IXS Dirt Masters 2017

ixis

IXS Dirt masters je velká klasika. V době kdy ještě neexistovaly evropské Crankworx eventy se právě tato akce považovala za takové evropské Crankworx. Při příležitosti tohoto festivalu se vždy koná i jedno z kol 4x Pro Tour a ani letošní rok nebyl výjimkou To byl právě důvod, proč jsme do Winterbergu vyrazili.

Začněme od začátku. Pro nás byly stanovené dny, kdy se budeme předvádět na kole na čtvrtek a pátek, což bylo pro mě osobně poměrně na hraně, jelikož jsem měl na středu stanovený termín státních závěrečných zkoušek bakalářských, které se naštěstí povedli a tak jsem mohl do Winterbergu odjet s dobrou náladou, ale na druhou stranu naprosto vyčerpaný a s neklidnou hlavou.

Odjezd byl naplánovaný na čtvrtek a také se tak uskutečnil. Ráno pro mě přijel Faistik s jeho vymazleným Traficem se spaním zařízeným lépe než v kdejakém čtyř hvězdičkovém hotelu. Z Rakovníka je to do Winterbergu nějakých 6 hodin cesty. Cesta proběhla naprosto parádně a hlavně svižně protože pauzy na záchod jsou jen když potřebuje Jarda :D takže jsme celou cestu jeli jen s jednou pauzou. Do Winterbergu přijíždíme a hned u placení parkování zjišťujeme dvě podstatné informace a to, že letos žádné mobilní sprchy a záchody u parkoviště a že se nesmí zůstávat přes noc na parkovišti. Takže první co nám bliklo hlavou bylo kde budeme spát? Kam si dojdeme na záchod? Jak pořešíme hygienu? Následně se vše vyřešilo poměrně jednoduše.

Vyspat jsme se jezdili dolu do města na parkoviště kousek od centra, na záchod jsme chodili na jedinou toi toiku u SRAM kamionu, která už v sobotu byla v poměrně krizovém stavu a sprchu jsme vyřešili rozprašovačem, který mám na mytí kola, takže vše naprosto v pořádku a mohli jsme si vyrazit užít odpoledne na kole. Po chvíli přijíždí druhé auto s druhou polovinou naší výpravy, kterou tvoří Jirka Penc s Milanem Malým a společně vyrážíme na registraci. Při registraci jsme dostali klasicky startovní čísla a dvou denní permanentku do bikeparku, takže suma sumárum za 3O Euro jsme měli startovné a 2 dny ježdění v bikeparku, což bylo naprosto luxusní a jelikož jsme měli trénink až od 6 hodin večer vyrazili jsme se rozehřát na místní bikeparkové traily.

Traily ve Winterbergu nejsou nijak náročné a dají se jezdit opravdu na všem, jak uvidíte ve videu my jsme je jezdili na 4x kolech a zejména klopenkový trail, který ještě nebyl vybržděný byl naprosto dokonalou záležitostí. Po pár jízdách v bikeparku následoval trénink na 4x dráze, která byla oproti minulým rokům naprosto nezměněná, jen na první den pořadatelé dráhu kompletně vymetli, takže to bylo, jako jezdit po betonu, což se ale po pár tréninkových jízdách změnilo a vše bylo takové, jak jsme si pamatovali z let minulých.

Po tréninku nastává taková ta klasika, kdy jsme dojeli k autu, nějakým způsobem omyly kola a sebe, dali si něco k jídlu a vyrazili hledat volný parkovací spot na spaní. Po zaparkování už dáváme jen rychlou pizzu s 2 malýma pivama a alou spát.

Pátek začíná  luxusním probuzením do krásně slunného dne. Já osobně jsem se po pár dnech vážně suprově vyspal, takže jsem se cítil jako naprosto nový člověk oproti předchozímu dnu. Ráno klasicky rychlá snídaně a přesun na parkoviště do bikeparku, odkud následuje přesun ke SRAM kamionu vykonat ranní potřebu a projít se kolem stánků značek, které zde vystavují své produkty.

V pátek jsme měli vážně hodně hodin tréninku, takže opět volíme rozehřání v bikeparku, ve kterém dáváme jednou každý trail a následně trénink na 4x dráze, na které už není nic moc co trénovat, takže spíše dáváme pár jízd jen tak na ujištění a sem tam něco vyfotíme na GoPro, prostě taková pohoda a zábava.

Po tréninku následuje kvalifikace se závodem o kterém se nebudu nějak více rozepisovat jen to popíšu krátce, někomu se to povedlo a někomu ne. Od toho to jsou závody. Večer po závodě už jen zase klasika ve zkulturnění sebe a kol, přesun a následně pizza a pivo.

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it’s missing. Get Flash Player from Adobe. This error may appear if the URL path to the embedded object is broken or you have connectivity issue to the embedded object. Powered BY XVE Various Embed.

Celkově jsme se ve Winterbergu měli krásně, ostatně jako každý rok, letos to byla moje již čtvrtá návštěva, jen letos byl značně poznat celkový pokles této akce, což je ohromná škoda.

1 komentář pod “IXS Dirt Masters 2017”

1. Andy

Parádní popisovej report. Asi tam budu muset někdy vyrazit.. ;)