BC v BC

bc-v-bc-18.jpgNěkdo tomu říká back-country, někdo all-mountain, jinej zas enduro, já tomu říkám ježdění na kole, ale tady to jinak nešlo. Back-Country v British-Columbia.

Jelikož teď frčí to back-country, měl bych tu pro vás takovej report z Kanady, kde jsem v roce 05 strávil pár měsíců a mimo nekonečnýho sjíždění North Shore, jsem si užil i pár větších vejletů.Celý tohle začalo tím ,že do Kanady přijela partička bikerů z Česka a pod vedením místního Zdeňka Maňhala a společně s Petrem Kubou přijeli objevovat traily nad Vancouverem, Whistler a okolí. A právě to okolí mě v jejich cestování lákalo nejvíc a tak jsme se dohodli, že si dáme sraz ve čtvrtek večer ve Whistleru a dál pojedu na vejlet s nima.

Pro mě to ale znamenalo, sbalit se ve Vancouveru, vzít batoh a nejdřív zvážit co všecko sebou budu na ty tři dny potřebovat. Moje první etapa byla z Vancouveru do Whistleru po vlastní ose a s batohem na zádech. Jediný štěstí, že jsem sebou nemusel táhnou jídlo – to jsem měl domluvený s klukama.

Na mapě to bylo něco kolem kila, tak jsem vyrazil asi ve dvě odpoledne. Ze začátku pohoda, sice provoz docela hustej, ale auta dávaj pozor. Cestu do Whistleru jsem jel předtím asi dvakrát – autem, tak snad ten camp, kde kluci byvakujou najdu. Telefon mě nefunguje, tak to prostě musim nějak najít. Cesta ubíhá v pohodě, nikam to neženu, ale zas se zbytečně neloudám, tak si držim průměr kolem 27kmvh. Po skoro čtyřech hodinách mě vítá Whistler a s ním bohužel i stmívání a lehká zima. Říkám si, že to hned najdu, ale další hodinka hledání mě trošku znervózňuje. Nakonec nacházim camp a s velikou náhodou i kluky, pomalu se chystaj do stanů, přeci jen několik dnů na trailech dá netrénovanýmu člověku zabrat. U kraje jejich tábořiště stojí veliká dodávka, kterou budem zítra cestovat, tak zabíram místo na zadní sedačce a balim se taky do spacáku. V noci je kosa jaxvině, ale únava je naštěstí větší.

Ráno dáváme snídani. Lifrujem kola na střechu dodávky a hurá za dobrodružstvím. Čeká na nás asi 5ti hodinová cesta autem s občasným přestávkama a skoro pořád to vypadá, že už tam budem a přeci se po chvilce silnice ještě zmenší a vede dál a asfalt nakonec zmizí, plechový značky nahradí dřevěný kůly až se nakonec zjeví naprosto nádherný panorámata, že musíme vylézt a kochat se a na konci těch všech cest na nás čeká Jezero s velkym J. Nádherný zapadlý v horách s neskutečnym obrovským srubem – spíš hotelem, uprostře země nikoho. Kdo tu tenhle barák postavil, nechápu.

Tak dáváme obhlídku jezera, rozděláváme oheň a já se vrhám do vaření špaget – mám v nich za těch pár měsíců zde a XC sezón doma, trochu praxe. Je vidět, že kluci už maj velkej hlad a tak jako odměnu dostávám dvě tatkranky, což je v zemi Snickersek a candy bárů naprostej unikát. Chvíli sedíme u ohně, ladíme kola, kecáme o tom jak si kluci zajezdili ve Whistleru, ale hlavně ladíme plán na zítra. To co nás totiž čeká, je nástup do hydropánu, kterej nás vyhodí kdesi na vzdálenym jezeře a od něj se my pak budem vracet dva dny zpátky k autu.

Žádný cesty, žádný baráky, žádný lidi, jen neskutečná příroda, vyšlapaný cestičky od zlatokopů, divočina, prostě pořádný back country.

Rozdělujem se podle výkonosti a celkem nikdo neremcá, že chce letět poslední a tudíž si moct přispat, protože letět poslední taky znamená, všechny dohnat, hned v prvním stoupání do prvního sedla.Částečně pak zimou a částečně přípravou na zítřek lezem do spacáků. Já dávám opět zadní sedačku dodávky, protože noci jsou tu chladné a já nemám teplé spodní prádlo.

Ráno vstávačka kolem 7hod. uvařit čaj. První skupina mizí ke gateu a my slyšíme řev motorů a už mizej za horizontem. Druhá skupina následuje a nakonec jdem my. Čekáme na molu kola připravený, částečně rozložený a hydroplán už roluje na ranveji. Na kraji mola to pěkně klouže a hned dostáváme od pilota hlášku, že jeden z kluků si vymáchal botu při výstupu. Házíme věci dovnitř a pilot zkušeně dává hned od mola plnej do lehký zatáčky a už jí odplepujem a necháváme dodávku v nedohlednu.

Tak jestli dole byli úžasný panorámata, tak odsud zezhora, to prostě nemá chybu. Můžu si ukroutit hlavu. Po dvaceti minutách letu se v jednom údolí objevuje další jezero, s o poznání šedivo-tyrkysovou vodou a pilot dává mocnou pravou na přiblížení na přistání. Lechtat plyn, první klapky, druhý klapky, čumák lehce přizvednout a hups do vody. "Rolujeme" k vykládacímu molu, který tvoří dvě prkna namrzlý jak kluziště a tak vykládku dáváme hódně opatrně. Teď se vykoupat, v jedinejch hadrech na dva dny a s nočníma teplotama v mínusovejch hodnotách, by nebyl dobrej nápad. Nicméně všecko v pohodě, máváme letadlu a mě tak pomalu dochází, že tohle bylo poslední možnost si to rozmyslet, protože odsud už je to vážně jen po svejch.

No moc se s tim nemažem a vyrážíme.

Po asi dvou a půl hodinách talčení do kopce v kamenitym poli se konečně dostáváme do prvního pasu. Ten první pohled do dalšího údolí je prostě nezapomenutelnej. A to co potom následuje je vážně zážitek na celej život. Ten singltrack nemá chybu. Nevadí, že tam nejsou polety, nevadí, že kousek je porovince, ale celý zbytek dne je to prostě z kopce. Z kopce v nádherný přírodě. Cestou dáváme asi 5 brodů a ta ledovcová vode je teda očistec, ale pak na to zase skočíš a už jenom koukáš jak levá střídá pravou, jak za zatáčkou je další a jak to pořád nechce skončit.

Odpoledne dorážíme k dalšímu jezeru, kde přespáváme a kromě nočního sněžení kolem druhý hodiny raní a navlhlejch spacáků, všecko v pohodě. Ani grizly nás nepřišl navštívit.

Druhý den ráno nás ze spacáků dostává zima už kolem 6tý a tak chvíli obejdujem a nakonec vyrážíme, protože mrznout na místě se nikomu nechce. Hned začátek je to dokopce, na další pas a tak se alespoň všichni zahřejou. No nebudu vás nudit, zažíváme stejnej rausch jak včera. V jednom stoupání klukům trochu ujíždim (už mě leze krkem jak furt řvou a pískaj aby vyplašili potencionálního medvěda – narušitele) tak jedu napřed a to naprostý ticho a zas ta příroda mě fakt dostává. Vyjíždim na kopec a lezu až na takovou skalku, kde si sedám a rozhlížim se po okolí.

Dokázal bych tam sedět asi hodiny a prostě se jen tak koukat. Neskutečný na těchdle místech je, že koukáš a koukáš a třeba po 20ti minutách ti teprv dojde, že vlastně o ničem nepřemejšíš (což je hodně daleko od natuplýho zírání při mítingu nebo ve škole – kde ale paradoxně možná o takovymhle místě sníš) a tohle byla druhá věc co se mi vryla do paměti – je to nepopsatelný a takovýhle ježdění a místa na který se pak dostaneš, má v sobě neskutečnou pohodu.

Pak dojeli kluci a trocha toho hulákání a následnej asi dvou hodinovej sjezd k autu, kde se mi zas hladina adrenalinu vrátila do normálu. Všichni v pohodě, všichni unavený, ale štastný a spokojený skáčem do dodávky a mažem to zpátky do Vancouveru.

Bylo to dlouhý, bylo to únavný, ale neskutečný BC v BC!

-a-

bc v bc (87).jpg bc v bc (88).jpg bc v bc (89).jpg
bc v bc (9).jpg bc v bc (90).jpg bc v bc (91).jpg
bc v bc (92).jpg bc v bc.jpg

40 komentářů pod “BC v BC”

1. Los Tomanos

Andy: na čem si to jel? Na DHáčku? Ta krajina tam, musí bejt užasná…

2. perry

ta příroda je boží .. některý fotky mi přijdou snad nakreslený

3. marsch

to je na Ukrajině?

4. chlastik svazMX

po dlouhý době boží článek… na kolik to vyšlo když tam nezapočítáš stripbary,coury,kox..atd

5. Bogus

Nádhera, takhle nějak si to představuju…palce hore

6. Jordy

Co dodat….boží…

7. ddd - andy

Losos: Hele měl jsem tam ještě XCéčko – tak to šlo.
    marsch: To by tam bylo BC v UK vole.. :)
    chlastík: to musim započítat, protože já se tam chvílema točil kolem tyče, koučoval coury a dýloval kox – takže příjem byl.. a pak jsem taky natíral nějaký baráky, dělal po stavbách atd. :-) Jinak ale kluci co tam jeli na 14dnů dali asi 50 za vše (letenka – permice – ubytování, jídlo..) Je to ale hrozně indivindy, dáš prostě 35 za letenku a já pak třeba bydlel v baráku a nájem za měsíc bylo 600CAD a denně za žrádlo, když si vaříš, tak 10-15CAD

8. Miloush

Fakt pecka, snad v létě se poštěstí nebo aspon někdy v budoucnu :-)

9. milhaus

nádhera

10. FunThomas

Tak tohle je přesně můj sen! Díky super článek :-)

11. camel

Jedu,pristi rok uz proste jedu.Pojedte sakra nekdo taky!!!

12. Duchna

Give me this dream BC NOW!!!!!!!! Nádhera.

13. Buba

supr čeče..

14. ueeeeee

makes me emo…

camel : jedu, jedu taky, už kurnik prostě musím :)

16. fousmen

Tak to je pecka, Andy! Jak fotky, tak počtení, jedním slovem nádhera.

17. fousmen

Čárys, camel, Miloush: máte někdo konkrétnější plán, než “já musim”? :)

18. filipmat.us

tam se nejezdí do kopce? Proč jsem tam ještě nebyl?

19. jaara

nemam slov… jako v pohádce…
    PS: Andy, MPZ Ukrajiny je UA… UK je o kousek vedle ale kontinent jsi trefil… :-D

20. Duchna

4: Čárys, Camel, Miloush : Count me in. Přepadnu banku a jedem.

21. camel

Konkretnich planu mam mraky a proste jedu.Pokud ale pojede vic lidi tak sve plany rad prizpusobim.Ale v lete proste jedu a hotovo.:)
    Musim jet ted kdyz mi to jezdi a ne porad cekat az bude volno,prachy atd. protoze to se asi nedockam.Myslim ze dalsi 720trip by se mel odehrat v BC
    litovat asi rozhodne nebudem

4: camel : no, 72O trip a jeho podoba na letošní rok už je asi jasná – nakonec ještě BC vypustíš a pojedeš s náma. Mám totiž poprvý za 15 let v byznysu delší, než 7 denní dovolenou !!!

A to dokonce asi 2x 21 dní.

Jeden z toho je jasnej (už hotovej) trip, druhý z toho…..je možno dle financí cokoliv.

23. camel

NE,NE Uz prosim Te nic nerikej.Ja uz to odkladam rok co rok asi poslednich pet let.
    A proste vim ze nakonec urcite pojedu sam a rok na to pojede strasnejch lidi!
    Ja to vim!
    Murphys law

Ano, pan M většinou zasáhne…
    Já až do teďka odmítal všechny nabídky pana H, aby jsme jeli, neboť nakonec to dycky vycházelo na září, a to já máím největší pracovní MX – to prostě nejde. Takže bych to viděl asi nějak na léto.

Teď konečně bych mohl.

Jen ty finance, aby byly… Snad ano.

Jo, mužu asi od 1 – 20 července, a pak od 1 do 20 srpna. Asi tak.

26. The Skreth

No to je konec. Takže vy tam pojedete příští léto, když já tam byl tohle? Nebavím se s váma :-/

27. fousmen

V červenci bychom se tam totiž mohli potkat, pánové :-) předběžně ca 7 – 21 července, podle toho jak seženu letenky. Pokud by měl někdo podobné plány, můžeme to prodiskutovat – jakub@fousek.net

28. camel

Hele tohle je jako darek k vanocum nebo co.Cervenec bych bral ale jak jsem uz rekl klidne se prizpusobim.
    4 the Skreth:tak presne o tom jsem muvil ;)

tak pěkný dárek k vánocům jsme si naplánovali ! :)

30. ddd - andy

Jel bych jako průvodce – chcete mě?
    Spíš ale budu cvičit synchronní jízdu s kočárem.. :-)

jo vlastně, on už bude fotbalista na světě :)

32. fousmen

Andy, pokud pojedeš jako průvodce, tak bych ti snad i přispěl na letenku :D

33. Jr.

ddd: ten účes? s takovou kšticí ti ty coury ještě platily ne? nemluvě o LÍBIMSETI selfstyle fotkách…tos koukam zaved ty tuhle módu focení :D

34. ddd - andy

Jr: :-D

35. Miloush

Pokud vyjdou kačky, snad jo, letenka v dnešní době už není za moc, tak bych v létě taky jel…no uvidíme co z těch plánů bude!!!!

36. Jr.

no nic..po zhodnocení finanční situace zatím můžu naplánovat tak maximálně BC v DC …BC v BC snad někdy časem :D…a jelikož jsem čech, tak závidim žejo…samozřejmý

37. blue

Vyjíždim na kopec a lezu až na takovou skalku, kde si sedám a rozhlížim se po okolí. Dokázal bych tam sedět asi hodiny a prostě se jen tak koukat.

přesně pro tohle miluju alpy a neumim si už představit, že bych si tam aspoň jednou za rok nezabajkoval… pěknej článek…

38. Maaca

PECKA, fakt pekna priroda a jeste peknejsi singl… :)

39. Maaca

BC v DC snad taky brzy, az sleze bile ZLO :)

40. tomaass

koukám že plány nedopadly.. ale já bych jel taky :-D !