Votuň svůj dodž – Medvědovo T3 Westfalia

busik-doma.JPGTak jeden z nejlepších tunningů pořádneho bikerova obydlí. Zatím nejdotaženější dodž. T3. Westfalia. Surfing, kanojing, biking. To vše s novám dopisovatelem Medvědem. Klik na pořádnou akci !!!

Ahoj.
Už nějakou dobu sleduju tyhle stránky a prezentace různých bike mobilních obydlí a vozítek a rikám si, ze tu vlastne ještě nikdo neprezentoval pořádnou káru! Teda jeden busík tu vlastne byl, ale jinak samý elektronický plechovky z plíšků, který hnedka na parkovišti někdo promáčkne a celý je to vlastne z papíru. Pořádná kára musí mít aspon milimetrovej plech, podvozek z řádnejch Iček a proste vyztužená traverzami všude možně. Zároveň nejsou od věci slušné offroad vlastnosti pro dojezd cestou necestou až kam je třeba. I takový je klasický VW bus T3 s nástavbou Westfalia Joker v tomto případě přezdívaný Žluťák.

busik-na-nechra.JPG

Tohle auto jsem vždycky chtěl a vysníval si ho, protože je to ta nej surfařská kára, co můžeš mít. Došlo to až k tomu, že se jednoho dne asi před čtyřma a pul rokem dovezlo od souseda z Deutschlandu. Samozřejmě nebylo zrovna v ideálním stavu, takže následovalo půl roku práce na kastli, výměně motoru z benzina na 1,9Diesel, (bylo v uvaze i TDi, ale nakonec touha po jednoduchosti a spolehlivosti zvítězila), kompletní renovace interiéru, čalounění kobercem, koženkou, sedačky.. prostě všechno. No a někdy v květnu před téměř čtyřmi lety jsem s busíkem poprvé doopravdy vyjel a zažil ten pocit z jízdy v parádním načinčaném voze, spousta lidí na vás mává, zvedá palec (to ostatně stále), že jako supr kára, což po tý práci s tím docela potěší!
  

saas-fee.JPG 

Žluťák mě teď odvozil už přes 100 000km, přesněji asi 106 000 a musím zaklepat a pochválit s téměř perfektní spolehlivostí. Nikdy mě nikde nenechal, nezkolaboval, vždycky dovezl tam i zpátky, prostě je to fajn kára ke který mám prostě vztah. Je to vzájemný, já sem na něj hodnej a vždycky mu dám co potřebuje a on je na mě za to taky hodnej.

v-noci.JPG

U vody na surfu, na horách s lyžemi, na cyklistických výletech (geiskopf apod.), často i ve třech lidech spokojeně si bydlících. Jednou teda na horách ve Švajcu, tejden ve čtyřech. To byl už trošku punk. Ideální též na vyjížďky do přírody s dívkou mojí milovanou. (pro tyhle příležitosti mám připravený koberec, který dám na podlahu na lino, aby to bylo ještě útulnější.) Letos v itálii jsem nechtene a extrémně otestoval offroad vlastnosti, když jsme sjeli po takove silnicce ze strasnyho kopce a jeli a jeli dal.. podle mapy silnice, a najednou konec a následovalo 6km po šutrovatý stezce, kde sice místo na auto bylo, ale často vytesaný ve skále nad mořem. Lidi to tam otáčeli s osobákama, ze to prostě nejde a ze je to dangerous a tak.. tak sem si řek, ze lepší než ten kopec zpááky bude tohle. No bylo to veselý.. potkali sme tam akorat týpka v defenderu a kroutil jen hlavou.  Je to prostě tank s podvozkem z pořádnýho železa a ne ňáká třasořitka!

italska-offroad-vlozka.JPG

Co se týče obytné vestavby. Je postel dole a nahore, poberou po dvou lidech v pohodě, takže až čtyři lidi se vyspí pohodlně. Na bydlení spíš ve třech, pak už je hodně málo místa. Ve dvou ideal. Je tu vaření a dřez s tekouci vodou. Nádrž na vodu 40l a odpadní nádrž taky. Pod autem je plynová bomba na 23litru na vaření a topení. Kamínka na plyn jsou nezávislá na elektrice, jen piezo zapalování na tužkovou baterku. Plyn vydrzí 6nocí v -10°C.  Běžně v tom bydlíme na horách v teplotách okolo -15°C  přičemž je uvnitř komfortni teplo, usušíš oblečky i total mokré v poho. A na horní posteli si musís větrat střešními okny, jinak zdechneš vedrem.

 i-ve-4-se-da.JPG

Rekord je -27°C kdy na dolní posteli už bylo trochu krišno ale pod peřinou dobrý a nahoře porad slušných patnáct stupŇŮ. Topeni pak už neohřeje tak studeny vzduch pořadne. Bere si totiž vzduch z pod auta a kominkem vyfukuje nad auto aby nebralo kyslík uvnitř a dovnitř jen sálá teplo. V autě může být i lednice. Mám ji k tomu, ale vyndal sem jí, protože sem jí vůbec nepoužíval a zabirala místo, tak mam místo ni krasne velkou skrinku a da se tam jednoduše vratit když bude třeba. Samozřejmě je tu i řada dalších drobných vychytávek.

 sniiih.JPG

Poslední věcí kterou bych vám na něj prozradil je, ze nafta je drazsí a drazsí az me to před dvěma lety krklo tak, ze jsem poridil a namontoval systém pro ježdění na alternativní ekologické a hlavně levnější palivo a tím je rostlinný olej.

Cenovka kolem 15-20kč litr, dá se v Čechách už dokonce i normálně tankovat u speciálních pump a nebo klasicky v akci hypermarketu :) Nebo ta sama firma co ma čerpačky vam doda 200 nebo 1000litru sud a mas čerpačku doma.

Co se týče provozu na to. Přesvědčilo mě to, že němčouři na to jezděj už docela nějakej pátek a nemaj s tim problem. Od tiráků po malý autíčka včetně TDi no problemo. Ty auta tam na to maj nalitano třeba 400tisic a není problem. Tak sem do toho skocil taky a je to dobry. Nemas problem. Jen v zime pod cca -5 to zacina tuhnout, tak musis promichat s naftou cca 50/50% a nebo když uplne kosa třeba -15 a min, tak pak jen nafta.

zima.JPG

V aute sou dvě nadrze, jedna pridana, v ty je nafta, na tu startujes, nez to vypnes, musis vypláchnout olej a pustit tam naftu abys nastartoval. V teplotách beznych tj 10°C a vic nastartujes i na cisty olej, ale je to blbost, tim se motor nici. Cely systém není nic slozitejsiho nez ohřívač oleje vodou z motoru, tak aby do cerpadla prichazel teplý a tim i řidší a s výhodnějším cetanovým číslem než nafta dokonce. Vliv to má ten, že motor ma vetší krouťák než na naftu a je znat že víc táhne.

K tomu jsou v systemu ještě ventily na přepínání oběhů obou paliv. Nastartuješ, zapneš, až se to zahřeje na provozni teplotu, tak se to samo přepne a jedeš za levno a líp! Spotřeba stejná jako nafta. Celej  for je v tom ze pan Diesel, když kdysi vymyslel svůj motor, tak to bylo právě na rostliný olej…

A ještě pro doplnění. Aby všechny auta na zemi mohli jezdit na olej, tak by se zemědělská půda musela 6x znásobit a všude by musela bejt řepka. Takže je to utopie a vždy to bude jen alternativa, i když sakra dobra! Dalším problémem je že nejmodernější systémy jako common rail a pumpe düse už jsou na tohle moc jemné a tam už to nejde. Klasické TDi a nejlepe samozřejmě Diesel klasik není problém!

romantika-s-kanoi.JPG

Závěrem musím oznámit i jednu pro me lítostivou zprávu. Jelikož dělám podlahy a na práci mi velikost busíka už nestačí budu ho nejspíš muset prodat a pořídit nějakou velkou dodávku. Takže kdyby někdo chtěl, tak zhruba někdy v květnu-červnu zřejmě to bude na pořadu dne a byl bych hrozně rád kdyby se dostal do dobrých rukou někoho kdo ho bude používat k cestování, nejlépe za sportem a přírodou. Nejradši bych si ho nechal jako miláčka doma, ale na to prachy fakt nejsou, abych koupil jiny a živil obě, takže nezbude než se rozloučit.

