Monínec je můj.

moninec097.JPGTak je to konečně tady. Konečně vám mohu sdělit pár informací, ohledně budování nějakýho toho ježdění na Monínci.

Tak po několika letech co jsem se zpočátku jen zajímal, posléze už i konal v nově vzniklém areálu Monínec, došlo konečně k nějakýmu publikovatelnýmu vývoji. Takže pro všechny, stručně a jasně, informace tady. 

Kdo neví, co je to Monínec, tak ať se podívá na jejich stránky, vše se dozvíš, včetně toho kde je to – jen podotýkám, že od Prahy je to sem asi 55 – 60 km, z Tábora 20km z Benešova asi 30. Není to daleko, a co se na vás chystá, co chystáme, vám tu sdělím.

 moninecmoninec09.JPG

Nebudu tu dlouho kecat o tom, kolikrát jsem tm byl a prolejzal les, ani kolik přípravnejch emailů a zjišťování povolení, nafty a telefonů mě to stálo, ani o tom, jak se pak na netu dočtu sračky jako že dělám hovno když nepřijedu kopnout lopatou na neohlašenou brigádu. Podotýkám, že to všechno dělám zadarmo. Prostě tu vám předkládám výsledek.

Minulé úterý jsme to s panem Krejčím oficiálně rozlouskli. Trať bude, o délce cca 1700 metrů, dle toho, jak se to ještě natočí. Sjezdovka sama má 12OO metrů, takže prostor pro to udělat to dlouhý tu je. Čtyřsedačková lanovka bude v provozu příští rok středa, čtvrtek, pátek a víkend, vždy v podstatě celej den, kola se převážej hákama jako všude, a ceny se teprve vymýšlej – ale určitě to bude méně než v železný rudě. (250 – 270 celodenní).

 moninec091.JPG

V plánu je :

Mám trochu jinou koncepci bikeparku, než mají všude jinde – vždy postaví jednu trať, zvlášť druhou trať, pak o kus dál třetí – já chci jít jinou cestou. Nejdříve postavíme lehčí trail, jetelnej pro všechny – úkol zní jasně, a z něj pak díky členitosti a rozmanitosti terénu půjde udělat mnoho odboček přes různé step upy, gapy, triaily, a t p. Tudíž tu ve finále bude jeden dlouhej trail, s třeba 5 ti kombinacema na každejch 50 ti metrech. 

Začátek bude s klopenkama na louce, asi 10 ti s pár skokama mezi, naklesáš asi 100 metrů, skočíš do lesa, zde pár DH sekcí, s klopenkama a wallridama, rovnější pasáž s pár dirtama, a pak jedinej plytší úsek končící centrifugou – náskok a už jsi v lese, kde je to pěkně z kopce – dalších asi 700 metrů se budeš motat v lese, kamení a t p a jsi u silnice, tu překřížíš, v plánu je i přescesťák, (nevím jestli projde, ta silnice je dost široká) a pak už jen mírnější lesík až do cíle – tady se bude muset hodně kácet drobný zelený nálet, takže o profilu tady vám toho moc neřeknu – je to zatím velká džungle. Pár lavicema skončíš na parkovišti asi 20 metrů od lanovky.

 moninec09.JPG

Co se týče nějakých datumů, tak vězte že : včera bylo jednání s živ.prostředím, kteří jsou tomu naklonění, budou rádi když se budem realizovat na tratích a ne lítat na volno po celým lese, jsou prostě pro. Potud v pohodě. Majitelé pozemků problém není, většinu vlastní areál, a co se týče stavby, tak tu si bereme kompletně na svoje záda my. Gró naší CREW je Cruzo, Vlčák, Já. Cruzo je stavitel k pohledání, a s partou ze Soběslavi jde dycky všechno nejvíc od ruky, Vlčák defakto sám vystavěl bechynsky FReeride a má techniku, a já dám svaly a k dispozici mám větší UNC. Kulatiny dodá areál a s místní pilou jsem v jednání o prknech.

 moninec092.JPG

Jelikož je teď léto, a já chci jezdit na kole a taky protože není vše ještě finálně doladěno, začneme se stavbou na začátku října. Rádi bychom, aby to bylo to příštího roku ready, takže každá pomoc bude jen vítaná. Především kopáči, těch není nikdy dost a zpočátku to bude především o zemních pracích. O všem budu informovat tady na webu s dostatečným předstihem – každopádně kdo chtěl strávit zimu bušením do železa v posilovně, má alternativu na čerstvým vzduchu na Monínci. 

Na závěr bych chtěl říct – mám svou práci, i my ostatní co se na tomto budeme podílet, tak máme. Za vybudování bikeparku nechci, a ani klucí, defakto nic. Děláme to pro sebe a svépomocí, proto pokud se bude děco trochu prodlužovat, nebo se nebude vám zdát až tak super, tak sorry. Ale bikeři sobě – jinak to nejde. Uvidíme jestli se to vlastně dá. 

Díky všem, co přijedou pojezdit. 

Velký díky všem, co by přijeli kdyžtak pomoci. 

A panu Krejčímu a areálu za možnost.

Držte palce.

Čárys.

 moninec097.JPG

PICT0012.JPG PICT0013.JPG PICT0014.JPG
PICT0015.JPG PICT0016.JPG PICT0017.JPG
PICT0018.JPG PICT0019.JPG PICT0020.JPG
PICT0021.JPG PICT0022.JPG PICT0023.JPG
PICT0024.JPG PICT0025.JPG PICT0026.JPG
PICT0027.JPG PICT0028.JPG PICT0029.JPG
PICT0030.JPG PICT0031.JPG PICT0032.JPG
PICT0033.JPG PICT0034.JPG PICT0035.JPG
PICT0036.JPG PICT0037.JPG PICT0038.JPG
PICT0039.JPG PICT0040.JPG PICT0041.JPG
PICT0042.JPG    

34 komentářů pod “Monínec je můj.”

  1. maloun

    pěknej les,držim palce.

  2. OVAR

    sem schopnej zajistit motorovku, krovinorez, auto s korbou a me :-)

  3. maverick82

    rozhodně je zajímavý, že chceš vymyslet jiný koncept tratí v bikeparku, ale napadá mě k tomu jedno: nehrozí, když to bude (jestli jsem to pochopil správně) jedna trať s různýma odpočkama, že se tam budou lidi “motat” navzájem? Například si tam vyrazí turista a chce si jet to nejlehčí a kolem něj bude různě lítat DHbanda? Když jsou tratě oddělené, tohle nehrozí. Je fajn, když se třeba ty tři tratě na svahu kříží, člověk si pak v půlce bikeparku najede na jinou trať a má o zábavu postaráno na celej den, ale takhle jak jsi to popsal si to neumím představit…

  4. The Skreth

    Chtěl jsem napsat přesně něco jako maverick82.

    Jinak jsem rád, že u nás rostou takové areály s lanovkou. Nedávno jsem tady mluvil s jedním chlápkem z Irska a ten říkal, že tam u nich není žádná trať pro MTB zpřístupněná lanovkou. Všechno to řeší shuttle. Takže kolem a kolem, jak tak zjišťuji, se v ČR nemáme zas tak vůbec špatně. “Bikeparků” různých velikostí s lanovkou máme dost. Spíš tomu chybí jistá profesionalizace. Jak píšeš “bikeři sobě”, to zajisté, ale řekl bych, že dokud obdobné výstavby budou spočívat na skupinkách složených z individualistů, vytvořit něco opravdu pořádného a vysoce kvalitního bude trvat dlouho. Např. mým favoritem je stále Ještěd. Relativně prudký a velký areál kousek od Prahy. Tuším, že kluci si tam opravdu mákli, ale pouze svépomocí vybudovat a udržet vysoce kvalitní a upravený bikepark je opravdu velký problém.
    Nechci do nikoho rýpat, ale zajímalo by mne, jak velké úsilí (pokud nepočítám to šílené vyřizování povolení) vkládají do výstavby a udržení tratí samotné areály?
    A nakonec jedno zamyšlení. Začínám se lehce bát, aby rostoucí počet bikeparku v ČR neměl spíše negativní dopad na jejich kvalitu. Pokud bude obrovská konkurence, jednotlivé areály nenashromáždí dostatečné množství financí, které by mohli proinvestovat do letního (mtb) rozvoje a nakonec se spokojí se živoření o jedné či dvou tratích.

  5. Kuba Nepraš

    Doufám že Ti můj e-mail aspoň trochu pomohl!!! To že ochranáři “mají z Vás radost” je hodně hustý, to se vidí málokde. Hlásím se do brigády, říjen listopad ideální. Motorovku mám, krumpáč mám, lopatu mám, křovinořez mám, chuť mám………

  6. tomaass

    tak to se těším, že by příští rok začínal trip zase na jihu

  7. camel

    Skreth uvedl dobrej priklad-Irsko.lanovka tady neni ani jedna a presto tady rostou fantasticke trate jak houby po desti.Riders si je stavej sami a sami udrzujou a sami na nich jezdej.
    Kvalita trati hodne vysoka.Ale je to proste o udrzbe.nemuzes postavit trat a nestarat se o ni.
    A tady by do toho mel vstoupit areal a udrzbu podporovat.Na dobrou trat ktera ma flow se lidi radi vratej!Ale nepreplacat to.Nemusis mit vsude klopky,odpaly a vyhlazene dopady.To tam pak muzem litat na BMX.Skok by mel bejt tam kde k tomu teren vybizi(zmena uhlu terenu atd.)
    A zachovat prirozenej flow nez tam sekat dvojaky na placaka,ale to uz jsem se dostal nekam jinam :0)
    Hodne stesti,malo mozolu a treba vam pristi rok prijdu na weekend pomoc

  8. Hroudič

    paráda..kdyby to nebylo tak daleko tak bych taky přijel kopnout..:)

  9. Schwara

    Dřim palce, ať se daří!

  10. Jr.

    podle fotek je ten kamenitej les velice pěknej…motorovku..nemam,křoviňák…nemam,ale zato pořádně nabroušenou lopatu a krumpáč…k tomu ještě ty moje svaly a můžu jet teda pomoct no…přechod podzimu do zimy je stejně nuda…cya

  11. Čárys

    4: Maverick82 : ano, jsemsi toho problému vědom, nemysli. V současné chvíli ale prostě musíme udělat jeden trail, jetelnej, a než pak začít o kus vedle stavět další samostatnej trail, uděláme tomuhle ruzné možnosti. hodně jsem nad bezpečností přemýšlel, a nebude to tak, že by jsi do nepřehledného dopadu lítal GAPem, když do něj bude ustit zatáčka z nepřehledného místa easy trailu.

    Chce to u toho přemýšlet, a pak jde všechno – např šířka tratě atp v místech kde se budou sbíhat…A provoz pak ukáže nutnost případných změn.

    Pro Dh střelce pak natáhnu DH metal uplně vedle, to mám hotový za 1 den, hodím mlíko lesem a bude.Je tam třeba jedna "centrifuga, cca 30 metrů široká. Prostředkem povede
    jen cesta. 3 metry vlevo bude lajna s náskokem do centrigugy, svou
    trasou, z ní ven třeba step up. Nahoře za tím, kde už máš rychlost 5 km
    v h, se obě trati opět setkají. …………..
    to jen pro představu. Taková je myšlenka.

    ————————————
    4 :The skreth : Vytvořit něco kvalitního bude trvat dlouho, to bezesporu. Muj promarní hnací motor, je ten, jezdit 20 km od baráku na 4 sedačkové lanovkce, protože když pominu zel. rudu, mam to do jakéhokoliv bikeparku 250 km, což je děs, kamaráde. Spindl, Božák, rokytnice, jested, Pec, cokoliv.

    Nadruhou stranu, my to tu tvoříme v takřka rodiném kruhu, a nemysli, jiné varianty jsme probírali – nevěř tomu, že stavba je o málo penezích. Každej si nechá platit za vše, projekty, zařizování, know how, někdy ti osobně povím pár příběhu – bys blil. Pročež já jsem slíbil panu Kr, že mu to vybudujeme, zadarmo, a už jsem v tom udělal hodně a hodlám to dotáhnout do konce. A tak to i chci udělat. Radši tam nechat záda, než platit jak kretén uplně za všechno a všem.

    Tak to jsem myslel tím bikeři sobě.
    ………………

    Moc díky všem, co by přijeli maknout, fakt, i kdyby jen ojediněle, jen tak pro zábavu. Spojíme to s večerním pojezdem třeba u nás, atd, piva, bude dobře.

    ….

    4: Jr : budeš příští rok korba !
    4: Kuba nepraš : dam na 100 procent vědět. To se hodí moc. A mail byl určitě velký plus, trochu jsem to podle toho pak zařizoval, a fakt to pomohlo – aspon v orientaci co a jak, kam a tak. DĚKUJI
    4: OVAR : PERFEKTNÍ ! Beru tebe a všechny tvé přístroje ! :)

    …………

  12. rajtyš

    no vida! taky se rád stavim pomoci. kdybys dědku potřeboval něco ohledně lesa, krajiny, žp apod. tak se taky rád zapojím..
    zdar všem!

  13. Bothwell

    Super, super, super! Uz se na to tesim!

  14. The Skreth

    Čárys: Většina bikeparků je holt na severu :-D

    Že je to o penězích, tak to je jasná věc. Já mám spíš pořád nasazené růžové brýle z toho, jak pořád čumákuju na Whistler. Když to hodně osekám, tak střízlivým okem tu je kolem 20 – 30 trailů všech kategorií na jednom kopci. Jenomže mě neba cestovat kolem půl koule a utrácet milión, abych si zajezdil na kole, a proto bych jednou rád viděl opravdu profesionální bikepark v ČR. Tím profesionálním myslím, že by se o park mělo starat především středisko samo, co se týče hlavně financování. Nechci, aby to táhli z vlastní kapsy, ale aby si na to vydělali a mohli růst. Průser je, že aby to frčelo, je třeba několika místních bikových nadšenců, který budou do stavění jako divý a budou se o tratě a jejich růst starat na pravidelné bázi a to bez zaplacení nepůjde. Dřív nebo později dobrovolné nadšení opadne.
    Chápu, že každý chce stavět tam, kde to má nejblíž. Proto jsem já zase pro Ještěd, který i tak mám 100km a hodinu cesty od baráku.
    Domnívám se, že nejbližší etapou rozvoje bikeparků v ČR, bude třeba ukázat areálům jejich letní potenciál a možnost finančního růstu s rozvojem MTB tratí, aby se přehoupli přes počáteční bolavý a nákladný rozjezd a pak jim to neslo dostatek peněz na celosezónní rozvoj a výstavbu, kterou si holt budou muset platit oni.

  15. Čárys

    4: THE SKRETH :

    Mám pro tebe jedinou odpověď.. :

    IDEALISTO :)

  16. maverick82

    2čárys: ok, pak tomu už rozumim ;)

  17. Medved

    Ja si myslim, jen tak odhaddm bez propoctu, ze bikepark u nas nikdy nemuze vydelat penize. Teda tady v cr. At uz malej nebo velkej. Realne aby platil lidi co ho stavej a vsechno okolo. Spravnou pomernou cenu za lanovku vuci zimnimu provozu nemozne. Urcitou nadeji by mozna mel park v tesne blizkosti prahy s napriklad vecernim osvetlenim a permici za evropskou cenu. Abys mel kam sejit po praci zrekreovat. Ale jak je to hodina cesty, tak uz je to vikendovka a je to naprd. Tech par ceskej cyklistu to neuzivi i kdyby kdovico.
    Kdyz prace dovoli rad se pridam ke stavitelum. Dobre by bylo kdyby byl v nadeji i zimni provoz pro kola. Alespon pokud nebude moc snehu. Coz tam asi skoro nikdy nebude. Aby vznikla dalsi zimni moznost k jedinym kloudnym vsenorum. To by bylo fajn. Dobre veci zdar!

  18. Pendejo

    Hele, fakt sem za tuhle zpravu strasne rad !! Od baraku mam Moninec taky vcelku blizko, takze mit tam bikepark s lanovkou je absolutni luxus!! Vzhledem k tomu, ze tam v lete budu asi hodne casto, bylo by mi blby tam neprijet na brigadu…

  19. franta

    no jestli to je zas jak s tim kloubovym busem tak bude prd a carys misto kopani stravi podzim nekde v teple :-D

  20. wert

    je to krasna a uslechtila myslenka…
    jen nevim proc by se neco melo stavet svepomoci aby z toho mel ve finale zadarmo uzitek jen pan majitel lanovky v letni sezone… tot konec nametu k zamysleni.

  21. Rendalf

    super, myslim ze par kopacu ze Selcan taky prijde, skoda ze uz to nestoji letos:(

  22. Čárys

    4: Medved : To sice ne, ale když si vezmi…lanovka stejně jede (ne kvůli nám, ale kvůli pěšákům) a tak je to pro středisko v podstatě zadarmo…

    Jinak souhlasím.

    4: wert : Protože chceme jezdit ?

  23. Kozel

    To Skreth a Wert – mozna by stalo zato, trochu otevrit oci a vratit se do reality. Nebo myslite, ze tech 20 DH chtivich jedincu je takove terno, aby se kvuli tomu pan majitel stavel na hlavu? Podivejte se na realitu parku a vubec DH jezdeni v CR. To mnozstvi lidi co se bezne v CR v parcich o vikendu sejde neni ani na pokryti nakladu provozu lanovky, natoz o generovani zisku pro pokryti investic do stavby a nasledne udrzby.

    Naopak, pokud se postavi svepomoci kvalitni park, zacnou do nej jezdit lidi, muze to byt argument pro jednani s majitelem o penezich, ale to je budoucnost.

  24. Schwara

    Myslim, že na Lipně to vzali za správnej konec, lokalita kde je už tak maraky lidí, kterejm nabídnou další “atrakci”- lehkej trail, kterej sjede opravdu každej, půčí si kolo a baví se. Na trati se zabaví i zručnější biker(rideři z Budějc tam jezděj docela pravidelně). Že koncept funguje naznačuje to, že už tam vyrostla Dirt Jump Zona(samozdřejmě bezpečný lavice) a v plánu je zbudovat na podzim další 2 zábavnější traily.

  25. The Skreth

    Kozel: prakticky jsem napsal přesně to, co ty ve své poslední větě. ;-)

    Nevím do jaké míry je to pravda, ale kluci z Ještědu mi říkali, že lanovka se zaplatí pokud jezdí aspoň 10 lidí a pak už vydělávají. Což mi nepřijde tak hrozné (pokud to je pravda). A o víkendu na Ještědu tu běžně bývá dost lidí. Kolikrát mne překvapuje, že z nich 80% procent ani neznám, i když jsem se domníval, že bikerů (aspoň od vidění) znám dost. Myslím si, že DH, FR a AM mají v ČR budoucnost, ale bez peněz a dobrých tratí se o to běžní lidé jen tak zajímat nezačnou. Jsme na začátku a spousta projektů se tady rozjíždí, takže jim budu držet palce a doufám, že se i sám dokážu zapojit do nějakého rozvoje.
    A ještě jedna poznámka. Přesně o tomhle jsem mluvil v prvním komentáři. Velký počet malých bikeparků by ve finále mohl být na škodu, protože se bikeři na víkend rozprchnou do všech koutů a ani v jednom z těch středisek se nezačne kumulovat dostatečná návštěvnost, která by generovala peníze na výstavbu opravdu reprezentativní lokace, jež je třeba pro lepší marketing a rozšíření povědomí o MTB.

    Čárys: Ano, jsem idealista. ALE my chceme jezdit a oni chtějí prachy (návštěvníky).. Musí nastat nějaká šikovná symbióza ;-)

  26. Mark

    to Rendalf :jsi ze Sedlčan??já ano tak kdyby ste někdy jeli na Monínec rád se přidám jako kopáč:-)

  27. Motlik

    4Čárys: mno dobrej nápad….. proč neee…. je pravda že čím víc toho bude tím lépe….. žádná dobrá zábava není zadarmiko…… s tím sjížděním bych to neviděl tak černě…. když jste na kopci tak pokaždé někoho dojedeš ……. JINAK JÁ RÁD PROPŮJČÍM SVÉ SVALY :-) dej vedět….. cusz

  28. Páník

    drzim palce a pokud cas dovoli zkusim i pomoct. pohybuju se na ose tabor – sedlcany, tak to by bylo fajn

  29. hýbňoš

    taky to budu mít na lano nejblíž kam se dá takže rád přijedu na výpomoc

  30. Čárys

    4: The Skreth :

    Hele, já to ale vidím naopak. Nebo zkus na to pohlédnout takhle (opět bych použil slovo realisticky, ne Idealisticky) :

    Jeden velkej bikepark, potažmo dva, tři…a co ? Kolik lidí, bikerů, z větších vzdáleností do onoho bikeparku pojede ? Trochu. Jak často ? Málokdy. Vezmi si muj osobní příklad. Rokytnice, Liberec, to je jedno. Lanovka – 300,- pohoda. A co. Cesta – 3,- kč na km – 250 km x 2 (tam a zpět) 1500,- kč !!!a nejsem třeba z Moravy, jen z jihu čech.

    A to jsem člověk, kterej ty prachy za zábavu na kole až tak neřeší. Plus nutnost mít auto, atd, bla bla bla.

    Tudíž – teď jsem nastínil fakta, přichází myšlenka, pozor – co chceš větším počtem lokalit “rozmělňovat” ? Díky mohutnému množství bikeparků a “bikeparků” se komunita bikerů maximálně rozroste, vytvoří se takové to podhoubí, kterého je pro růst daného sportu tak třeba, už např kvůli té dostupnosti “regionálních” bikeparků a placů k ježdění. To které středisko může naopak zvyšující se konkurence třeba motivovat k tomu, být lepší, větší, vychytanější (pochybuju) ale nevidím žádnej přínos, i kdyby jsme tu měli nějakej “malej whistler” soustředěnej do jednoho střediska, místa v republice.

    Přijedou pak jen ti, kdo na to mají. Nehledě na to, jak už jsem psal v jiné diskuzi, díky naší geografický poloze je takový projekt nereálný. My nestvoříme kvalitu a kvantitu na jednom místě – tak to nejde.

    Pročež bych byl rád za různorodost středisek, počet bikeparků rostoucích jak houby po dešti, a jen čas ukáže, co vyroste, co uhnije, co bude jedlý, a co jen poživatelný, ale na čem si nepochutnáš.

    čárys.

  31. hout

    moc se tady do toho nechci míchat, ale přesně souhlasím s posledním čárysovým příspěvkem. trošku o něčem jiným, pointa podobná: kdysi jsme měli les, pak milevsko a konec. dokonalý spoty, ale scéně a růstu tohle moc nepomohlo. až spousta méně kvalitních lokálních trailsů z poslední doby a jejich opečovávatelé to začínají posouvat dále. z toho se rodí to podhoubí (o kterým mluví taky čárys) a růst ve kvantitě i kvalitě. a potom můžou vznikat nový spoty na vysoký úrovni.

  32. Tomaski

    Čau dědku,

    jsem zvědavej, kolik z těch prácechtivých opravdu přijde…

    Jo a ještě jedna věc – ta poznámka že to děláte “de fakto” zadarmo :-) !?

    P.S.: Vzhledem ke zrušení boulderovky se snad potkáme někdy v Recyklu….

  33. Čárys

    4: Tomaski : No jasně, děláme. Nikdo nám nedá na nic ani korunu, tomu já říkám dělat to zadarmo… :)

    Jinak lidi se docela hlásí, takže snad jim to vydrží, hehe :)

    4: hout : AMEN.

  34. Maara z Klaanova

    A takhle to vsechno zacalo. Good job guys! Myslim ze ste splnili vse, co zde bylo slibeno. Jen tak dal!

Komentář: