Votuň svůj Dodž – T5 podle Čáryse

dsc09819.JPGTakže jsem se konečně dostal k tomu, abych i já sepsal článek o tuzingu dodávky na cestování po tripech a závodech. A je to tady !

No, takže čím bych začal. Snad asi tím, že jsem prodal starou dodávku, která mi 4 roky nevěrně sloužila. No a byl čas, poohlédnout se po něčem novým. A když novým, tak úplně novým.

Co se týče značky, měl jsem skoro by se dalo říct jasno. Hjundaj jsme už nechtěl, Forda jsem se bál, i přes lobby pana Klauze, Renaulta jako má Tomek nechci, a tak jsem se vrhul na katalog VW.

Za ty 4 roky, co jsme měl doma dodávku našich Korejských soudruhů, a po najetí těch cca 150ti tisíc Km po tripech a závodech, jsem měl skoro jasno, o tom jak by mý auto mělo vypadat.  Věděl jsem i co by mělo mít vevnitř. Jen jsem nevěděl, jestli to nemám zaseknout na fest, a vzít si něco velkýho, jako třeba Craftera. Ha. Nakonec jsem teda skončil u VW transporter, T5, ale protože malej je hrozně malej, a krátkej je úplně na píču, vzal jsem si ten delší, a se střední střechnou. Motor 1,9 TDI ten nejsilnější, a hurá s ním domů. A přestavět k obrazu svému, k tomu co prostě musím na tripech mít. 

Nejdřív design. Samostatnej článek je tady. 

before 

dsc09798.JPG

after 

dsc09815.JPG

Takže, k 1,9 TDI jsem si vzal Bufíka, nezávislý topení, aby mi nebylo v autíčku zimička, že. Dál jsem tam nastřílel paket Elektrika, za desítku vše f plný hulbě a klíma a zrcátka na čudlík. Rádio. Plně nastavitelný sedadlo řidiče s pytlem, vedle lavici a bez airbagu – spolujezdci ať klidně chcípnou :) Servodotvírání dveří, abych s tím nemusel řezat jak s náklaďákem, a to je vše. Toliko k základu, a jdem na to.

První co mě u toho zarazilo, byla střecha, ta polozvednutá. U VW je fakt fajn, že si auto můžete postavit z milionu doplňků takřka na míru podle sebe, ale jejich představa polozvedlý střechy je : "Hele, Helmute, normálně to uřízni, ja, natulach, jaja, pila, ja. Fertig? Supa, teď nejtovačka, ja, aba nicht, kein stress, nehulákej to tam, Helmut. Doch doch. A aby to neteklo, ein bischen silikon, perfect ! " Chrocht. 

Takže střecha je tam fakt na hulváta, přidělaná tak nějak, kouká z ní eletrika, teda nekouká, ale je tažená kabelama hned kolem, no vypadá to vostře. Nad kabinou vzniknul díky polozvednutý střeše odkladovej prostor, což je fajne. Jinak standartní plechová pixle, s hnusnou plnou přepážkou.

 dsc09617.JPG

První co jsem udělal, byla postel. Už jsem jí měl v Hjundaji, a tak muselo následovat evo 2, a to hlavně v prostoru spaní. Původní postel jsem měl přidělanou přímo na bok dodávky, a protože na ní byla matrace a peřinka, a postel se sklápěla směrem ke zdi, nedala se přiklopit ouplně a zabírala tak docela dost místa v dodge.

Postel EVO 2 jsem tedy odsadil kus od boku dodávky. Vznikl tím za ní prostor tak akorát na peřinku, a matraci, a postel je teď max 2O cm od boku dodávky, a nezabírá skoro žádný místo, při jejím přiklopení. Dosáhli jsme toto vyrobením a svařením konstrukce obdélníkového tvaru, o rozměrech cca 14 na 180cm, který se přišrouboval k boku dodávky, přímo do výztuží karosérie 10 šroubama, drží to jak svině. Aby nedocházelo k vylamování, podepřeli jsem to ještě třema nožičkama, a teď je to ono.

dsc09828.JPG

Do desky postele jsem vyvrtal asi 30 děr o průměru 8 cm,  ze dvou důvodů – předtím se mi postel při delším užívání, (hlavně v době kdy jsem neměl kde bydlet, a musel jsem v ní spát asi měsíc v kuse) celkem dost potila matrace, a tomu jsem se už chtěl vyvarovat. Dál pod postelí ústí vývod od bufíka, a dírama v posteli ti po zapnutí bufíka příjeměn hřeje teplo. Takže už žádná studená postel. 

 dsc09832.JPG

Deska se přiklápí k boku a je zajištěná masivním řetězem, o asi 4 polohách, pokud tam vezu dvě peřiny a polštáře, není problém. Postel je rozkládací, a pokud jedu někam se ženou, vysunu jednoduše druhou postel ven, vyklopí se jí nožičky, a je to. Letiště jak kráva. Ano, drží to. Prostor pro vše. A dost.

Tak, práce s kovem byla takřka hotová. Přišla na řadu práce se dřevem. Ještě před koupí dodávky jsem se domluvil s Cruzem, že mi s tím helpne, nebo spíš že mi udělá nějaký věci. Mají totiž doma truhlářskou dílnu, a Cruzo je zkušenej truhlář. Takže přišla na řadu práce se dřevem.

Nad kabinou jsme vzniklý úložný prostor oddělili odklápěcíma dvířkama, na pantíky, která se dají dle potřeby vyndat. Vevnitř je dřevěná deska, a prostor je tu opravdu luksusní. Nacpete sem např. notebook, kastroly, ruřčníky, plachtu na sprchování, náhradní mikiny, hajzlák, a třeba foťák. To jen tak co tam mám zrovna teď, když to píšu.

before 

dsc09616.JPG

after 

 dsc00096.JPG

Dál jsme vyndali přepážku. Ano, slyšíte dobře, já vím že se to nesmí, ale : přepážka byla již od výroby rozdělená na dva kousky, a to horní a spodní. Obě mají homologace, ty Ečka, že jo. No tak já jsem vyndal jen tu horní, s tím, že kdyby někdo prudil, tak "ne, strážníku, nevyndal, přepážka tu je…homologace má…pohybu zboží brání…vše oki…nashledanou ,díky." 

Místo přepážky jsem si tam udělal konzolku, a přištouboval, a udělal jsem si záclonky, takže není vidět dozadu, a můžu si tam dělat jaký chci prasečinky. Stejnou konzolku mám i vzadu. Ha. 

Do spodní části jsme namontovali sklopnou lavici, s výklopnejma nožičkama, takže to jde sklopit tak, že to tam v podstatě není vidět, a nezabírá místo. V současný době to vozím ale pořád otevřený, neboť pod tím mám bedýnku s vařičem, a  druhou bedýnku s jídlem.

dsc00100.JPG

předtím

dsc09617.JPG

Následovala další část práce, a to bylo zateplení dodávky. Sice to není až tak třeba, neboť bufík pracuje na jedničku, ale o tom až níže, ale v létě jsem se bál horka (dodávka má černej strop) a tak jsem do toho nastoupil. Koupil jsem chemoprén, a na Silonku si zajel pro odřezky zateplovacích desek do aut. Na výbeř tam jich byla celá hala, a tak jsem si vzal jedny tvdrší – na podlahu, a měkčí, na strop. Nafasoval jsem toho asi 40 kilo (kdo chce, ještě mám) a zaplatil jsem O,-kč. Prej za těch pár odřezků to nemá cenu (cca 50m2) Muahhaááá.

Chemoprén, venku – 5stp, do auta, zavřít se, pustit bufíka, a začít lepit – to byla ta největší demence, jakou jsem mohl vymyslet. Za 45 minut jsem zmaštěnej totálně a ouplně nejvíc, hučím jak telegrafní dráty, a to i přesto, že docela dost větrám. Předřezaný a rozměřený díly lepit na strop v jednom člověku je práce, na kterou potřebujete všechny končetiny a hlavu, i záda, neboť aby to tam drželo, to je boj. Nicméně za krásných 5 hodin mám komplet zateplenou dodávku, stropy, a i boky – a ty jsem tam dokonce ani nelepil, jen jim udělal asi 1cm přesah, a vsunul do prolisů v karosérii. Paráda ! 

dsc00099.JPG

Následovala druhá návštěva Cruza, a vyladění dvou polsedních věcí – skříňky, a lištičky. Skříňku jsme nainstalovali na pravej bok, do místa, kde většinou mám kolo, a to tak velikou, aby nevadila pohybu vevnitř – a vskutku nevadí, protože jsem se zatím fláknul jen dvakrát, a to je fakt úspěch. Je rozdělená na dva díly, v jednom je nádobí, Jar a sůl a koření, mejdlo a tak, a v druhým čajíky, vývod eletriky na sprchu, sušenky na snídani, a takový ty tyčinky a nekazící se věci. Opět výklopná dvířka, tentokrát směrem nahoru, na pantíky, držej krásně a je to kultura !

dsc00098.JPG

A pak na boku nad postelí, jsme udělali takovou asi 4 centimetry vysokou zarážku, za kterou mám čelovku, aktuální četbu, a tak podobně. Nad zadníma dveřma je ještě jedna polička, ve která mám komplet oblečení, trenky, plavky, koupáky, mikiny, ručníky, a spoustu dalších věcí, aby mé auto bylo opravdu připravené pro cesty, a já mohl vyrážet z domova jen s malým batůžkem.

V horní části ona polička, pod ní konžolka se záclonkama, sklopená postel, a 4 kola. V pohodě, no problema… 

dsc00003.JPG

Dalším krokem byla sprcha, protože to bylo to poslední, co mě (např v Krupce) trochu rozhodí – když se nemáš kde umejt po blátivým ježdění, a nebo prachuplným dni. Tak jsem si na karavanshop.cz objednal sprchu, takovou tu přenostnou do karavanů. Stojí asi litr, a má už v sobě motůrek, s výkonem asi 7 litrů za minutu, a hadici na sprchování, a vývod na autozásuvku.

dsc00101.JPG

Sprchu jsem nainstaloval dozadu, napevno, vlevo na místo kde byl perfektní prostor a místo. Protože autozásuvka je až vepředu, natáhnul jsem si eletriku skrz auto a pod tapecírungem tak, že její vývod je kousíček od sprchy. Stačí napíchnout, vezmeš do ruky sprchu, zmáčkneš páčku a už to stříká, a to dostačujícím proudem.

dsc00095.JPG

Poslední co jsem chtěl pořešit, bylo aby na tebe nikdo nekoukal, a ty sis to mohl vpálit přímo v kempu. Takže následovala další práce s kovem. Sundal jse zadní tapecírung, vyvrtal dvě díry, rozříznul kus řetězu, a na šrouby navařil očka. Ty jsem našrouboval na boky zadních dveří, a přidělal zpátky tapecírung. Na dlouhej gumicuk jsem zavěsil céčka a na ně přidělal klasickej sprchovej závěs, jakej koupíš v každejch domácích potřebách. Takže, zvedneš dveře, natáhneš gumicuk, spustíš závěs, a zapojíš sprchu, a mužeš se v klidu a pohodě umejt – pokud teda někde poblíž není MAVE s mým foťákem, hehe. Hrůza ! 

dsc00094.JPG

V případě, že je venku zima, což večer např teď v MC byla, zapneš si bufíka, a kanystr postavíš před něj. Za cca 40 minut máš vodu teplou. Není nic jednoduššího. Samozřejmě při sprchování je bufík stále zapnut a ty máš tak ve sprše krásně teploučko… Po umytí jen zamotáš závěs kolem gumicuků, akce asi na 30 sekund, a dveře zaklapneš. A můžeš jet. HA.

vpravo vidíš ona očka, je to blbě nafocený…takhle to vypada smotaný.

dsc00103.JPG

Další vychytávky. Sušení věcí. Na spodních nohách postele jsem přimontoval tyč na kterou si můžeš zavěsit mokré věci. Pod postelí jsem natáhnul sítě na helmy, a další věci. Vzduch z bufíka proudí pod postelí, a věci tak do 1,5 hodiny z totálně mokrejch, a nebo prochcanejch věci, vysuší.

 dsc00097.JPG

Co se týče bufíka, má 8 úrovní topení, a několik možností nastavení. Já dle mých zkušeností, vám můžu sdělit, že na úroveň jedna, maximálně dva, se dá žít i v -10 C a to tak že jsi vevnitř v tričku a trenkách.

Bufík má naprosto minimální spotřebu, vyzkoušeno a přesně změřeno. Večer jsem zastavil na cestách u benzínky, natankoval plnou, 11h jsem měl bufíka zapnutýho, a než jsem odjel, tak jsem dotankoval - necelej jeden litr. Při 4 dnech spaní v Monaku, a permanentně zapnutým bufíku na uroveň 2, jsem stejně spotřebu měl kolem 8, 5 litrů na 100km. (nepočítám cestu zpátky, neboť jsme tankovali přímo v San remu) Prostě pohoda.

dsc00062.JPG

Takže jediný co tě limituje v nekonečném žití, je eletrika, neboť větráček na Bufíku jede na baterky. Ty jsou ale v dodávce dvě, a zapojené na dělicí relé, takže máš k dispozici vlastně jednu a tričtvrtě baterky. Při poklesu pod určité napětí, se baterky odpojí, aby jsi ještě odjel… časem tohle musím ještě pořešit, nejradši bych viděl na střeše párek solárů, ale nevím jak to odmontovávat, nějak jednoduše, a kam to dávat – znám lidi. Každopádně aby jsi dobil baterku na celonoční provoz, stačí ti 30 minut nastartovat motor. Takže i kdyby jsi náhodou došel, v noci to na chvíli nakopneš, a je to. Nehledě na to, že jen málokdy jsem na stejném místě 4 noci za sebou. A to je tak asi co to vydrží.

Bufík má udělanej termostat, kterej mi zapojil kamarád, a větráček ani bufík teď neběží celou noc, doba funění se teď zkrátila tak na polovinu. To jen jedna z posledních vychytávek. Termostat zapíná Bufíka při 18 a vypíná při 22 C. Na úroveň 2. Na vyšší úroveň (od 4 výš) se odpojuje a jede pořád.

 Takže to je asi tak všechno. Račte nastoupit ! 

dsc09819.JPG

Jinak kára šlape zatím jako hodinky, bere si hovno, když jedu tak kolem toho kila, město i dál, tak jedu kolem 6,5, když jí sem tam kudlím, občas dálnice a nějaký ty prasečinky, tak tak 7,5, a když jí držím na dálnici pořád 150 třeba 400km v kuse, tak tak 8,5 – 9,5litrů na 100km v závislosti na kopcích..  Celkově dlouhodobej průměr mi to i s topením Bufíken háže lehce pod 8 litrů, a to přesně změřeno, beru totiž celej život, co mám auta, dycky od plný do plný. Takže tahle spotřeba je i s tím, co žere bufík. A v autě spím pořád. Spotřeba ale stále klesá, neboť auto je teprve v záběhu. Zatím jsem s ním za měsíc najel 6200km, a naprostá spokojenost. Velikostně, rychlostně, vším. No a to je už fakt vše.  

Vím že tento článek není dokonalý, ale celkem jsem chvátal, neboť jsem chtěl jezdit, a ne se hrabat v autě. Takže je to takhle prozatím, nekončím… Jen si teď dám sezónu, a po sezóně se na to vrhnu znova, a líp. S autem jsem byl teď několik dní v kuse pryč, spím v něm radši než doma, je tam teplo a vše mám po ruce. Být na mě, tak barák prodám, a žiju jako cikán. Bohužel společnost mě nenechá…

A to je asi tak všechno, fakt zhruba. Omlouvám se za nedokonalý fotky, ale snad někdy jindy. 

Tak papa, lejdýs an žentlmen ! 

a pár fotek z tuzzingu. Ha :) 

DSC00003.JPG DSC00062.JPG DSC00094.JPG
DSC00095.JPG DSC00096.JPG DSC00097.JPG
DSC00098.JPG DSC00099.JPG DSC00100.JPG
DSC00101.JPG DSC00103.JPG DSC09615.JPG
DSC09616.JPG DSC09617.JPG DSC09796.JPG
DSC09798.JPG DSC09815.JPG DSC09819.JPG
DSC09825.JPG DSC09826.JPG DSC09827.JPG
DSC09828.JPG DSC09829.JPG DSC09830.JPG
DSC09831.JPG DSC09832.JPG DSC09833.JPG

39 komentářů pod “Votuň svůj Dodž – T5 podle Čáryse”

  1. Hááárwy

    Vyvoněná kára..:-)
    Sprcha me dostala ..:D
    Budes tam mit nejaky liťáky..? 22′ :D škoda ze nejni tak punx jak hnůjdaj..ikdyz tenhle de spis do kultůry.. pozor na 4body..:D

  2. Pitrs

    Skvělej dodž kamo. Zavidím..

  3. Buba

    jééha…obětoval jsem teď hodinu písemné a elektronické komunikace, abych si mohl přečíst Tvůj článek…supr kámo, supr…tolik jsme nečekal, jsi fajnšmekr!

  4. tomaass

    napitchu, nedosáhneš z okýnka rukou na zem, nemůžeš brousit nehtama o asfalt za jízdy a nenapsal jsi kolik máš repráků, v turnově se nechytáš kámo

  5. fiky

    Cus Carys hele dej ty narazniky do barvy takhle to vypada hrozne ale jinak je dobrej

  6. Los tomanos

    Hodne pekne, varic se ti vali na zemi a nebo ho mas nekde pridelanej?

  7. ddd - andy

    Dokonale! Z nuly vse! :-)

  8. Mark

    :D luxus kara

  9. coolo

    luxusni vozitko se supr sprchacem:)

  10. MaVeRiCk

    mnooo je to fakt pekny a gdyz se to vali tak jak krááásne píska turbo!! :-*

  11. T.H.O.mas

    luxusní přepravovadlo. Taky bych si nechal líbit

  12. fousmen

    na Craftera je brzo, toho porid az zalozis rodinu :D

  13. milhaus

    tomaass: asi tak :D, jinak moc pěkný

  14. prochy

    to by šlo

  15. u6e

    já chci obytný musto pila pila pila

  16. Franta

    Čekal sem že vyhodíš lavici a dáš 2 (otočný) přední sedačky.. ! ? žes dal lavici jen kvůli 3 místo 2 místům v papírech.. Auto se ti na bydlení o metr zas zvětší a nemusíš chodit dozadu venkem nebo skokem přez.. A ta půlpřepážka už ti u chlupatejch taky asi moc nepomůže.. :o)

  17. Čárys

    4: Franta: Hm ,dve sedačky, dobrý, jasně. Ale když pojedeš někam dál, myslíš že s tebou v autě někdo pojede, když se o naftu dělíte jen ve dvou lidech ? to už je fakt málo…

  18. thomas

    vychytanej dodž.!! az na ty plecháce..

  19. BULWAjsz

    dost silne vyvoneno ;-)

  20. flatíno

    Franta: jak bys tam vecpal 2 otocny sedacky tak, aby se daly otacet a zaroven by se na to vlezla i normalni ceska prdel?..

  21. flatíno

    ee…blbe ctu…sorac)

  22. Junior

    hej gádžo…něco prosti kočovnému životu briket?

  23. Maaca

    ChrochtChrocht, moc pekny, az vyrostu tak chci mit taky takovy vozitko… :D

  24. Franta

    No mě zas příde záhada jak se český prdele vejdou na ten dvoják na delší jízdu.. :o)

  25. Franta

    jo teď čtu dál.. tak taky soráč.. :o)

  26. rajtys

    muy bien amigo

  27. Medved

    otocny sedadla sou jasna vec! takhle je to strasne maly! dva lidi versus tri lidi.. spocti si o kolik jde penez.. vymysli kolik si dal za karu, a popremejslej jestli ti ten prostor stoji za to ze obcas svezes este tretiho..? o penezich to fakt neni! proste chces mit prostor nebo ne?! fakt je to moc hodne místa a taky pohodlny sezeni uvnitr pri campingu. stejne dohodnout vic nez dva lidi na nejakej vejlet je dost slozity a uz vubec je do takhle malyho auta se vsim jeste nalozit a spat uvnitr… samozrejme to jde, ale je to zbytecny. pak si muzes dat varic treba i s drezem na pevno se skrinkou na veci a vodu pod tim k plnymu boku pred postel, a porad mit spousty mista mezi posteli a otocenejma sedadlama.. a nebo uplne idealne kdyz trvas na trech lidech, koupit jeste sedacku jednu, dat ji dozadu, do kastle zariznout obytkovy okna a mas to napohodu! Ja kuli tomu budu resit verzi N1 v budouci dodavce, aby bylo min 4 mista a prepazka az za druhou radou sedadel.. kde uz ji cetnici snad nebudou vubec hledat a ja ji tam mit samozrejme nebudu.

  28. Medved

    nicmene i tak samozrejme paradni kara! jen toho nádhernýho designu bych se bal.. to proste láká k nicení. lidi jsou v tomhle divní.

  29. SPYKE

    To Čárys: very good report – velmi inspirativní :-) vynalézavost a tvořivost nezná mezí :-D Těším se, až mi ty vychytávky někdy ukážeš osobně :-D

  30. tandlis

    Teda ta sprcha je pekna uchylarna :-)

  31. Čárys

    4: Medvěd : ano ano, ale viděl jsi někdy jen dvoumístnej náklaďák, kterej by neměl přepážku ? Pokud jí má, otočný sedačky tam prostě nedáš. A 5 ti místnej a prosklenej stojí o 100 tisíc víc. Nikdy. :( Navíc je ve spodku tá přepážky nainstalovanej výdech od bufíla – 2x větší než má multivan. Proto jsem jí nevyndal celou.
    .
    A nábytek pod postel – ano, to jsem chtěl původně taky, ale to by ti pak výchech od bufíka funěl přímo do nábytku a ne do místnosti. Takhle jde průvan krásně pod celou postelí, hadry se sušej, a je pohoda.
    :) Co se týče míst, je mi jasný, že by to bylo lepší, i já bych to tak radši – ale z důvodů výše uvedenejch jsem to prostě nedal. 

    4: tandlis : Dyť jo ! Mě by bylo jedno, že na mě lidi čuměj, ale lidem není jedno, že se na to musej koukat :)))

  32. Medved

    prepazku bych vykop uplne a vydech bych poresil nejak bych ho tam spachal. nábytek ne pod postel, ale pred postel k boku.. podobne jako je to v mym busovi. s tou prepazkou u transporteru je to v klidu.. to neni zadna dodavka, tam to cetnici nehledaj.. kor kdybys mel v soupackach a na protejsi strane obytkovy izolacni okno.. tak bys to tim poresil uplne. k tomu jeste vykýř do stropu a ses král. uplne idealni je to pak prepsat na obytku.. coz neni problem, a muzes i navysit mista kdyz udelas dobre sedadla vzadu, ale má to základní háček.. hehe.. Dph bys musel zaplatit.. a to je no way to je jasny zas obytka ma mensi povinny..ale to se nevyvazi.. leda za 15let hehe

  33. ant

    prepazkabyla prvni vec co sla ven, otocnou konzoli pro spolujezdce jsem tam dal :) cizaci muzou sedet na posteli :) topeni mam klasicke na propana za 300kc na mesic si celkem libuju…

  34. Tydly

    Chlupatý přepážka jak tomu říkam já překážka moc nezajímá ale co vym že když to naboříš tak ti to pojišťovna neproplatí že si prej zasáh do konstrukce aautomobilu (hovadina co) ale nemusí to bejt pravda ale nekde sem to slyšel

  35. Páník

    super kara…originalne punkova zvenku i zevnitr:)

  36. Bulbal

    Nemam rad cerveno cernou a ta bab je hnusna..Takze to auto se mi absolutne nelibi

  37. Oskar

    Medvede, mam par dotazu ohledne Tveho T3, mohl bys me napsat na email:oskarjancik@seznam.cz? Dik.

  38. Čárys

    4: Ant : Jééé, a nechceš nám poslat report ?
    4: Medved – to zni zajímavě, čoveče…
    4: bul bal : To je dobře, aspoň nekdo. Máš bílou filcku v plynu a jsi homosexuál ?

  39. Daniela

    Ahoj Carysi, tvuj tuzzing je skvelej, uz mam podle neho sprchu, gumicukovej system a chapu, proc mas plachtu a ne ten litaci sprchovy zaves. Ale nemuzu nikde sehnat ty servo dovirace na dvere. Jak se to presne jmenuje a kde je sezenu? Moc dik, uz jsem to jednou nasla a ted ani nahodou. Jinak kara je super, je videt, zes to vymakal postupnym zlepsovanim :), ja v ni teprv budu bydlet. I o ten bojler mi prijde hodne praktickej. Nevim, jestli uz vlakno po deseti letech neni mrtvy??

Komentář: