Jak si vydělat 69 tisíc za 15 minut !

17-100a.jpgMáte hluboko do kapsy ? Chcete prachy, těžký prachy, ale nechce se vám makat ? Jak si vydělat 69tis za 15min? Chcete to vědět? Tady je návod.

Mechanici.

Musej mít svoje káry aspoň trochu potuněný a nejinak je tomu i u mě v práci. No a šéf garáže by měl jít příkladem. Opel Omega 3.0l, V6, čip. Na spotřebu se tu nehraje. Večer pokaždý když zavíráme, sejdem se ještě chvíli na parkovišti a pokecáme, než se rozjedem domu. A to víš, že čím šílenější odjezd, tím líp pro výrobce pneumatik a o byznys nám tu jde především. A tak kluci, aby měli něco na facebook a do líbka, dohodli jsme se, udělat pár fotek, jak se dělá mlha, co by se dala krájet. Rákosníček zlostí puká.

 17-074.jpg

Vstaneš trochu dřív a dáte si sraz před prací na parkovišti. Ano, tam je to nejlepší, protože se nesmazatelně vryješ celýmu okolí do paměti. Chvilka šaškování s přezouvánim na levnější gumy, přeci nebudem ničit ty drahý osumnáctky, vyndat věci z kufru a jde se na to.

17-096.jpg

Zaject dozadu na parkoviště a Zdeněk zkušeně přes brzdu začíná vyrábět asfaltový lajny. Koníci pod kapotou řechtaj a my každou chvíli čekáme kdy guma bouchne, nebo chytne. No nic, rovný pojezdy máme za sebou a do otvíračky pořád spoustu času. Jdem točit kolečka. Přesun o kousek vedle a na prázdný parkoviště už se zapisujou letokruhy.

 17-100a.jpg

A pak to přijde. Najednou přesně tam co by se mlha dala krájet a možná ještě dál, ozve se cvaknutí. Ne hlasitý, ale pronikavý a zřetelný. A bušení srdce nahrazuje hned další a další. A další jen potvrzuje, že tohle nepřestane. Shit! Noha z plynu a opatrně ke garáži.

Engine off. Začínáme dýchat. Kapota nahoru, na první pohled nic nevidíš a tak proběhne rozborka, ale kluci už to tipujou. Utrženej píst. Po chvíli musim přiznat, že dignostiku maj teda správnou. Odvoz do jiný dílny, máme objednaný auta a tohle bude na dlouho.

Výsledek? 15min = tři týdny bez auta a oprava za 69 tisíc.

 17-106.jpg

No ještě že jsme placený jak mechanici u F1, takže dvě výplaty a je to doma.

Příště, přidá se někdo?

-a-

17 072.jpg 17 074.jpg 17 075.jpg
17 076.jpg 17 077.jpg 17 078.jpg
17 079.jpg 17 080.jpg 17 081.jpg
17 082.jpg 17 083.jpg 17 084.jpg
17 085.jpg 17 086.jpg 17 087.jpg
17 088.jpg 17 089.jpg 17 090.jpg
17 091.jpg 17 092.jpg 17 093.jpg
17 094.jpg 17 095.jpg 17 096.jpg
17 097.jpg 17 098.jpg 17 099.jpg
17 100.jpg 17 100a.jpg 17 101.jpg
17 102.jpg 17 103.jpg 17 104.jpg
17 105.jpg 17 106.jpg 17 107.jpg
17 108.jpg    

95 komentářů pod “Jak si vydělat 69 tisíc za 15 minut !”

  1. Los tomanos

    U Andyho?? Vidim dobre vzadu halfords?

  2. ddd - andy

    yeah! :-)

  3. jiricipra

    nemám rád lidi co tuní svoje káry. z 90% jsou to magoři.
    ještě že se vám to posralo, dobře vám tak…

  4. FunThomas

    To jsou ty mladý všechno jenom zničit….. :o)

  5. tomaass

    to potěší

  6. fletíno

    peknej tuzing, to ma za to :D

  7. kubiczech

    Dat na Omegu kola z Audiny nebo ala Audi chce hodne vkusu. Urcite ma nekde nalepku panacka mociciho na znak VW. (:

  8. BULWAjsz

    Los tomanos: a já věděl, že je to u Andyho ještě dřív než sem otevřel článek? Přečet sem si totiž kdo ho napsal :-D

  9. SPYKE

    Opel Omega 3.0l, V6 je kára o ničem… Od Opla byla nejlepší kdysi dávno Manta a pak Calibra, ikdyž verze 4×4 se pěkně srala… Na lumpačení jedině čtyřkolky Subaru Impreza nebo Myšák…, popř. za menší peníze Ford Sierra 4×4 2,9l V6…

  10. Spon

    69K v prdely, za to sis mohl nechat nalakovat ty bily spoilery. Bude se jeste neco tunit na tom casem?

  11. hýbň◊š

    Tak 69000 bych do tohodle za opravu nedal.
    SPYKE: Opel Calibra je zednický Porsche

  12. kuby

    69 tis. nemá cenu to auto. A to nejen pro cit úpravce pro zvolení komponentů a barev :D

  13. coolo

    na jednu stranu moc nechapu ten pozitek z gumovani parkoviste … akorat to coudi a smrdi. ale na druhou stranu ken block je ken block. tohle neni umeni ……
    za 69000 muze jezdit do smrti MHDckem a nemusi to vrazet do opravy, stejne pri dalsim ,,hranim si na dospelaka,, zase neco po*ere

  14. The Skreth

    Spyke: Tak to prrr, kamaráde.. Nejlepší Opel z let minulých je bezesporu Opel Omega Lotus..

  15. thomas

    He, za 69k si koupíš tohle auto celý.!!
    neni to trochu na prd driftovat bez samosvoru.. jedno kolo horí a druhý stojí..

    Jinak tuhle zábavu naprosto schvaluju:))

  16. Kubik

    muhaha dobre panove :) pekna zabava :)

  17. Cube

    přesně,bez samosvoru mě tohle přijde dost špatný.. jiank každej se baví po svém..

  18. u6e

    já to v sobotu zvládnul do deseti minut i bez vytáčení a gumování…

  19. maynard

    tohle dělat autu které na to absolutně není dělané, motor už měl určo taky něco zasebou a projistotu to ještě čipneš:)-cos čekal???…

  20. Jr.

    nemam rád tuněný auta…aktivita jinak dobrá…a 69 mi příde moc no…nevim,nevyznam se,neumim

  21. Lepo

    Taky mam auto který hrabe na jedničku. Ale když se posere, stojí mě to chvilku sraní na vrakáči a většinou 3kila. Kam tady spadne tech 69?

  22. tomaass

    Lepo: a tata ma auto co hrabe i na dvojku!

  23. Matterhorn

    hehe dobre ti tak fuck of tuning…ja ted cekam ne svy scudo reklo si o novej majtůr vykapnu 40 000 SHIT

  24. hýbň◊š

    mě hrabe pořád

  25. DD

    nesmeju se malo

  26. ddd - andy

    Taky bych vedel jak lip investovat, ale to vite, kazdej se bavi jinak.. :-)

  27. bolekkrutor

    “3.0 V 6 na spotřebu se tu nehraje” tak tohle mě rozesmálo a to mám jenom small block,mít auto s big blockem,tak padnu pod stůl:)

  28. Hajes

    proto jezdim v Subaru ;-)

  29. ant

    to je spatne napsany ne ? dalsi omega stoji 69kkc, meli jsem v praci 2ks a nikdy vic..ale z kazdeho auta bude jednou opel :)

  30. goofy

    Smeju se moc :-D

  31. Blacky

    to bych čekal tak v Horní Lhotě, načipovaný vraky co už to maj dávno za sebou…

  32. Tchaghír Baghír [čagír bagír]

    Tak tohle bych svému Lambu v béžovém provedení (hustokrutá Škoda 125L) neudělala!!!

  33. Jr.

    mělo by se také říct…že oni by taky nedali 70k za kolo…teda asi

  34. assassin

    SPYKE: by me zajimalo co si na tehle karach najezdil… je lumpaceni a lumpaceni… a se zadokolkou se vyblbnes dost a v pripade tehle omegy za par penez, za tech 70k se musej dneska koupit tak 2kousky… subo a evo je za uplne jine porizovaci a provozni naklady, ono jezdit za 25l na sto uz je docela veselej spas a zase takova raketa to taky neni.

    To co je na fotkach je nevkusne udelany auto a ridic asi taky neni zadnej prebornik v driftovani, ale zase jako tak nepochopitelna a zavrzenihodna zabava mi to neprijde….. ono zase pri pohledu z venci tady jezdi lidi na kolech ktery stojej jako 4tyhle kary, tlacej na kopec a pak z kopce v brneni, hop skok a prdne ram za 50koliku, vidle za dvacet…. nezucastnenej pozorovatel si bude tukat na celo at tak nebo tak.

  35. Éro

    Strejda vždycky říkal…Každej popel jezdí Opel….správnej lord jezdí Ford!!! a toho se držím.

  36. assassin

    Ero: tak ja se snazim vyhybat jak jednomu tak druhymu:)

  37. Hajes

    2assassin: asi jsi nikdy neridil subaru, ze mluvis o takove spotrebe ;-) standrat spotreba je 9l/100 na dalnici i kdyz tomu davas karate. na tech 25l/100 se dostanes v pripade driftu a jinych srandicek ;-) od dob co jsem sedl do subaru, uz me jine auta moc nezajimaji. unikatni konstrukce pro uniktani lidi.

  38. Atáry

    Assassin a spol: Vy asi víte hodně o tom, co je to drift, žejo? :D

  39. The Skreth

    všichni víte prd, co je to drift. Tohle je drift: http://www.youtube.com/watch?v=rs4qv7SVTi8&eurl=http://www.facebook.com/posted.php?id=1544350126&start=10&hash=e01f83495ad575ada9eafe11b2f31a31

    trochu víc tam kecaj, ale stojí to za to..

  40. Atáry

    The Skreth: Hlavně že ty víš nejlíp, co je to drift :D
    Achjo, to sou ty přeborníci, který bokem v životě nejeli…A nebo jeli, ale se šádou na sněhu a tak podobně :D

  41. fousek

    Hajes: Me zere Subaru i 7l/100km. S tim ze je to unikatni konstrukce pro unikatni lidi je pravda, treba 3-valec v narazniku nema hned tak naky auto:-)

  42. The Skreth

    Atáry: V Šáde jsem naštěstí v životě ject nemusel, a kurvení gum mě úplně nebere. Ale jsi odborník a já nezkušený v této oblasti, takže bych tě rád poprosil, aby si mi vysvětlil, co se skutečně má skrývat za slůvkem driftování? Myslím, to upřímně..

  43. Hajes

    2fousek: co mas za subaru?

  44. atary

    assassin: v pohode,jen si tu delam prdel,snad si to nebral jako nejakou urazku…
    presna definice driftu zni asi takhle: jizda rizenym smykem s prokluzem zadnich kol.
    takze to co je zde na fotkach tak uplne neodpovida sluvku drift,protze tam chybi dulezity aspekt,a sice rizeny smyk :D
    ja osobne prebornikem nejsem,ale jezdim v tomhle sportu mistrovstvi republiky,takze o tom snad neco malo vim…

  45. tomaass

    atary: a svezes me?

  46. DAW

    Njn.. Opel!:D

  47. fousek

    Hajes: Koukam ze jsi opravdovy znalec Subaru (delam si srandu, ten kdo ho nema ho nezna nebo prehlizi, coz je dobre), protoze s touhle konstrukci se vyrabel jen jedinej typ a to Libero (Wagon a mozna jine nazvy ve svete) Jinak v Cechach znamy spis jako maslo na storc:-)

  48. achmed

    týpek asi moc hrál NF..
    opel tak na destruction derby a do šrotu …

  49. achmed

    NFS

  50. achmed

    A SUBARU CREW!!!!fuck off VW group f téédéééííííí

  51. Hajes

    2fousek: stare modely moc neznam,stydim se ;-) specializuji se na imprezu :o)

    2achmed: stejna VAG group rikala, ze je NEMOZNE zkonstruovat diesel boxer ;-) az VAG group udela poradne 4×4, tak si koupim skodu

  52. assassin

    atary: ja to neberu moc vazne, k poznamce vy vite co je drift jen… ze asi ne.. videl jsem videicka ze zavodu co se jezdi v japonsku(jasny dnes uz i u nas), kolega z prace sem tam blbne se svym SX nissanem… a ja sem na snehu jezdil bokem se zigulikem:) ted mozna vymenim auto za bmw, tak bude moznost se treba necemu naucit… jo a vic se motam kolem motorek (motardu) a tam je jako drift oznacovane neco jineho…

    Hajes: jaky mas ty subarko? 9litru na dlanici kdyz jedes karate? asi mas nakou podivnou predstavu o tom co to je karate na dalnici… na 9litru se dostanu na dalnici s oktavkou s TDi… jen proste stojim na podlaze a jedu tech 200co to umi… a to mi jako zadny extra karate neprijde…
    se subarkem sem nejezdil, ale treba PH by ke spotrebe neco rict mohl….
    kamos ma evo9 a rika ze jezdi za tolik relativne bezne, a to evo zere co ja vim o malinko min nez sti…

    a k poradnemu 4×4.. co ja vim tak VAG dela krome haldexu i quattro kde asi neni duvod k tomu rict ze to neni poradnej pohon 4×4… jedine co ma subaru jinak je 4valec boxer ale zase ty vyhody boxeru nejsou tak brutalni aby se dalo napsat ze vse ostatni je shit

  53. Atáry

    assassin: V pohodě, každá věc přece nemusí zajímat všechny, jen mě prostě ty reakce přišli vtipný…Neber to nějak osobně…Mimochodem jak se jmenuje tvůj kamarád s SXem?Mam totiž doma 2 SXa a s jezdim právě závodim…;)

  54. Čárys

    4: Assasin : PH ti k tomu asi už nic nenapíše, ale protže tu není, neboť právě rozbíjí Subaru v Rakousku na sněhovým okruhu, tak se přidám já.

    Se subaru, myšleno novej model 2008 jezdíš normálně klidně pod deset. Když mu naložíš, jezdíš za dvacet. Když jsem koukal na Petrovo spotřebu prumer / celke normální jízda, měl tam v Pelechově 8,5. Slušné.

    Jinak na okruhu, nebo dejme tomu při vostrým blbnutí, si nám i Suzuki Swift vzal 25, u Subaru dle mě není strop.

  55. Hajes

    2assasin: bohuzel britske dalnice plne velmi “opatrnych” ridicu a sekvencnich kamer mi nedovoli jezdit na 5tku@6000ot. mam 1. verzi subaru bez turba 2.0i 16V, bez uprav. ve spotrebe s turbem neni moc velky rozdil. max spotrebu co jsem mel bylo 16l/100 behem 2h driftu na snehu, pokud to tak muzu nazvat kdyz prokluzuji obcas i vsechny 4 kola ;-) je videt jak malo vis o subaru, kdyz koncis proroctvim o boxer motoru. uz jsi jen zapomel dodat optimalne jednoduse genialni konstrukci symetrickeho nahonu na vsechny 4 kola, nizko teziste diky boxer motoru, samosvorne napravove differencialy a mezinapravovy differencial s viskoznim parovanim. nevyhody vyssi vaha. ne nadarmo bylo subaru vyhlaseno nejlepsim autem vsech dob v rally.

    O quattro systemu by ti mohl povykladat kamos jak skvele “funguje” ;-) nedavno jsem byl sam svedke uzasne “funkcnosti” haldex differencialu. mezitim co jsem udelal nekolik drift okruhu (na snehu/ledu), mladi “zavodnici” s golf mk IV neustale stali na miste a hrabali jim vsechny kola. na asfalte funguji vsechny pseudo 4×4 systemy, pouze extremni podminky odhali funkcnost.

    kdyz rozesenes mraky predsudku, zaujatosti a dogmat typu “kamos rikal” a nebo citat Caryse “tuner s anoretickou kurwou na vedlejsim sedadle.” :o) zacnes studovat fakta a nejlepe si vyzkousis prakticky technologie, nebudes tady vykladat takove bludy. pokud dovedes rozlisit rozdily mezi auty, tak ti doporucuji, bez predsudku, ridit imprezu nejakou dobu. pak uz nebudes chtit nic jineho, pokud dovedes rozlisit rozdily. pokud nemas sti 2004> verzi s DCCD elektronicky rizenym mezi napravovym differencialem a par uprav, budes zklaman pokud mas rad drift. ovsem v ceskych podminkach, pokud nebydlis v horach, nepoznas moc rozdilu mezi auty.

    drobny dodatek ke spotrebe. to ze ti pisti gumy a jezdis stylem brzda, plyn. to nema se sportovnim stylem jezdeni nic spoleceneho. po rovine umi jezdit kazdy rychle. takovy “profi” stylem jezdeni dovedu vytvorit i vetsi spotrebu. nic ve zlem. neznam te a nevidel sem te jezdit, ale pripadne mi ze moc mluvis a moc hrajes NFS UG ;-)

    2 Carys: pokud ma subaru 2008 2.5l verzi, to uz je uplne jina debata o spotrebe :o)

  56. assassin

    Hajes: hele zadnej extra zavodnik nejsem, ale myslim ze v technice docela prehled mam, se subaru uz sem tu cest mel … mam ty auta rad a urcite jsou kvalitni… ale zda se mi ze trosku zkreslujes ty… rozdil mezi subarackou atmosferou a turbem je v dynamice i ve spotrebe brutalni, kdyz se jede ostre tak preplnovany motory spolykaj neskutecny monzstvi benzinu, treba i blba oktavka turbo ktera v klidu jezdi za 7,5 dokaze po okreskach sezrat nasobne vic.

    nizky teziste boxeru ..jasny, ale vem si ze VW grou pouziva Vckovy motory a nejen napric ale i podelne a stavba Vcka zas neni o tolik vyssi nez boxeru.

    ad pohon kol… srovnavas trvalej pohon kol s mezinapravovym diffem subaru a “quattro” A3,A4,golfu atd… coz je lamelova spojka haldex …. tam je velkej rozdil… ale ja mluvim o opravdickym quattru u A6,A8,passatu apod… kde je trvalej pohon kol s mezinapravovym diffem torsen …. tam myslim uz se muzou tyhle dva systemy srovnavat snadno…

    ad moje ridicske schopnosti… to asi budu sam u sebe tezko soudit a osobne me tu asi moc lidi nezna, auta sem mel vzdycky relativne obycejny, takze tam ani prostor pro naky sportovni jezdeni nebyl, ale cca 10let jezdim na velkejch motorkach a dalnici se vyhejbam jak cert krizi, maloktery auto dokaze jet jako litrova motorka a ja sem se na tom nalital dost, takze moje zkusenosti s rychlou jizdou nejsou z NFS a 20ti letej kluk kterymu sotva uschnula barva na ridicaku a je mistrem sveta ve svem golfu fakt nejsem

  57. Hajes

    2assassin: ad spotreba, proto jsen napsal neni velky rozdil :o) samozrejme turbocharger/intercooler dela svoje, proto tam je. doporucuji ti se podivat na subaru web, kde je krasne vysvetleny rozdily subaru technologie a bezne technologie pouzivane ve zbytku aut jako VAG treba. nejde tak o vyssi ci nizssi stavbu nebo umisteni motoru, ale sily pusobici u protibezneho boxeru a V motory pod jakymikoliv uhly 60st atd. dale, jak jsem jiz psal, symetricky nahon na vsechny kola coz VAG tez nema pokud uz sli dale. optimalni system funguje lepe jak to “nejlepsi” nahazene bez jakehokoliv duvodu do auta. dalsi fakt ohledne spotreby, kdyz drzis motor ve 4000ot na dalnici, vezme si mene jak kdyz radis na okreskach a otacky se pohybuji kazdou chvily mezi 800-6000ot. V takovych pripadech mam pri trosku sportovni jizde cca 12l/100.

    ad quattro, jak jsem psal nejlepe by ti povykladal kamos co ma Subaru Forestr. ten by ti mohl povykladat spousty pribehu, o psedo 4×4 pohonech, z jejich setkanich a off-road blbnuti. na suche silnici funguji vsechny pseudo 4×4 systemy, jak jsem uz psal.

    motorky me nikdy moc nelakaly, tudiz o nich moc nevim. mam radsi kola a jezdeni z kopce ;-) doba jezdeni neni umerna ridickym schopnostem. taky nejakou dobu jezdim a nejvic jsem se pobavil na vojne jako instruktor VRK na T813 :o) a moje zabava stale pokracuje na britskych silnicich a jinych silnicich. jeden by neveril kdo dneska muze dostat ridicak.

  58. assassin

    Hajes: hele ja myslim ze subaru trochu znam… na strankach co odkazujes je marketingovej salat pro bezne kupce, technicky tam neni nic prevratneho, symetrickej je i pohon quattro u koncernu, nevim proc furt pises neco o pseudopohonech kdyz quattro je rovnocenej nebo mozna i lepsi system nez ma subaru…..
    ano z hlediska mechanickeho vyvazeni jsou boxery nejlepsi, ale mechanicke vyvazeni neni jedinej parametr na kterym se da odsoudit vsechny ostatni koncepce a tuhle vyzdvihnout do nebes, konstrukci spalovacich motoru jsem studoval na CVUT, muzem to rozebrat i podrobneji jestli citis tu potrebu….

    se spotrebou souhlasim na dalnici neudelas takovou jako po okreskach (rychlou jizdou)

    ad forester a blbnuti s opravdovymi offy? jasne haldex a spol se neda s forestrem srovnavat ale v opravdovym terenu bude beznej system offroadu ala patrol – tzn bez mezinapravoveho diffu lepsi nez u subaru, jelikoz subaru nema na tom diffu uzaveru…

    ad tvoje impreza… moje predstavy o sportovnim svezeni taky nesplnuje, vykon co tam mas nainstalovanej mam ja v motorce a to uz mam dneska mezi litry nejvetsi vydechlinu, spicka uz ma temer dvakrat takove vykony… brzdy v serii tak nic extra… fakt nechci aby to vyznelo ze ti to subarko hanim, me jen zarazi to jak ho vyzdvihujes nadevse ostatni…

    Atary: kamos s SX se jmenuje Petr Z. je to tusim ta 240ka, vetsi turbo +vlastni soft + naky vysoky tlaky, nedavno montoval vstrikovani vody… jeste ma k tomu na civilni jezdeni starou atmosferickou imprezu.

    Carys: jasny tak oni ty auta pri jizde “podle predpisu” dokazou jezdit pod deset, ale me se nejak vetsinou nedari udrzovat takove tempo….

  59. Čárys

    4: Hajes : Tak tak, 2,5.
    4: Assasin : Tomu naprosto rozumím :)

  60. Hajes

    2assasin: debata s tebou je zajimava, ty o koze ja o voze :o) marketing je hezka vec, to mas pravdu. ale na subaru webu toho moc marketingoveho neni. jen vysvetleni vyhod subaru ;-) psal jsem o optimalnim systemu, proto jsem jej volil. urcite jsou lepsi auta o tom neni sporu. proto jsem uz drive psal, ze je to ideal auto do hor a na beznych silnicich je uplne jedno co ridis.

    navzdory, ze mas technicke vzdelani z VUT jsi opet mimo s fakty.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(all_wheel_drive_system)

    tady mas vse o quattro systemu, ktery je mimo jine asymetricky ;-) tak jako vetsina aut, jelikoz je na jinem principu diky ulozeni motoru to jinak snad nejde udelat.

    taky by me zajimalo kde jsi nabyl presvedceni o 4WD, ze nema mezi napravovy differencial? mozna je u patrolu nejaka specialni unikatni konstrukce. AWD pouziva samosvorne differencialy vetsinou a 4WD uzaverky/samosvorne diff. forestr neni plne off-road auto to souhlasim, ale i presto se rovna jeepum jak jsem mimo jine byl svedkem. bohuzel VAG koncern moc nezaril jak jsem uz psal. coz neni nejaka zaujatost vuci VAG. mel jsem 120, Feldu, nez jsem skoncil u Subaru.

    starsi imprezu jsem si koupil, abych se s tim naucil jezdit. uz tak je to auto divoke i kdyz neni vykonne jak pises. zalezi co beres jako vykon. jestli jsi typicky “zavodnik” co nahlizi na vykon BHP, pak se neni o cem bavit. srovnavat motorku s autem je tez trosku off-topic. jak jsem psal, motorky me nejak nelakaly. v kazdem pripade v horach ti ta motorka bude k nicemu, pokud nemas MX. kritika je zdrava pokud se tyka faktu misto zazitych dogmat typu “vic oktanu je lepsi”, “vic BHP/WHP/PS je lepsi” atd…

    BTW: kdyz mas zaklad v konstrukci spalovacich motoru. jak muzu zvysit tocivy moment a zaroven zachovat vykon na stejne urovni?

  61. assassin

    Hajes: nevim co je v tech faktech spatne, prijde mi ze oba tvrdime to same, mozna mi neni jasne co se mysli tim “symetrical” podle me to zanamena ze je to soumerne podle osy… zkus si vygooglit schema podvozku audi s podelne ulozenym motorem a vidim motor (Vcko) ktery je v ose, prevodovka s prednim diffem, stredovym diffem a z nej jde v ose do zadu kardan a tam je zase soumerne zadni diff, kdyz na to koukam tak to vypada uplne stejne jako v tom “blueprintu” subaru…. jedinej rozdil je ten boxer u suba, ale i Vcko je osove soumerny… tak mi vysvetli v cem to spociva, mozna se jen rozchazime na tom terminu, na strankach subaru vidim k tomuhle jen tohle:
    “Už řadu let je cílený vývoj „Symmetrical AWD“ i nových technologií hlavní hybnou silou Subaru. Příčinou je snaha Subaru navrátit se zpátky ke kořenům – k výrobě automobilů, jejichž řízení si může užívat stále více a více lidí díky naprosté spolehlivosti řízení. Tato dokonalá auta pak každého majitele odmění výjimečným celkovým provedením, které přesně vyplní řidičova přání. Subaru začalo s výrobou pohonu na všechna čtyři kola v roce 1972. Od té doby přišlo s řadou technologických průlomů a každý z nich přispěl ke zdokonalení a vylepšení jedinečného Symmetrical AWD systému, který neustále přizpůsobuje distribuci točivého momentu na jednotlivá kola. Úsilí o dosažení dokonalosti je tím, co poskytuje všem modelům Subaru tak výjimečné jízdní vlastnosti. Nejde pouze o lepší ovládání a řízení vozu v extrémních podmínkách. Jde o zvýšení celkového požitku z jízdy – o snahu učinit život snadnější, bezpečnější a příjemnější pro každého řidiče a ve všech situacích. Pochopíte-li, jak toto vnitřní přesvědčení přímo ovlivňuje způsob ovládání vozu, budete schopni porozumět tomu, jaký přínos má ta která technologie, a důsledky, které to bude mít pro Váš jistější styl řízení v budoucnu.”

    - a to podle me neni technicke vysvetleni ale marketingovej blabol.

    systemy 4WD jsou ruzne, vetsina beznych offroadu nema staly pohon vsech kol, trvale pohanena je vetsinou zadni naprava a predni se priradi radici pakou natvrdo, bez mezinaparavoveho diffu, proto se take u tehle offu radi 4×4 az opravdu v terenu, pri rychlejsi jizde na silnici by to zralo gumy a nadmerne namahalo vsechny soucasti pohonu – tzn v terenu se to chova jako auto s trvalym 4×4 a uzaverou na stredovym diffu, samo neni to tak u vsech offu, mercedes G apod drazsi stroje maji trvale 4×4 a uzavery na stredovym a zadnim diffu…

    u toho VAG porad pletes do sebe dve veci… obycejny koncernovy auta ktery maji mezi napravama lamelovou spojku haldex – to neni nic moc extra system, ale proti 2wd treba na snehu jeste docela dobry…. a vyssi rady audi (s podelne ulozenym motorem) ktere maji staly pohon 4kol s mezinapravovym differencialem torsen… to jsou 2 systemy pouzivane u VAG a jsou velmi rozdilne, tak i chovani aut ve kterych byvaji nainstalovane.

    jo srovnavat moto a auto je mimo, BHP neni jedina a nejdulezitejsi vec, ale proste kone tam bejt musi a ja jen rikam ze bych i v motorce uzivil vic nez 125koni, u auta by mi to mozna prislo malo…

    impreza je super kara… ale jak rikas, idealni do hor a na spatne povrchy. nevim jak u vas, ale v cechach uz moc snehu na silnicich nebejva, mimo asfalt se legalne nedostanes a tudiz ja treba bych pohon 4×4 pouzil jednou do roka, a i na horach se vetsinou do mist kam potrebujes zajet dostanes “obycejnym” autem… a na asfaltu zas nebude mezi podvozkem na tvem aute a mem (stare BMW 3kove rady) takovej rozdil ze by to melo nejakou extra vahu… bude to uz jen o ridici a dost treba i o pneu.

    ad kroutici moment, vykon=kroutici moment x uhlova rychlost (otacky)
    tzn je evidentni ze pokud v urcitejch otackach dokazes zvetsit kroutici moment, automaticky se ti v danejch otackach zvedne i vykon… u aut se vetsinou udava maximalni vykon/otacky a max kroutici moment/otacky… tzn je mozny v nejakem pasmu otacek zvetsit kroutici moment (tim i vykon) ale max vykon kterej je ve vyssim pasmu muze zustat stejnej…

    obecne je kroutici moment danej mechanikou motoru… po spaleni smesi mam ve valci nakej tlak, ten pusobi na plochu pistu (pxS=F) a vysledna sila pusobi pres ojnici na klikovou hridel – rameno sily pak dava umisteni cepu na klikovem mechanismu – tudiz vlastne zdvih….

    z toho vyplyva ze kroutici moment muze ovlivnit zmena vrtani, zdvihu a tlaku .. s mechanickejma vecma jako vrtani a zdvih asi nic neudelas, tzn lehce muzes s kroutakem hejbat pomoci tlaku ve valci po spaleni smesi….. na ten maj vliv veci jako optimalizace proudeni pri sani – jak dlouho jsou otevrene ventily(vacky) jak velke ventily atd… kompresni pomer, predstih … ale kazda z tech veci je na 10stranek diskuze:) ale vetsina uprav bude mit vliv i na maximalni vykon, das min”ostre” vacky – delsi sani, vyfuk s vetsim odporem… stoupne ti kroutak ve spodnich otackach, ale zase spadne ve vysokejch, bude mensi max vykon… tzn pokud bys chtel jek si puvodne rekl jen zvednout korutak nekde v nizsich otackach a ve vysokejch s tim nehejbat tak – variabilni casovani, promena delka sani, vyfukova privera… nebo preplnovani….

    jo a mas pravdu, koni neni nikdy dost:)

  62. Jr.

    assassin a hajes evidentně vědí o čem mluví :D … můžu se zeptat na povolání? předpokládam že tohle se z Carauta nevyčte :)

  63. assassin

    junior: delam v SW firme… :)

  64. l74

    Pánové i takto končej subárka…. Boužel 4wd není všechno http://www.subaruclub.cz/car_detail.php?id=992
    zdar

  65. Čárys

    co je to SW ? :) Poučte retardovanýho vesnickýho kluka.

  66. The Skreth

    atary: Dobrá, takže na videu z mého linku je driftování v pravém smyslu slova. V čem je tedy problém?

  67. assassin

    carys: ja sem taky z vesnice:) delame software pro stavarske vypocty… tak SW jako software.. to snad jeste neni tak retardovana cestina…

  68. Čárys

    Díky za vysvětlení. Já jsem v tomhle ještě nováčkem, ve zkratkách, jsem kluk z jihu a ten mluví dlouze a staročeštinou, nejčko, tož, brzičko, počápnout, čmachejšek, atd. Díky.

    Co s mou dodávkou, načipujete mi jí ? Bokem jde, ale jen když jí hodně rozkmitáš :)

  69. ladis

    l74: to ze mas 4×4, neznamena, ze muzes jezdit jak pako a vsechno zvladnes, no vlastne muzes, ale dopadnes i hur :D taky mame doma subarko a po letosni zime si jen a jen chrochtam blahem

  70. hajes

    2assasisn: do VAGu uz nedelam, takze jsem porad par let zpet kdy byly motory napric :o) beru zpet ;-) ad subaru web, mel jsem na mysli origo web, tam je asi vic jak na ceskem. hlavne animace rozdilu. ad 4WD: mam zazitou pouze konstrukci T813/815 z vojny :o) 4 napravove differencialy a jeden mezi dvojnapravovy :o) uzavrit jdou vsechny differencialy pokud se nepletu. off-roady jsem nestudoval.
    ad tve BMW, rozdil v podvozku mezi Subaru a BMW je na dalsi dlouhou diskuzi. Pneu pouzivam Yokohama A.Drive, maji sve mouchy ale za slusny vykon/cena. Jsem puvodem z Rousinova mezi Brnem a Vyskovem. Stav ceskych silnich je idelani na Subaru :o) Bez se projet na dalnici usek BrnoVyskov a uvidis k cemu je dobre mit Subaru. Pred Prahou kde je krasne asfaltovana dalnici se neni o cem bavit ;-)
    BHP me moc nezajima, zajima me spis kroutici moment, ten hybe s autem. BHP jsou dobre na dalnici ad definice Jamese Watta o vykonu.
    Takze dle tve odpovedi vykon 300BHP@5500/650Nm@4000 lze dosahnout pouze jinou konstrukci motoru nez standartni verze s cca polovinou krouticiho momentu?

    2l74: kazde auto je tak dobre jak jeho ridic. nedavno jsem cetl pribeh jednoho nadejneho ridice, ktery boural Subaru na ranni namrzle ceste. Na otazku co se stalo, odpovedel “kamarad mi rekl, ze nemusim mit obavy, AWD me dostane z kazde situace.” :o)

    2jr: jsem pouze hloupy delnik ;-) amici mi rikaji CNC Machinist.

    2Carys: neni nahodou “toz (z hackem nad Z)” moravsky/hanacky??? ;-)

  71. atary

    assassin: tak toho neznam, ale nekdy bych s nim rad pokecal…
    the skreth: v tom videu jezdi s lambem, ktery je pokud se nepletu 4×4, a to je powersliding, jelikoz a protoze jsou v prokluzu i zadni kola…

  72. assassin

    carys: chip na VV tdi neni problem… ale kam spechat s dodavkou…
    ja taky moc nemusim tu novou moderni rec ktery nerozumim , ale u sw/hw uz to mam nejak zazity.
    sem kousek od pribrami, tak jihoceska mluva uz je mi celkem blizka:)

    hajes: ja sem se subarko nikdy nevlastnil, a v pujcenem aute nemuzes jet tak abys poznal chovani auta v jinych nez “beznych” situacich. BMW nemam dlouho a je to prvni auto kterymu stale jeste nesaham na limity a bojim se okamziku co se stane az “povoli” … predtim jsem jezdil same predokolky. podvozek BMW mi prijde na cesky silnice OK, dostatecne tvrdej aby se s nim dalo jet sportovne a zaroven dost pohodlnej na to aby ti na nerovnostech nevyskali zuby… ale rozdil v chovani subarka s nizkym tezistem, asi i docela lehkym a rovnomerne rozlozenou hmotnosti bude asi znatelnej proti zadokolce s docela velkym sestivalcem vpredu… ale mam stare E36 takze pohotovostni hmotnost kolem 1300kg coz neni moc…. budou trasy kde jedno auto smazne druhy a zase naopak… pro me byla vyhoda cena, za ty penize za ktery koupis auto s velkym motorem (lidi se boji spotreby a povinneho ruceni) bych subo nekoupil…

    zvyseni krouticiho momentu na dvojnasobek u atmosferickeho motoru v podstate nejde bez zvyseni objemu na dvojnasobek(nerealne) a u preplnovanyho motoru se to da dosahnout docela snadno vysiim plnicim tlakem… u dieselu to je uplne snadne (oblibene chipovani) u benzinaku nejdou zvysovat plnici tlaky neomezene, musi byt zachovan kompresni pomer kvuli detonacnimu horeni smesi.. tam se potom s velkejma plnicima tlakama snizuje kompresni pomer (podlozky pod hlavu, jine pisty, kratsi ojnice)

    tak kdyz ses zvyklej na AWD system tatry, to uz se pak tezko hleda premozitel:)

  73. Čárys

    4: Hajes : tož dobrá, dobrá :)
    4: assasin : Jen co mi skončí záruka, ozvu se… Monako zpět, 3x za zimu, tam už se musí chvátat, hehe… Jen si dělám legraci, ale Plameni to tak mají, a s jejich transpíkem jse se byl tuhle projet, a BYLO to znát. Hlavně na ten spodek.

    Ani tak bych nechvátal, ale tzovna T5 1,9 TDI 110 koní má velkou díru na 5 stupeň kolem 110kmh. Tam to prostě nejede.
    To jen tak pro vysvětlení.

  74. Atáry

    Assassin: Plnící tlak se dá zvýšit o dost, detonacím zabráníš posunutím předstihu pokud se nepletu…

  75. Hajes

    2assassin: auto si kupuji pro zabavu, ne abych pocital penize ;-) i kdyz v CR se to jinak asi neda. v CR jsou bohuzel vysoke ceny za subaru, s tim souhlasim. na starem kontinentu vladne VAG. tady sezenes turbo verzi rok 2000 za cca 90.000Kc. v cr je to tusim 150.000Kc ve strasnym stavu.

    BTW: Tatra neni AWD ;-) je to 8WD :o) s moznosti uzavreni differencialu, proto jsem byl presvedcen o vseobecne konstrukci 4WD s mezi napravovym differencialem. ale zrejme kazdy dela neco jineho.

    mimo jine jsem se dival na tebou opevovany Torsen differencial a uz zacinam chapat proc to nefunguje v terenu. jedna se “proaktivni elektronicky system” :o) zajimalo by me jak elektronika bude predvidat rozlozeni krouticiho momentu. to je stejny pripad jako veskere systemy rizeni trakce, automaticke prevodovky a jine howadiny. zajima me jak je mozne, kdyz auta jsou cim tim bezpecnejsi, ale je porad sejne ne-li vice nehod??? ze by chyba v Matrixu? ze dvou jednoduchych fundamentu tenhle system nemuze fungovat. 1. elektronika nikdy nenahradi mechaniku. 2. pocitac/elektronika nikdy nenahradi cloveka. Dle marketingoveho salatu (dovolil jsem si pouzit tvuj vyraz) je Torsen differencial lepsi vuci zastaralym kolegum s viskoznim parovanim pripadne jinemu systemu samosvorneho differencialu. Jelikoz Torsen dovede PREDVIDAT kluzky povrch (zajimalo by me jak :o) a proaktivne presunout tocivy moment na potrebne kolo. k tomu jen se da rict ROFL to je stejny system jako ABS, ktery ti keca do brzdeni. trakcni systemy co ti kecaji do rizeni atd. automaticke prevodovky, ktere vi ze vjizdis do zatacky a tudiz podradi (ne az v zatacce kdy klesnou otacky) atd. mechanika je mechanika, jednoduche fyzikalni zakony akce/reakce.

  76. assassin

    Hajes: asi si vygooglil nejakej aktualni system kde je nejaka pridana elektronika kvuli ESP apod, ale torsen je ciste mechanicka zalezitost… torsen – torque sensitive… pusti na kolo jen takovej moment ktere je schopne prenest… je to zpusobeno tim ze planety v diferencialu nejsou reseny jako klasicka ozubena kola (at uz s prima nebo sikma) ale snekovymi soukolimi, ktere maji tu vlastnost ze pokud tocis snekem tak se to toci, pokud tocis snekovym kolem tak ne, je to z jedne strany zcela samosvorne… toho je vyuzito pri konstrukci differencialu a ten pak funguje jak jsem psal…. rozbor differencialu na urovni kinematiky je myslim uz moc, tak to tu nebudu rozebirat.

    zkoukni treba tohle video:
    http://video.google.com/videosearch?q=torsen&oe=utf-8&rls=com.frontmotion:cs:unofficial&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&ei=d-SsSeLyH5mY0AXW3oDABQ&sa=X&oi=video_result_group&resnum=4&ct=title#

    ono samosvorne differencialy maji ruzne konstrukce a klasickej diff s omezenou svornosti ma treba uvnitr lamely ktere pri velkem rozdilu otacek kolo pribrzduji, sice je tohle udelane mechanicky, ale v principu je to stejny jako elektronicka uzaverka ktera pomoci systemu abs pribrzduje protacejici se kolo….

    bouracek je hodne protoze lidi maji diky vsem tem systemum pocit ze muzou jet se svejma audi apod jak se jim zachce, ze pro ne neplati fyzikalni zakony….podle me ty pocitace funguji – umele vytvorenej smyk ve velke rychlosti na letisti se zaplym ESP srovnam, s vyplym ne….

  77. assassin

    atary: jo detonacim se da zabranit tim ze hejbes s predstihem, ale ma to sve meze, nevim konkretne jestli se jen s menenim predstihu da foukat pul atmosfery? u dieselu neni problem nafoukat tam 1-2atm …. a u benzinu ten soupnutej predstih taky neni OK pro velkej vykon, kamos prave do toho SX vstrikuje vodu – ochladi smes – dostanes ji tam vic a ma i antidetonacni ucinky takze muzes jit s predstihem zase zpatky… pruser je kdyz v tomhle nastaveni dojde voda:)

    u vetsich plnicich tlaku se ale tak jako tak saha na vnitrnosti motoru, blbe je ze u preplnovani turbem pak v otackach kde jeste turbo nefunguje a je kvuli velkejm tlakum snizenej kompresni pomer tak motor moc nejede a je pak velkej rozdil v nastupu turba … to maj treba novy motory 1,4 od VW a aby tam tahle dira ve vykonu nebyla tak v malejch otackach preplnujou mechanicky pohanenym kompresorem, ten pak vypne a plni to turbo….

  78. assassin

    hajes: a AWD je tusim all wheel drive… takze jestli ma tatra 8kol a vsech 8 pohanenejch mel by to byt take AWD:)

  79. atary

    assassin: ja bez meneni predstihu na dvoukilu tlacil na seriovy turbo i 1,2baru bez detonaci…vic uz t25 bohuzel efektivne nedokaze…
    dalsi vec k roztazeni turba v nizsich otackach za pouziti vyssiho tlaku turba je pouziti turba s mensi saci casti oproti vyfukove casti.dokaze tlacit dost,ale diky mensi saci casti nepotrebuje tolik vzduchu (tlaci full boost v nizsich otackach), viz rozdil mezi aftermarket turby od Garrettu, GT2870R ma vetsi saci cast,takze tlaci full boost vejs,takze pouziti vhodnejsi na okruhy a GT2860R,ktere ma mensi saci cast,takze ma full boost az o cca 1000rpm niz nez GT2876R,takze na drifty hodne dobre,pac tam potrebujes tlacit uz hodne nizko.GT2860R dokaze dokonce mit full boost na stejnych otackach jako seriova T25 (jako priklad u 200sx nissanu)…
    k tomu systemu u 1.4 od VW – neni to zadna novinka,jen stary dobry turbokompresorovy preplnovani,jen to VW ted asi nafouklo jako novinku.jinak dost profi upravcu to pouzivalo uz v 90. letech…

  80. fousek

    “hajes:2assassin: auto si kupuji pro zabavu, ne abych pocital penize” tak co tu delas ty plechovkari?:-) My cykliste mame auto zasadne jako dopravni prostredek a penize cpeme do kol.
    O informace ze stranek vyrobcu bych se moc neopiral, protoze by se mohlo zjistit ze nejlepsich systemu je hned nekolik.
    Na horach pojezdi Imprezu i moje Libero, protoze ma urcite vyssi podvozek, lepsi najezdovy uhly a jako tresnicka na dortu je absence mezinapravovyho diferencialu. Podle me nejlepsi auto do hor bude Defender s navijakem a lopatou.

  81. assassin

    atary: jasny, ja detaily neznam, dik za info…

    k tem znovuobjevenym technickym resenim – souhlas, v tomhle oboru uz bylo asi vsechno vynalezeno, jen treba driv nebyly technologie a materialy aby to slo pouzit masove… v historii auto/spalovacich motoru se daji najit neuveritelne konstrukce… nasi predci byly jinaci konstrukteri, dneska na vsechno “placnou cidlo” a doladi to “softwarem” :)

    fousek: ja uz bych to subaru nechal bejt :) defender, nebo radsi uzitkova dlouha verze Gcka… pokud mozno jeste s nezavislim topenim:)

  82. Hajes

    2assassin: proto existuji hybridni turba s nastavitelnyma lopatkama jako Garret/Hownywell, anti-lag systemy atd ;-) nebo pripadne kombinace supercharger + turbocharger nebo jeste vetsi extrem male turbo + velke turbo ;-)

    ad vstrikovani vody…neni lepsi intercooler a vysokooktanove palivo?

    ad torsen: posledni generace torsenu je ciste elektronicka aka proaktivni system. ja byl presvedcen, ze se bavime o posledni generaci. kterou jsem mimo jine videl v akci

    2fousek: pokud mas povoleni jezdit v terenu, tak bezpochyb off-road auto je efektivnejsi. ja ovsem volim enduro. prijezd na vetsinu trati je po lesni/polni ceste kde mi moje auto bohate staci a lopatu si vezmu taky kdybych nahodou zapadl ;-) s defenderem na dalnici a okreskach se moc dobre nejezdi, nemluve o spotrebe. ja cpu penize do kola, auta a jeste pocitace ;-)

  83. Atáry

    Hajes:
    -ALS (anti-lag system) je vhodný pouze pro hodně profi závodění, protože prakticky po každém závodě můžeš dávat nový turbo…
    -kombinace supercharger+turbocharger tu už proběhla…pokud se nemýlím, máš na mysli turbokompresor…
    -malé turbo+velké turbo je podle kombinace dost nevhodná…ani nevím, jak bys to chtěl v praxi použít…v životě jsem to asi neviděl…to by jako vzduch prošel nejdřív malým turbem, pak do intercooleru, pak do většího turba, zase do intercooleru a pak do motoru nebo jak?přijde mi to trochu jako nesmysl…
    -vstrikovani vody…myslim si, že v případě toho SX assassinova kamaráda je na motoru použit i aftermarket intercooler (myslím, že nikdo rozumný by nenechal sériový IC, když už by upravoval motor), který je vesměs jednou ze základních úprav, která se na jízdně dá poznat…a vysokooktanové palivo je snad samozřejmostí pro jakékoliv sportovní auto…některé úpravy například už ani nedovolují použítí obyč 95 okt benzínu, protože jeho použití by způsobilo právě výše zmíněné detonace, což by se samosřejmě špatně podepsalo na motoru…

    btw. http://www.youtube.com/watch?v=wzXZ_hr35Mo&feature=channel_page
    Tohle je třeba drift…
    (Video rok staré, to mi ještě bylo čerstvě 17…To jsem měl káru 4 měsíce a za tu dobu sem byl tak 5x na Všechovskym letišti potrénovat a teprv podruhý na okruhu…Tady se zrovna testoval novej aftermarket podvozek a diferák)

  84. Atáry

    Hajes:
    mimochodem antilagem nevyřešíš roztáčení turba v nízkejch otáčkách…antilag řeší pouze aby se ti tolik nebrzdilo turbo mezi ubráním plynu a opětovným sešlápnutím plynu (např. při řazení)…normálně se ti turbo ubránim plynu brzdí a pak zas roztáčí když přidáš, tim se hodně zatěžuje a pokud neni s keramickejma lopatkama, tak ti po čase odejde…anti lag ti turbo zničí ještě dřív, ale za to máš pořád potřebnej výkon (nemáš turbo díru-lag), máš lepší čas a lepší umístění…ale stojí to ve výsledku hodně ranec peněz…Takovou nedrastickou náhradou antilagu je obyč blow off ventil, kterej ti taky brání, aby se turbo tolik brzdilo…páč když máš tlak z turba, kterej jde směr klapka a ty ubereš plyn, tak se klapka zavře…a co vzduch udělá když nemůže tam? půjde zpátky…ano…bude protisměrně působit na roztočený lopatky turba a turbo násilně zastavuje…to řeší blow off tim, že přetlak po uzavření klapky pustí do atmosféry, takže neni žádnej zpětnej ráz, žádný zastavování turba…antilag to řeší mam ten pocit tak, že ti furt háže ranec paliva, i přes to, že pustíš plyn, a to palivo se vznítí až ve vejfuku (přesněji ve svodech), kde je velká teplota, takže jak to vybouchne ta směs, tak to popožene ty lopatky turba že se stabilně furt hrozně točej, takže tlak máš hned, ale na to turbo se vyvíjí stabilně strašná námaha a je tam extremní teplota…

  85. assassin

    atary: viiideo pekny, mas to v ruce,zvlast kdyz pises ze si nemel sanci moc trenovat… nemas na sebe icq treba? poridil sem si zadokolku tak bych taky treba zkusil potrenovat dverma napred… ze bych te stahl o nejake i nfo kde,kdy, jaky pneu atd…..

    dve turba – za sebou maj tusim nove BMW, x35D a x35i a x24d … jak presne to maj reseny ale nevim…

    hajes: jo turba s naklapecima lopatkama atd existuji… a spousta jinejch systemu ale to ze se musi dodrzet kompresni pomer plati… a uplne od nuly se neroztoci zadny turbo… o kombinaci mechanicky pohanenych kompresoru a turbo kompresoru (pohanene vyfukovymi plyny) jsem psal, ale jsou uz to drahe a slozite systemy….

    na tema torsen a “plne elektronickej” sem googlil ale nic nenasel, dej link treba, podle me je to porad to same… snekove planety v differaku….

    ad vstrikovani vody – jasne ze uz je tam nejvetsi IC co se vesel a ze se jezdi jen na vysokooktanove palivo… ale voda byla jako dalsi stupen jak to posunout dal….

  86. Atáry

    assassin: dve turba stejný velikosti jsou už záležitost téměř pravěká, ale menší a větší, o tom nic nevim…
    co sis koupil za RWDčko? popř. jakej motor, jakej diferak atp.? odkud jsi? můžem navštívit třeba Všechovský letiště u Tábora…
    no v ruce to jeste moc nemam…to mi věř…hlavně ted jsem půl roku nejezdil (problemy s motorem), a za měsíc je první závod…Nemá ten tvůj kámoš s SXem funkční motor navíc?

  87. Hajes

    2atary: ja nevim jak se tomu cesky nadava :o) turbocharger je pohaneny vyfukovymi plyny a supercharger je pohanen rozvodovym remenem. vicemene takovy mixer. tento system byl tusim pouzit u Lancia Delat HF Integrale. 2 turba sem videl na skylinu, ale to byl nejspis extrem. udajne ma male turbo brat v malych otackach a velke ve velkych otackach. hadam, ze to bylo reseni hlavne pomoci SW. hadam, ze obe turba tlaci vzduch spolecne jen kazde v jinych otackach. male turbo se roztoci rychleji. tusim to byli soudruzi z USendej, ty delaji takove kraviny kdyz uz nejsou schopni stvorit neco rozumneho. damp valve a waste gate je bezna zalezitost u preplnovanych aut. nekam ten pretlak musi jit ;-) obzvlaste mladi zavodnici, kteri maji na tom ventilu pridelanou trumpetu aby to krasne hralo :o) takovych “hudebniku” tady potkavam denne spousty at uz v EVO nebo Impreze. anti-lag jsem mel na mysli elektronicky i pres mnoho dalsich moznosti. je to pouze takove vylepseni. vicemene kazde programovatelne sportovni ECU ma tyhle ruzne srandicky.

    v kazdem pripade, pochybuji ze se rozjizdis nebo radis v otackach tesne nad volnobehem???? turbo vetsinou zacina brat nekde na 2500ot (podle velikosti). Predpokladam, ze kdyz uz si chces uzit, nebudes radit a rozjizdet se pri 1500ot. predpokladam, ze kdyz si koupim sportovni auto s preplnovani nebudu jezdit na spotrebu, ze??? radit pri 2000ot na sportovnich autech nejak pozbyva smysl sportovniho auta. kdyz si koupim takove auto tak vyuzivam maximalni potencial motoru a zbyteku auta. pri beznem razeni ztratim cca 1200ot, pri sportovnim razeni, i presto ze mam tovarni verzi imprezi, mam lag mezi razenim 600-800ot podle rychlostniho stupne jelikoz nemam sekvencni prevodovku. v pripade subaru s turbem, ztratis 1000ot zhruba, coz muze byt na turbu 20.000ot ???

    pochybuji, ze pri tvojim driftu budes drzet motor v nizkych otackach. budes ho drzet v otackach kde je max. tocivy moment.

    ad aftermarket: tusim si pletes trosku pojmy. je original, aftermarket a sportovni dily. aftermarket se bere presna kopie OEM (original) dilu vyrabenych treti stranou.

    co jste testoval za podvozek? jakou znacku? z videa hadam, ze zkousite podvozek od TEINu :o) jaka verze to je? ta co ma moznost nastaveni tlaku v tlumici z palubovky? BTW pekne video a drift, jen tak dale. practice makes perfection ;-) zkus tu kameru dat na zrcatko, toto umisteni se mi zatim osvedcilo jako nejlepsi. ale mam malou bullet kameru na helmu.

    ad palivo: pokud delam upravy, tak predpokladam premapovane ECU na vysokooktanove paliva. i kdyz nemusi byt podminkou. pokud mas mapy na “standartni” paliva a pak treba FIA 120 oktanu, muzes pouzit vse. jen nevyuzijes plneho potencialu.

  88. Hajes

    anti-lag je vice mene pouze system snizuji lag (prodlevu) mezi dotacenim a roztacenim turba, pri razeni napr. turba se toci 80-250,000ot podle velikosti. fyzikalni zakony jsou neuprosne a mezi razenim proste ztratis par tisic otacek, proto je tu anti-lag a dalsi srandy.

    aby jsi neznicil motor a turbo je tu waste gate a damp valve. s tim jsi trosku mimo co pises. neznam tak bohaty zavodni tym co ma na vymenu titanoveho turba za 1.5mil Kc ;-) proto jsou tu tyhle systemy co maji tohle riziko snizit.

    to ovsem uz nema s normalnim cestovanim nic spolecneho.

  89. assassin

    atary: pracuju v Praze, vikendy v dilne kousek od Pribrami… porad jeste docela daleko do Tabora, mame pobliz letiste v Dlouhe Lhote, tam sme jezdili blbnout na motorkach, dnes oplocene a skola smyku za prachy ,prevazne pro firmy atd… karu sem poridil E36 328, ma to asc takze nejspis differak bez spery, jeste sem to nemel zvedly abych zatocil kolama…

    na motor se ti zeptam, ale myslim ze rezervni motor mit nebude…

  90. thomas

    krutě jste to rozjeli:) kdybych byl v čr tak se připojim..
    tady peknej souhrn AWD: http://www.awd.ee/cars.html

  91. atáry

    thomas: Hm, nic moc…Najel jsem na sekci MItsubishi a hned pod tím Nissan a nestačil jsem se divit, že 4×4 se u těchto automobilek dávali jen do SUVček… :D :D :D

  92. dadaad

    s timle autem driftovat?to ne!!!!jedine m3 e46

  93. no name

    myslím si, že mluvím za můj kolektiv. Nejsme zastánci Tuningu za každou cenu. Myslím si, že v tomto případě se jednalo spíše o pokus než Tuning samotný.

    zaměstnanec Halfords

  94. ela

    Neslyseli jste o paysecu?je to nejaka novinka od hellomobile.

  95. hcg

    Kdo napsal tenhle článek,tak má v hlavě opravdu ho*no a nic než ho*no.

Komentář: