Cesta od 440 k 750

klacky.jpgMám pro vás pár vět. A video. Jen tak. Z pocitu z ježdění. O řídítkách. Široký úchop inside..

Že se řídítka pořád rozšiřujou je jasný. A ono to prostupuje ve všech disciplínách. A jak to vypadá, když jsou ti řídítka pořád úzký a chceš víc? Tak v DH to bylo jasný všem hned od začátku – chceš kontrolu, potřebuješ široký klacky. Na XC se ale pořád honili nějaký ty gramy a kdo neměl problém v 98´ vykřižovat bovdeny na řídítkách byl jasně mimo hru. Rozdílnej sklon u brzdových pák nebyl problém. U nejortodoxnější smetánky bys potom krabičku od sirek mezi brzdovýma pákama proti sobě neprotáh a tak umístění závodního čísla byl občas oříšek hodný Hudiniho. Pamatuju, jak jsme řezali klacky ještě dřív, než přišli do představce na odzkoušení.

Pak ale zas přišlo pár týpků do svěťáku a kdo neměl úchop jak Roland Green, byl pro smích. Rovný 600mm řídítka od Tiogy co jsem tehdy začal vozit na XC (a bez rohů) byla fakt šířka! Pak doba vlaštovek do XC byla na spadnutí a když ty první s jarem přiletěly, jal jsem se hned šrouby na představci povolovat a karbon do hliníku jemně utahovat. 620mm neskutečná šířka! Žádný hyzdění rohama a zpočátku oťukávání kmenů kovovýma koncovkama ODI patřilo k dobrýmu vychovávní kola. Tahle šířka na dlouhou dobu zdála se dostatečná, alespoň pro XC. Na DH naopak přišli špunty na rozšíření a větve doznali tak značnýho vzrůstu. Dlouho jsem pak ty klacky na XC neřešil, až pak na DH i FR 750mm zdála se být optimální šířka i na protočení nějakýho toho x-ka a mě bleskla myšlenka: 750mm i na XC!

A tak tam jsou. 750mm široký větve na XC kole. Jsou boží. Kdo je vidí kroutí hlavou a to i odborníci v servisu. A já je nesundám! Ten pocit ovládnutí kola je totiž SUPER!  Člověk má pocit jak když drží DH nebo FR bestii, ale ono to má 11kg. Jen si to správný kolo musim nad sjezdem uvědomit a nenechat se zlákat tím úchopem. Ale co, hlavní je, si to užít..

-a-

link na stažení

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it’s missing. Get Flash Player from Adobe. This error may appear if the URL path to the embedded object is broken or you have connectivity issue to the embedded object. Powered BY XVE Various Embed.

22 komentářů pod “Cesta od 440 k 750”

  1. blue

    Andy je moc šikovnej a talentovanej střihač

  2. Kuba

    Se závěrem sice nesouhlasím (: , ale video paráda.

  3. Los Tomanos

    Tak na půla souhlasím… Jezdím hovno ale pár kol a šířek rodel už jsem taky měl. Teď mám 730 na RB a žena na XC 711. Video pěkný, po dlouhý době video které je celé natočeno na Goučko a nenudilo :)

  4. Keli

    Vozim 765mm na XC a 800mm na DH a nemel bych

  5. Pádlista

    Cekal jsem na tom videu vyvoj te sirky, ale tohle je taky pekny. Nazorne je tam videt, ze s tema riditkama proste neni problem. Na zcela bezny silnici se vedle tech riditek vleze i motorka…. pri trose sikovnosti.

  6. bejk

    Ten Marin má k XC kolu daleko. ;)

  7. camel

    vozim 745 mm na vsech svejch kolech ajsem moc spokojenej.

  8. Medvěd

    765 Dh a 750XC-ENDURO nechapu jak muze mit nekdo vic kol a na kazdym jinej rozmer riditek.. me to dela fakt problemy. a nechapu jak se da jezdit na uzkych kolem 600 a hlavne uz vubec nechapu proc to nekdo dela? co sem tak sledoval tak i ve svetaku XC se to pomalu rozsiruje.. mam dojem ze nekteri uz jsou minimalne u 700? Mimochodem na Dh mi prijde 750 jako fakt hrana… min rozhodne ne.. ale vic jak 780 cejtim jako ze uz urcite taky ne. Po zkouseni jsem se usadil na 765 a jsem spokojen. Mensi clovek nez ja (191cm) by mel asi logicky mit min ale zcela jiste je to opet vec zvyku a názoru.. co tak pozoruju tak na svetaku se taky vetsina usadila kolem 750? nekteri i mene.. hill snad 735 – ale je to prcek.. nadruhou stranu nemylim li se tak prave on rozpoutal tu honbu za 800mm?

  9. Pelda

    twe vzdyt máš ty řídítka do oblouku takze to v realu bude mín ne?

  10. ddd - andy

    blue: dík, to mi ještě nikdo nikdy neřek.. ;)
    bejk: 14zdvihu a hlavně sedlovka o 20čísel výš než řídítka je pořád XC :)
    Medvěd: a to si představ, že máš ještě silnici, BMX, triala..

  11. Fčela

    Pamatuju dobu, kdy se v hudbě slova rýmovala a měla rytmus.. :o)

  12. tichac

    Parádní video i muzika!!!
    Na HTčku jezdím 730 a na FULLu sem ‘povýšil’ na 785… taky paráda :o))

  13. mr.antik

    tvl no nevim….

  14. bejk

    ddd – andy: 140mm? Takže all mountain/trail a né XC. Díky za upřesnění zdvihu.

  15. deutsch

    sjezďák 765,pevňák xc 720 a klidně bych tam dal taky víc,jinak pěkný vidko Andy

  16. Čárys

    se 72O nikdy nemužeš udělat chybu !

  17. nic-nechci

    Tak já vozím 680 na enduro, ale pořád pokukuju po 720 :P Ale je to sakra nezvyk,když pak sednu na pučené XC s 580, nedej bože silničku :D

  18. lutte

    Já vozim na CRRku 690 vlajdy.A na Freeridu 750 a půjdou tam 785.Měřim 185cm. :)Kratší bych už asi nesnesl, těch 690 je hranice toho, co je mi příjemný do ruky.

  19. maloun

    Mam na XC rovný 780mm ….nevadí to?! :))))) a to sem je zkrátil o 1cm na každej straně po měsíci…dobře se střídá úchop na časovkáře- mezi představcem a pákama je hafo místa..! :))))) takže 800 bylo vyzkoušený a špatný to nebylo…..

  20. Pavel Tion

    Jé chlapci jsem rád že jste na to přišli. Já už jezdím 800mm 10 let na třístovce RB :-) teď už jen přijít na to že XC se dá jet i na 200mm zdvihu, jen geo a váha musí být přijatelná. A to pak je Povoženíčko!!!!

  21. robin_tattoomaster

    80cm? to uz je jak volant od trolejbusu :)

  22. Pisky

    ja mam 580-600 nevim presne :-D ovladat se to da a vejdu se vsude :-) mam to na full HT

Komentář: