Tomaass: Na silničce na Mácháč

10603212_10202778000230772_2232329633389661015_n

loni jsme vyrazili s turnovskou partičkou na super výlet na Mácháč a jelikož to byla vydařená akce, letos jsme si ji museli opět zopakovat.

Plán byl úplně stejnej jako loni. S sebou je nutno mít nějaký starý silniční stroj, povětšinou české výroby z Rokycan a spacák. V sobotu ráno je sraz v Turnově, odtud do Stráže, kde nám to zase klaplo na mčr v dirtu, dál na Mácháč. Tady spaní a druhej den domů.

V pátek jsem se teda jal ladit silničku, kterou jsem zdělil po tátovi a od jara na ní zase ani nesáhnul. Dostala delší představec, nový pryže, musel jsem si pustit video, jak se správně dává omotávka a vzhledem k předpovědi počasí, jsem ji natunil o né moc slušivý, ale za to funkční blatníček. Večer radši šetříme síly, zůstáváme s Bětkou doma a pouštíme si Dead Snow 2. Můžu vřele doporučit! :-D

Ráno redukujeme počet věcí, který si vezmeme, snažím se toho, co nejvíc přidělat na rám a vydáváme se vstříc pochmurnýmu podzimnímu ránu. Na místo srazu dorážíme klasicky jako poslední a doplňujeme skupinu na 13 kusů, což už je solidní pelotón.

Někdo má krosnu, někdo veze stan, někomu stačí malej batůžek, ale všichni se těšíme, že to zase bude super víkend a doufáme, že ho i přes nepřízně počasí přežijeme a něco novýho si užijeme.

Hned za Turnovem nás chytá první slejvák a tak se musíme schovat. Po chvilce pokračujeme dál a chytře usuzujeme, že koupí jednoho rumu, nemůžeme nic zkazit. Letíme dál směrem na Český dub, kde je naplánován oběd, což ví všichni kromě mě a Bětky, takže pokračujeme bez ostatních nevědomky dál.

Při stoupání k Osečné se opět lehce zatahuje obloha a když to otáčíme k prvnímu sjezdu, mylně se domnívám, že se pod ním nachází už náměstí, kde se schováme. Náměstí je ale až za dalším kopcem a my si to svištíme ve slejváku, kterej nás prolejvá komplet celý. A zatím co je zbytek skupiny v Českým Dubu v suchu u píva,  my ždímeme o pár kilometrů dál ponožky a vylejváme vodu z bot.

Nakonec nás dojiždí zbytek pelotonu, obloha se zase vyjasňuje a my se napojujeme na krásnou novou cyklostezku, po který letíme až do Stráže.

Ve Stráži dělá klukům počasí ještě větší problém než nám, ale jsou docela připravený, horkovzdušný fukary se nezastaví, plachet na skoky je dost a večerní finále se musí odjet venku za každou cenu. Slunce nám zase na chvíli vychází, takže sušíme co jde, dáváme si pívo a koukáme na kvaldu, která se kvůli promočenejm venkovním skokům jede vevnitř.

Předpověď v mobilu nás ale žene dál, protože okolo pátý se má zase něco přehnat, tak skáčeme na stroje a sypeme to dál. A mě to přijde hrozně vtipný, jak si můžeš vymyslet cokoliv, jakejkoliv blbej nápad, třeba že si vezmeme starý silničky po rodičích a pojedeme pokempit na Mácháč. A on se vždycky někdo přidá. A jak těch kravin vymejšlíš hodně a tvoří se dobrá parta lidi, přidává se čím dál tím víc a je to fajn.

Schovaný přečkáváme lehkej odpolední liják, slunce vychází a je zas nádherně. Šlapeme si do Doks, kde nakupujeme zásoby na večer, dáváme večeři a jedeme do kempu na Starý Splavy, kde jsme byli i minulej rok.

Tady koupačka, slacklina, ohýnek, rumy, píva a neskutečná pohoda.

Večer nám občas spadne nějaká ta kapka na obličej, ale já když viděl, jak velkej je ten stan, nedalo se jinak.

Ráno už je zase krásnej letní den, snídáme, balíme stroje a vydáváme se bývalým vojenským prostorem Ralsko zpět směr domov. Po cestě suprovej oběd na Ptýrově a rozlučkový pívo v poslední vesnici před Turnovem.

Tady nandávám mp3 a lehkým obloukem to sypu domů a pořád si přemýšlím nad tím, jak jsem si to zasloužil, že se tak mám. Těžko říct. Ale jsem za to rád.

Tak to byl další z víkendů tady u nás.

Přidejte se taky někdy.

Jo a vytvořil jsem událost na KTO, my jedeme určitě.

tomaass

A málem bych zapomněl, Michal z toho střihnul super video.

A fotogalerka od mě je tady.

4 komentářů pod “Tomaass: Na silničce na Mácháč”

1. Šárka

Je super, že máte takovou partičku do nepohody. V Praze je to samej individualista, společně se moc nejezdí.
    Já bych ráda projela traily okolo Turnova, někdy na podzim, až nebude tolik turistů.

ty voe !
    zdravím z prosluněného ostrova v Dalmácii…a soucítím.
    Brrrrr, zima : )

3. Marty

Šárka: Já jsem z Prahy a podobnejch hovadin bych se klidně účastnil, jenom něco domluvit…

4. Dan K

Hezky Tomaass! My něco takovýho podnikli před 23 lety, ale na týden. Máme z toho každý rok tu nejhezčí dovolenou.. Ale jen chlapi. :-) https://www.facebook.com/pages/Le-Tour-de-Bohemia/289304448539?ref=bookmarks