Tomaass: Klasickej víkend prozevlenej doma

Dneska mě napadlo, že vám napíšu, jak tady trávíme víkendy u nás doma. Od tý doby, co pracuju v Praze a nejsem přes prázdniny doma, jsem razantně přestal cestovat a objíždět závody a víkendový akce. Těším se prostě domů a když si to u nás nemůžu užívat přes tejden, užívám si o víkendu..

Minulej víkend začal ve čtvrtek. Z práce se zase nepovedlo vypadnout, jak by člověk potřeboval a domů se dostávám kolem šestý. Kluci právě v dobu, kdy se oblíkám na kolo vystupujou na Kopci z cyklobusu a já s Bětkou a Tondou ukecáváme tátu, jestli by nás taky hodil nahoru. Jsme tam za chvíli a začíná stíhací jízda.

Chceme stihnout kluky a i světlo na všech trailech.

Na začátku jednoho už potkáváme partičku v uskupení, který jsem zas dlouho nezažil. Koho jsem dlouho neviděl a už vůbec s ním nebyl na kole je Vašek Šubert, kterýmu tu po Luďanovi zůstalo pár kol nebo Lukas Louda s Emílkem, čumím. Sypeme to teda dolů, traily jsou propláchlý vodou a stupeň zábavy a obtížnosti je na maximu.

Traily končí samozřejmě u hospody a tam se setkáváme s pár dalšíma kámošema. Je čtvrtek večer, před pár hodinama jsem byl ještě někde v metru mezi zombíkama a teď jsem v Ráji. Českým ráji.

Pátek je u mě vyhrazenej pro psaní diplomky. Taky jsem doma, takže tu mám nějaký povinnosti a vyřizuju prostě všechno, co se přes tejden nestihlo. Tenhle pátek jsem konkrétně ladil bozidecka.com, abychom tam třeba zas mohli něco dávat a nějak to vypadalo. Pořád nijak moc dobře nevypadá.

Večer návštěva známejch a sms od kluků, který místo takovejhlech blbostí jsou už zase samozřejmě na kole, ať si koupím pívo a dorazím do parku. Páteční večer má vždycky zásadní cíl. Dohodnout víkend. Přednáším svůj plán trasy a 9:30 dáváme sraz na cyklobusu. Pak už se večer rozplývá v alkoholu.

Rána jsou krušný. Ještě krušnější, když máš rozbitý kolo. Naštěstí si TomSvoboda nově otevřel CykloSvoboda, ráno u něj vše potřebné ladíme a cyklobus staví hned před servisem.

Autobus je už plnej kámošů a prdlá s náma směrem k Jizerským horám nad Bedřichov na k Maliníku.

Tady si musíme poslední kousek vyšlápnout a už to sypeme dolů po krásnejch, a nově i značenejch, trailech do Liberce.

A jen jak vám to píšu, skoro bych se vykašlal na závodění ve Špindlu o víkendu a jel bych zas. Tohle mě prostě baví. Sypat to v bandě z kopce. Předjíždět se, závodit, držet to v červeným a večer to pak probrat u píva.

No nic, křižujeme Liberec, kde se mi daří zdolat všechny rebelský pokusy o zastavení v hospodě na jídlo. Ale pod Ještědem je takovej klasickej krám s kořalkama, kterej vypadá jako sexshop a tam se začnou Tomovi, kterýmu nikdo neřekne jinak než Panákovník, třást ruce a musí zastavit.

Nandávám sluchátka a jsem sám zvědavej, kde se s klukama zase potkám. Výšlap na Ještěd ve vedru po asfaltu a ještě na Cultu není moc příjemnej. V hlavě opět přemítám nad tím, jestli bych si už konečně místo kokosky nepořídil nějakou XC helmu a místo trenek Horsefeathers cyklokalhoty s vložkou. Jednou to přijde.

U lanovky dávám muslityčku, koukám, jestli nepotkám někoho známýho, ale všichni už dneska najížděj Špindl a když se rozjíždí lanovka, jedu dál. Cesta už je sice strmější, ale aspoň to není po asfaltu. Za necelou hodinku jsem nahoře a všechno špatný z těla jest vypoceno.

Po modrý frčím trailama k Šámalům, kam po chvíli přijíždějí i kluci, který si to dali nahoru lanovkou.

Pálíme to po hřebenu dál. Lidí tu kupodivu moc není, tak se dá letět.  V cestě máme jeden prudkej výšlap na Javorník, kterej nás odmění pěkným trailem dolů. Začíná trochu poprchávat, v Hodkovicích dáváme pozdní oběd.

Odtud jsme to často pálili už domů a padají podobný návrhy. Ale plán byl v pátek přednesen jasně a tak náš čeká výšlap na Kopaninu. Kterej je celej po Asfaltu a bolí. Mám v nohách o trochu víc vejškovějch metrů než kluci a bolí. Jenže ty traily dolů za to stojej..

Nahoře dáváme u rozhledny lehkej odpočinek a všichni vypadáme už dost použitě. Ale máme stejnou touhu to tam vyslat. Při výšlapu na druhej trail už se spolu ani nebavíme, ale odměňuje nás taky moc pěkně.

Sjíždíme k Jizeře, slunce už začíná zapadat, skáču do řeky a přemítám si, kolik pěknýho jsme si zase dali. U píva hodnotíme den a samozřejmě ladíme plán na ten další. A jelikož zrovna sedíme na Malý Skále u půjčovný lodí, rezervujeme si lodě na neděli.

A večer tím rozhodně nekončí a druhej den ráno jedeme vlakem s tím, kdo si na facebooku přečetl a přidal se a jedem si na lodích a je sranda a já utápím mobil, protože bych si neodpoustil svoje kamarády neobdarovat fotkama z víkendu a taky moje milovaný brejle a tenhle víkend nekončí, je dlouhej, dlouhej tak jak si ho dlouhej uděláme.

Tak nějak takhle vypadají naše víkendy. Kombinace super kámošů a dobrejch podmínek pro všelijaký vyžití dává tomuhle kraji nesčetně možností, jak se tu vyblbnout. Možná je to tím, že jsem se tu narodil. Možná je to tu fakt dobrý. Nevím.

KAždopádně včera proběhnul klasickej Ještěd do 20:00. Kde jste byli? Dneska pojedem cyklobus, chtěl bych si vzít spacák, dát oheň a přespat venku. A o víkendu po sto letech návrat na českej pohár, takže se vidíme ve Špindlu snad. Hm?

tomaass

Celá galerka je tu.

7 komentářů pod “Tomaass: Klasickej víkend prozevlenej doma”

šmarja to je pecička !
    Ja budu muset taky konečně+ nějakej ten víkend na severu prozevlit.

A tome, je nějaká možnost potkat a pojezdit i v tejdnu ?

Nebo nikoliv ?

2. tomaass

Čárys: ted vyrazime na kolo a bereme si spacaky a karimatky, rozdelame nekde ohen a prespime venku, pridej se!

3. Andy

Muhahaa – prej prozevlenej.. :)

Ja jsem na cestě do Itálie…ptám se výhledově – kde pracujes, do kolika, kdo nepracuje, jak to prostě je v tejdnu…

5. tomaass

hele je to takový různý a žádnej tejden není stejnej, hlavně protože bydlím v autě a tak, ale co se týče srpna, chtěl bych být pondělí + úterý v praze, tam jsem v kanclu u smíchovskýho nádraží a když už tam jsem, pracuju většinou aspoň do sedmi večer, úterý večer nebo středa odpoledne do Turnova

středa odpoledne/večer bejvám na ještědu, protože jezdí do těch 20:00

čtvrtek pracuju z domova a čím dřív vstanu(podle toho kdy dopíšu čtvrteční report na 720.cz), tak jdu odpoledne na kolo, většinou je to ve čtvrtek nějaká enduro vyjížďka po českým ráji, která navazuje v 18:20 v Sedmihorkách na cyklobus, protože tu potkám známý a dám si s nima super traily

pátek dělám na diplomce a věcech, co jsem nestihl přes tejden, takže si buď dám něco dopoledne a sednu k tomu po obědě a nebo brzo vstanu a po obědě začíná víkend..

jinak se přidám ke všemu, kdykoliv :-)

bomba, děkuji !!!
    Ozvu se…
    Martin

7. KRAJIC

Pěkně máš ten život zařízený. Hlavně neubírej – ztráta výkonu pod vlivem povinností se dostaví časem sama.