Článek okolo elektrokol

30739215_2133580793520605_8929502197721875102_n

Je to pár dnů, co jsem měl na testing moje první elektrokolo od Giantu a s klukama z Progressu jsem se domluvil, že jim na to napíšu pár vět. Na to si ale ještě budete muset počkat. Když jsem se o tom v okruhu blízkých zmínil, netrvalo dlouho a na mail mě přišlo něco do SUPERMEFA…

Inu – je to uvnitř..

Kdo by zapomněl na jeho články, tak jen pro připomenutí, s kým máme tu čest, malá ukázka je tady, tady nebo tady. No a níže už pár SUPERMEFÍCH vět:

 

Tak předně – vo co vám jde?

Jo, počkej.. vo EGO!

O to mužský šovinistický ego z toho, že tě do kopce předjede bába z nůší? Tohle se ale čas od času stávalo i dřív ty zaprděnej červe s vlkem. Takže jinak, ona to neni bába s nůší, kdo ti míchá žluč, ale chlápek co může vypláznout kilo pade na dřevo a z prodejny tenhle pupkáč s nulovou fýzou, jde s elektrokolem se kterym tě předjede bez tréningu v prvním kopci. Ale ty jsi přeci pravověrnej bajker, ty ladíš techniku, do kopce se potíš, na webu vyhledáváš výhodný slevy komponentů a dokonce jsi i někdy hodil lopatou, že jako trailbuilding, ale tohle není správný! Že on je na kopci dřív, že ničí skoky a traily tím jak brzdí v blbejch místech, že do kopce mu od zadního kola lítá štěrk díky tomu mohutnýmu krouťáku elektromotoru, že…

..no a takhle ten mail od SUPERMEFA pokračoval dál. Jenže mě se to asi publikovat celý nechce. Můj pohled na věc je možná v některých věcech podobnej, ale tenhle oheň se mě nechce rozdmýchávat a hned napíšu proč.

 

Snowboarding 1985

If you can see this, then you might need a Flash Player upgrade or you need to install Flash Player if it’s missing. Get Flash Player from Adobe. This error may appear if the URL path to the embedded object is broken or you have connectivity issue to the embedded object. Powered BY XVE Various Embed.

Jasně nejde to srovnávat úplně, ale přístup druhý strany, strany odmítačů, je prakticky  stejnej. Prostě to budu hejtovat.

„Elektrokola ničej traily..“

A jak vypadá třeba singl pod smrkem před každou prudší zatáčkou v půlce sezony? Rolety. A to není od elektrokol, ale od toho že lidi prostě brzděj. Že budou rolety na výjezdech? Ale no tak, nějak mě tu chybí ty koně motokrosový motorky. Že jsou ty e-biky těžší? Tak jo – tak zavedem asi i váhovej limit na člověka a bude se za vstup platit podle váhy, ne?

„Na elektrokolech jezděj lidi co to neuměj..“

Jo, to na klasických kolech taky. A pokud lidi nemaj soudnost, je úplně jedno co řídí. Kola, auta, motorky.. Ostatně přesně o tom mě přesvědčil VELO test fest na Monínci. Těch 11 sanitek tam bylo dost.

„Lidi si to nechávaj čipnout a pak je to z legisltativního hlediska.. bla.. bla.. bla..“

Naprostej souhlas. A šel bych dál a začal u aut. Omezil bych rychlost všech aut na dálnici max na 130km/h a ve městech by se to muselo přepnout na max 50km/h.. Co? Líbí? Jsme zpátky u lidí a u jejich přístupu. Nikdo z vás nikdy nepřekročil povolnou rychlost? V základu je to stejný. Porušuješ zákon, ne? A takhle by šlo pokračovat dál a dál a odmítači by si dál hledali argumenty proč dávat k trailům cedule na „E-bikes not welcome“. Neříkám tím vším, že jsem totální zastánce elektrokol, nejsem ale ani odpůrce ale nebudu tomu házet klacky do výpletu sotva se to objeví.

Za mě je to prostě nová disciplína. Není to doplněk stávajícího stavu, jako když přišli 29“ a po nich 27,5″ kola. Pořád jde o koncept ježdění na kole, ale vývoj daného poroste ruku v ruce s tím, jak se bude rozmáhat elektrika v mobilitě. A to bude. Jaký pak bude třeba překvapení, až někdo z toho rybníka, kde plavou kapříci ve stádech, plácne do stolu a nechá postavit trailcentrum který bude naopak E-bikes welcome a sebere dotace pro sebe? Možností a scénářů je fakt dost, ale jestli všechny velký bikový firmy investujou nemalý prachy do rozvoje a třeba na Gardě se pořádá ebikes Challenge, kterej shodou okolností právě vyhrál jeden našláplej Endurák z Česka, bylo by možná lepší stavět s k vývoji pozitivně. (jo – to dole je Fikejz a Spaceman na Gardě – ukradeno z jejich FB PS: Gratulace.. ;) ).

A jestli je třeba dát tomu nějaký pravidla?

Nejspíš jo. Člověk sám je chytrej, ale lidi dokážou být hloupý stádo, co pošlape trávu i budovaný cesty. Ale tak už to na světě bejvá, dokud mezi lidma bude pocit, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná jezdit druhej na e-biku..

A za mě?

Já si to ježdění na E-biku užil. Však taky bude recenze na Gianta a moje první pocity jsem už publikoval ve videu na svym FB. Je to prostě jiná disciplína ježdění na kole. Pohled na terén a tvoje možnosti se ti najednou změní. Pořád je ale třeba u toho přemýšlet jako o kole a limity hledat postupně.

Potenciál je tu totiž velkej..

-a-

 

2 komentářů pod “Článek okolo elektrokol”

  1. exot

    Koho chleba jíš, toho píseň zpívej..

  2. Mik

    Ebiky můžou znamenat víc lidí po víc času v lese. Jezdim do přírody abych se lidem vyhnul, což je v týhle mikrozemi už tak dost těžký – takže házim na ekola zcela sobeckej, ale pochopitelnej hejt :)

Komentář: