IQ 6. Reaguji na terén!

iq6testing-2.jpgSluníčko, teplíčko, moravský Test FEST v plném proudu nejlepší čas zajít si k RB stánku vypůjčit nové, krásné a vyšperkované AMko RB IQ 6.

O tom jaký byla o novinku zájem, svědčí krátký, líbivě přibarvený úryvek z předzápůjční konverzace:

Duchna: „Dobrý den pane Heiník, tak si jdu půjčit tu IQ 6.“
PH: „No víš chlape to je na celej den rozpujčovaný další termín je až v šest večer.“
Duchna: „ Vím, vím již od brzského rána jsem zapsán v pořadníku.“
PH: „Vida ho filutu, no dobře tak mi ti ho tedy půjčíme. A občanku máš? A co pedály?“
Duchna: (tahá kus papíru na hlavu a osm let starý Authorácký SPíDka)„Všechno mám.“
PH: „Tak tady nám to podepiš a hlavně nám to nerozbi.“

Kolečko jsem dostal, poladil posed, nacvaknul se do SPíDek a vyrazil na testovací trať. Prvních pár metrů je kolem Bolkovy farmy po louce, následuje asfaltu do kopce a nahoře se rychle dostat do lesa na menší šesti kilometrový track. Jenž lemován zatáčkami, menšími skoky a kořeny snad dostatečně potrápí IQ SECHS. A alespoň částečně napoví co si od IQ šestky můžu slibovat pro vetší víkendový test (pokud mě ho ještě někdy RB Factory svěří do spárů).  

 iq6testing-2.jpg

Po prvních metrech se dostavuje mě velmi známý dojem z XCé IQůčka. Dobře rám je opticky robustnější a na namáhaných místech zesílen. Vidle fox Float RL s fit patronou s pevnou osou je položena ve vetším úhlu a má o pár desítek milimetrů větší zvih. Tlumič DHX Air 5.0 i po nastavení propedálu do stoupání mírně prohupuje, zas o to víc se těší doterénu. Přes všechny ty další rozdíly se stejně cítím jako bych si to šlapal na mojem IQů. Tenhle pocit si dovážím až do lesa kde seskakuji, aranžuji,  tahám zrcadlovku a jde se fotit první fotka na krásu.

BLACK is Sexy.
iq6testing.jpg

Komponenty nemá smysl vypisovat, hlavní je kvalita a výdrž. Kdo chce tak si je najde. Stejně každej se dneska prsí jak to má celý v XTéčku nebo XTéerku, ale ten kdo opravdu ví jaký je v tom rozdíl nekecá a jezdí. O odpružení se starají jednotky z dílny pana Boba Foxe. Obě podrží a v terénu se neztratí. Tlumič je i přes přímé připojení na zadní stavbu standart. O kokpit a převod síly na řetez se starají Kanaďani ruku v ruce s chytrými Japonci. O pohodlí vašeho pozadí pak firmička WTB. Ráfky a obutí je Czech jak poleno a brzdí znovu Japonci.

iq6testing-9.jpg

Rámová stavba vychází z modelové řady IQ. Spodní rámová trubka má větší průměr a exponovaná místa jsou dimenzována na větší namáhání, je to přeci AM. Hodně lidí se asi zlobí kam zmizely příhradové konstrukce z modelu již pohlcených časem. Kde je jedinečnost? Kam odešla image RB a proč se přešlo k jednoduchosti? Nu protože v jednoduchosti je síla! Tam kde jiní zkoušejí přepákování a virtuál jde RB již vyzkoušeným směrem. Nevím proč ale pro mě je hlavní že to funguje.

Toliko k vlastnímu biku a teď co to sakra vydrží a jak se na tom jede hej. Jak už jsem psal nahoru to jde a teď jak že to jede dolů a umí to vůbec jezdit dolů? Z předchozího projíždění testovacích kol jsme si v lesíku našli menší FR track zakončený větším korytem nepoužívané cesty. A jelikož jsem tu už trápil jak Treka a Gianta tak další pán na holení byl i nebohý IQ SECHS. Přejíždím pár vlnek, nenabírám správnou rychlost, blbě si to sunu k hraně, skok a trefuji protilehlý svah koryta. Ještě v letu jsem se pudem sebezáchovy vycvakl z SPíDek a dopad se proto podařil bez újmy na zdraví jak mého tak biku. Oklepu se a dávám to znova. Vše již jde na jedničku a hranku skáču na výbornou, bike vyžehlí dopad a jedu dál.

iq6testing-10.jpg

Míjím stromky a efektně beru levou zatáčku, dál už se netrápím a šinu si to dolů kopcem ke konci testovacího okruhu. Nabírám trochu bahna, beru skoky přes kořínky a rám vše tlumí tak jak má. Na rovince cvaknu propedál  a zadupu do pedálu. Šestka vezme v potaz, že chci jet rychle a vyrazí jak raketa.  Kamarád cvakne pár fotek, aby bylo vidět jak IQ vypadá v plné rychlosti.

iq6testing-14.jpg

Trochu se umravňuji jedu už na pohodu, přibrzdím u hřbitovní zdi a nechávám se ještě zvěčnit na krásu pěkně do pare s hřbitovním kvítím.

Jsem s IQ už nějakou tu chvilku kouknu na hodinky a ukazuje se, že již přetahuji vyměřený čas a uháním zpět k RB Factory. Předávám stroj, skoro nedostávám zpět občanku, zamračený pohled a kouknutí na hodinky napovídá proč asi. :)

Finální RESUME si nechávám na delší pojezd a spokojeně si jdu přerovnat zážitky nad jedno orosené.

FIN.

iq6testing (1).jpg iq6testing (10).jpg iq6testing (11).jpg
iq6testing (12).jpg iq6testing (13).jpg iq6testing (14).jpg
iq6testing (15).jpg iq6testing (16).jpg iq6testing (17).jpg
iq6testing (18).jpg iq6testing (2).jpg iq6testing (3).jpg
iq6testing (4).jpg iq6testing (5).jpg iq6testing (6).jpg
iq6testing (7).jpg iq6testing (8).jpg iq6testing (9).jpg
iq6testing.jpg    

30 komentářů pod “IQ 6. Reaguji na terén!”

  1. Los Tomanos

    A to jsem si to chtěl v RB taky půjčit, teď se tam bojím jít :(

  2. gazman

    Ložisko a čep zadní stavby (5. foto od konce) už chytá lišku? No tak to brzo co to tam dávaj za srance,to není dobrá vizitka:-)

  3. coolo

    moooc fesacky kolesko….tuze se mi libi:)

  4. Duchna

    4: Los Tomanos : Neboj oni ti ho určo půjčej, tedy až bude…

    4: gazman: Co tam dávaj za ložiska bůh suď, na mojem IQ jsou jak z partesu a to se s nějakým zásadním mytí moc netrápím. Možná že někde dlouho stálo, víc by ti asi řekl “úplně největší šéf” PH.

  5. Ovar

    Libi se moc a jezdi paradne

  6. Ovar

    Btw enduro verze BJP ? :-D Bikeforisti budou vedet… :-D

  7. 100klada

    Lozisko: Jako zacinajici strojar muzu rict jedine…:) uhlikata ocel rezne pokad nepresahne 12% chromu (tohle pravdepodobne bude mit tak 3 % Cr, 1 % uhliku). To ze to chtlo rez neni znamka spatneho materialu, “loziskova ocel” (pravdepodobne 14 1xx) zkratka rezne. Je vsak pravda, ze se dá udělat nerezové ložisko, ci vysocelegovane, ale kdyz to neni nutne a stoji 5-10x min..? Kdo by chtel nejaky HI-tech, muze si ho vymenit. Bracha ma tohle lozisko asi 5 let, ma skvrnky rzi asi jako na obrazku, ale nic vic.

  8. Miloush

    Škoda, že jsme se z tohoto článku moc nedozvěděli, ale i tak díky a budu se těšit na podrobnější test, který mě, doufám, ještě více utvrdí ke koupi tohoto moc pěkného kolečka…

  9. Petr Heinik

    To gazman – liska je hlavne vysledkem faktu, ze se jedna o testovaci kolo. Pravidelne myti vysokotlakou wapkou lozisku prilis nesvedci a fakt, ze kolo po celodenim jezdeni v blate a vode mokre hodis do auta a tam ho 2 dny nechas stat tomu neprida. Pro ilustraci, retez se na tom kole menil jiz 3x – vzdy, protoze totalne zreznul.

    Jinak dle nasich zkusenosti a testu, lisku chytnou i nerezova loziska.

  10. Duchna

    4: 100Klada : neeee žadny strojařinky, fuj třikrát fuj, na vejšce to do mě cpou 8smým rokem (ano čteš správně z toho 3 roky stojím nad diplomkou) a teď i na 720cítce no už jsem z toho kantáre:))

    BTW spíš se jedná o chemický proces na povrchu pouzdra ložiska. Chemický stav povrchu je dán obsahem legujících prvků (takže bys musel vědět z čeho je ložisko nebo spíše jeho pouzdro vyrobeno a co je použito za základní materiál – přesné složení + o jakou jde přesně ocel a najít si to na grafíku Fe-C nebo Fe3-C už si nepametám na kterém je výsledné rozpoložení zrn vidět – protože to bude hrát při korozi taky velmi významnou roli), které zároveň ovlivňují chemické složení povrchu korozivzdorné oceli a homogenitu povrchových vrstev. Atd Atd Atd – možností je strašně moc, výrobní postup, co se dělo při tváření materiálu …… mám doma asi pět knih a to jsem oborem Technolog přes svařování.

