Francie a Švajc – díl 3

FormatFactory4

Je středa večer a tak se přesouváme do cílovýho místa celýho tripu, kterým je..
..bike park Chatel.

 

Od Verbieru je to asi sto kiláku, takže jsme na parkingu za pár a rozbalujem bydlení. 0Ještě tu není moc lidí takže vybíráme fajnový místo u řeky a jak se po chvíli ukazuje, taky vedle super bandy Čechů z Freeride pyčo. S těma nakonec trávíme večery a jezdíme všechny tři dny.


V noci i celej čtvrtek prší, a tak tento den volíme jako odpočinkový. Chrápem hezky do 11, vyváříme si dobroty, pak jedem zkusit chvilku pumtrack a odpoledne jdeme projít nějaký tratě. Nikdy jsem nic moc takovýho na živo neviděl, takže čumim jak puk a začínaj mě svrbět ruce.

V pátek už teda vstávačka pěkně brzo ráno a šup na kopce. Střediska se daj kombinovat pěkně přes lanovky tak to berem křížem krážem a zkoušíme, jak vypadají různý tratě. Černý přímo v Chatelu jsou zatím zavřený, a tak mě Sojer tahá všude možně okolo. První den jsem teda tak nějak všechno očíhli a zjistili, co je a neni rozumný jezdit a koukli jsme i na místní Monster Park, kterej neni úplně málo!


Na sobotu pak plánujem menší výlet do Champér, kde je nejprudší sjezdová trať Evropy, proslavená hlavně jízdou Dannyho Harta. Tam pak jedem přes x různejch cest, trailů, vleků a nádhernejch kopců, až konečně dorážíme na začátek toho krpálu! :D


Trať je zasekaná v brutálním svahu v lese a ze začátku kopíruje hranu docela velký skály. Pak se stáčí lehce doprava a začíná slizká lesní část… a takhle to vlastně vypadá zbylejch 800 výškovejch metrů až dolu! :D Je to fakt masakr! Furt řvem a dáváme si pět. Něco se dá jet na oči, něco ne a občas čekáme až všichni sjedou určitou pasáž, takže jedem dolu asi 25 minut. Těžší části se daj objet, ale na ukazateli značící objížďku je namalovaná slepice, takže to nepřipadá v úvahu! Celou trať nakonec dáváme oba bez pádu a bez jediný objížďky! Bohužel na druhou jízdu už nezbývá čas, protože nevíme, za kolik bychom to měli v kuse. Snad ještě někdy budu mít tu možnost. ;)


Odpoledne jsme zpět v Chatelu a začínáme lítat černý a další tratě, co byly předtím zavřený. Ještě to není teda všechno otevřený, ale něco okukujem a najíždíme po přelezení plůtku. Nestačim žasnout nad obrovským množstvím tratí různejch obtížností a stejně tak překážek.V neděli se probouzíme do slunnýho dne a už jsou otevřený všechny tratě.Mezi nima je i jedna fungl nová, řek bych taková speed lajna, na který je spousta obrovskejch zavřenejch klopenek, velkejch boulí a lavic.Všechno na sebe krásně navazuje – jedeš pořád rychlejc a není úplně lehký držet to u huby. Prostě boží! Tuhle trať naštěstí dáváme hned ráno, protože po pár hodinách je celkem rozježděná a ztrácí tak na zábavnosti.

Postupně pak teda najíždíme všechny tratě a začínaj nám pomalu zbejvat jen těžší tratě jako Cha-Nada, Komatrautrail, Zougouloukata a Air Voltage.. Ale nejsme žádný slepice, nic neobjíždíme a tak tam perem všechno na první dobrou. Jak to zhruba vypadalo, můžete vidět na videjkách – Pospi pls nahraj na youtube (pozn. redakce.. haha..) ;)

Celý trip, Chatel a i celé Porte du Solei mě neuvěřitelně bavilo a těch pár dní, co jsme tu strávili, dokáže přidat tolik skills, že bych nevěřil. Prostě máte v jedný oblasti skoro všechno, na co si vzpomenete a vychází to i celkem pěkně cenově za permice. My konkrétně jsme kupovali na 6 dní, který nemusíte projezdit v kuse, ale libovolně v sezóně a to pak vychází den ježdění na 19 euro, což je naprosto super. Dráž pak vyšel jen Verbier, ale tam by mi za to parádní svezení nevadilo platit ještě víc :D.

Díky prodejně Apex-bike Tábor – http://www.apex-bike.cz/ za podporu na cestách…
Díky Sojerovi za parádní bydlení a dopravu…

A díky Vám za pozornost!

Pospi

 

1 komentář pod “Francie a Švajc – díl 3”

  1. mikaa

    Pekny hosi sel by na nekoho z vas kontakt v lete chceme ject taky Porte du Solei.Tak by bodla nejaka informace diky Majkl Kamenice.

Komentář: