Evropská mekka freeridingu – Lago

snimek-109.jpgNu, klucí jihočeský vyrazili na výlet ještě víc na jih. A jak se tam měli, a jak je na jihu krásně, se dozvíte a uvidíte vevnitř. FR pičo !Je neděle  2 hod po půlnoci a z CB vyrážíme dvěma auty (FRkára a feldakombi) naložená 8lidmi a 8 koly směr Lago di Garda.

Cestou začíná pršet a nepřestává až do cíle a dle informací člověka z Xcentra po příjezdu má pršet tři dni. Ale než jsme dořešili ubytování přestává pršet a plán je udělat na kolech průzkum kolem městečka Torbole.

Padá návrh na Monte Velo, ale místní značení a rady domorodce se ukazují překážkou pro nás zvyklé turistického značení z Čech. Šlapeme a chvilkama tlačíme do kopce po malé asfaltce a po nastoupání 600 výškových metrů se orientujeme že jsme trochu jinde. Dotlačujeme kola do 900m a terén je hned plný šotoliny kamenů a cesta je i užší.

S chutí zasouváme sedlovky a letíme  z kopce plný  šotolinových vraceček, které nejsou pro nikoho náročné.  Sjezd má cca 7km a vyhodí vás to v městečku Arco. Určitě pro rozehřatí dobrá volba.

Z Arca (278mnm) klesáma po silničkách a šotolině do Torbole (67m) údolím plným sadů. Tachometr ukazuje 23km na kole a po 650km v autě toho máme až kam a jdem ujíst a upít ze zásob…

Druhý den
už nikdo nechce šlapat a tlačit tak zkoušíme zajistit bike shuttle. A v už jednu nandaváme kola do dodávky a s předpovědí bouřek se necháme dovést do 1702m pod Tremalzo. Autem je to 42km a o zatačky není nouze a tak po chvíli nám sedícím v zádu je docela nevolno a Jana moc nemluví a nahoře se jí nechce vystoupit z auta.. (klepou se jí nohy)

Šlapem k tunelu 1889mnm který nás dovede na druhou stranu kopce kde začíná sjezd zpět  jezeru a dle info řidiče nás bude čekat cca 35km. Cesta dolů je plná stovky zatáček, výhledů vraceček plných kamenů, šterku v kde se kola docela topí a podjíždí, ale po chvíli se na to nechá zvyknout.

Spouštíme se o 350 výškových metrů. Zastavujeme po chvilkách a čekáme na jestli jsou všichni v pořádku. Pak pokačujeme zase trochu do kopce a z kopce cesta stále příjemně traverzuje a mapu vyndavám už snad po třicátý…

Dorážíme k chatě kde není žádná obsluha a ani lidi, ale je plně k dispozici a je plná piva, vína, vod, čaje, kafe a atd. Ceny nejsou stanoveny a tak do kasičky sypeme libovolně drobné E a načínáme plechovky s pivem a flašky s vínem. Přicházející bouřka nás nechává v klidu a  díky chatě i v suchu.

Po druhé bouřce nás tak trochu tlačí čas 17:20. Jezero je hodně daleko a my hodně vysoko, tachometr ukazuje 14km a teplota klesla, že jsem oblekl vše co bylo v batohu. Musíme přidat protože světla sebou nikdo nemá.

Cesta dál se změnila na singeltrack, který se začal i hodně svažovat a tak přišli na řadu i brzdy. Některá místa po dešti se stala silným oříškem i pro zdatné a ostřílené jezdce. Trat 422 se ukázala jako jedna asi z nejlepších a nabízela ůplně všechno co si jen pomyslet. Já osobně jsem asi dvě techniky pro jistotu svedl.

Z vesnice Pregasina (532mnm) se napojujem  na starou asfaltovou cestu z velkým klesáním a zatáčkama o 180°, které nás napojí na staré tunely a prašnou cestu ve skalním masívu plné starých nefunkčních skoků po které nás  silný protívítr snaží brzdit, ale moc to nevadí a rychlost je příjemná a šlapat se taky moc nemusí…

Je to hodně hravý a pohodový 3km úsek, ale pozor za krásného počasí tam chodí hodně lidí na procházky a i volně pobíhající psy za zatáčkou se můžou naskytnout.  Po příjezdu do města Riva (66m) má tachometr 26km a kolem pláží a městem dojíždíme v 19:15 do Torbole. Uf, bylo to jen tak.

Středa
s předpovědí na slunečno je asi ideální na výlet k vrcholu Altissimo (2079m) , z kterého má vést trat 601 a ta dle info je nejsjezdovější. Shuttle řídí starší tlustej Ital, kterého domluvil řidič z úterka. Po chvíli stoupání ukrutné 16% a do každé zatáčky troubí protože šíře vozovky a tunelu je místy pouze pro jedno auto…

V 1617 metrech platíme 15E za osobu a teplota je tu snad pod deset stupňů. Oblíkáme co máme a hodinu šlapem k vrcholu, kde už tolik nefoukalo a teplota se zdá být příznivější. Výhledy jsou fantastické, je vidět celé jezero a ani oblačnost není moc a tak dáváme fotosession, jíme svačiny a hrajem fotbálek, kterej je tu nainstalovanej…

Hledáme začátek trati a po pár metrech trati 601 je nám jasné proč nám jí řidič rozmlouval za mokra. Volné kameny až do velikosti konské hlavy, trať úzká a plovoucí podloží na velkém sklonu podsekávají kola. Jana svádí a na odbočce jí posíláme radši po široké cestě dolů, protože není jasné jak to bude vypadat dále.

Naše trat pokračuje schovaná v lese a vede přímo dolů. Je úzká, prudká, plná jenom šutrů, klacků a listí naházených v korytě a zatáčky radši nevzpomínat. Tak tohle trvá cca 5km,  brzdy jsou cítit a to dáváme časté pauzy k uvolnění rukou a ochlazení brzd.

Celou cestu nás křižuje silnice a tak jeden úsek jedu po asfaltu. Pak to chvíli vypadá nadějně ale po chvíli se zase motokros vrací. Vzdávám to a dojíždím závěr radši po silnici. Večer všichni souhlasí že 601 už ne a tak na čtvrtek je plán znovu Tremalzo z jiným sjezdem přes jezero Lago di Legro.

Čtvrtek : Nahoru nás vyváží FR kára a veze 6 lidí + kola, pro kterou se pak vrácí felda. Průměrná 30km trasa převážně jenom z kopce po širokých cestách a v závěru naše odvážné odbočení na neznámou a neoznačenou cestu odhaluje hezký hliněno – kamenitý singltrack. Závěrem nás čeká již známá trasa starýmy tunely…

Super den.

Na pátek padlo rozhodnutí na sjezd z Monte Balda a po zjištění že lanovka jede pro bikery pouze brzo ráno (do 9:45) Schwara zajistil kluk šikovná shuttle. Naše časté ponocování nezaručovalo vstávat tak brzo…

Řidič nám nejprve předvedl hádku v italštině asi ze svojí šefovou a pak mistrnou jizdu Ducata 2,8Tdi do 16% stoupání s rukou v sádře. V autě sedím hodně často, ale špatně z jízdy asi jako ostatním jsem dlouho nezažil… Hrůza.

Hoch nás poslal na trat č. 6bis634 že je jeho oblíbená. Pro zahřátí těla a mysli jsme se vydali z 1425m do 1783m pro krásné výhledy. Vrchol byl plný lidí a paraglajdů a v závětří bylo horko jak na pláži u moře. Sníst svačiny, vypít gambáče, pár fotek a hurá zase dolů..

634 začala hodně z vostra a připoměla trat 601, ale s více zatáčkama. Po chvíli zvolnila, ale přesto pustit brzdové páčky bylo nemožné a brzdy na každé zastávce pěkně voněly. Cestou dolů jsme potkali nahoru tlačit xc kola starší chlapíky od Marijánek. Prý ten dolní usek se nám bude líbit a že je moc hezký a plný volných kamenů. A to nevěděli co je čeká výš.

634 neubírala moc ze sklonu a za každou zatáčkou nás čekalo překvapení ve formě skalek, kamenů a klopenek. Při jedné ze zastávek, kdy si Aleš telefonicky něco domlouvá, je mu naznačeno ať si nic nedomlouvá, že ještě není dole a dolů to bylo stále dost daleko a nikdo z nás netuší co bude dál.. Až dole byla trat více vyježděná a v zatáčkách se dalo opřít i o vybržděné klopenky a brzdy si mohly taky odpočinout.

Track končí v Navene úplně u jezera a má délku 7,5km s převýšením 1357m – to je dost !

Návrat do Torbole je to cca 10km po silnici plné aut a tunelů, kde tě auta míjejí půl metru od řidítek a tak si radši přibalte i blikačku…

A tím náš výlet pomalu končí.

Já za Tábor, Aleš ze Sobíku, Swara, Kojc, Jana, Michal z CB a Jana s Petrem z Prahy odjíždíme v sobotu po ucpané němcké dálnici a navigace vždy po stovkách kilometrů stručně něco prohodí ve stylu jet dalších 200km rovně atd. A za soumraku dorážíme zdravý do Čech.

A jak to vyšlo finančně ?

Náklady:
  ubytování 2100,- /5nocí
                Shuttle   1500,-
                Cesta      1300,- (rozpočítáno na 4 lidi)

Urazy :
minimální, pouze Aleš spálenou ruku když lehce dotknul při vystupování kotouče.

A kola :
pouze jeden defekt. Doporučuji pouze sjezdové zesílené pneu a nové destičky. A klidně i v batohu náhradní se spoustou oblečeního protože teploty se mění od 25 do 10°C.

Večery:
  probíhaly standartně večeřením, sprchováním, popíjením piv, vín, rumu, hraním karet a pojídání uzeného, opékání bůčku, pizzou nebo procházkou k jezeru.

Prostě dovolená jak má být, a skvělé zakončení sezóny! Děkuji všem.

Móra.

Jo a další článek a fota jsou u K.O.jce

Snímek 001.jpg Snímek 003.jpg Snímek 004.jpg
Snímek 114.jpg Snímek 119.jpg Snímek 120.jpg
Snímek 122.jpg Snímek 123.jpg Snímek 128.jpg
Snímek 129.jpg Snímek 134.jpg

19 komentářů pod “Evropská mekka freeridingu – Lago”

1. ueeeeee

uff, ja to ci, ja to ci vsechno…

2. tandlis

Na priste doporucuju jeste dat si trails ze St. Giovann. Je to absolutni pecka… Jinak taky neni spatna druha verze z Altissima do Malcesine, jezdej to kluci z Kanady a vedi proc :-)

3. eMTy

tak tam chci taky!

Prej tam v zimě není sníh, a jezdit se dá. Co takhle tejden ski/snb/snscoot/bike trip ?

5. dobiii

u lago di garda je nejlip!

6. tomaass

boží..

7. Sul

super. na jakejch bajkách jste ten vejlet sfoukli… nejničží zdvihy?

8. Bajza

byl sem tam na dvče a uplná paráda i na to xc a dh je tam supr.

9. Spon

a ze ja tam uz nekdy pojedu z nasi chebskou bandou, jak se jmenuje tan typek co ma Kona Stuff 05 vzdycky ny to zapomenu. a rovnou mi muze rict jak se mu tam na tom jezdilo pac ja ho mam taky tak abych vedel co me ceka.

10. turbo

taky parada! O Garde se vypravi, ze tam kazdou sezonu ochranari chtej zakazat bajkovani a kazdou sezonu si to mistni kvuli byznysu vydupou znova … trochu ulet, ale hlavne at to nezrusej :)

Foto v clanku c.8 – tak tohle je ten emerickej fotbal!

11. Zajiczech

Prislo mi, ze jsem videl cestou z Torboly nejaky jihocesky dresy. 601ka je nadhera ale tlacit to na Altissimo ve smeru od lanovky je totalni masakr !

12. pitrs

takovou dofcu zavidim,ale nejvic je fotbalek v integralkach. dobre vy..

13. kojc

to Sul: dá se jet na čemkoliv, záleží co vybereš za cestu a kolik toho povedeš, ideál na tyhle výlety 150/150
    to Spon: je to chlapík z ČB Klouďák, dřív jezdil hodně XC, tak se vyzná. Na předku vozí Marzocchi ALL M 150, v kamenitých pasáží, který jsou všude si stěžoval na bolest nohou, jinak stíhal vše.
    další fota zde http://www.frbikes.cz/index.php?mod=article&aid=640

14. Schwara

Jo, byla to parada, nadherna krajina a trejly, i ty hodinovy vyjezdy se mi nakonec libily. Chtelo by to tam mit vic projety, aby sme vedeli co je tam fakt nej. Porad na to vzpominam:)

15. 100klada

no jo lago je gooood :) Surf rulez!!!!

16. visby

lago je supa, ale nesli ste tie naj traily, takisto si zozente(pozicajte) Moser bike guide, bez toho sa tam neda… lago powa…
    nase foto zase tu: http://www.flickr.com/photos/visby_sk/sets/72157600881264235/detail/

17. mkds

601 je moje nejoblíbinější. Pěkně mě ser…, že jsme si to nemohli letos podruhý dát…..

18. kamemraman

Pokud hledáte kameramana na výpomoc tak se můžeme domluvit
    Jiné videa nemohu zveřejnit
    předem děkuji za informaci.
    http://www.youtube.com nick *neserbohavole*
    hezky den přeji

19. David

Pokud hledáte kameramana na výpomoc tak se můžeme domluvit
    Jiné videa nemohu zveřejnit

youtube hledat *neserbohavole*

Kdyby ste náhodou někdy chtěly něco natáčet profesionálně tak mam profesoinalní techniku kamery sony Z1E a nebo PMW-EX3 používám techniku dle rozpočtu na daný projekt. Tak předem díky za informaci a hezky den přeji.