  11. Duchna

    4: Miloush: podrobnější testík možná – pokud mě ho RB ještě půjčí – snažil bych se o větší rozebrání pro a proti – asi jako když jsem měl pujčený klasický IQ – mrkni ke mě na stránky jestli by ti to tak vyhovělo, nebo napiš co bys přesně chtěl vědět a na co bych se měl zaměřit, nejsem přímo psavec z Vela :))

  12. Karlos009

    Taky jsem se svezl, ale za tu půlhodinu toho člověk moc nezjistí. Pozitivním zjištěním bylo, že se z toho nestal chrt. Podle těch pár fotek co jsou na internetu, jsem měl trochu obavu, že to bude proti starýmu Monstrovi natažený chřestítko s tenkýma trubkama. Ale rám je masivnější než se zdá z obrázku, je to pořád relativně bytelný stroj s příjemně krátkým posedem.

  13. Miloush

    Duchna: Co podrobne sam nevim, pac technickejm udajum nerozumim…spis me zajima, jestli snese i trosku drsnejsi zachazeni, treba pojezd na spicaku atd a zaroven jesli neni unreal na nem ujet nakejch 70km aniz by ses neudrel k smrti diky tem zdvihum…ale takovy kolo pro vsechno asi neexistuje :)

  14. Duchna

    4: Miloush: však právě to chci vyzkoušet ve větším testu. Vzít ho na šluknovskej výběžek do térénu (tam jsem kdysi testnul IQ) a pak ho zkusit povozit na Monínci. Jen jsem se ještě nebavil s PH jestli mě ho na víkend a na monínec zapůjčej, zatím jich prý není tolik aby se dali pujčovat ve větší míře.

  15. Ovar

    To Miloush: Nevidel bych problem se zlikvidovanim IQ6 na spicaku, jde jen o to jesli to bude bavit tebe… Ale ten ram to da uplne v poho

  16. Miloush

    Ovar: Tak proč píšeš o zlikvidování, když to ten rám dá v poho :-)

  17. Ovar

    Myslel sem to tak ze to zvladne-nezlikvidujes ho

  18. Duchna

    4: Miloush: Od RB mě ho půjčej na víkendový test (15.5. dřív nestíhám)a zkusím dát těch 70km, buď šluknov nebo po stopách Rally Sudet. S maníkem na Monstru (já vedle něj na IQ) jsem to minulý rok skoro celý od startu až do cíle absolvoval – 123km s převýšením 3500m. Teď zbývá jen aby si ho půjčil i Ovar na Špičák a zlikvidoval ho :))

  19. Miloush

    Super, budu se těšit na recenzi jak od Tebe, tak i Ovara :-)

  20. Čárys

    A pak, pokud přežije výše zmiňované, ho vezmu já, do Soběslavi. Tím bych testování RB IQ považoval za kompletní :) Muhahaááá, samo si dělám legrácku.

  21. Qeex

    Miloush: Tohle šlo na starým Monsteru, na novým jistě taky, a aktuálně s tím nemám problém ani na Dragsteru. Je to spíše o přístupu, ono 70km není problém na spoustě FR kol, jen to trvá krapet dýl.

  22. Ovar

    Ne nebudu to kolo testovat na spicaku, na to mam dragstera. Jenom tvrdim ze to iq6 spicak prezije naprosto bez problemu-kolu se nic nestane ale myslim si ze i kdyz je ta trat fakt lehka tak si ji clovek vic uzije na naky poradny motorce.

  23. Čárys

    Ovar : ty ještě budeš někdy jezdit na dragsteru ? :)

  24. Ovar

    Hned jak mi otevrou Semmering – 8.5. je otviracka :-)

  25. Duchna

    4: Čárys : BTW Kam se ztratil můj crash ???

  26. Čárys

    4: Ovar : 8.5 – se bojíš k nám co ?
    4: Duchna : Hele, nešlo to dřív. Včera jsem musel opustit obchod v 16h a nevrátil jsem se až do dnešního poledne – nebyl prostě na nic čas. Už jsem to nestihl doladit :( Omlouvám se…

  27. Duchna

    Možná tím líp apoň mám pujčený IQ 6. Po shlednutí crashe by asi PH zvažoval :))

  28. Ovar

    Bojim se kdyz to bude oficialni otviracka tak tam bude hodne lidi :-) Muhaha

    p.s. to byl jenom hlod, fakt nevim co bude za 14 dni…

  29. Čárys

    Ona to nebude oficiální otvíračka – od 8 je prostě jen puštěné lano, a bikepark bude v provozu – bude procházet obdobím testování, a dolaďování. Ale bude to v provozu, to každopádně. Nemáme ještě vše připravené, jak bychom chtěli – takže takhle jen pro upřesnění.

    Oficiální otvíračka s nějakou velkou párty a tak podobně, hehe, bude nějak v létě.

    Já doufám že tam bude hodně lidí – jak ostatně vyplývá z anketky, tak kolize s 3DH je uplně fuk – tady bude lidí taky dost. Je třeba ukázat, že to muže fungovat.

    No nic, jdu ladit další věci, pápá zítrááá

  30. ondra

    kluci mne iq prasklo a to sem byl jen 4 dny na gardě žadne skoky ani nic navíc;)

Komentář: