720 roadtrip 2020 – Čtvrtek – Rychlebské stezky

Středa večer. Parkujeme u Rychleb a než bys řekl “borůvkovej koláč”,  přijíždí TomKa na nový mašině, dáváme čájo, pokec a pak už bleknout do postelí, protože na ráno máme plán. A když říkám na ráno, tak na opravdu na ráno. Zítra v 9hod ráno už totiž má a nám se moknout nechce.

Čtvrtek. Vzhledem k tomu kolik je hodin, je více než lákavé začít citací mého oblíbeného kyberpunkového spisovatele: “Je 7:00 pro dnešek nejvyšší čas zabít svého prvního policajta..”. Nicméně ač se naše příslušnost ke klanu Pilotů v různých fázích našeho života může přibližovat, povahový rys našich osobností určuje, že dnes budeme zabíjet tak maximálně nudu na trailech. Je totiž opravdu 7:00 a my už vzlínáme po stoupacím trailu k vršku Rychlebských stezek. V tuhle hodinu by člověk řekl, že v lese nepotká živou duši, ale fauna tu už od rozbřesku jede denní rutinu a do toho všeho skřekotu ptáků přizvukujou motorovky a traktory. Jo, těží se tu a já tu snad nebyl, aby se tu netěžilo. To nás ale nijak moc nezastavuje, protože traily vypadají normálně otevřeně a jen na přejezdech je toho bahna trochu víc.

Po výjezdu nahoru k Flowtrailu máme už slušnou rozcvičku za sebou a tudíž se můžem z vesela vrhnout mačkat boule. K tomu si ale stejně ještě člověk musí dostoupat, protože ač člověk projede bránou na Flowtrail prvních pár metrů je do kopce. Pak se to ale zlomí a první – taková ochutnávací, část začne. Boule, horizontíky, točky kolem stromů v klopenkách, no prostě klasická legrace co baví. Po chvilce zas přejezd a to už začíná druhá část Flowtrailu, ketrá je o poznání delší i rychlejší a místama si člověk říká, že tady nechceš nedobrovolně vystoupit z kola ani náhodou. Vše ale letíme na pohodu a na jistotu a tak se dostáváme na další transfer a další část a ani nám nepřijde že je vlastně pořád docela brzy ráno.

Ono za to může i to počasí. Jsme na úbočí kopce, kde se válí mraky mezi stromy, až si na ně chvílema může člověk sáhnout když zafouká vítr a smotá ty kapky vody v jemný mračný chuchvalce. No prostě nám tu Rychleby připravili počasí jak na kanadským North shore – až mě chvílema mrzí, že tu vlastně jedem Flow trail, když tu kluci připravili spostu novejch technickejch pasáží právě ve starým stylu. Ale nejsem tu naposled a ty kamený skulptury se jne tak nevojezděj. Motáme teda zatáčky, mačkáme boule a ejhle najednou zas asfalt a my máme před 9hod objeto co jsme chtěli a to na nás nekápla ani kapka. Yes!

Přesun k autům, jídlo, sprcha, knížka, blackout. Lehce po poledni se pak balíme a vyrážíme autama dál do Koutů. Je to sice jen kousek, ale přeci jen to ranní vstávání má něco do sebe, protože se nám nechce celej zbytek dne prozevlovat a tak padá myšlenka, že si v Koutech omrknem část trailů pěšky.

720 roatrip Kouty-11

Po rychlým přesunu, přes Červenohorský sedlo – což je TOP lokalita na motorky, přijíždíme do Koutů a tam převlíkačka a vyrážíme do kopců. Hele i tady jsou ty kopce poněku větší a rozesknu to rovnou když napíšu, že jen tak si vyběhnout nahoru na přečerpávačku Dlouhý stráně není akce na pár minut. Vzhledem k plánům na další dny tedy přehodnocujeme tuhle akci a radši se opravdu vrháme na místní trialy, vokouknout co nás tu zítra čeká.

720 roatrip Kouty-20

Večer pak už jen v klidu pokec se Šimonem, což je camper na cestách a po západu to zalamujem, ať jsme fresh na zítra na ty utracený výškový metry.