Slzy v očích.. sakra.

Cus  Honza ( Medvěd) Schauer

busik-na-mlejnech.JPG

busik doma.JPG busik na mlejnech.JPG busik na nechra.JPG
Carro west beach.jpg geiskopf1.JPG geiskopf2.JPG
geiskopf3.JPG geiskopf4.JPG hamburg.jpg
i ve 4 se da.JPG italska offroad vlozka.JPG la bergerie.jpg
letni camping.JPG muzes se i postavit.JPG PA290002_Změnit velikost.JPG
romantika s kanoí.JPG saas fee.JPG sníííh.JPG
v dansku na břehu moře.jpg v noci.JPG varime s busíkem.JPG
vecer na horach .JPG za volantem usinam pravidelne.JPG zima.JPG
zima2.JPG    

56 komentářů pod “Votuň svůj dodž – Medvědovo T3 Westfalia”

  1. T.H.O.mas

    tak to je fakt punkmobil :-D, i když je tam pár věcí co bych pozměnil do oka svého to máš fakt luxusní! jinak sem slyšel, že s tim rostliným olejem výkon klesá, takhle si mě docela překvapil :-) … Možná to by spíš přefiltrovanej, použitej fritovací olej

  2. prochy

    to chci domů

  3. tomaass

    chci to, koupim to, jdu si najít práci

  4. fousmen

    tak tomuhle rikam bejvak! bozi priblizovadlo

  5. tomaass

    prochy : jdu te smazat, carys by souhlasil

  6. Wlk

    A kdo to koupí, ten dostane podle fotek minimálně dvoje espézetky :-) Boží kára

  7. Caryfuk z Plzne

    Nazdar Honzo, hned ta prvni fotka z Nechra mi byla podezrela. :) Myslim ze 8 – 11 kvetna tam budou zavody ve slalomu a freestyle, budes tam? Pekny auticko, ale myslim ze pro tebe trochu maly. :) Pokud jsi na nechra, beres si kolo?

  8. havros

    Jo jo, tuhle karu i s jejim majitelem jsem uz videl na ruznejch mistech. V rakouskem Wurzeralmu s lyzema, nebo v Geiskopfu s kolama a podle fotek vidim, ze tim to rozhodne nekonci. Vypada to, ze Medved opravdu zije freeride way of life a je mu jedno, jaky je zrovna rocni obdobi a na cem se bude to dobou vozit.

  9. Dudák ze STrakonic

    páni to je dokonalá kára , hodně pěkná prácička

  10. filipmat.us

    Nádherna…neprodávej..urve ti to srdce;-)

  11. el kloko

    Držte měěěěěěěěěěěěěěěě!

  12. jose

    cao Honzo – zrovna vcera jsme chlastali s ex Paskem a vzpominali na tebe, neskytals?

  13. milhaus

    hodně pěkný

  14. Los tomanos

    Hodne fajn kara……taky bych bral

  15. Dudák ze ST

    můžu se prosím zeptat na přibližnou cenu ?

  16. Blacky

    super bomba… to by se mi líbilo.

  17. eMTy

    jj, taky jsem tuhle káru už párkrát někde zahlíd, tak teď už vim. super domeček!

  18. mouras

    at slunce pali nebo mrze WESTFALIA klasa klas

  19. Čárys

    Je to fakt hrozně vymazlený. Proti tomu moje přestavbička T5 je ouplný hovno. tohle je tunning !
    Dobře Medved, hned bych přemejšlel, že koupím….nemít doma to co mám.
    4: tomaass : tohle by ti slušelo hrozně moc !

  20. mouras

    taky znám takovou bandu suprovejch hipíků co maj v autě druhej život druhej bejvák že jim stačí jen peněženka – zelí a zůza

  21. coolo

    moc krasne vytunenej domecek na kolech. to by se mi tuze libilo

  22. hýbňoš

    boží!! ten vnitřek je luxusní, ty sedačky, přístrojovka uf musim na modrákovy zapracovat až bude teplo

  23. mouras

    teda co ták čtu, tahle Westafalia je nemalej výchyt, videl jsem hodne ale žluťák je dobrej domeček, hlavně jsi mě medvěde dostal s tim, že pan diesel mel puvodni motor na řepku, to je husty§§ so fakof gaz, řepka pičo… rozhodně smekam pred tvoji obrovskou pílí a nápady, zaslouzil bys nejedno oceneni. krasny auto – jenze půl mega nato abych ho koupil fakt nemam 8)

  24. mouras

    4 hýbňoš : no to bys měl chlapíku ;) ted máš moznost se od koho učit. To já budu tunit až to další fáro…

  25. Medved

    dik za pochvaly.. co se tyce prodeje… chtel bych za to dostat 130 000,- to si myslim ze je naprosto realna hodnota! Pro me je ta hodnota větší a i tech penez co me to stálo aby to v tomhle stavu bylo je skoro dvakrát tolik.. tak 250 a ten stav se nezhorsuje, mozna trochu kastle má už zase sem tam nakou bublinku, ale technicky stav je mam dojem spis lepsi a lepsi vlastne. postupne sem na tom udelal vlastne vsechno co provozem odchází, jako brzdy, spojku, prevodovku, proste vsechno co se zdálo ze je na ceste do vecnych lovist, tak sem zrepasoval, protoze s tim jezdim hodne a daleko, tak si nemuzu dovolit aby to nekde lehlo. takze takhle zajety a zarizeny auto, do kteryho sednes a jezdis bez dalsich investic za 130 proste neporidis. koupit se da neco urcite i za mnohem min, ale kdyz budes chtit aby ti to jezdilo a trochu to i vypadalo skoncis v tom stejne za 200. taky sem si ze zacatku myslel, ze to pujde za min, ale nejde.

  26. raf

    Naprostá bomba autíčko, obydlíčko…
    Myslím že znám tu druhou modrou T3 co je na fotkách a jestli je to ona, tak ta je taky moc vymazlená!!!

  27. tomaass

    ty jo tak mam nejaky ctyri mesice abych vydelal 130 tisic to je nejakejch aspon tricet mesicne, hmm tak to asi nevyjde, nejsem maverick, kouzelník ani poddajná štětka..

  28. Čárys

    4: tomaass : znáš hlavák v Praze? V poho za tejden, s tvým xichtem a sladkým úsměvem…

  29. Buba

    tomaass: automaty?

  30. Czert

    Že ty jsi ten velikej pán na červenym BigHitu ze všenor? Peckózní vůz!!!

  31. Medved

    Czert.. jo to budu asi ja.

  32. GM

    Nejlepší kára na světě! Ale s tim zkolabovanim…co ta cesta z Buldoka Honzo?? :)

  33. tomaass

    Čárys : když ti změním heslo a přidám pár reklam, tak s tou návštěvností jakou máš to taky něco hodí, muhahá

  34. Medved

    GM ???? jo .. asi vim o co jde.. i kdyz nevim kdo to pise.. tekrat se lidskym faktrorem.. moji chybou.. zavzdusnil přivod nafty k motoru. hrabal sem se v tom a¨neco nedotahl. vzdyt jsme to taky pak rozjeli zas.

  35. Medved

    to caryfuk.. cau , nechra nevim .. budeli foukat a buduli tady, tak budu zrejme na nechra.. jinak asi nejspis nekde na kole. kdo to ma takhle vedet.. naky zavody me nak moc neberou, takze kuli tomu tam nepojedu, ale kdyz budou dobre podminky, tak treba jo. kolo na nechra nevozim, placka tam.. jedine, pak dat nekdy klínovec..

  36. GM

    GM= Štěpán :)

  37. Maaca

    hmm, ňami ňami, pekna reklama reportem… :D

  38. mrnous

    Tak ted si me tlustochu nasral , ZLUTAK byl jenom jeden. .. . . . . .

  39. Čárys

    4: Tomaass : opovaž se, to si šetřim na dobu, až zkrachuju a nebudu mít z čeho žít… Budu sedět v MC v tomhle T3, a web mi bude vydělávat strašnou vatu. No uplně to vidím

  40. prdelmrdel

    stim tankem, hele: http://www.youtube.com/watch?v=RszRFAbfF04 ^.-

  41. bumay.cz

    Dokonalost sama vazne super kousek parkrat jsem te potkal moji bilou Ttrojkou a to alternativni palivo taky bomba ja sam mam 2.1benzin a uz taky litam na plyn pze fuel byl neunosny. A jeste k tomu odkazu na craschtesty nacoudil do me loni frajer s octavkou a on totalka a ja bez sramu za 25tis. zpatky na silnici a 48od pojistovny tak jsem ho i nechal celolaknout

  42. maartin

    Ahoj, moc pekne auticko!!! Prave se poohlizim po necem co by nas ubytovalo a vozilo po SNK a KTB tripech. Tuto je naprosto ONO!!! ;o)) Neni to zrovna na prodej ?! Dyby cirou nahodou jo, tak muj telefon je 732-749-167 , bo mail co je v zahlavi. Maartin Olomouc

  43. Čárys

    Na prodej to je. Zkontaktujuj autora článku.

  44. Slim-jim007

    Ahoj lidi,
    prodávám WES T3…

    To je hezký, klidně si jí prodávej, ale ne přes naše stránky… Webmaster.

  45. Slim-jim007

    Dobrý den,
    prodám….

     Ahoj. Neprodáš. Nejsme bazar, takže neplacenou inzerci žereme. Takže si dej inzerátjinam, a nebo zaplať strašnou vatu. čuss. Webmaster.

  46. Jednatel

    “….já sem na něj hodnej a vždycky mu dám co potřebuje….” Svatá pravda!!

  47. danusak

    moc pekne

  48. tajnej:o)

    To jednatel: jak to myslis, jako vazne, nebo mu dava co proto jak ho znam:o)))

  49. Hrubas

    S tim rostlinnym olejem je to tak: Když je zima a neni přihřejvanej tim zařízenim,auto nechce ject tak ,jak na naftu. Je to jen v tuhosti paliva,jako teď v těch mrazech. Taky zamrzá nafta a nejede to.. Já mám T3 1.6 TD a už pět let jezdim na olej,a to se podržte na co ještě všecko.. Leju tam i vyjetej olej,černej jako noc,dál beru z restaurací vylitej přepálenej olej,jen se musí vzít přes silonku,aby se odfiltrovala strouhanka. Jde jen o bod vzplanutí,a ten má veškerej ropnej produkt kolem 58 stupňů. Ale to sem odbočil od tématu Busík T3.. Je fakt,že jestli ho prodáš,bude tě to kurevsky mrzet. Hlavně za něj nedostaneš tolik peněz,aby si byl spokojenej.. Jinak něco o naftě.. Zdarec v Podmitrově 8.9.10.května.. http://www.svam.cz/nafta.htm#1

  50. tomaass

    zase jsem se na něj musel podívat, ach

  51. Ragamuff

    to medved: kde si sehnal ty kolejnicky na zaclonky? moc se mi libej, a vubec celej tvuj interier, az budu predelavat svyho Modraka, tak se tebou necham inspirovat =)

  52. Luban

    Medved: Zdarec medvěde, mohl by si mi dát nějakej kontakt na sebe, ovšem jestli je prodej stále aktuální…Díkec

  53. Luban

    lubopeace@seznam.cz tady je kdyžtak můj mail popřípadě

  54. Čárys

    Myslím že už tenhle staqrej článek Medved vubec nesleduje… A dodávka je myslím prodana.

  55. Luban

    Aha, no myslel jsem si to, ale tak zkusil jsem to :) kdyby ale stejně náhodou nebyla a ty si o ní něco věděl, dej echo, měl bych zájem, ale myslím že jdu stejně s křížkem po funuse :)

  56. tomaass

    kdo je nynější majitel? víte?

Komentář: