin chybí, postupuje 12 aut, ale já jsem za
to rád, protože začíná bejt tma a já nemám sil. Až bude auto v plný kondici
a já si nechám nabrousit lyže, tak vám to ukážem.

Ještě jdem okouknout, co se děje na trati a není to málo,
třeba báwu na skoku v  první jízdě upadne
tolik plastů, že nevěřím, kolik jich na sobě auto vůbec může mít, sotva to lidi
posbíraj, tak mi v druhý jízdě dokazuje, že mu ještě hodně zbylo. Každej
tomu dává, jak kdyby šlo o všechno, ale zase to chápu, že když ladíš auto celý
léto na seriál zimního autoskijoringu a konečně přijde ten první vytouženej
závod, jde o všechno.

Tenhle víkend jsem vynechal, protože si zima dala na chvíli
pauzu a plácat se v bahně a bejt z toho tejden nemocnej nemá cenu,
ale snad ještě nějaký závody s Kubou objedu, je to fajn a další nová věc
do mýho repertoáru. Kdyby nám třeba na závod někdo půjčil GoPro, bylo by to
kůůůl.

Vemte káru, lano, lyže a ještě zbývají čtyři závody,
tomaass.

020120111601.jpg 020120111602.jpg 020120111603.jpg
020120111604.jpg 030120111610.jpg 132207_1479799725464_1547915559_30944423_6314358_o.jpg
132208_1477223261054_1547915559_30938486_5043646_o.jpg 132902_1478173164801_1547915559_30941120_1492591_o.jpg 133052_1479799525459_1547915559_30944422_4420677_o.jpg
133508_1478173324805_1547915559_30941121_7021840_o.jpg 134308_1477223501060_1547915559_30938488_6640346_o.jpg 135396_1478172764791_1547915559_30941117_3783718_o.jpg
135909_1478608815692_1547915559_30942025_7701549_o.jpg 164126_1646778983441_1655920394_1539730_5144227_n.jpg 168833_1480897352904_1547915559_30945957_3576930_n.jpg
169864_1478172884794_1547915559_30941118_3013802_o.jpg 281220101539.jpg 29675_1249578890087_1547915559_30508478_507806_n.jpg
29675_1249579170094_1547915559_30508481_5736852_n.jpg 31166_1279887687788_1547915559_30571646_2972444_n.jpg 38264_1309006735746_1547915559_30632153_2836658_n.jpg
38454_1309004895700_1547915559_30632152_4347245_n.jpg 51656_1428127593693_1547915559_30845536_3198273_o.jpg 51656_1428127713696_1547915559_30845539_1118222_o.jpg
51656_1428127753697_1547915559_30845540_2424449_o.jpg 53032_1404803010593_1547915559_30812922_6123577_o.jpg 53032_1404803050594_1547915559_30812923_3240775_o.jpg
57505_1406892062818_1547915559_30817510_6634229_o.jpg 57505_1406892102819_1547915559_30817511_3911235_o.jpg 62568_1359023866143_1547915559_30737525_4066830_n.jpg
6K9Y5606.jpg 77564_1452352679305_1547915559_30886729_2001352_o.jpg u_ski_koz_020111_1.jpg
u_ski_koz_020111_2.jpg u_ski_koz_020111_3.jpg u_ski_koz_020111_4.jpg
u_ski_koz_020111_5.jpg u_ski_koz_020111_6.jpg u_ski_koz_020111_7.jpg
u_ski_koz_020111_8.jpg    

19 komentářů pod “Tomaass a autoskijoring”

  1. Čárys

    naprostá pecka !!!
    Go pro ti klidně pujčím, v tom nevidím problémeček.

    Rozdrážděnej swift brečí krásně, krásně! Že bych se taky přihlásil ? Akorát ta moje těžká kráva tam tak maximálně rozšíří trať : )

  2. tomaass

    nějakej blb to loni s T5 jel a byla to hrozná podívaná, hlavně na skoku

    http://bozidecka.com/wp-content/gallery/100125_kozakov/pict0044.jpg

    jinak víc videí u kuby cihly na plynu :-) http://www.youtube.com/user/cihlanaplynu

  3. camel

    MOC pekne!A navic vas sponzorujou Turnovske instalaterske Legendy HNAPO-Vyborny!!

  4. eMTý

    dobrý jaxvině, úplně mi to připomnělo zážitek z motoskijoringu, před pár lety jsme se s kamarádem, co jel i evropu v enduru, hecli, že dáme mistrák někde v orlickejch horách. Musim říct, že žádná legrace, myslim, že docela lyžuju, ale vlízt za někoho, kdo to na motorce umí, to pak jde i o zdraví. Tenkrát z toho byl dokonce ale nějakej bod v mistrovství republiky. a mě týden bolely stehna. za nějakou nasranou károu, čtyřkolkou, to musí být velký bavení…

  5. tomaass

    eMTý: kdybys měl zájem, tak jestli pamatuješ takovýho toho týpka, jak tenkrát zbořil porsche a balil ségru, shání lyžaře za corolu 4×4 280 koní, já to odmítl :-)

  6. Čárys

    4: tomaass : Já myslel s BMW, T5tce bych to nemohl udělat :) Teď jsme do nej akorát sehnali novej motor (starej už hrozně kvičí) a to 2,6 v benzínu. (200 koní) za 5 litrů, nekup ho. Takže jedině s tímhle.

    Ale polet s T5 se cení, chlapík ví jak utrácet peníze. Mimochodem tvoje stať o tom, jak chlapíkovi padaly plasty – fakt jsem se nasmál. Jak říkám, pěkná akce, dobrej výkon, super report a fota.

  7. Čárys

    4: eMT7 : hele, bratři Barešů tady od nás – Radka možná budeš znát, vyhrál asi 3x za sebou republiku v “hobby” jezděj motoskijoring už několik let – a prej je velkej nedostatek lyžařů. Když jsem viděl video, jak tam v 6o ti pětkách lítaj kameny a chlapíci na MX najížděj lyžařovi před sebou na patky, jímala mě hrůza…

    Tenhle sport není pro teplý, vůbec ne.

  8. HonzaKrepelka

    ty jo na tom skoku ty auta dostávají docela nechutnou sadu a myslim, že panáček na lyžích si to asi taky zrovna dvakrát neužíval…ale respect tobě

  9. tomaass

    Čárys: až jednou bude mokro musím přijet!

  10. Luck-ass

    Ty jo zrovna sem zavzpominal na zavody za 4kolkou jsou to 4 min vykonu ale clovek je rozbitej jeste tyden a to modleni at to tomu ridici nezkurvis padem:)

  11. tomaass

    Luck-ass: 4kolka by byla http://bozidecka.com/?p=6274, kde se něco jede?

  12. Čárys

    Nebo až napadne trocha, jen trocha sněhu.
    Mezitím doklepem tenhle motor, a pak to teprve bude tóčo ! : )

  13. Luck-ass

    Zjistím! šel bych do toho znova klidně:)

  14. ddd - andy

    To chci zkusit! Na půdě oklepu nějaký práskačky – kdo má káru? :D

  15. hajes

    co to je za ram? ma jedno dost slabe misto. zadni dva trojuhelniky nemaji dole zadne zavetrovani. v tomhle miste se bude kroutit karoserie. taky se divam, ze pod palubovkou neni zadna trubka?

    jinak co ten stroj umi? je to skupina N specifikace? nejak podrobne info?

    2carys: VW nejsou na litani :o) maji hlinikovy napravy pro germansky dalnice, ktere maji povrch jak zavodni okruhy. skoda uz je lepsi tank na cesky silnice :o) zrovna pres vanoce jsem testoval jestli fabie umi litat :o) a lita dobre, jen jsem ztratil antenu ze strechy :-D

  16. miki

    Pecka! Jezdili sme za Feldou s kámošem a byla to síla, při 5okm/h máš už pocit že seš v hyperprostoru, každý zabrždění je peklo, neustále lítáš do kufru nebo závěje, nohy bolej neuvěřitelně, ale byla to bomba:) Šel bych do toho hned jako jezdec i jako řidič.

  17. Čárys

    4: hajes : Fábie nikdy nebránila v rozletu především mladejm klukům – okolí silnic II třídy je toho jasným důkazem .)

  18. hajes

    2 carys : hehe se nedivim, tuneri jsou exoti ;-) velky laufy, maly pera ;-) Technicky dotaz, tvuj VW ma taky dural napravy nebo na vanech to delaji z oceli?

  19. assassin

    hajes: T5ka ma ocelovy ramena, Alu ramena maj u vw group, co ja vim na viceprvkovych naparavach.. tzn audi od A4 vejs, VW od passata… ale je fakt ze neznam uplne posledni generace tehle aut, uz me to nak nebere.

    zavodeni s fabii myslim mluvi samo za sebe:)

    carys: ten motor bude spis 2,5 a do 200ps mu bude tak zhruba 10chybet ne? samo na veci to moc nemeni, na blbnuti je to asi minimum(jakoze se s tim trochu da i na suchu) a hlavne to chce sehnat samosvor dozadu..

Komentář: