Jak jsme zdolali Triglav

triglaf-13.jpgTak jsem se rozhodl napsat vám sice už starou záležitost, ale myslím si, že by vás to mohlo zaujmout.

Píše se léto roku 2008, asi srpen a my jsme se rozhodli, že vyrazíme na trochu víc aktivní dovolenou.
Vybrali jsme si zdolání Triglavu, ne není to ta pojišťovna ale nejvyšší hora Slovinska.

Tak vše je domluvené u jedné nejmenované agentury a já s Terkou vyrážíme do Strakonic, kde nás mají nabrat směr Slovinsko. Cesta probíhá v celku dobře, nebo alespoň myslím, protože hned jak vlezu do auta klasicky usínám…. Do Slovinska přijíždíme někdy v ranních hodinách a před námi jsou 4dny strávené v nádherné krajině Slovinského Národního parku.

Ubytováváme se v krásném horském penzionku se společnou kuchyňkou, o kterou se nás dělí asi 12 nebo 14, už ani nevím, je to už přes rok tak mě omluvte. První dva dny máme strávit sjezdem řeky Soča a tu druhou už taky nevím, na raftech a pak se máme vydat na vrchol TRIGLAVU někde tam nahoře v horské boudě přespat a druhý den jít dolů. Počasí nám trochu nepřeje a tak náš průvodce rozhoduje, že program obracíme a tak se vyráží na jednu menší horu hned první den.

Po té co nám na parkovišti průvodce rozdá ferratový sety vyrážíme vstříc dobrodružství. Po prvním asi kilometru kde se cesta houpe nahoru a dolu přicházíme pod štít první skály a Pavel náš průvodce nás seznamuje jak používat k sebejištění  ferráty. Jdem na to. Začíná mě to bavit. Užíváme si výstupy po skoro kolmých stěnách a nádherné pohledy do okolní krajiny. PŘEŽILI JSME.

Druhý den, hned ráno vyrážíme na náš jediný úkol této výpravy a to zdolat ten nejvyšší bod na mapě. To, co jsme šli den předtím, byl jen slabý odvárek toho co nás čeká. Vždy, když jsem vylezli na zdánlivě nejvyšší vrchol co jsme měli před sebou, tak se otevřel pohled na ještě vyšší. A vrchol pořád v nedohlednu. Bylo to opravdu dost náročný a den se pomalu přehupoval do své druhé poloviny. Čím výš jsme byli tím větší foukal vítr a stupně na teploměru neustále klesaly. Síly docházejí a my stoupáme nad mraky. A konečně, vidíme to, proč jsme tu, ten vrchol končí, křičím na ostatní. Jsem tu, dokázali jsme to.

Jsme na vrcholu Slovinska ve výšce 2864m nad mořem. Chvilku se kocháme výhledem a pak sestupujem druhou stranou k horské chatě kde je i restaurace na něco rychlého a hlavně teplého pro zahřátí. Je pomalu 5h a my se vydáváme na cestu dolů. Podotýkám, že nahoru jsme šli skoro celý den a dolu je to prý rychlejší, ale o to horší cesta. Jsme zhruba v polovině sestupu a vyndaváme čelovky, protože už není skoro vidět na cestu. No, nemusím vám říkat, že to bylo fakt o život, a že když jsme konečně dorazili na parkoviště asi kolem půlnoci tak jsme byli opravdu na pokraji svých sil. Ale stálo to za to. PŘEŽILI JSME.

Na druhý den nás čekalo už jen koupání v sakra ledový horský řece a sjezd pár divokých úseků. Oblékáme neopreny, berem pádla a hurá na řeku. Je to trochu víc rozbouřený, protože celou noc prší, a ještě nepřestalo. Voda je krásně mléčně bílá prý od toho křemičitého písku, co je tu všude kolem. Protože, jinak je ta voda tak průzračně čistá, až to prý není ani možný. Sjíždíme pár drsných úseků, ale nedáme se, pádlujem jak o život s pokřiky: „stará pádluj, jedem do porodnice“,  „ááá Rybana chlastá s náma až do rána, ááá Rybana, Rybana je fajn“, „chvala lepa“…… PŘEŽILI JSME.

Druhý den, taktéž na vodě, jen opět jiná řeka, delší, hezčí, douřlivější. PŘEŽILI JSME.

A na závěr PŘEŽILI JSME, můžu jen doporučit.

Ross

triglaf (31).jpg triglaf (32).jpg triglaf (33).jpg
triglaf (4).jpg triglaf (5).jpg triglaf (6).jpg
triglaf (7).jpg triglaf (8).jpg triglaf (9).jpg

20 komentářů pod “Jak jsme zdolali Triglav”

1. Zvolouš

Nádhera… super fotky.

2. Hubajz

Pěkná expedice!Fotky taky.

3. camel

Jo tak Triglav a jeho okoli je moje srdecni zalezitost.
    Super podminky na dh,nahoru jezdej prastare lanovky a nikdo nikde.
    A dat si triglav dolu na kole je muj davnej sen(samozrejme ne ten feratovej usek! :))
    No a rafting tam je proste fantastickej.Soca je fakt nadherna!

4. deutsch

Julky jsou krásný,ale chce to chytit počasí,dost často tam prší.My jsme je šli tenkrát se Zuzkou týden na težko s 15kg batohama,to se ještě platilo markama,spali jsme venku i na chatách,koupali se nahatý v prameni Soči,jištění jsme používali jen při výstupu na Mangart a Triglav,tam i zpátky jsme jeli stopem – byl to punk ale i jedna z nej dovolených.Dík za připomenutí a pěknej report.

5. gazman

Ten první kopec byl Prisojnik podle fotek,je tam ten kamenný obličej a leze se přes 80 m vysoké skalní okno,které je na foto tež.Vodopád Peričnik je taky super dá se pod ním projít i ze zadu.Triglav jsme šli taky,ale v jednom dni,ale těch 1800 výškových nahoru a dolů je už dost.
    Taky děkuji za připomenutí.

6. krišák

Shánim nějakou kočku na feráty, nevíte kde se to dá koupit? :-))

7. ross

krisak: jo jo zkus nejkou zastavarnu …. tam ti treba poradi….. :-))

8. Bára_M

tyjo tak to je krása..toto chci zažít :) hlavne sjíždět nejakou tu divokou řeku..parada, a ještě v takové krásné přírodě. Pěkné fotky

9. Terís

Jojo,hned bych tam jela zas,to počásko vyšlo skvěle.Hezky napsaný Rossáčku,ale zas tak uplně na pokraji sil jsme snad nebyli :D

10. Páník

jj, Triglav je bomba…my jsme jeli na vlastni triko – 3 dny v plny polni na Triglav a zpět, a pak relax 3 dny u more. http://www.panikuvblog.estranky.cz/fotoalbum/2008/slovenia-2008–1_-naloz , http://www.panikuvblog.estranky.cz/fotoalbum/2008/slovenia-2008–2_-naloz

4: Terís : Ty možná ne, ale Rossík, který sezením v zelené kancelářské židli poslední dobou velice poměkl, byl na pokraji sil :)

to víš, armáda, zocelení muži a ženy, opora národa

muhahaááá

mám i vííídeo, Rossík tam kvičí, že je studená vodička – chcete ho ?

13. ross

panik: krasny fotky, fakt je to tam moc krasny hned bych tam jel zas………

teris: no ja byl uplne hotovej, mel jsem spatny boty… :-))

carys: to vis dnesni armada neni co to byvalo….. dneska uz se valci u pocitacu…. :-)) vzdyt to znas

já bych vás zocelil.

Třeba takovej Andy, se dycky z mého pojetí víkendu léčí tejden – kolo, stěna, plavání, nonstop akce, málo jídla, zima, vlhkost, spaní venku.

Hoši, si votevřu výcvikovej tábor ! Nebo spíš výcvikovej Tábor !

15. Ross

Carys: jo jo no hlavne az se tam odstehuju tak to rozjedem ve velkym, kdo se chce prihlasit muze hned….

16. Páník

4 ross: jj, skoda jen, ze je vetsinou nahore na Triglavu vic lidi jak na Vaclavaku. Ja jsem chtel puvodne zkoncit na malym triglavu, pac mam zavrate jak krava, ale kdyz me bredbehla asi tak 80-ti leta baba, tak jsem to musel dat…nakonec jsem ji v takovym jednom rozsireni dal zprava a byl jsem tam PRVNI!!:)

17. Ross

panik: joooo to je vono tak to ma byt……

18. Ňůmi

my sme dali zpateční cestu pod 4h, tak teda nevim kde ste tam bloudili až do tmy? :-)

19. Terís

:Čárys: Ros poslední dobou poměkl,jo?:D To neni dobrý :)) a ani tomu nevěřim :))) Video tam hoď taky