The end of bike season in Canada

DCIM102GOPRO

Máára a zakončení bikové sezony v Kanadě. Mno, máš slobo, bro…

Máára sayz : “To čemu jsem se celé léto záměrně vyhýbal, jsem nakonec provedl, hezky poslední den bike sezony…”

Můj dobrý kamarád Skautík mě celé léto láká k sobě, do Vanu na North shore. Že poznám o čem je ten pravej kanadskej biking. Jenže já Skautíka znám a v případě že pozvání příjmu, mě čekají samé lahůdky. Proto sem raději poctivě trénoval v bikeparku. Ale co by to bylo za první rok tady, kdybych neokusil kolébku freeridingu…

Dorážím v podvečer a spolu se Zdeňkem Maňhalem a jeho dcerou Verčou jdeme na projekci  ski videí. Po příjemném večeru se ráno probouzíme do slunečného dne. Nabíráme ještě Tomáše a Paula a valíme směr Cypress hill.

Zde kluci na rozjezd volí trail  5th Horseman. Všude po kotníky sněhu a hned prvních pár metrů hezky prudká skalka. Není nad to si dát pohodu na rozjezd:) Následuje jízda potokem, která na nás nenechá niť suchou. Skautík jede první, hezky si hrne cestu prašanem, když tu se kolem něj začnou valit kameny velikosti dětské hlavičky. To bude asi ten usek s volným kamením, jak o něm říkal.

Žiju.

Následuje les, kde to začíná bejt ta pravá sranda. Cesty lemované kamením a kořeny, všecko mokrý a do toho prudké sjezdy po skále. Pár úseků snášíme, protože to už se fakt nedá. Já jich snáším nakonec víc než Tom se Skautem, ale lepší než se někde zabít. Tady to jde opravdu velmi jednoduše. Párkrát jdu z kola ven ale nic závažného.

Po hodině dorážíme k autu a valíme na druhou jízdu. Tu vede Tom. Jedem Shore play, opět prudkej sklon, voda, kamení a kořeny. Zjištuju, že mokrej kámen o dost lepší než mokrá lávka a s trochou tréninku na tom jde i brzdit. Ovšem přichází úsek, kde je jenom holá skála, ve tvaru bubnu na skokanských můstcích. Začátek pozvolnej, všude tečou proudy vody, ale po pár metrech sklon nabírá na obrátkách a já se začínám bát, abych nesundal nákého skálolezce.

To že nemám šanci zastavit zjištuju vcelku brzo.

Chytám se jediného keříku na dosah. Kousek snáším/sklouzávám  ale poslední usek se jinak, než na kole dát nedá. Trocha soustředění abych se vešel do zatáčky po tom a hurá na to. Pouštím to, páč kluci říkali ať na tý skále nebrzdim. No nabírám kudlu jak hovado a už je tu zatáčka. Pud sebezáchovy zafungoval skvěle a já vymrskávám klopku v plných, jako Štefan Peat.

Kluci obdivně tleskaj, já se málem posral.

Zjišťuju, že díky pár záhozům mi vychcala zadní brzda, ale na co bych tu potřeboval brzdy, že :)

Nejhorší usek za náma, takže zbytek opět jen kořeny, šutry, občas něco snesu, občas překonávám sám sebe, jako již několikrát dnes. Další jízdu opět vede Skaut a jedem na Sex girl. Zde se natáčelo Follow me, segment s Vanderhamem a Hillem. Usek, který Sam letěl v plných přímo, mi sjíždíme křížem krážem mezi šutrama…

Další usek je prudkej sjezd (nečekaně) do levý zatáčky. Za zatáčkou je asi tak 4 metry sráz do bordelu. Skaut ukazuje  kudy a jak. Hlavně zatočit. Chvilka soustředění a hurá na to. Nabírám opět koule jak hovado, přední brzda dobrá ale nemůže udělat vše.

Sráz se blíží a já moc nezpomaluju.

Nakonec  narážím předním kolem do klády, která odděluje zatáčku a propast. Jenomže rychlosti mám stále na rozdávání, a přestože přední stojí  zadek se začíná zvedat. Život se mi promítá před očima. Zadek už je dostatečně vysoko a pud sebezáchovy už sudavá nohy z pedálu, připraven na přeskok řidítek a následný let po nohou. Nevim k čemu mi to bude, když tak jako tak to bude hodně bolet, pokud vůbec něco ucítím.

Když už se loučim se zdravou páteří mě za límec chytá Skautova ruka. Chvilku balancuju na mrtvém bodě, přidává i druhou a už mě táhne zpět. Tohle bylo vážně na poslední chvilku a Skautík mi tímto bez nadsázky zachránil krk. Ještě jednou díky bro!!!

Dáváme si pět a hurá dál. Zdě opět pár kreací ve stylu jedu ale nebrzdí mi to. Pár skoků a lávek. Poslední lávka se stává ostudná právě Skautovi a po krásném driftu ulehá, s dlaní mezi šprušlemi. Lup lup, a je to. „Honem rychle dolů než to začne bolet“ hlasí. Nakonec to snad nebude tak zlý, jen naražený ale poslední jízdu už vynechává…

Jedem na Mistery DH, což má bejt pohodová jízda na závěr. Tom letí jako hovado. Hezky v mlze, takže vidim houby. Jede se korytem plnýho legrace v podobě kamení a sakra kluzkejch kořenů. Párkrát si mě to poddává, ale nic na co bych tu nebyl zvyklej…

Šťastný dojíždíme dolů. Skaut nás nabírá a tímto končí poslední den bike sezony tady v Kanadě.

Ještě lehký chill na pláži při pohledu na zapadající slunce. Díky klukům za super pojezd a společnost, Skautovi za azyl a záchranu života.

Musím přiznat, že jsem se na kole ještě nikdy tak nebál jako právě tady. Na druhou stranu sem překonal sám sebe několikrát za den. Rozhodně velkej respekt všem co tu jezděj! Vim že sem nejel zdaleka to nejtěžší co tu je a že se mám ještě dost co učit. Ale mám to skoro za barákem, takže příští léto tu budu rozhodně častěji.

Biku a north shoru zdar!

Máára, Kanada, fall 2012

14 komentářů pod “The end of bike season in Canada”

1. Petros

Maro prijed za mnou na navstevu do Saskatchewanu,tady si natrenujes spurty na prerijnich rovinach

Měj jsem husí kožu, jen jsem to četl. Vy jste už fakt uplně vylízaní, kamaráde, uplně.. : )

3. skautik

Neni zac, brasko! Krasnej report ale zas tak prisny to nebylo ne ? :)Staci si jen pamatovat, drevo klouze vic nez kamen a bude to ok :D :D
    Hele dneska jsem zacal ohybat posledni prst, i kdyz riditko jeste neudrzim vypadato dobre. Hulku uz jo, tak vyrazim na prasan do Squamishe. Az te prestane bavit hrabani se v pudru doraz dame zase nejaky orgie v lese na jehlici :))

Apropo v zime dame night ride – pulka kopce FR v prasanu s celovkama, druha pulka s kolama. Neboj dame neco vic easy na noc :) Videl bych to tak maximalne jeden black diamond :) Uz se tesim!

4. skautik

Kurva ta Magdicka je sexy i s tou strechou:))

5. peto(dude)

no preto nejazdim hydry. Teraz viem ze to co som tusil, ze sa moze stat sa naozaj moze stat. A samozrejme nechcem zavidiet iba tesit sa s tebou, ale aj tak zavidim.

6. Marty

Mááro, co všechno bylo třeba zařídit, abys tam moh zůstat dál? (myslim víza atd.)

7. Maara z Klaanova

Marty: muj zamestnavatel mi dal Job offer a ja zazadal o Young profesional – profesni rozvoj. Ale jinak staci zbouchnout nakou kanadanku:-)

8. Marty

hmm…sex tourism jsem neplánoval, ale mise Kanada tim hned dostává novej rozměr :D a profesní rozvoj je časově omezen?

9. Marty

Máára: kdybys náhodou nebyl zavalen kopou korespondentů toužících po infu o Kanadě a měl trochu času, ozvi se mi please na email, rád bych se dozvěděl něco víc :)

10. Maara z Klaanova

Marty: napiš mi na Facebook, mail je mrtvej, moderní děti jedou tady:D

11. coolo

to se cetlo samo…mate muj obrovskej respekt gangsteri.)

12. Michal

respekt..parádní zakončení sezony..super :)

13. Marty

Maara: a jak si v tom moderním světě řikáš?