Marin Mount Vision – recenze

marin-19.jpgS recenzema se roztrhl pytel… Po neuvěřitelném mediálním úspěchu ICEho Duncona a teorií nekonečného pružení by chtěl na úspěch tohoto žánru navázat – doktor Anderle ! Bude to hit ? Zvednou se emoce ? Přesáhne sledovanosti ICEho? A co na to pánové z Marinu ? Pošlou mi peníze ? A Jan Tleskač ?

Hurá, už mám zase kolo. Po měsíčním laborování co dál, když Engrambikes skončil ze sponzoringem a dál byla jeho situce na trhu nejistá a já neměl na čem jezdit, naštěstí slovo dalo slovo a já jsem zpátky na Marinu. A tady máte první recenzi..

marin-8.jpg

Začneme s lehčím, na XC a maratony stavěnym bikem, který už můžu prohánět – Marin Mount Vision ve velikosti XL, 13,1kg – teda s pedálama a v laku. Já sám mám radši kratší kola, který jsou líp ovladatelný v menších rychlostech a u XC kol to platí obvzlášť, ale tady prostě nebyla jiná volba.

Nejdřív ale trochu těch specifikací.

Rám – oranžová. U Marinu jedou už několikátym rokem u všech fůlů stejnej, designově v pravdě unikátní, VPP systém. Kdesi na netu jsem i našel křivku pohybu zadní náby a vypadala dost přímě, jak se na VPP sluší. Osazení SLXkem v podobě řazení a šaltru už znám, ale brzdy pro mě byly novinka. Kotouče 180 předek, 160 vzadu – k tomuhle kolu akorát.

Dutý kliky a tři převodníci v klasickym rozložení 44-32-22 = kopce – se – nezaleknu. Sedlo jsem dal svoje od Pellse, titan/karbon a gumy změnil ze špuntovejch WTBček na nepřekonatelný Racing Ralfy, který na zapletejch Mavicách s plochejma drátama, vypadaj super a o design tu jde především!

 marin-2.jpg

V kokpitu ladí velice příjemný karbonový klacky od Eastonu s předlouhym 12cm představcem Thomson, jehož 10° zvednutí jsem otočil dolu (ten ale stejně budu muset vyměnit za kratší – přeci jen nemám 2m) 7cm bude ideálních.

No a ještě něco k tlumení. Vidlíme tu na Foxu 32RLC s regulací úplně všeho vepředu (vzduch-olej, odskok, lockout + regulace síly lockoutu, pomalá komprese), stejně jako RP23 vzadu (vzduch-olej, odskok, tři úrovně propedalu) . Tahle kombinace, pro tenhle systém, zdá se jako dobrá volba.

Hen, héééénnn.. Vyrazil jsem z baráku tak rychle, že jsem si samozřejmě zapoměl poštelovat všechny ty geniální tlumiče. Takže otočka, trohu foukání, trochu točení kolečkama a konečně jedem. Jak už jsem psal na začátku, trochu jsem se bál tý velikosti, ale překvapilo mě, že to není zas až takovej autobus. Co se týče rozvoru jsme na 1107mm. Delší mě spíš přišla horní rámová trubka, nebo ten představec.

 marin-19.jpg

Zadní stavba spokojeně žere kořínky a dokonce ani při větších nárazech, nebo boulích v sedle, se od ní do pedálů neozývá zpětný škubání řetězu. Za tohle má jednoznečně palce nahoru, prostě dýlka řetězu zůstává zachovaná po celý dýlce zdvihu.

Zkusil jsem pár výjezdů s těžkou pilou na sílu a ani tady se zadek nepropadal do zdvihu, naopak. Výš umístěný čepy jí pod řetězem v tahu tlačej k zemi. Jasně že ve stoje se zadek rozhoupe, ale takhle rozhoupete i systémy co něvědi co maj dělat a tak sebou vozí mozek na zadní stavbě.

 marin-15.jpg

Ve sjezdu je to jasný. Sedim prostě na XC se sedlem proklatě vysoko a tak veškerá pilotáž musí bejt jemná. Tady prostě neni moc prostoru na manévrování nad sedlem a tak po pár prodriftovanejch zatáčkách se mi rozlejvá blaženej výraz na tváři. Sundání nohy tady toho moc neřeší a tak do zatáčky prostě musim celej. Při hlavovým úhlu 69,5° se kolo do zatáček nepropadá, ani se zbytečně v zatáčce nerovná, prostě nasadíš, držíš a pořád máš prostor jemně korigovat. Brzdy fungujou jak maj (jen mě klasicky přijde, že s takhle vysokym sedlem by vzadu klidně stačili i véčka), předek se dobře dávkuje i když dojde na prudký brždění, ergonomie pák je klasicky u Shimana výborná.

Shrnutí je jednoduchý. Na mejch 183cm je horní rámová u XLka dlouhá, ale ani tak mi kolo geometrií nepřijde jako autobus a po výměně představce budu very very happy. Na maratony, dlouhý vyjížďky, paráda.

-a-

marin (1).jpg marin (10).jpg marin (11).jpg
marin (12).jpg marin (13).jpg marin (14).jpg
marin (15).jpg marin (16).jpg marin (17).jpg
marin (18).jpg marin (19).jpg marin (2).jpg
marin (20).jpg marin (3).jpg marin (4).jpg
marin (5).jpg marin (6).jpg marin (7).jpg
marin (8).jpg marin (9).jpg marin.jpg

33 komentářů pod “Marin Mount Vision – recenze”

  1. Los Tomanos

    Co ti k tomu napsat….. už vím, kolo pěkný ale recenze nemá (jak by řekl porotce SS) drive, nepobavil jsem se :D

  2. Duchna

    Pěkná cicina. Možná jedno rejpnutí, zadní stavba ala pantograf musí být na výsledné váze hodně znát(s tím souvisí i nemožnost vozit flašu), i když jak píšeš ty i jiná periodika opravdu funguje. A ještě jedno, po páčce propedálu na RP23 bych se bál sahat aby mě to neufiklo prstíky. A doplň pro nás zdvihy (tipuju to 120/120). Pokud by šlo možná i cenovku ať můžu srovnat kolik si Marin koštuje. (bude to dražší to jo, je to stylovka, ale stejně mě to zajímá za kolo v full SLX + FOX tlumení)

    Když už tedy XCéčko na maratony, tak na jaký pojedeš ??? Přihlášky na Sudety už jsou online :))

  3. hýbňoš

    máš to krásný a jak ti k tomu ladí obleček :)

  4. ddd - andy

    hýbňoš: musel jsem to sladit se psama, abych zapad do smečky.. :)

    Duchna: jo zdvihy jsou 120/120 a páčky propedalu jsem se ze začátku taky bál, ale kupodivu je dobře přístupná a cvaknout prsty opravdu neni jak (ale počkej na konci sezony – já na to přijdu.. :-)

  5. combain

    Tebe sponzoruje Halfords? :D

  6. Duchna

    4: ddd – andy : no dobře a ten zbytek odpovědí ???? :))

  7. Ovar

    Fakt hrozne pekny. Uplne nejlepsi na tom kole je ze ti budou pasovat vsechny komponenty na RB ram… :-D

  8. tomaass

    podle mě ty inženýři, když navrhujou tyhle kosmorámy hrozně fetujou, nejdřív udělaj rovnej rám, řeknou si, to by nikdo nekoupil, musíme to tady přivohnout, pak ještě tady pokroutit a po pár lajnách koksu se ráno probuděj u takovýhodle vlnobití :-) (v norcu k tomu ještě hrozně lejou)

  9. vašek buben

    hmm…koupil jsem si to samý, akorát s pevnou osou vpředu a teleskopickou sedlovkou, řazení jsem vyměnil za Sram 9.0…..a jsem z toho absolutně nadšenej.
    Konečně zas kolo, který “jede dopředu” a díky tý sedlovce se dá i z kopce jet docela peklo… Na svejch 187cm mám eLko a 85mm předtavec, takže jeto i pěkně hravý.
    Doporučuju! :o)

  10. Duchna

    4: vašek buben: a jakou máš teleskopku, chci si ji dát na RBíčko. Jenže Crankbrothers mají strašnej vakl do stran a některé z produkce Kind Shock zase dřou zadní část pístnice.

  11. Čárys

    4: Duchna : The Firm 720 teleskopické sedlovky dělá. Vozí je např Mora, Kulťák (strašný prasečí Xx backcountraři – Garda, Livino, 3 h vyjížďky prasečíma stezkama, občas skoky, testing velice důkladný.) 4 roky, a vakl nikde, a i další. S ovláídáním z klacků i bez… cokoliv, kdykoliv.

    A značka ? Co myslíš ?

  12. blue

    Duchna: Joplinku jsem jezdil celou loňskou sezónu a je pravdou, že vakl má, nicméně při jízdě o tom prakticky nevíš, ničemu to nevadí, řekl bych, že to je spíš psychologická záležitost… teď jsem dostal novou verzi, která má už uvnitř dva guidebloky a tím by se měl údajně ten vakl minimalizovat, tak jsem na to zvědavej

  13. Duchna

    4: Čárys : za jakou fusekly mě to teď taháš :)) nebo že by mr. Mrázek svařoval i teleskopky a nebo je pravda úplně jinde a mě to nedocvaklo (nebo docvaklo ale nechci o tom radši nic vědět :))

    4: Blue : Zatim jsem Janisku Joplinku nejel jen jsem měl možnost zkusit na Brněnským veletrhu a ta mě la vaklík docela velkej. Pokud bych měl mít na biku teleskopku tak takovou co bude na 100% fungovat, IQ se mnou jezdí i maratůnky a nechtělo by se mi ho přestavovat (pevná/teleskopka).

  14. Čárys

    Gravity dropper.

    Mužeme cokoliv.

  15. Duchna

    Aha tak na tu jsem úplně zapoměl, měl jsem za to že byla prodána Crank Brothers (ale není tomu tak mají jen licenci – my fault). Bohužel má prachbídnej poměr cena/výkon (max. si ji přitáhnout z US).

  16. blue

    4Duchna: ale Joplinka funguje na 100 %

  17. vašek buben

    4: Duchna – Mám tam Joplinku….zatím jsem ujel cca 100km, takže nevim.
    Vakl má malej i když je nová…to asi jinak nejde, ale co znám lidi, který ji maj dlouho ( rok ) tak říkaj, že se vakl zvětší tak že ti dělá třeba cca 0,5cm na špičce sedla a potom že už se nijak nezvětšuje.

    Rozhodně nechci dělat PR Crankbrotheru, ale myslím, že o takovým vaklu při jízdě absolutně nevíš….pokud tedy nejsi ultraortodoxní XC chrt ( ale takový lidi zas nepotřebujou teleskopický sedlovky, teda alespoň většinou :-)

  18. Pádlista

    Ja se pobavil jak u ICE. Me se tyhle genialni ramy libi. No povazte: “…našel křivku pohybu zadní náby a vypadala dost přímě.” a pritom “prostě dýlka řetězu zůstává zachovaná po celý dýlce zdvihu.” a navic “Výš umístěný čepy jí pod řetězem v tahu tlačej k zemi.” Jo pokrok nezastavis :)

  19. Čárys

    Naštěstí já třeba vůbec nevím, o čem mluví.
    Já napsal jen jednu recenzi, a tu jste četli.
    Umím vysvětlit princip zamykání. : )

  20. Čárys

    jo a to není níc proti tomu, co se chystá.

    Neboť recenzi na svoje kolo chystá i Kozel. A Kozel, to už je nějakej znalec systémů, muhahaááá…

  21. vašek buben

    4: ddd Andy: vím, že je to teploušská otázka: Kolik ti to váží ??

  22. Duchna

    4 : vašek buben : Někdy Joplinku budu muset zkusit na vlastní pozadí. Ad váha máš to v článku 13,1kg bez pedálů.

  23. tomaass

    až prodám Furiouse a koupím motorku, taky napíšu recenzi!

  24. ddd - andy

    Duchna: 13,1 s pedálama a lakem.. :-)

    Pádlista: Hele pokud něčemu nerozumíš, tak já ti to rád věsvětlím, můžu?

    To že křivka zadní stavby má skoro lineární průběh, znamená u VPP systémů (který má mimochodem takzvaný virtuální bod otáčení, takže po této křivce se pohybuje – a to vzhůru), že se opravdu dýlka řetězu mění jen nepatrně.
    Spodní část této křivky se pak v dost případech stáčí dopředu, k rámu, takže se lehce zkracuje.

    Možná jsem to nenapsal úplně srozumitelně, za to se omlouvám, ale zrovna od někoho jako ty, bych čekal, že to bude znát – chápat…

  25. Kozel

    To ddd – andy – ted sem z toho teda jelen.

    Koukam na to a zadni naba se teda pohybuje do znacneho oblouku rovnou caru nevidim.

    Spodni cast krivky jde teda spis dozadu od ramu – pokud nemyslis jinou krivku nez zadni osy.

    Dale pisou, ze super vlastnost je fakt, ze to je progresivni.

  26. čelkis

    hoši vaše starosti bych chtěl mít :)

  27. ddd - andy

    Kozel: a můžeš sem hodit ten link, nebo kde na to koukáš?

  28. Kozel

    http://www.scribd.com/doc/13937017/Marin-Quad-Link-Clinic-2009

  29. ddd - andy

    Kozel: jo, díky. Viděl jsem podobnou, ale i tady je to vidět. Spodní část křivky se pohybuje spíš k rámu a pokud vezmeš horní část tzn. tu, která je nad tou čárou (předpokládaný bod při správnym nastavní sagu) tak je skoro lineární – natahování řetězu v ní bude jen minimální. Ano, chybně jsem uved, pro Pádlistu, že se bod otáčení pohybuje vzhůru.

  30. assassin

    kdyz uz u toho vedatorujete tak by asi stalo o to rozlisit trajektorii(drahu) po ktere se pohybuje zadni osa a charakteristiku odpruzeni …. draha muze byt primka, nebo krivka vselijakejch tvaru…. chrakteristika muze bejt linearni, progresivni …. jedno je jasny co znamena uz z toho popisu, chrakteristika rika jaka sila je potreba na stlaceni o dalsi jednotku delky… pokud je na kazdy dalsi milimetr o ktery to jde do zdvihu treba 1kg (10N) tak je charakteristika linearni, pokud se s tim jak hodne je odpruzeni ve zdvihu sila zvetsuje (ze zacatku 10N na mm, ke konci treba 40N na mm) tak je prubeh progresivni…

    tzn klidne muze existovat odpruzeni s primkou (useckou) jako trajektorii pohybu osy zadniho kola a pritom progresivnim prubehem…

    tak co Carys, dobry? musime to tu od DK trochu odlisit ne?

    ps: Kdybyste chtel nekdo brat doucovani z mechaniky tak se urcite nejak dohodnem:)

  31. Čárys

    4. assasin : super ! čekám co na to pádlista, kozel, a ICE : )

  32. dragoun

    a co ti psi dávají to s tebou,já mám gordonsetří slečnu a myslim že je to nejvíc bikovej pes

  33. ddd - andy

    dragoun: pesy jsou mamky – máme chovnou stanici ( http://www.jinonickydvur.cz ) , ale to víš že jsem kolo ladil, abych zapad do smečky! :)

Komentář: