Doktoring

doktoringgg.jpegVíte co je to "doktoring" ? Znáte výraz "vypěknit" ? Jestli ne, tak co třeba "vypimpovat" ? Aha, už jste doma. Já jsem si opět vylepšil pár věcí a mám tu pro vás takovej komediální článek o doktoringu :) A řeč bude o RB, chráníčích, ventilátoru a stojánku na pití :)

Tak si probereme nejdříve ty chrániče. Byl jsem se o víkendu prohnat s kamarády na kole, a měl jsem na sobě svou oblíbenou vestičku od 661čky, kterou jsem si koupil v roce 2002 když jsem začal jezdit na kole. A protože je lehoučká (15O gr), nikde nedře a v podstatě o ní nevíš, vozím jí občas dodneška. 

Samozřejmě jsem musel poslouchat jak je to k ničemu, že když upadnu, tak se stejně zabiju – to mi řekne Máára kterej jezdí "na Matuše" ale donutilo mě to k zamyšlení a následnému doktoringu. 

 doktoring-1.jpg

Takže jsem zabavil armádě jeden epesní bederáček, "koupil" chemoprén a jehlu s nití, a dojel si ke kámošovi pro starej nárazník z auta. Ten jsem rozstřihal na malé dílky,obkreslené na papír podle chrániče, obrousil na brusce, pak jemně zdrsnil šmirglem, vyčistil, a vozkoušel. sedělo mi to krásně, a přišla finální montáž.

Jehla a nit, strašný stehy ale funkce super. A po nasazení seděl báječně. Takže přišel na řadu chemoprének a naplácat tam ty destičky. Zatížit beletrií a pak 4 hodinky počkat. A výsledek ? Paráda, soudruzi ! Chránič je pořád lehounkej, vypěkněnej a snad i o trochu funkčnější. A když ne, tak co se stane – horší to každopádně nebude :) 

 doktoring-5.jpg

Cena :

Chemoprén erární otce, O,-kč

Nárazník Bíbise 0,-kč

jehla 1kč a nitě jsem měl,

bederák armáda 0,-kč.

Finální částka za přestavbu 1,-kč, čas práce komplet 1h.

Děkuji Rossovi za armádní bederák, a Bíbisovi za nárazník z Eskorta !

–––––––––––––––––––––

Dalším pimpingem prošlo moje RB. Jelikož se mi stalo, že jsem si zalomil šroub v rámu a jelikož odvrtat bez dokurvení závitu to sice jde, ale co když se ti to stane na cestách, řekl jsem si – vrtačku sebou obvykle nevozíš. Musíš to vypěknit, Máťo !

 doktoring-16.jpg

Zajel jsem si do dílny k panu Bíbovi. Odvrtal jsem šroub a vyndal i druhej. Nejdřív jsem pomýšlel na delší šroubky se závitem a matičkou na konci, ale co když to zase zalomím ? To není ono. Takže jsem se rozhodl použít dlouhé tyčky s hlavičkou, na něž jsem si udělal závit jen na konec a jejíž prostřední část zůstala holá – nyní, když dojde k zalomení šroubu, vyklepneš ho jen jako čepík. 

Hlavičky jsem osoustružil tak, aby se mi vešly do vybrání patek, a na druhou stranu jsem dal svě malinká matičky. Dotáhl, a jal se vyzkoušet. Osa tam padne jak ulitá, sedí to na milimetry a já po 5 ti měsících od tohoto doktoringu nedotahoval patku ani jednou. Samozřejmě jsem si udělal čepíky se závitem do zásoby. 

 doktoring-22.jpg

Další nespornou výhodou je vizuélní kontrola dotaženosti, což dříve nešlo, neboť jsi musel sundat zadní kolo a vše přezkoušet a nandat. 

Cena :

čepíky 0,-kč

nářadí a soustruh ,-kč – zapůjčeno

Cena za kompletní přestavbu : pytlík kávy Jihlavanka 23,-kč a čas přestavby 1,5h

Děkuji Bíbisovi za půjčení dílny ! 

––––––––––––––––––––

Díl třetí je větráček do auta. Pořídil jsem si loni plynové topení TRUMA, což je super věc o níž jsem psal tady. Nicméně jediné co mi na tom vadí, oproti naftovému bufíku, je dlouhá doba vytopení auta – cca 1O minut, a taky fakt že musíš věci sušit u stropu. Jak jsem se to teda vypěknit. 

Otcovi jsem zabali ventilátorek jež mu nečině stál u počítače, s připojením do USBéčka. Připojíš, zmáčkneš tlačítko, to se rozsvítí a ventilátorek dává. Hm, to je přesně ono ! 

 doktoring-8.jpg

Jenže jak to napojit na autobaterku. Ventilátorek je na 4,5 voltu. Došel sem si teda na vodní stavby koupit pár odporů, rozebral spodek ventilátorku a začal pájkovat. Ledka která osvětlovala tlačítko šla pryč, protože by brala zbytečně proudu, haha, a místo ní jsem tam napájel ty odpory. Vše zadekloval, sebral starou autozásuvku z 2 golfa, ustřihl USP port a dopájel zbytek. Voilá !

 doktoring-9.jpg

Zkouška. Díky použití dostatečně dlouhého kabelu, lze ventilátorek postavit na jakékoliv místo auta. Nejlepší je ale samozřejmě u topení. Ve špindlu jsem měl v autě za pár minutek teploučko i u země, a díky natočné hlavičce rozešeneš vzduch vlastně kamkoliv. Vrtulky jsou nezničitelné, neboť se daj i složit, takže když ti to upadne, není problém. 

 doktoring-7.jpg

V létě naopak uděláš příjemný vzduch vyvětráním. A proudu to bere tak málo, že to mohu mít puštěné v podstatě celý den – solár to dobije aniž by si to sáhlo na baterku, i v podmračené podobě. Bere to strašně málo.

Cena :

ventilátorek byl zadarmo od firmy, já ho zabalit otcovi 0,-kč

zásuvka z golfa 0,-kč

odpory 23,-kč

Komplet cena za přestavbu 23,- a čas práce 1h.

Díky tátovi !

––––––––––––––––––

A poslední věc, udělal jsem si novej stojan na barel s vodou. Z pásoviny co byla na dvoře jsem si nařezal 4 kusy, nabodoval a vyzkoušel jak to sedí. Trefil jsem to napoprvý. Takže nastartovat CO a povařit, zabrousit sváry a kouknout kam by to bylo nejlíp dát. Jasnej bok auta před podběhem. Takže jednu nožičku a přivařit to celé k boku auta. Akce na 5 minut.

 doktoring-14.jpg

Barel v tom teď sedí jak prdel na hrnci, nehejbe se ani když závodím a díky petce s uzávěrem ani nekápne :) Lavórek na mytí nádobí je samozřejmostí. Bože, jak já jsem šikovnej ! Ještě jsem se to pokusil natřít bílou barvou, kterou jsem objevil na smeťáku, ale už byla fakt jetá – takže to nějak nevyšlo, hehe :)

Cena :

Půjčení COčka, a materiál : basička platanů 100,- kč 

barva zadarmo, štětec kamenný byl u barvy 0,-kč

komplet cena za přestavbu 100,kč a čas přestavby 2h

Díky Bíbisovi !

 ––––––––––––––––––––

Tak a to je z dnešního doktoringu asi vše. Naučili jste se pár novejch výrazů a dal jsem vám další možnou inspiraci k vypěknění jakékoliv věci – neboť vše se dá vylepšit. V poslední řadě bych chtěl dodat, že moje věci a jejich tunning samozřejmě vypadaj hrozně. Já ale ladím funkčnost. Na to abych dobře vypadal, s tímhle ksichtem nemám šanci.

Aloha, přátelé !  

doktoring (1).jpg doktoring (12).jpg doktoring (13).jpg
doktoring (14).jpg doktoring (15).jpg doktoring (16).jpg
doktoring (18).jpg doktoring (19).jpg doktoring (2).jpg
doktoring (21).jpg doktoring (22).jpg doktoring (3).jpg
doktoring (4).jpg doktoring (5).jpg doktoring (6).jpg
doktoring (7).jpg doktoring (8).jpg doktoring (9).jpg
doktoring.jpg    

26 komentářů pod “Doktoring”

  1. čibrut

    MacGyver s Kutilem Timem by se mohli samou hanbou krčit v koutku! :D

    K hodinářskejm šroubkům u patek RB snad jen jedno – takhle debilně to dělá pak už jedině Merida. A dost dobře tomu nerozumim, protože na starym Banditovi se ohnutí/zlomení patky rovnalo taky zlomení šroubu. Pokaždý. Pánové z eRBé prominou, ale to je opravdu demence :( Doufám, že novější modely jsou na tom líp :)

  2. coolo

    Pimp it!

  3. MKR

    Zatim jsem šrouby nezalomil, ale za to se ty bestie pořád povolujou :o( … , nezkoušel jsi tam místo kontra dát jen pérovku ???

  4. tomaass

    obvzláště ten kus blatníku na bederáku se Ti povedl Martine, s tím až vylezeš budou frantíci čumět
    jinak u mě vyhrává větráček, je naprosto boží

  5. Duchna

    JOKE
    Čárys ty ses měl narodit a žít za komančů, sice bys nikam nesměl, tahal bys zbastlený BMX (no to by sis asi pimpnul do stavu RB), možná bys byl mladej Svazarmista nebo co to vlastně bylo a pro lidi kolem sebe bys byl něco jako bůh co umí vyrobit dháčko, karavan a věci do něj z naprostý nuly….
    Konec JOKU

    Jinak pěkný, už mě vysí na chainu objednávka na krunýřek sám bych asi neměl šanci….. :))

  6. MichalM

    Montér Václav jak vyšité :o)).

  7. Baboon

    “Barva zadarmo, štětec kamenný byl u barvy.” U toho jsem málem chcípnul..:D Takhle se má nakupovat!:)

  8. Bicykolar

    Nemálo šikovný panáček!!!!!:) Klobouk dolů.

  9. Schwara

    Je to tak, jsme národem kutilů, Přemek Podlaha by měl radost.

  10. Čárys

    4: čibrut : Hele, je to tak – abych pravdu řekl, tak jsem to dycky zalomil právě proto, že se mi to povolilo a já to nezkontroloval – ale každej druhej den se mě prostě sundavat zadní kolo nechtělo. Bejt po mým, udělal bych to stejně, jako jsou šroubky v čepech na tlumiči – závit vevnitř, krásná práce, no ale teď už je to fuck, páč Dragster je již historíí…

    4 : MRK : Mě taky, mě taky… :)

    4: Tomaass : Hele, to jsem přesně čekal. Kdy se kdo ozve :) Tohle jsem nestříhal, tohle mi prostě zbylo, tak jsem to tam prdnul celý. Vypadá to jak když sem u toho měl trojku na žíle, co ? :)

  11. Qeex

    MRK, ČÁRYS: loctite – mě to pomohlo

  12. Čárys

    zkoušel jsem, mě to nepomohlo ani náhodou : )

  13. Manas TL

    Na Monstru mam sroubky zezadu a ani pri prasackym zalomeni patky sem je nevykurvil. Navic to po vyjizdce samo sebou checknu pri celkovy kontrole kola. Nejsem dobytek, ze ? :-)

    Jinak ja od vcera co jsem videl muj sen uz mam namysleno dopredu nekolik veci a ted shanim nekoho kdo by mi to potom udelal z duralu, protoze co? Protoze se vaha pocita i v dodavce :-)))

  14. T.H.O.mas

    tyjo, ty si ladič :-D … Nejsou ty lamely na páteřáku moc daleko od sebe? takhle z fotky to vypadá, že to fungovat moc nebude. I když, dobrej pocit, že jsi udělal něco pro ochranu zdraví je zapotřebí :-)

  15. Mára

    Čau, chci se zeptat když hodím do kufru dodávky autobaterku, jak dlouho mi na ní pojede notebook? Dělám pojišťováka tak se v tom moc nevyznám, asi bude záležet na kapacitě baterie, ale bude to pro představu v řádu třeba 1-2 hodin nebo to pojede den? Díkes

  16. T.H.O.mas

    Mára: záleží na kapacitě baterie a příkonu notebooku, kterej zároveň závisí na jeho používání, takže je to docela těžký :-) …
    Například když se vezme průměrnej příkon notebooku 50W, a kapacita baterie 60Ah, tak je to zhruba okolo deseti hodin provozu.

  17. T.H.O.mas

    Mára: jinak k výdrži se jde dostat i jednoduchým provonáním kapacit baterií. V noteboocích jsou většinou baterie okolo 4,5Ah (najdeš napsáno na baterii). Když timhle číslem vydělíš kapacitu autobaterie, dostaneš hodnotu, která ti určí, kolikrát delší dobu ti vydrží notebook běžet než na jeho baterku… Když budeš mít tu 60Ah tak to máš 60:4,5 = 13,3 => 13,3 * 2 (například – baterie v notebooku ti vydrží 2 hodiny) a jsi na nějakých 26,5 hodinách. Je ale třeba brát v úvahu to, že autobaterii by jsi neměl nikdy úplně vybít, někde doporučovali pouze 70% . Tim už se dostáváš k hodnotě 18,5 hodiny. Pokud budeš používat měnič napětí, jsou tam taky nějaký ztráty (obvykle 13%), ale předpokládám, že budeš mít přímo nabíječku na 12V.

    Takhle se dá dojít k přesnějšímu výsledku, protože ztráty nijak vysoký nebudou a hlavně u tý baterie v notebooku víš, jak dlouho ti při jakým využití vydrží.
    Časovej rozdíl v obou příkladech se liší jenom o odhad příkonu notebooku, proto jednou cca 10hodin a podruhé 18,5hodiny

  18. Mára

    Hele moc díky, i kdyby to mělo vydržet 8 hodin tak je to super, protože na páteční a sobotní večer třeba do Geisu to bohatě postačí.

  19. Čárys

    4: T.H.O.mas : ty voe, tykový erudovaný komment ! Klaním se před tebou :)

    Ps: náááhodou, uplně nááhodou – videa rozchodit nejdou asi, což :(

  20. Čárys

    PPs: Když jsem přidal lokalitu, a neobjeví se v nabídce lokalit, prosim porad kde je chyba… přidal jsem špindl, myslím..

  21. Čárys

    4: Manas TL : Už sem se ptal pana H na trubky – taky chci :) Jenže co naděláš. Snad až nebude fakt co dělat. Jinak hliník vařit umíme.

  22. T.H.O.mas

    Čárys: příští tejden budu mt už snad po zkouškovým, takže když se nebudu hrabat v autě, tak se na ně zase trochu zaměřim. Budu se snažit ale nic ti slíbit nemůžu :-)… Hlavně se v tom budu muset pohrabat trochu víc než bych chtěl a nerad bych to tu celý rozhasil :-D

  23. T.H.O.mas

    Čárys: pps sem si přečetl až teď :-) … Kde je chyba netuším, každopádně se na to podívám. Kdyby tě napadlo ještě něco, tak mi to klidně připiš třeba na mail t.h.o.mas(zav)seznam.cz a až bude čas, pokusim se s tim něco provést

  24. Čárys

    4: Thomas : Děkuji moc…já tu teď skoro měsíc nebudu, tak to tu prosím nerozhaš :) Moc děkuji a myslím že nic jiného tu není třeba. DZENKUJEM BARDZO !

    Fakturku pošli. :)

  25. Manas TL

    2 Carys: mam i jine zdroje, myslim ze to vyjde :-)

  26. hanz

    Jojo potunil si opět ve svým “vagus” stajlu za nulu v hotovosti. Jen tak dál.

Komentář: