Recenze na Syren

syrenn.JPGAhoj, tady Jouda. Dneska bych vám chtěl představit Syrénu, neboť přesto, že jsem si postavil Syrenu již na jaře, spousta lidí se stále vyptává, tápe a neví kam kolo zařadit. Doposud je to jediný exemplář v ČR, tak se není čemu divit.

Kolo, jako takové jsem si postavil jako druhý bike k mému sjezďáku Transition Blindside. Přejdu tedy k samotnému biku.
Základem je již zmiňovaný rám Transition Syren ve velikosti L. Tento model je sice určený pro něžné pohlaví, ale já jsem taková děfka, že si to můžu dovolit kočírovat taky.

 syrenn.JPG

Design rámu je na první pohled opravdu povedený a mě osobně se moc líbí. Odpružení funguje na systému přepákovaného jednočepu. Zdvih 152mm pracuje velmi lineárně, aby se těsně před koncem zdvihu pomocí přepákování  maximálně zpomalil. Nejlepší volba tlumící jednotky bude pružinový tlumič, aby se z rámu dostal maximální výkon a progresivita.

Geometrie je šitá na míru freeride singletrackům, kde se kolo chová velmi klidně díky nižšímu středu a položenější vidlici. Přitom krátká zadní stavba zajistí dobrou obratnost i v zavřených otáčkách. Hmotnost samotného rámu bez tlumiče činí 3,3kg a kompletní váha kola, se kterým jsem absolvoval například Down Town v Rakovníku nepřesáhla 16kg.

dt-rakovnik.jpg
    
Vidlici jsem nasadil nekompromisní Fox 36 Float RC2. Zdvihy si pak skvěle rozumí (160/152mm) a mají stejnou charakteristiku pružení. Přestože je vidlice vzduchová, její chod je luxusní i dostatečně progresivní. Pomocí pumpičky se dá kdykoliv nastavit. Že jsem se trefil barevně je samozřejmě čirá náhoda:)

dirt_na_hubana.JPG

Další komponenty, které mám na kole jsem volil s ohledem na váhu. Mám ale potvrzené ze sjezdu že vydrží, pokud nejezdíš jak Dick. Většina komponentů je totiž přehozená ze sjezďáka z minulé sezóny. Přemýšlím, jestli mám na kole nějakou extra vychytávku a krom zlatých nálepek, které mi vyřezával Tydli mi nic nenapadá.
    

Tuhle voňavku mi zprostředkoval www.ultimatebikes.cz , kde si můžete zjistit další informace. Komponenty pomohl sehnat koloshop.cz a značka BeachBitch.eu zajistí, abych kolu já nedělal ostudu. Díky

A to je vše. 

Jouda.

rám    Transition Syren  152mm vel. L 16“
tlumič    Fox DHX 5.0  200mm
vidle    Fox 36 Float RC2 160mm
hlavový    Sunline V1 Reducer
představec    Kore B1B  50mm
řidítka    Kore Torsion BFD 710mm
sedlovka    Noxon Karbon
sedlo    Selle Italia SLR
kliky    Shimano XT 170mm
napínák    Transition
přední nába    Hope pro II
zadní nába    Specialized  QR10
ráfky    Mavic EX 721
duše    Hutchinson DH
pláště    Schwalbe Big Betty
brzdy    Schimano XT
řazení    Sram X9
přehazovačka    Sram X9
řetěz    Sram
pedály    Prodigy Tinkie Winkie
váha    16,8kg
TRANSITION SYREN

1.jpg 2.jpg 3.jpg
4.jpg 5.jpg dirt_klatovy.jpg
dirt_klatovy_2.jpg dirt_na_Hubana.jpg DT Rakovník.jpg
pískovna.jpg pískovna_2.jpg pískovna_3.jpg
Spicak_2.jpg Spicak_3.jpg  

19 komentářů pod “Recenze na Syren”

  1. shimano

    ty!… děfko!

    :)

  2. Luck-ass

    Moc reklamě komerčně pojatej článek Joudou ty děfko:)

  3. CERW

    takhle tu chudinku zahazovat…že se nestydíš!!!

  4. Buba

    pěkná práce…

  5. maverick82

    otázka: jak jsi vysokej? pro porovnání, k velikosti toho rámu? děkuju

  6. Čárys

    Pěkně jsi to napsal…ty….děfko !
    A hlavně ti sluší…ty…děfko !

    Zlobivá holčička zahazuje kolečka…

  7. Jouda

    maverick82: Měřím 188cm

    Čárys: jen ta první věta neni moc vysokoškolská:)

  8. Čárys

    4: Jouda : no dobře ta je moje. Musel jsem to nějak uvést. :) Ty děfko !

  9. vondrus

    Pěkné,moc!

  10. nksh

    Pekne moc pekne, jen nechapu jak muze bejt pruzina progresivni…pruzina sama o sobe je vzdy linearni (viz fyzika pro zs) a naopak vzduch je vzdy progresivni. V textu to je naopak :)

  11. Switch z brna

    hodně vymazlený =) i když je ten rám dámskej, tak se mi taky hodně líbí… velikost L je docela velká :-) osobně bych si se svejma 180cm vzal S, protože mám rád malý kola :-)

  12. tomaass

    nksh: svez se nekdy na vzduchovym tlumici a pruzinovym, dhx 4 air bez rychlostni komprese te presvedci o tom, ze vzduch ma o moc linearnejsi chod

  13. dr.zack

    nksh: nevim jak na kole(jezdim pevny), ale treba u offroadu se pri vyssich zdvizich pouzivaji pruziny s promenlivym stoupanim zavitu a tudiz ta pruzina progresivni je…

  14. nksh

    dr.zack: proto je tam to promenlivy stoupani, aby se zvedla progresivita. Pokud budu mit stejnej ram, stejny olejovy tlumeni a stejne nastavenej sag, tak pruzina urcite nebude progresivnejsi nez vzduch.

  15. Jr.

    no ještě, že vám nerozumim…to bych se hned zapojil do diskuze

  16. mentos

    moc pekny bicyklik

  17. fousek

    tomaass: fyziku svejma zkusenostma nevochcijes, nksh ma naprostou pravdu, Pruzinovy DHX pokud by to mela nastarosti jen ta pruzina, tak bude linearni a vzduchovy DHX bude vzdycky progresivni, jen je otazka jak velka je komora, jestli se zacne progresivita projevovat hodne nebo malo. S rychlou a pomalou kompresi nema progresivita pruziny nic spolecnyho, nastaveni rychly komprese sice ma vliv na na to jak chodi vidle do zdvihu, ale nijak zasadni, hraje tam spis roly pozicne zavisle tlumeni a treba dorazy.
    A jeste sem nevidel pruzinu na kole ktera by byla namotana progresivne (ale mozna ze Foes je ma)

  18. assassin

    fousek: u toho vzduchu je to vec velikosti komor mam dojem ze u toho DHX zrovna ta konstrukce vysla tak ze se ten vzduch chova “linearneji” nez pruzina, asi velka positivni komora… nebo jinak nastaveny tlumeni pri konci zdvihu.

  19. Schwara

    Jo vzduch je progresivni, ale jde o to jaká část grafu odpovídá zdvihu tlumiče.
    V tlumáku máš při nulovím zdvihu třeba 180psi (ne 0psi!).

Komentář: