V tranzu z dvacítky

Giant Trance E PRO-21

Ten mohočetnej bulvární název může sice v někom vyvolat pocity pokleslých mužských mravů, na druhou stranu ale musím přiznat, že zrovna projetí na týhle dvacítce mě vážně do tranzu přivádělo. A jak ta celá eskapáda dopadla?
O tom už více uvnitř..

Nějakej pátek už to bude, kdy jsem si od kluků z Progessu půjčil testovačku elektrickýho Gianta a bavilo mě to od prvního šlápnutí.  Tendence srovnávat e-bike a klasický kolo vzala ale už tehdy za svý, protože to zatím prostě nejde. Záměrně píšu zatím, protože trendy jsou neúprosný a prosakující informace o celoodpruženejch kolech na 15cm zdvihu a váhou lehce přes 17kg se už začínaj nebezpečně blížit robusnějším enduro klasikám. Pokud ale člověk nedisponuje platem rovným výše schodku státního rozpočtu, bavíme se pořád o nesrovnatelných pojetích ježdění na kole. A proto jsem při mým subjektivním srovnání novýho modelu Giant Trance E+ 2 PRO pro rok 2020, bral jako výchozí jeho starší model.

Protože zima je letos drsná asi jako dětský pižámko s medvídkama, mám trochu obavu z nějakýho volnýho termínu na půjčení, ale po chvilce ladění termín nacházíme. Finále je tedy takový, že mám skoro dva týdny na řádný projetí e-bika co má ve vínku 15cm vpředu a 14cm vzadu! Tudíž konečně něco, s čím se nebudu bát si poskočit. YES!

Jako už standartně asi nebudu do detailu rozepisovat každej komponent, protože mě jde vždycky spíš o celkovej pocit z kola a to, jak zvládá svůj segment. Když ale pojedu tabulkový hodnoty, který jsou rozepsaný tady, tak 36tkou vidlí od Foxu počínaje, přes Foxí tlumič s tvrdou lokací, 4pístkový Shimana s 203mm kotoučema, XT/SLX řazením a vpředu i vzadu Maxxis gumama konče, nemyslím, že je tu cokoliv podceněno. Barva je pak věcí o to více subjektivní, ale musím uznat, že už při nakládání kola do auta mě ta měnící se chameleonská black směsice hodně baví. Není na co čekat, jdem jezdit. Jak jsem psal, zažil jsem už drsnejší zimy, přesto ale chvílema to pod nulu padne a tak tohle ježdění bude z hlediska nájezdu kilometrů hodně s rezervou. Standartní 500Wh baterka sice něco snese, ale jak je pod 10st Watty mizej snad rychljc než než roušky v Číně. Prvních pár kiláků teda dávám oťukávačku a zkoušení jak to brzdí, řadí, tlumí a jaký jsou rozdíly v jednotlivých režimech tý elektrický podpory. A nemusím čekat dlouho a je tu hned první věc která mě hodně překvapuje a je to asi i ten největší rozdíl proti minulým modelům.

Nástup motoru od Yamahy s 80Nm, 250 W i jeho vypínání je totiž tak plynulý, že má člověk skoro pocit naprostý symbiozy. Dřívější modely ti měli tendenci pod prdelí ujet jak kdybys vrknul blbě za plyn na svý Yamahá, ale tohle je pryč a nová Yamahá dávkuje díky 6ti senzorům s naprostou precizností. Plynulost s jakou motor přidává podporu je tak přirozená, že není třeba si na nic zvykat. Prostě flow. U samotných stupňů podpory, kterých je mimochodem pět, pak tahle plynulost působí více méně stejně. Jedniný rozdíl vnímám v tom prvním stupni nejmenší dopomoci, kdy obrazně řečeno mám pocit, jak kdybych měl v létě formu a jel na klasickym kole. Prostě podpora je asi taková, jak kdyby eliminovala přesně tu váhu baterky a motoru. Říkaj tomu Giant SyncDrive Pro powered by YAMAHA. Zajímavě příjmené. Pak je tam ještě nacpanej novej mód Smart assist, kterej sám, pomocí 6ti senzorů, určuje jak ti moc ti bude pomáhat. Pro chrty a sprintery pak kladný body ve zvětšení max kadence dopomoci, takže když vrtíš nohama jak rotor od fénu (čili 170ot/min) motor furt pomáhá.

Kokpit je u tohodle modelu pak odladěn v minimalismu, takže malá plastová destička s čudlíkama, kde přidáváš, ubíráš, zapínáš, vypínáš, ladíš walk-assist a pak i další funkce, ale k tomu já už bych radši nějakej ten display, kterej je možný si doobjednat. Popř. bych to příště spojil třeba s hodinkama, protože nově je tu protokol ANT+.

No a jak se tenhle e-bike vlastně chová v terénu?

Hele beru kolo na sjezdy, výjezdy, dropy, stojky, dvojáky, hlínu, šutry, áčko i nějaký tlačenky, takže odzkoušeno celkem dost a musím uznat, mám pod sebou slušný náčiní na rychlý palby. Ve sjezdech díky obřím gumám a hybnosti nemusíš řešit žádný detaily a je to takovej malej tank a k rychlosti dopomáhá u mě hodně vítaná 36ti zubatá placka na Praxis klikách. V pomalejší technice je sice těch 27,5″x2,6 znát, ale pak příjdou velmi zábavný výjezdy a parádní plynulost dopomoci, která level zábavy zas zvedne vysoko. Jasně, není to žádnej trialák, ale právě tady je asi vidět ten největší kus práce na motorovym softwaru. Při poletech na Točný, nebo dropech na nad Chuchlí mě překvapilo, že ani s touhle váhou není problém nasadit nějakej table a zas ho na čisto vrátit.

A výjezdy zpět nad skoky jsou zas zábava a ne nuda z nutnosti. Z toho jsem byl mile překvapenej. Člověk se ani nemusí moc soustředit na odraz a ono to prostě letí samo. Že je to e-bike a něco váží se samozřejmě pozná hned při prvním tlačení neprostupnym terénem, ale stačí kliknout na spodní část ovladače, kde je dopomoc a rázem je váha zapomenuta. Změny posedu mezi sjezdama a výjezdama jsou už standartně řešený Gianťáckou teleskopickou sedlovkou (kterou jsem mimochodem 3 roky vozil a naprostá spokojenost) a která má i novej ovladač.

Dalo by se toho napsat asi ještě víc, třeba právě teď v zimě, že nabíječka umí nabít baterku jen na 60% pro potřeby uskladnění, když by člověk dýl nejezdil, nebo že se pilně maká na rozumný aplikaci do telefonů, ale lepší možná bude, když si klukům do Progresscycle Hostivice zavoláte a booknete si nějakej termín s tímhle kolem pro sebe. Minimálně pro ten pocit jak tiše a plynule vrní novej motor to určitě za to stojí!

 

-a-

 

4 komentářů pod “V tranzu z dvacítky”

  1. pery

    Teda Andy, dlouho jsem od tebe nic nečet a když se teda povznesu nad téma, který mi moc nevoní, musim uznat, že stále jseš mistr přirovnání. Heh, bavil jsem se.

  2. -Andy- 720.cz

    pery: díky, potěšilo moc.. :)

  3. Jirka

    Andy mega výborný test. Jak mi elektrokola nechávají v klidu, tak v tvém podání se to stává najednou zajímavé a láká mě nějaký takovýhle bike vyzkoušet :-)

  4. Andy

    Jirka: Hehe díky! No a třeba na nějakym test dnu co většinou pořádá VELO, nebo tady u kluků něco zkusíš.. ;)

Komentář: