Ahoj, tady Jouda. Dneska bych vám chtěl představit Syrénu, neboť přesto, že jsem si postavil Syrenu již na jaře, spousta lidí se stále vyptává, tápe a neví kam kolo zařadit. Doposud je to jediný exemplář v ČR, tak se není čemu divit. Kolo, jako takové jsem si postavil jako druhý bike k mému sjezďáku Transition Blindside. Přejdu tedy k samotnému biku. Design rámu je na první pohled opravdu povedený a mě osobně se moc líbí. Odpružení funguje na systému přepákovaného jednočepu. Zdvih 152mm pracuje velmi lineárně, aby se těsně před koncem zdvihu pomocí přepákování maximálně zpomalil. Nejlepší volba tlumící jednotky bude pružinový tlumič, aby se z rámu dostal maximální výkon a progresivita. Geometrie je šitá na míru freeride singletrackům, kde se kolo chová velmi klidně díky nižšímu středu a položenější vidlici. Přitom krátká zadní stavba zajistí dobrou obratnost i v zavřených otáčkách. Hmotnost samotného rámu bez tlumiče činí 3,3kg a kompletní váha kola, se kterým jsem absolvoval například Down Town v Rakovníku nepřesáhla 16kg.
Další komponenty, které mám na kole jsem volil s ohledem na váhu. Mám ale potvrzené ze sjezdu že vydrží, pokud nejezdíš jak Dick. Většina komponentů je totiž přehozená ze sjezďáka z minulé sezóny. Přemýšlím, jestli mám na kole nějakou extra vychytávku a krom zlatých nálepek, které mi vyřezával Tydli mi nic nenapadá. Tuhle voňavku mi zprostředkoval www.ultimatebikes.cz , kde si můžete zjistit další informace. Komponenty pomohl sehnat koloshop.cz a značka BeachBitch.eu zajistí, abych kolu já nedělal ostudu. Díky A to je vše. Jouda. rám Transition Syren 152mm vel. L 16“
Základem je již zmiňovaný rám Transition Syren ve velikosti L. Tento model je sice určený pro něžné pohlaví, ale já jsem taková děfka, že si to můžu dovolit kočírovat taky.
Vidlici jsem nasadil nekompromisní Fox 36 Float RC2. Zdvihy si pak skvěle rozumí (160/152mm) a mají stejnou charakteristiku pružení. Přestože je vidlice vzduchová, její chod je luxusní i dostatečně progresivní. Pomocí pumpičky se dá kdykoliv nastavit. Že jsem se trefil barevně je samozřejmě čirá náhoda:)
tlumič Fox DHX 5.0 200mm
vidle Fox 36 Float RC2 160mm
hlavový Sunline V1 Reducer
představec Kore B1B 50mm
řidítka Kore Torsion BFD 710mm
sedlovka Noxon Karbon
sedlo Selle Italia SLR
kliky Shimano XT 170mm
napínák Transition
přední nába Hope pro II
zadní nába Specialized QR10
ráfky Mavic EX 721
duše Hutchinson DH
pláště Schwalbe Big Betty
brzdy Schimano XT
řazení Sram X9
přehazovačka Sram X9
řetěz Sram
pedály Prodigy Tinkie Winkie
váha 16,8kg
TRANSITION SYREN
Nenalezena žádná bleskovka :-(
ty!… děfko!
:)
Moc reklamě komerčně pojatej článek Joudou ty děfko:)
takhle tu chudinku zahazovat…že se nestydíš!!!
pěkná práce…
otázka: jak jsi vysokej? pro porovnání, k velikosti toho rámu? děkuju
Pěkně jsi to napsal…ty….děfko !
A hlavně ti sluší…ty…děfko !
Zlobivá holčička zahazuje kolečka…
maverick82: Měřím 188cm
Čárys: jen ta první věta neni moc vysokoškolská:)
4: Jouda : no dobře ta je moje. Musel jsem to nějak uvést. :) Ty děfko !
Pěkné,moc!
Pekne moc pekne, jen nechapu jak muze bejt pruzina progresivni…pruzina sama o sobe je vzdy linearni (viz fyzika pro zs) a naopak vzduch je vzdy progresivni. V textu to je naopak :)
hodně vymazlený =) i když je ten rám dámskej, tak se mi taky hodně líbí… velikost L je docela velká :-) osobně bych si se svejma 180cm vzal S, protože mám rád malý kola :-)
nksh: svez se nekdy na vzduchovym tlumici a pruzinovym, dhx 4 air bez rychlostni komprese te presvedci o tom, ze vzduch ma o moc linearnejsi chod
nksh: nevim jak na kole(jezdim pevny), ale treba u offroadu se pri vyssich zdvizich pouzivaji pruziny s promenlivym stoupanim zavitu a tudiz ta pruzina progresivni je…
dr.zack: proto je tam to promenlivy stoupani, aby se zvedla progresivita. Pokud budu mit stejnej ram, stejny olejovy tlumeni a stejne nastavenej sag, tak pruzina urcite nebude progresivnejsi nez vzduch.
no ještě, že vám nerozumim…to bych se hned zapojil do diskuze
moc pekny bicyklik
tomaass: fyziku svejma zkusenostma nevochcijes, nksh ma naprostou pravdu, Pruzinovy DHX pokud by to mela nastarosti jen ta pruzina, tak bude linearni a vzduchovy DHX bude vzdycky progresivni, jen je otazka jak velka je komora, jestli se zacne progresivita projevovat hodne nebo malo. S rychlou a pomalou kompresi nema progresivita pruziny nic spolecnyho, nastaveni rychly komprese sice ma vliv na na to jak chodi vidle do zdvihu, ale nijak zasadni, hraje tam spis roly pozicne zavisle tlumeni a treba dorazy.
A jeste sem nevidel pruzinu na kole ktera by byla namotana progresivne (ale mozna ze Foes je ma)
fousek: u toho vzduchu je to vec velikosti komor mam dojem ze u toho DHX zrovna ta konstrukce vysla tak ze se ten vzduch chova “linearneji” nez pruzina, asi velka positivni komora… nebo jinak nastaveny tlumeni pri konci zdvihu.
Jo vzduch je progresivni, ale jde o to jaká část grafu odpovídá zdvihu tlumiče.
V tlumáku máš při nulovím zdvihu třeba 180psi (ne 0psi!).