ČP DH – Monínec 2013 report

img_77971

Tak a je to za náma. Tuna stresu, příprav, volání i domlouvání a najendou je tu zas prázdný štěrkový parkoviště a nikde nikdo. Ale at to nejedu od zadu klikněte dovnitř abyste mohli přešíst pár slov..

Tak čím začít? Hmmm… Jo mám to! Bylo bahno. Tím bych mohl taky skončit. Přišlo, mě že se to zas stalo všechno tak rychle, že to snad není ani možný, že máme za sebou první ČP DH a já už sedím doma a tluču do klávesnice. Těch vjemů, protože jsem se prakticky celej den nezastavil je tolik, že se mě to motá v hlavě a nasadit tomu nějakou časovou polsoupnost mi dává fakt zabrat. Ale abych tu teda nerozebíral mojí hlavu, rozeberm těch pár prostřihů co mě v halvě zůstaly..

Je pátek a lidi najížděj obsazovat dolní parkoviště, já tam nejsem, neb je hnusně a na sobotu hlásej pěkný kejdy. Sobotu tudíž taky abstinuju svojí přítomost na mojí krutou závislost si tvořící lokalitě a sleduje všechny ty tuny vody kdesi z lesa uprostřed území, který si říká “Čárysovo”. Ano modří už vědí jsem v maringotce a probíráme možnosti jež by nás přinuti ten den na kolo. Vzheldem k tomu, že nic nenacházíme, tak na Monínec dorážíme až v podvečer v sobtou. Tam už klsicky jede camping v svojí předzávodní podobě. Zlehka se griluje, zlehka se haleká, zlehka se leje. Obcházíme pár známejch a vžycky by to mohl být zásek a kecání na celej večer, ale zima nás nakonec vždy zvedá ze židlí přesouvá o dům dál až nás definiotivně přesunuje do emdvojky. Tak zabíráme rohovej stůl a v polkidnym tempu se prolejváme večerem. 23hod čas jít spát. Nikdo ani moc neprotestuje.. asi je to tady samej závodník. Protože je závodník ví, že každá desetina promile v krvi se bude v přímý úměře projevovat na zítřejším čase v cíli. Směrem nahoru.Balíme teda a hurá na kutě.

Neděle ráno. Lezu z auta a u lanovky už nervozně přešlapuje pár lidí. V noci asi moc nechcalo a tak asi dobrovolnící určení losem ve stylu – jsi nejmladší koukej mazat jedou dresama vytírat louže pro starý páky. Lezu teda taky ven, balím cajky a po proškolení pískačů se ujímám stativu a jdu něco nacvakat. Beru startovku a koukám, že začínáme celkem na čas. Inu, říkám si, půjdu pěkně odpospodu a nacvakám spodní skoky, ale když vidím, že to mástři skoro všechno přejížděj a když jdu posléze kolem odpalů koukám, že jako trénink na MX je to ideál. Vyjetý drážky po náby celkem nekompromisně hážou lidi kolem. Jojo – chtělo by to nějakej štěrk, nebo vápno, nebo šutry pod to, nebo beton.. slyšim toho fakt dost, ale holt se jede prvně na bahně a i to je pro nás zkušenost. Zkusíme se polepšit a odpaly vypěknit. Procházím tak nahoru a na les taky to doznal značnejch proměn. Prostě závody promění trat v nepoznání. První kolo je pak odjetý celkem rychle a bez velkejch prodlev s hodinovou pauzou na oběd se ve 13hod starujte finále. Tam už o poznání víc lidi dupou i fanděj, ale to fandění se děje snad jen kolem nejprudší části, jinak je na trati celkem ticho. A tak za absoulutního tich kolem mě třeba proletí Vlasta Hynčica, kterej si nakonev těch mástrech dojel pro první flek, druhej byl Krab a třetí Henda – snad poprvé na fůlu a jak mu to šlo. Starší mástry pak vyjíždí nejlepší místo Červ druhe Dušan Mánek a třetí nezničitelnej Míra Pek. Holky jednou jen dvě a tak celkem očekávaně vyhrává Simča Jirková nad Šárkou Dušákovou. Mladý střelce jsem nijak výrazně nesledoval, ale stejně jako vždy tahle kategorie skrz největčí frekvenci nadávek, prostě přehlídnout nejde. Paradoxně tu ale neplatí, že čím rychlejc tím víc ti huba jede a tak zas spíš za ticha a maximálně cvrkotu cvčka polního v zadní nábě tu s rozdílem vteřinky a něco vyhrává Petr Čech před Martinem Léblem a třetím Petrem Inderbitzinem. Klucí letěli moc pěknou a zařadit je do expertů zajeli by i tam na třetím místě prolítnuvšího Sira Dema, kterýmu chybělo asi 5s na druhýhoMartina Tesaře a prvního Martina Picka. A jako poslední kategorie tu prolítli elita. Tam si zatrojkoval Adam Vágner, na druhym místě neuvěřitelně lehce letící Kuba Říha a vyhrál Matěj Charvát.

Kongras všem boys and 2 girls! A nějaký ty výsledky si pak můžete zčekovat na stránkách poháru

A tak to nějak všechno prolítlo kolem mě a najednou je pět hodin odpoledne a na parkingu není ani noha. Chvíli jsme ještě kecali s Čárysem – kterýmu moc děkuju, že rozestavěl pískače, celej den poskakoval s goučkem po trati a točil mě záběry, ze kterejch já pak snad i něco prostřihnu ke steadicamu a vrtulníku, co nám tam lítal a tak vůbec . Děkuju. A vlastně taky děkuju za Monínec, že máme kde jezdit!

a tady pár fotek by me.. (video snad nějak v týdnu)

-a-

33 komentářů pod “ČP DH – Monínec 2013 report”

  1. Manas TL

    Andy, Carys a ostatni kdo to pro nas delali – diky moc! Navrat do DH byl diky vam velmi luxusni :-)
    A blato nevadilo, ukazalo se, ze na tom vubec neumim …

    PS: Carys, neprasklo to … sorry … zkusim to znova za 14 dnu v Koutech :-D

  2. Afroush

    “Inu, říkám si, půjdu pěkně odpospodu a nacvakám spodní skoky, ale když vidím, že to mástři skoro všechno přejížděj a když jdu posléze kolem odpalů koukám, že jako trénink na MX je to ideál. Vyjetý drážky po náby celkem nekompromisně hážou lidi kolem. Jojo – chtělo by to nějakej štěrk, nebo vápno, nebo šutry pod to, nebo beton” -andy

    sory, ale tohle opravdu napsal člověk, který by si měl trať po sobotním tréninku alespoň projít a dát takové pekla do kupy?

    Díky, není sranda pořádat pohár, běhat okolo. Sranda byla, ne že ne, ale to jen kvůli lidem které člověk potká okolo, na trati až na pár výjimek rozhodně ne.

  3. Čárys

    4: Afroush : Kde jsi přišel prosím tě na to, že by tam Andy měl cokoliv dělat ?

  4. Kubas

    Čárys: no kdyby ses neodstěhoval, nadává teď nejspíš tobě jakožto hlavnímu staviteli bikeparku – někdo si to odnést musí :-))

  5. Afroush

    Podle článků zde a toho že se zřejmě o bikepark stará mi přišlo, že by tam měl minimálně někoho poslat. Třeba ne on, ale kdokoliv kdo se měl o trať postarat.

  6. Afroush

    Kubas: sory, ale nenadával jsem nikomu. Vím že stejného názoru byla většina zúčastněných. Ale asi jsem udělal velkou chybu, když jsem se tady ozval jako první.

  7. coolo

    Pyčovat je jednoduchý!!!:D:D

  8. Milan82

    moment, on jde někdo závodit na Pohár ČR a stěžuji si, že na trati byly vlivem děště koleje a bláto?? Možná by jste měli jít dělat balet, když neumíte jezdit na blátě… btw. všichni měli podmínky stejný, tak bóže, neuměli jste to rozšlapat a skočit za hnusnýho počasí… Čárys měl asi létat s fénem po trati aby vám to vysušil a mohli jste ty dvojáky dávat zadarmo %)

    jde vidět že na ČP jezdí asi manekýni :D
    loňský závod WBS a co myslite, stěžoval si někdo?? ne, protože tady to lidi jezdí pro radost – http://www.youtube.com/watch?v=_dTschLsJmQ

  9. Mulda

    Co mě jediný fakt docela štve na celym monínci je podklad. Není tam hlína, ale písek a když je mokro, tak to ty kola kurví fakt extrémním způsobem. Jinak super…

  10. Afroush

    Nemluvil jsem o blátě, baví mě to na něm a většinou se i víc daří. Stokrát omýlané “stejné podmínky” jsou nuda .. když jsou ty stejné podmínky dané nepřipraveností tratě ( ne jenom lavice ) tak je to špatně.

  11. Čárys

    PRO AFROUSHE A VĚTŠINU OSTATNÍCH, CO SE NEOZVALI, ALE MĚLI TU CHUŤ :
    –––––––––––––––––––––––––––-

    Trať byla vymlíkovaná, a na stěžejních místech byly matrace.

    To je to, co jsme se zavázali udělat, ZADARMO, a ve svém volném čase.

    Andy kvůli tomu jel…mmnt…4x z Prahy, to je…mmnt…100 tam a zpět…800km, to je x 3 ehm…2400,- kč za naftu. Pominu to, že práce je samozřejmě v ČR zadarmo.

    Co jsme absolutně nemuseli dělat, bylo např postavit startovací budku, navrtat plastový kolíky, nebo třeba školit pískače. Rádi jsme Jardovi pomohli a udělali to stejně.

    Větru a dešti poručit neumíme : )
    Udělaly se koleje.
    Hm, aspon jste si konečně zkusili, co je to ten Motocross národů : )

    A AD PRAVIDLA : vy jste někde viděli, že je v pravidlech, že na trati nesmí bejt koleje bahno nebo tak ?

    A HLAVNĚ !!!!!

    Pokud je někdo znechucen, jak blbě se o to na Monínci starají (milion fine věcí se klasicky pomine) tak má přeci vždy tu možnost, dělat to lépe, stačí vzít lopatu…a jít to zaházet…

    JENŽE to by se zase spusti hejt, že si nědo měnil trat před závodem…

    ––––––––––––––

    ACH BOŽE, KLUCI.
    PROSÍMVÁS, NENÍ TO VŠECHNO JEDNO ?
    NEZAPOMĚLI JSTE NA TO, PROČ VLASTNĚ NA TY ZÁVODY JEZDÍTE ?
    ŽE CHCETE Z.Á.V.O.D.I.T. ?!?!?!

    NIC, ještě že už v týhle komunitě nejsem, fakt…

    –––––––––––––––

    s.h.r.n.u.t.o :

    My tam nemáme žádnou funkci, děláme to z radosti a zadarmo. Motivujete nás, dělat to stále dál, fakt.

    Čárys.

  12. zeli

    to čárys : souhlasím s tebou
    díky kluci

  13. Vali

    Ačkoliv jsem se tentokrát nechtěl vyjadřovat, protože jsem nechtíc zůstal sedět doma na prdeli a učil se na zkoušku, takže jsem na místě přímo nebyl, čili mimo fotek vim prd jak to tam vypadalo, jsou věci, který mě prostě nepřestávaj udivovat.

    A ano tušil jsem jakým směrem tady pojede diskuze a i tak se zase našel někdo, kdo mě svojí tupostí a jednostraným pohledem překvapil, chtělo by to přátelé někdy doopravdy přemejšlet ne jen nad sebou, ale i nad prací ostatních.

    Už po prvním komentáři Afroushe mi hlavou proběhlo: Proč si teda, když ti ty koleje tak vadili, neslez z kola a nešel je srovnat? Odpověď by asi byla následující: Od toho já tady nejsem.

    A kdože tady od toho je? Čárys, nebo snad Andy? Ano snaží se Monínci dát nějkou podobu, propagují ho, ale jak už sami několikrát řekli s ČP jako takovým nemají nic společného, krom jejich dobré vůle, že trať vymlíkují, aby ušetřili čas a práci Jardovi, který tady ano, jakožto organizátor této akce společně se svazem, by měl být od toho. Takže pokd stížnosti, když už je nutně musíte mít, směřujte je asi trošku jiným směrem.

    Mimo to doopravdy si myslíte, že někde jinde, venku za hranicema, když začne týden před závodem chcát, že tam někdo běhá v den závodu po každý jízdě s lopatou kvůli kolejím? Holt je to sjezd, někdy špinavej, někdy bolestivej, ale dycky přece hlavně a především zábavnej sport. Hoďte se do klidu a nepruďte těch pár lidí co to tady u nás ještě nezabalili a dělaj zadarmo něco pro jiný, ať už v jakýkoliv podobě, kdo z Vás může něco takovýho říct?

    Takže peace a sorry za dlouhej koment, ale nešlo jinak :D

  14. HansCV

    Tak ja si dovolím taky jeden dlouhý koment.

    Předem říkám že se nechci do někoho navážet nebo něco podobného jen podotknout pár skutečností. Je sice hezký že pár lidí dělá něco pro ostatní zadarmo ve svém volném čase ale je logický že se to prostě nedá srovnat s tím když to někdo dělá jako full time job. Nad tím by se měl zamyslet hlavně provozovatel areálu jelikož trať je jejich vizitka a když ta bude v punku nikomu se tam nebude chtít jezdit tím pádem se nezaplatí provoz a šmitec. Jako lepší varianta se mi jeví vzít stálého zaměstnance areálu, vyslat ho na zaučenou ke zkušenějším. Pak stačí aby to jednou týdně nebo po větším dešti prošel, vyčistil odvodnění případně povolal již zde zmíněné nadšence pokud je potřeba udělat nějakou větší práci. Každopádně je potřeba stálá údržba.

    Tím se dostávám k dalšímu tématu a tím je odvodnění trati. Voda je nepřítel nad kterým nemáš šanci vyhrát. Proto je lepší s ní nebojovat ale přizpůsobit se jí. Na celé trati byly 3 kritický místa co se vody týče. První za skoky nad horním kamenopolem pod boudou v tom nejhorším možném místě tj. za dopadem a před rovinou. Navíc tam je na pravé straně betonová skruž kterou kdyby někdo trefil nechci domýšlet následky. Zde by bylo víc než vhodné dát drenáž.

    Jako další místo se kterým ovšem nebude zřejmě lehké něco vymyslet je výjezd z lesa po skocích těsně nad asfaltkou. Tady to bude podmáčený asi často poněvadž sem vedou celkem 3 odvodňovací strouhy ze sjezdovky. Možné řešeni je zlomit trať doleva hned za dopadem druhé boule, vyvést ji až k těm stromům co se projíždějí po klopence a v té prohlubni udělat další umělé kamenopole. Materiálu je tam dost rychlosti taktéž a zároveň by to zvedlo obtížnost tratě.

    Třetí nejkritičtější místo je celá spodní lajna skoků od skoku ze sjezdovky. Jednak sem opět teče voda a tím pádem i hlína ze sjezdovky a navíc je tam vedle trati víceméně bažina. Nicméně oko bystrého pozorovatele si mohlo všimnout že mezi dopadem druhého skoku a cílem se na trať vylévá potok a podklad již není splavená hlína ze sjezdovky (čti ta měkká chcanka) ale tvrdý povrch s kameny. Čili bylo by dobré pokud to situace dovoluje (majitel pozemku, ekoteroristi whatever) udělat nalevo od trati odvodňovací strouhu která by odvedla vodu mimo trať nejlépe do stávajících koryt potoka. Zároveň byl celý tento úsek od dopadu druhého skoku tím nejméně nebezpečným z celé spodní lajny.

    Tím se dostávám k nejvíc nebezpečným místům a to byly odpaly prvních 2 skoků ve spodní lajně. Není moc dobré stavět odpal z hlíny ve které je příliš mnoho jílu. Jak to pak dopadne jsme viděli. Ideální je mít k dispozici tzv. Digger`s Gold což je hlína s takovým poměrem písku, jílu a štěrku že se z ní dá dobře stavět, nesaje litry vody a zároveň když uzraje tak je jak beton. Bylo by dobré seškrábnout stávající vrstvu hlíny do hloubky vyjetých kolejí, dát 10-15cm vrstvu drobnějšího štěrku ten ZHUTNIT nejlépe vibrační deskou a na to teprve vrstvu hlínu a opět ZHUTNIT. Další věc co by měla být cca 3-4m před odpaly je odvodňovací kanálek před každým odpalem viz. například Špičák.

    Toliko k tématu bláto na trati, kterému se dalo předejít a které bylo zbytečně nebezpečné. Zbytek je takový jak to profil terénu dovoluje ale hlavně byl pro všechny stejný bahno nebahno.

    4Vali: závodník je na závodech od toho aby závodil ne aby ladil trať to má na starosti organizátor závodu případně provozovatel areálu. Navíc trať byla od pátku dopoledne schválená traťovým komisařem tudíž by se mohlo lehce stát že závodníka který by upravoval trať (byť k větší bezpečnosti) by mohlo někdo prásknout (jsme v Čechách, se s tim smiř) což se rovná diskvalifikace nebo pokuta. Já opravdu nemám zapotřebí jet x set km na závody a pak nemít možnost nastoupit do závodu nebo přispívat na dráhaře nebo silničáře pokutama. Správný postup by byl kdyby to závodníci nahlásili organizátorovi závodu a ten by se měl postarat. Jestli to někdo udělal nebo ne to netuším každopádně na tom mám taky svojí vinu jelikož sem si taky řekl “Od toho já tady nejsem” .

    Na závěr bych to shrnul. Trať byla náročná nejen kvůli blátu a vyškolila i zkušené střelce. Pro stavitele trati to byla zkušenost do budoucna a doufám že si z této konstruktivní kritiky vemou něco do budoucna. A pro všechny co to dočetli až sem a řikaj si: “Ten tady pindá jak kdyby sám postavil Whistler” mám doboru zprávu. Všechny zde psané teorie o stavění tratí budou použity při výstavbě budoucího BikeParku Klíny tak si je budete moct ověřit v praxi.

    Piss out

    PS. dle mého názoru bylo nejnebezpečnější místo (samozřejmě zbytečně) ve starťáku na koberci který při zabrání do pedálů klouzal až to hezký nebylo. Myslím že Martin Lébl by mohl vyprávět když ho to stálo první místo v juniorech potom co šel ze starťáku hlavou napřed bez kola do kamenů. A stěžovat si můžete třeba v Motole :)

  15. Vali

    HansCV : k obashu tvýho komentu co se trati týče nemám asi nic, říkám na místě jsem nebyl, takže budu věřit tvým slovům o tom jak to v jakejch místech vypadalo. Ale pořát mi přijde, že se tady nepochopila jedna jediná věc, tvoje slova :
    trať to má na starosti organizátor závodu případně provozovatel areálu.

    tys ale někde četl, že by Andy, nebo Čárys byli jedou z těchto dvou institucí? Doplnil bych ještě ten svaz aby se na něj nezapomělo, jakožto pořadatel ČP. Proto bych výtky posílal tímhle směrem, ne na lidi co tahali mlíko. :D

    Nehodlám se tady ale nikoho zastávat a chápu, že jedeš na závod jezdit a může ti to bejt buřt a čekáš připravenou trať to je jasný, proto se shodnem, že by to chtělo stálýho údržbáře, kterej by se o trať průběžně staral, jenže všechno něco stojí, jsme v Čechách, se s tim smiř. :)

  16. Vali

    HansCV: každopádně ale jsem rád za tuhle tvojí větu, která je naprosto výstižná:
    Správný postup by byl kdyby to závodníci nahlásili organizátorovi závodu a ten by se měl postarat. Jestli to někdo udělal nebo ne to netuším každopádně na tom mám taky svojí vinu jelikož sem si taky řekl “Od toho já tady nejsem”.

  17. Afroush

    Pěkně jsi to Hansi sepsal! Snad z toho zbytek pochopí to co jsem vlastně chtěl říct v předešlých příspěvcích i já.

  18. HansCV

    4Vali: Nevidím že bych někde zmiňoval 720 crew nebo kluky jmenovitě. Psal jsem provozovatel a myslím že vyčlenit jednoho ze stálých zaměstnanců na letní údržbu která navíc nemusí probíhat každý den xx hodin ale jde spíš o to aby někdo prošel tratě a udržoval alespoň základní věci jako odvodnění, značení apod. Na větší věci to stejně chce někoho kdo má i jezdecký zkušenosti a může alespoň dohlídnout na to jestli např. skok bude házet jak má atd.

    Jinak někdo by mohl namítat že ve Špindlu nebo nedej bože v Peci pod Sněžkou se dřív jezdilo ještě v horším bahně což je pravda ale ani na jedné trati tě to nenavedlo v 50-60km/h na odpal s drážkama po náby…a co sem viděl v prvním kole např. M. Charváta na druhé lavici tak to měl tak 10 cm od hrany nepěknýho crashe.

    Co se týče stížností na stav tratě tyto by měl dle pravidel řešit technický delegát nebo hlavní rozhodčí. Bohužel se mi zatím nepodařilo najít kdo to je takže příště musím dávat větší pozor při registraci když to nikde na netu není :D

  19. jesss

    Fascinujou mě chytrý lidi, co komandujou kvalitu a nekvalitu tratičky. By mě zajímalo, kolik z těchto modelek, co jim vadí bahno a hrajou si na DH závodní jezdce (teď se neurážejte, ať vám nepraskne žilka), vzali lopatu a šlo tam při brigádě i kdyby na hodinku máknout…. Každej umí jen komandovat, ale přidat ruku k dílu je už problém….

  20. Kristina

    Zdravím,

    prostě mi to nedá a musím něco napsat….

    Minulý týden byl jezdit na Monínci můj chlap ještě s kámošem a jeho holčinou. Na trati BAHNO BAHNO a zase pro změnu BAHNO…. Přijeli zaflákaný od hlavy až k patě – takže kdyby je člověk potkal v lese tak se zakousne do stromu a dělá suchou větev – ale přijeli s ÚSMĚVEM NA RTECH a plní dojmů – jak se tam vyjely koleje, jak byly všude louže, jak doslova pro*cali na lanovce … Ale bavilo je to …

    Teď sme jeli s partou 10 lidí do Geissu. První jízda pohoda, druhá jízda pohoda, třetí jízda – brutální liják už na lanovce. Dolu, ještě s jednou holčinou, jsme jeli Flow Country (kluci DH) takový potoky vody na trati sem ještě neviděla… Prostě mazec… přes brýle nebylo vidět natož když sem je sundala (oči plný písku) ….. Když sme se sešli dole všichni sme se řezali tomu jak sme to zas jednou s tím počasím vychytali….
    Nezbilo nic jinýho než se sbalit a jet domů…..

    Asi dvě hodiny na to, co sme dorazili domů a vykydali ten hnůj z auta, volá kamarád, že jedeme za 14-dní zas…. Jasně, že joooooo

    Mimochodem jedna trasa od nás do Geissu je přes 200km + permice (naštěstí sme měli bodovky) + pojištění – takže u pro nás rekreanty to nebylo zadarmo ale nenaděláš nic počasí prostě neporučíš.

    Chápu, že závodit je něco jinýho, než se jet ,,jen tak´´ rekreačně projet ale pro VŠECHNY byly stejný podmínky. Ale my rekreanti jezdíme pro radost!!!!!

    Prostě jsem to musela napsat…..

  21. drzhor

    moje baba se byla podívat na promáčeným kopci v letní obuvi (žádný holinky) na ten náš pohár a jen jednou poznamenala, že ty boty sou v prdeli, ale takhle jak vy tady nenadávala… a to je to ŽENSKÁ! (vytáhl jsem ji tam bez upozornění na možný blátíčko)

    jestli je ta trať neodvodněná, nebezpečná tak co? tak na ni nelezu…

    pro info asi jinej oddíl:

    http://youtu.be/STItw4NYww4?t=4m54s – takhle já doktor, venca, velkej českej balík, si představuju B.L.A.T.O.

    klulkům co jezdili diky za krasnej pohled na lidi co ovladají kola i na blatě, dalším spolu fandičkum posílám pozdravy a ostatním posilam jehovovou brožurku (součástí bude piják na vysušení tratě)! síja :)

  22. Demo

    doktor z hor zatím jednoznačně nejlepší komentář :D jehova jak pes

  23. Andy

    Tak koukám, že bych snad taky něco doplnil, když už se tu párkrát v těch komentářích objevuju.. :)
    Předně jsem rád, že máme tak hezkou sledovanost hned první den a bedlivým očkem budu sledovat tu razantně rozjetou debatu.
    No a pak taky jeden postřeh k trati, když je to tak vděčně a věčně omýlaný téma.

    Kdo to tu občas sleduje určitě postřehl, že jsme psali o brigádách. Že budou, že byli a co jsme udělali a byli jsme schopni udělat vzhledem k počasí a sněhu, který ještě nedávno na spoustě míst ležel.
    Ano, byla a stǎle je v plánu nová trať pro “rodinky” (nebo tak to pořád Jardovi tvrdíme.. ;) a pro tuhle trať byl a stále je zapotřebí BAGR. A tenhle BAGR to prostě po sněhu nedá. A dokonce to nedá ani na bahně, který celou dobu tání nebo deště areál provázel.
    Bez BAGRu žádná nová trať. Žádný prohlubování odvodňováků (který třeba po celý dýlce spodních skoků už jsou a po zimě potřebuju prtáhnout víc jak komín od spalovny) a žádná spousta dalších skopičin co se s BAGRem dalo dělat. Třeba pěkně uhlazený bikrosový odpaly. Z těch to totiž lítá všem, bez ohledu na to, jestli na tom uměj a je to zadarmo a je tu fun, že jo?
    Nou BAGR – Nou fun!

    Nicméne nebudu to dál protahovat. První závod sezóny je vždycky plný očekávání a tak se prostě rejpe do všeho. I do bahna. A do bahna se rejpe dobře, jak do hovna. Je měkký..

    Víc bagrů a míň bahna všem!

  24. Medvěd

    Vy někteří jste fakt blázni! Závodíte? ano? chcete závodit? asi ano! jinak by jste to nedělali! Já ze zásady v ničem nezávodím.. a už vůbec né na kole z kopce. Proč? Protože je to nebezpečný! Párkrát jsem závodil v různých sportech a vím že už nechci. Jednim z nejdůležitějších důvodů je to že: na závodech je moc lidí – a taky tratě v rozmydlenym stavu což za sucha nevadí, to mám rád, ale proč bych proboha měl dobrovolně lézt do takovýdleho bláta? Já nemusím – chci – nezávodím. Jezdím když chci, ne když jsou závody! Někdy jezdím i v blátě a baví mne to velmi. Když se mi zrovna chce tak proč ne. Když nechcete jezdit v tom co Vám příroda dala, tak nejezděte – nemusíte! Nejste profíci, nejste Vázáni nějakými kontrakty se sponzory, nemusíte reprezentovat! Děláte to pro radost! Mimochodem za normálních podmínek nikdy nebyl na Monínci problém s bahnem. Když leje. tak leje.. To co padalo celej pátek z nebe byl mazec a u nás v lesích se v sobotu nedalo skoro ani chodit pěšky jak to bylo všude promočený. Proč by to měl někdo nějak řešit když takový podmínky jsou párkrát, nebo jednou za sezonu a za normálních podmínek, byť třeba trochu navlhlých tu není nikde problém? Kašlete na to a jezděte pro radost.. a když se Vám to zdá moc nebezpečný, tak slezte z kola a přejděte pasáž pěšky, nebo prostě zpomalte. Trať je daná a každý ji má zdolat nejrychlej jak umí a jak to má pod kontrolou .. když nemá, musí zpomalit. Pokud nezpomalí a vyndá se .. jeho boj, jeho pudy, jeho tělo. Já bych prostě zpomalil. Když ono je to měřený.. no a co? vy za to něco máte? Ne chlapci .. vy si tu jen honíte triko, že jste velký závodníci. Zajímavý je že ti kdo to umí, ti neremcaj a jezděj. Ve všech sportech platí stejně.. kdo umí umí.. jezdí , mlčí a baví se radostí z pohybu .. kdo neumí čumí a kecá a svádí to na všechno okolo. Všem kritikům jen jednu radu.. nezávoďte! Pro Vás to prostě není! Při závodech se totiž musí! Teda vy nemusíte.. ale máte ten pocit že musíte! To video tady z tech Champér je dobrý příklad.. to je bláto panečku.. jestlipak si hoši stěžovali na to že to nikdo neupravoval? Oni ti kluci na tom svěťáku totiž fakt musí… pro hodně z nich je to prostě jejich práce… dobrovolně by tam nikdo z nich nelez!
    Howgh Medvěd

  25. vita

    Amen

  26. Manas TL

    Mě se tam líbilo. Neměnil bych. Díky.

  27. Smoke

    Tady mladej taky jede na blátě a je v pohu :) – http://www.youtube.com/watch?v=2VtvNqTh16s

  28. lofas

    Nebyl jsem tam, takže nesoudím stav tratě. Klobouk dolů před Čárysem, Andym, Vlčákem a všem, co na Monínci makají “zadarmo”. Ale pokud přijedu na ČP, tak mne moc nemusí zajímat, kolik ušetří provozovatel areálu, když se mu o to starají nadšenci a dělají to ve svém čase, ale to jde praktikovat asi jen do doby, kdy tam budu chtít udělat něco velkého a nastane situace, kdy by měl někdo něco řešit a najednou crew od toho dává ruce pryč, protože oni jsou jen lopaty zadara.

    Někdo musí převzít zodpovědnost a během závodů být k dispozici a jestli ho Jarda platí nebo ne, může být závodníkům úplně u prdele!!!

  29. drzhor

    prach, kameny, odklopeny svah, zatačky, roviny, málo stromu, moc stromu, málo kamení, otevřeny zatačky, velky kameny, zavřeny zatačky, blato, moc sucho, malo trávy, maly dropy, velky dropy, mokra tráva, sucha trava, rovina, moc velkej kopec, vlhko, mlha, vítr, zima, dřevěny odpaly, hliněny odpaly, malo jílu, moc jílu…..

    tak co kluci, kdo za to chce bejt placenej???

  30. Andy

    drzhor: jájájá… ;)

  31. Skautik

    Rikal tu nekdo bahno ? Ja miluju BAHNO, a dest, a koreny a kameny a BAHNO!

  32. drzhor

    andy ty to dělaš zadara, to maš navždy! :D ….

    https://www.facebook.com/photo.php?v=4966783327201&set=vb.256413121051661&type=2&theater

    lidi si to představujou takhle… :D

  33. HansCV

    tak jeste posledni reakce ve zkratce:

    pred 14 dny zavody IXS GDC Winterberg (nemecky DH pohar) trat mela hodne novych useku v jehlicnatem lese a 550 prihlasenych riders z toho z 3 dny udelala slusnej motokros, nicmene odrazu nejvetsiho skoku (step down prescestu tak 2.5m vyska 4.5 dalka) se dostavala adekvatni pece a pred quali i finalem z nej vzdycky seskrabli naplaveny sracky aby si tam nikdo nevzal zivot. Zbytek trati hodne blata ale nikde vylozene nebezpecna situace typu pulmetrovy koleje v odpalu

    o par dni pozdeji CP DH Kouty, v sobotu v prubehu treninku kolem trati min. 2 mistni diggeri a ladi novy veci co se ne tak uplne povedly postavit (voda hold musi mit kam odtect :D ) a jeste v nedeli pobihaj kolem trati a opravuji tu kolik tamhle mliko apod. Takze asi to jde…

    PS: nerikam tim cely to vyasfaltujte ale proc mit na trati zbytecne nebezpecny mista kdyz uz samo o sobe je DH celkem rizikovy.

Komentář: