To, že roadtripy jsou velmi populární, jste si na 720 stránkách určitě všimli. Vyrazit někam dál od rodnýho plácku a pojezdit v novejch lokalitách je přínosný pro ježdění i pro zeměpisný znalosti. Každej ale není bossem ve skejtovym megashopu, nejezdí si Hjundajem a nechlastá drahý plnotučný mlíko a nemůže si dovolit vyrazit každej tejden na 6 dní pryč…já svůj trip zkrátil na 2 dny, o to víc ale byly nabitý dojmama, o který se s váma musim podělit…
Začnu z trochu jinýho soudku než jsou kola. Vždycky mě bavilo skákat a je jedno na čem. Na lyžích, na motorce, na kole… Nedávno muj spolužák Rohlík přišel s tim, že si udělal kurz a skáče padákem. Prej to musím zkusit, nic lepšího není. Ríkal jsem si, že přehání. Když mi ale postupem času říkalo čim dál víc lidí, že kdo nevyskočil z letadla, neví co je adrenalin, rozhodl jsem se.
Hned od začátku bylo jasno v tom, že nechci tandem, ten je pro teplý. (pozn. Čárys : správně chlape! ) Po absolvování rychlýho kurzu na zemi mi sdělili, abych dorazil v pátek navečer do Kolína na letiště. Tady jsem obdržel instrukce jak se to řídí, co dělat, když se něco posere a ukázali mi video, co se může posrat (není toho málo, ale prej se to nestává, jen abych to viděl…). V sobotu ráno ještě krátkej nácvik parakotoulů, šup do montérek(aby mi nenastydly záda…) a vytlačit si letadlo z hangáru (nemá zpátečku, víte?)
Pak mi nasadili padák, deset kontrol jestli mam vše ready a „nasedni“! Lezu dovnitř a se mnou dalších asi 12 zoufalců. Andula (to letadlo, starý asi jako Čárys) se staví na začátek dráhy a končí sranda. Zdá se mi, že motor škytá, tohle nemůže vzlítnout! Pilot dává strašnej plyn, povoluje brzdy a během snad 150 metrů se odlepuje od země! Nepochopil sem…
Krouží okolo letiště a na vejškoměru na ruce mi ručička furt stoupá. Instruktor, co je s náma nahoře je v pohodě, zato místní typ z letiště, co si de dát svůj asi 2000 seskok je fakt zmrd. Směje se, schválně otevírá dveře, aby nám ukázal jak sme vysoko a korunu tomu dodá hláškou „a takovej ste mohli mít pěknej den, hehe“ nejradši bych ho vykop ze dveří, než to ale stihnu udělat, vyskočí sám…než se naděju, sem na řadě. Instruktor na mě ukáže, du ke dveřím a on zařve VPrED! A plácne mě po rameni. Mam zalepíno, jako snad nikdy. Odrážim se, letim, počítam do tří a kouknu nad sebe. Letedlo mizí a já vidím zmuchlanej kus látky a k němu šnůry. Ty jsou lehce do spirály, takže mě to roztočí do solidní 720. Pak hrábnu po řídicích šnůrách, 3x zapumpuju a padák se nafoukne. Pěknej, barevnej!
Koukam na výškoměr, jsem 1000metrů nad zemí a drží mě jenom pár šnůrek. Všude ticho, jenom vítr, jek šustí. Zkoušim zatáčet a jsem překvapenej, jak to funguje. Pak si tam asi 700 výškovejch metrů blbnu, kroužim a čumim po krajině. Pomalu klesám k letišti a jako bonus se vyhýbam právě přistávající andule. Pak natáčim padák proti větru a registruju, jak se blíží země. 3 metry nad ní přitáhnu obě řídící šnůry, padák brzdí a já došlapuju na zem krásně měkce. Ty vole, sem dole!
Jdu se podělit o dojmy s ostatníma a je rozhodnuto. Našel jsem další zábavu, do který budu vrážet prachy. Díky, Rohliku! Jestli vás tohle povídání nějak zaujalo, tak vězte, že ty pocity popsat prostě nejde. To musíte zažít! Takže jestli chcete zažít něco fakt napínavýho, rozhodně si běžte skočit.
A já (Čárys) vám můžu jen potvrdit, co tu Manas napsal. Je to prostě nejvíc, a kdo neskáče, ten nepochopí. Mazejte na to, ještě chvíli bude počasí přát…
Takze priste tam vytocis beko!?! :-)
4 Andy : Dej si facku, di si skočit, a pak tu něco mel :)
Plesk! Dekuju…. :-(
Dabl beko na Keynovce uz mam v sobe, todle je samo jinej level – ja mam zatim takovou zakladku.. :-)
jj andula-traktor s křídlama :D, jinak dobře manas, musí to bejt paráda,ale když počítáš do 3 tak moc dlouho neletíš volným pádem co? ;)
4: Milhaus: Manas prodelava výcvik. Zpočatku žádným volným pádem neletíš, vrchlík je vytažen hned jak vyskočíš z letadla, chvilku to trvá, než se nafoukne padák, a občas, jako Manas, mu musíš trošku pomoct. Na volnej tě pustí až tak za 10 seskoků, aspon tady u nás – podle toho, jak ti to jde…
Pekne napsany a uplne na to dostavam chut! Tata taky skakal, tak zkusim vyskemrat nejakou podporu;-)
dobre manas!
Prešov, 1981. Já, kanady, maskáče, plná polní pod hlavním padákem,na prsou záložák.na koulích plynová maska, v podpaždí Škorpion s tlumičem, pod sebou na 20 m. laně 25 kg zasobník na všechno možný proti imperialistickým šmejdům. . Nebo do vody. Nebo ve tmě. Nebo se dvouma padákama. Jo skákání je fakt frdel, můžu to potvrdit, viděl jsem i mrtvýho paragána….
Milane, tak to je metal. Proti tobě sme všichni vořezávátka… Příště jim na letišti řeknu, že chci taky takovouhle výbavu, hehe..
Fajnovy…An-2 je ta masina…a kdo je posera, at zkusi litani – kluzakem nebo ultralightem…daji se delat taky fajn blbosti
To Čárys: nikdo není vořezávátko, frajer je každý, kdo to zkusí a přežije zdravej. V té době nám nic jinýho nezbylo, než držet hubu a strašit Polsko. To už sem tak starej ? Sakra…..
V tý době jsme spolu s Polskem strašili spíš svobodný zbytek světa, ne? Byli jsme very evil;-)
krásná práce Manasátor, vítej na modré nebe ;)
To manas: a co bude dál? basejumping s lyžema? :)
4MaĹ?as:ty vole, to je fakt rohlík, můj instruktor cyklistiky…ten, co se mi po nočním klání ve šĹ?upání snažil vysvětlit, jak je super stát na 90tce komínu na zábradlí řádně potuněnej…Palestra rulez
:D :D :D :D :D fotky sou moc, ale jinak musim taky někdy zkusit asi
vole jestli tě uvidim na kole bez tohohle echt ohozu tak si mě nepřej :D:D
doporucuju paragliding pac ses ve vzduchu mnohem dyl a nepotrebujes k tomu letadlo. staci vlastni nohy (vylezt na kopec) nebo lanovka nafouknot nadobi a letet – to je takova nadhera. ja kdyz poprvy letel a kdyz jsem pristal tak sem malem explodoval zevnitr. lepsi pocit jsem v zivote uz nezazil.
Glajd je pro teplý. Dvě kila dolů letíš jedině z letadla. A nebo i s glajdem, ale pak je to jasnej konec :)
covece jak kdy. kdyz jsem dostal bocak nad lesem a vylililo mi to pulku padaku a pak kdyz jsem to daval na strom, nebo kdyz to muj kamos na Spicaku poslal rovnou do trafostanice a vyhodil celou Rudu z elektriky :)
tak to je slušná práce :)
to bylo na zacatku 90let. slusnej ilegal. koupili jsme padaky vod Satavy (takovej polo ilegal vyrobce z Liberce) a knizku ve ktery se psalo jak se startuje a pristava a sli jsme na kopec. do tedka jedinej z nas nema prukaz na litani.
Ufff, příspěvky jsou docela dost :-) Gratuluju všem, kdo přežili seskoky z malejch vejšek na Ă“VéPéčkách se záložákem nad pupkem. A respekt paraglidistům co přežívaj pády z nehoráznejch vejšek zabalený do padáků. Pár jich mám tu čest znát :-)
A k tomu MaĹ?asovo článku… Dobrá práce pane. Úplně jsem si na to vzpomněl. Jak jsme jezdili na letiště, jak maminka natáčela můj první seskok a na kameře nebylo nic jak se jí klepala ruka (a nevysvětlíš jí, že je to bezpečný, když tomu sám nevěříš), jak zhulenej kamarád usnul v letadle a když se probudil vypadnul ven a jak jsme při prvním seskoku budily piloty po divoký pitce pod zpod křídel letadla. Co bych býval byl dal za to, kdybych si ten stroj mohl vytlačit z hangáru. A ty pocity co zažíváš v tý kodrcající věci než ti vejškoměr ukáže dostatečnou výšku ve který začneš věřit v otevření toho hadru co máš na zádech. A tak podobně :-)
A kluzáky jsou mršky, nikdy je neslyšíš, dokud ti nepřistanou na zádech :-)
4: tom : Ty znáš, koukám !
No paráda já jdu taky tímhle směrem nikdy jsem neletěl a ani neskákal ale to se od 6změní jdu na výcvik a jsem na sebe zvědavej ale už tedka se nemůžu dočkat.A když to dam tak se budu snažit o Ačko ale to je ježtě daleko ale snad to výjde