Jako že Giant Reign recenze

FormatFactoryDSC_0335

Ty endura strašně frčej, takže když se mě naskytla možnost testnout si jedno takový enduro specific kolo moc jsem neváhal a stavil se u kluků v Progressu..


Vezmu to zase metodou nám vlastní a to tak, že všechny čísla a rozměry si každej může nastudovat na netu a polemizovat o nich třeba až ke dvacátýmu desetinýmu místu PÍ, ale jde nám spíš o to, jak dobře se s kolem pózuje na cyklostezce v Bráníku, jestli se dobře dává do auta (abych k tý cyklostezce těch 5km mohl dojet autem) a jestli je všude dost “specific” nápisů.
Testovačka se akorát vrátila po týdení tour kdesi po Česku a Slovensku, ale i přes vesměs specifický přístup testerů to na prní pohled nejevilo nějaký větší známky zneužití. Prostě modro žutý kolo s teleskopem, co má klacky sice placatý, ale široký tak, že do osumdesátek dveří máš problém se vejít. Kola 27,5 s šířkou 2,5palce a hrubostí vzorku mladýho motokrosa pak jen potrhly ten širokej kokpit. Šaltruje a brzdí se tu Shimanem a RockSHox pruží i tlumí, každopádně specifikace zde. Cpu teda bestii do auta a to celekm bez větších problémů, lehký je to hezky a pomalu mířim pražský provozem na výše zmíněnou cyklostezku, abych mohl dovršit zatím kladně se vyvíjející testerský trojboj. Po vyndání kola z auta ale nastává zásadní problém.


Barevně sem na stezku možná zapadám, ale tím veškerá pózérská souhra s okolním davem končí. Sotva na to totiž vlezu je mě jasný, že buď musím okamžitě slézt a zaujmout místo u nějakýho baru, kde se budu už jen specificky tvářit a prolejvat žal z neuskutečněných kilometrů, nebo ject s tím kolem okamžitě tak hloboko do lesa jak si kolo samo žádá. A ono si toho žádá velmi..

Ten širokej kokpit je totiž nějak nízko zasazenej, takže sotva sem na to vlez a udělal první zatáčku mám pocit neuvěřitelnýho závoďáka. Jako já nevím jestli je to dobře, ale to kolo je točivý jako prázdnej vozejk v Tescu. Dvě zatáčky a říkám si, že snad sedim na XCéčku. Takže už neváhám ani vteřinu, nástrahy baru mě míjej jak sprinteři pásku na Tour a já se nechávám pohltit vším co jen les dokáže nabídnout.


Beru teda první točku do lesa a i přes to že je to dokopec zakusuju gumy do hlíny a zobu představec. Jede to nějak standartně, ale ty stoupáky a rovinky jsou stejně o gumách, takže neřešim a jen zkoumám jestli bych nedostal sedlovku vejš. Mám dlouhý a zhejčkaný nohy a posed těma létama na XC takže 125mm zdvihu na sedlovce bych směle měnil za 150mm – naštěstí ale i tuhle variantu dokážou giganti nabídnout, ale o tom třeba jindy. Na kopci jsem pak za pár minut a show může začít. Jdem si na to pořádně posvítit.


Jako fakt jsem z toho nízkýho kokpitu takovej nesvůj, ale není prostě čas řešit a ptát se kdo je kdo – tohle má být plný enduro, takže je třeba tomu plně naložit.
Cvakám teda nakopci velkou pilu (jo má to dva převodníky s napínákem a to mě prostě baví), sedlovka jde dolu a hurá do trailu.

Zatáčka a druhá a poskok a moje nervozita z nízkejch klacků pomalu klesá. Jako člověk si tu pozici musí na každym kole prostě najít, takže chvíli trochu hledám, ale nakonec se na tom kole prostě najdu tak, abych si to užil. Ten přistup k němu je prostě jinej – specifickej. Sice všichni tvrdili jaký ty kola jsou autobusy ale na mejch 183 je eLko akorát. Pocitově je to v malejch točkách rychlý a hravý a jen ve větších zatáčkach mám dojem delší zadní stavby – že by mě chyběl plyn na výjezdech? První trail mám za sebou a stále mám pocit závoďáku. Trochu neklidnej, ale když ho držíš pod krkem odevzdává co má.

Tak jedeme dál a trochu do vzduchu. Naskákat pak Točnou nebo údolíčko co mám za barákem je s tímhle vyloženě legrace. Akorát skrz ty široký klacky jdou ty X-ka blbě motat a s tím nízkým kokpitem je to jak na 4X a předek jde tlačit na skocich hodně dolu – skoro do Heiníka.. Muhahahaaaa..
Konečně je ale kolo za mě dobře vyladěný. Předek je rychlej a jen v prudkejch zatáčkách mám pocit malýho trolejbusu, co má ale vzádu křídlo velký jak dospělej dragstr co jezdí na kerosin.
Každopádně tohle kolo ale přesně zapadne do kategorie Endura – je totiž specifický!

-a-

Foto by: pan Tobiáš.

4 komentářů pod “Jako že Giant Reign recenze”

  1. ice

    tobias ma zajimavy fotky, ale proč sis proboha nepřeskládal podložky pod představec? otázka 3 šroubů, práce na minutu

  2. Kuba

    a já tohle kolo miluju každou vyjížďku víc a víc :)

  3. Janek

    2:ice, ty tenhle bajk jezdíš ted taky ne? No otázka na Andyho…Bandit je na tom líp že:) nebo se pletu?

  4. Andy

    ice: Ty, člověče, protože nemám rád ty Tesco žírafí krky… :D A pod představcem už dva cenťáky podložek bylo, takže spíš tu cítím tu tendenci tlačit klacky dolu, díky tý krátký hlavě.

Komentář: