Tak je to tady, ach ne, ach ano jak už asi víte, prodal jsem svou dodávku Hjundaj. Moje milovaná odešla do pražských lovišt, a retro článek je tu. Co bylo a co bude ?
Tak je to přesně 4 roky, co jsem zapíchnul prst do Anonce, a vybral si dodávku. Ukazováček se zastavil na inzerátu od nějakýho pana P, a tak jsem tam s Vojtou zajel, Hjundaj vokouknul, a koupil.

Rok jsem s ní lítal, až na nějakej ten tekoucí simerink a čepy, tlumiče a jedno rameno chodila jak víno. Samo, sem tam nějaká ta korejská muška, ale s tím se počítá, že. Pak přišel druhej rok, a začala se krutě srát. Motor tlakoval jak kdybys ho převrtal, pořád něco lítalo ven, vačka, ventil, koník, furt jsme v tom leželi…
Tímto děkuji bejvalému majiteli, neboť generálka motoru dle něj znamená složit zbytky z jednoho kouslýho motoru (na klice) a s druhým kouslým motorem (na rozvodech) dohromady. Díky. Když jsme se k tomu dopracovali, konečně jsme opravování vzdali a pan Kubajsz mi přivezl další za pár korun, na náhradní díly.
Přehodili jsme motor, převodovku, a od té doby lať a střelba. Vnitřek jsem si upravil k obrazu svému, postýlka, vařič, skříňka, bednička na nářadí, zateplení, síťky, koberečky, vapka, vše aby páneškovi bylo dobře. Sem tam sem jí protáhl rychlejc, aby vylítaly báby, a sem tam trochu terénu, aby nezapoměla koho vozí…
Za rok jsem s ní najel 50 tisíc, držela, druhej rok asi 40 tisíc, byl jsem všude, a kromě prohnilejch hadiček od brzdy, který mi opravil Maňas Tomek, bůh mu žehnej, jsem s ní neměl nic. Letos na podzim jsem jí vyvařil komplet spodek, dal nový uhlíky do startéru, koupil vejfuk z felicie 1,9D, udělal technickou a……prodal.
Mourasovi.
Projevil zájem o dodávku za pár korun, cena 39.990,- plus druhá dodávka k tomu na náhradní díly, s tím že viděl že mi to funguje, když jsem byl letos a loni všude (ne jako Pádlisti, hehe), jí nakonec koupil. Ano, byl jsem naměkko, když mi odjížděl v mé lásce a seděl mi na místě, kde jen já sedával..hladil jí volant a laskal čudlíky… Ach ne…
Nicméně přišel čas změnit káru. S novým přístupem k ježdění, s vědomím, že už jsme v Čechách projeli téměř vše, je jasná cesta pryč z republiky. Chce to něco rychlýho, většího, co žere míň a nesere se. Nová kára. Kamarád tu v Táboře vlastní VW mega autosalón, vymyslel slevu, a tak když jsem to propočítal, a zjistil že se to dá, tak jsem to objednal.
VW T5, 1,9 TDI, třímístná verze, silnější motor, dlouhá verze, boční dveře jen vlevo u řidiče, servodotvírání, nezávidlý topení, vše v elektrice, klíma, a takovejch těch hodně písmenek ABS, NES ERS E atd… Jen co jí dostanem, rozřežeme, vylepšíme, převaříme, sprcha, postel, vaření, zateplení, atd atd…
Samozřejmě jsem chtěl design, moje záliba v noseartu a designech z válečných let se musela jasně projevit i na designu nové dodávky. Představa byla, práce se zadala mediální mrdce Radkovi Brozovi, a to co jsme nakonec finálně upekli, můžete zčekovat tady.

Pročež abych to nějak zakončil, Hjundaj nechť dobře slouží v Praze Mourasovi, a mě od nynějška poznáte podle tohohle auta.
Co říct závěrem. Dle mě nezáleží jen na cíli, ale i na cestě k němu. Od nynějška teda rychlejc, bezpečnějc, a levnějc.
Special thanks to Radek Broz !
|
|










welcome in VW family ! Takže krupku stíháš? :D
Paradni novej design…miluju noseart…skoro jako nejaka Be sedmnactka. :)
Tak za takovyhle pomluvy si rezervuju ty dve volny sedacky! Nebo alespon lano ;)
hmmm, óóóó!! taky bych chtěl říct sem to propočet a zjistil že se to dá ……… a hned si v tom za pár dní vez prdel….. gratulace ti!!
Co sem videl beta verze, tak ti tam postradam podstatny sprosty slova ;)
Jo jo, zamáčk sem slzu, vubec si tě v tom fouvé nedokážu představit. Ať ti to lítá draku!
Kola 18″ ci snad 20″? Ti vypadnou plomby draku.
ty si uzijes po panelech na D1, ti bude cvakat celist jeste na druhej den:)) ale jinak hezky!
Sprostý slova budou, jen tam nebudou napevno a Čárys si udělal náhled z verze, kde je to bez nich. Jinak zde: http://fc01.deviantart.com/fs21/f/2007/303/3/0/720_VW_Transporter_by_extrem.jpg
4: Petr Heiník, Flat : Ty jsem tam dal jen tak, aby to vypadalo :)
4: Pádlista : Lano mám. Odvezu, přivezu, odtáhnu, přitáhnu :)
4: 100klada : Jo, já nemel čas to už předělat, nestíhal jsem…Radku díky
Pekny, akorat redbullka bych tam nemusel. Sem zvedav jak to predelas :)
Ale to není Red Bull;-)
Radek: A jo, jen jsem to v rychlosti projel a ani jsem si nevsiml. Prijmi moji hlubokou omluvu a poklonu :D
tak to je ovsem velice luxusni zalezitost!!! hele, Carys, uz jsi nekdy koukal na stranky http://moje.auto.cz/ ? myslim ze vlozit tam recenzi Hnujdaje a trochu se rozepsat o zazitcich by melo uspech, protoze v tom aute je poradnej kus historie :D
4: fousmen : Tak to jsem nekoukal, jdu na to !
Los tomanos: To byl čárysovo nápad, já ho jen překreslil… Všechny kolize s autorskám právem na použití loga RedBull jdou na jeho plešatou hlavu:o)
designek moc peknej
dej si tam č.p.
hele Čárys super, miluju holky z bombarďáků, máš nějaký albíčko?? pošli. Játady mám schovaný dvě, že bych si nechal érbrašnout na helmu, ale bojím se, že za spoustu peněz to navíc nebude ono….
Hodně šťastných km v novém bombardéru!! doufám, že mně někde nesestřelíš….
Aby se ti víc nezalíbila ta kára než ten bajk!!!:D:)
No pěkné vozítko to bude…. ať ti nacista dobře slouží…. zajímalo by mě kolik může stát takhle to auto vydizajnovat… cca?
1.9 tyvoe neblazni to jo motor z pola
sice máš na boku uplně ten nejprovařenější obrázek z B-26, ale jinak moc pěkný, maňas musí vždycky vyrazit o hodinu napřed :-D :-D
the most legendary hjundaj. 4Carys: Ty nizkoprofilovany hlinikace myslis vazne? Ty? takovej MX man.
pane jo to bude VW raketa ..má to krouťák aspoň 720 Nm? :))
1,9 to je na motor do vodstřikovačů, nebo to utáhne celý auto ? ikdyž.. s pólem to docela hejbe !
128kw a 420krouťák ! jediná volba ! ještě šetři a nekupuj nový auto za každou cenu !
Tomass : Co je B-26? Mozna nejakej tvuj drink ;))))
B-17 F.Fortress nebo B-29 Superfortress (2.WW) a jinak dal B-52 (Stratosf.)
http://720.cz/foto/dodavka/imagepages/image8.html takovy auto budete mít?
hnus, jak to nema 40 let
Čárys: jak jsme se bavily na krámě,tak má na tom svým OZ 18 ” – Dunlop 225/40 za cenu větší, než ten fototisk od Galilea. Takže balík . . . . Moje 18 ” 245/50 byly za půlku, ale i tak je to dost. A plomby z huby fakt lítaj. Ale neběduj, zítra jedu pro katalog a taky něco nafotím.
to fakt cumim on to nekdo koupil :) ne carys dobra zmena fakt masakeer
Řídil jsem toho hodně a řídil jsem si i toto…Jako by to bylo včera,když ke mně přiběhl bílý Pupáček s tím,že jeden plešatý pán leží ve svém Hjůndaj,nevypadá moc svěže po jednom pádu a jestli bych se na něj nemohl co nejrychleji podívat,páč všichni ještě někde jezdí a vrátí se až za dlouho.”Samozřejmě maličký”,odpověděl jsem.Poté jsem v klidu snědl jablko,důkladně zvážil,zda se mám k Hjůndaji vydat pěšmo,či nastartovat mé tehdejší rentiérsko-realitněmagnátní vozidlo(rozuměj Passat f dechtu a s červenym íčkem,co táhne brutálně vocpoda)a ujet v něm oněch 150m.Když jsem dorazil,tak jsem přes shluk lidí u dodávky ani pořádně neviděl,co se to vlastně stalo.Pak vzduch rozřízl zvuk sirény umístěné na VW Transporter(že by nějaká předzvěst?) a plešatý pán mě najednou pověřil odvozem Hjůndaje do Tábora,přičemž mi ještě v polokómatu radil jak mám řadit 3.Nevěděl,že jsem byl odkojen Žigulem r.v. 1968.No nic,vzal jsem si klíčky,své rentiérsko-realitněmagnátní auto jsem svěřil Indošovi(husí kůže,vlasy šedivé hrůzou),nechal nastoupit Pupáčka a Dušánka a jal jsem se drápat za volant.Jakmile jsem se jakž takž usadil,chtěl jsem si udělat pohodlí.Střecha bohužel výš dát nešla,ale co,tak si apoň šoupnu sedačku…vcelku mě překvapilo,že si jí nešoupnu,jelikož už šouplá je.Kurva to ti Korejci nepočítají s tím,že řidič bude mít 2 metry?Evidentně ne.No nic,mělo to zase tu výhodu,že 1 a 2 jsem mohl v klidu řadit kolenem.Nu a pak už cesta probíhala bez problémů.Jen mě trochu překvapilo,že jakmile jsem zesílil rádio,žacal i víc řvát motor.No nic,aspoň se něco dělo,protože chlapci toho moc nenamluvili.Pak vyprávěli,že jsem to hnal a že měli strach,ale to není pravda,protože já jezdím jak kloboukář.To,že jsme byli v Táboře za hodinku a ještě jsme se stačili zastavit v Budějcích v nemocnici za plešatým pánem,to nechávám bez komentáře že.KKaždopádně vozidlo to bylo doslova fascinující a mělo duši,což VW mít nebude a nakonec ho někdo ukradne.Vím o čem mluvím,už jsem přišel o 2 :)Každopádně se teď budu muset mít v Práglu na pozoru,aby mi tu nějakej psycho-Hjůndaj nezrušil i 3 VW :)No a to je asi tak všechno.Buď sbohem Hjůndaji.Aloha a náckům smrt.
bůh je mrtev! ať žije Čárys!
hoooooodne stylish…sem na to zvedavej ajk to bude vipadat real…ale tipuju ze hodne dobre…hehe
100klada : http://en.wikipedia.org/wiki/B-26_Marauder nechtel bych se plest, ale i v Hlavě XII od Josepha Hellera s nima myslím lítali..
No kamarade, jen doufej, ze ti nezacne vracet to jak jsi doposud osklive hovoril o VW… Zivot je hold zmena, Vitej do rodiny :-) At slouzi!
smartass-tomass: nedelej ze ctes povinnou cetbu, na to ti nikdo neskoci..yossarian by ti ukazal jak na to..
ty zářezy u dveří sou boží hehee
soupacky vlevo to je hodne nezvyklé.. co te k tomu vede?
Fešný auto Čárysi…hm nechceš tam udelat výřivku ,saunu a menší fotbalovej stadion..???=) Jinak ten nakres new káry je libovej..
4: Franta: Tady nejde o peníze, já prostě ten 2,5 motor nechci. Víc žere, a taky mi chyběj už je 4 body do dead line…
4: Milan : no stress : Jak to nebude za dobře, tak to nemá cenu. Kdyby to měl bejt pro tebe problém, tak to nějak nehroť… Díky moc ale
4: raf : jen o tom tvým, kterej se pořád sere :) Mrk mrk
4: Medvěd : No především já jezdím jen sám, v 95 procentech případů. Přemýšlel jsem i o jen dvousedadláku, ale nakonec je to teda tří. A dveře vlevo je nezvyklé, ale logické, aspoň pro mě – náklady žádný nevykládám, abych to skládal do silnice, a i když se ti to bude zdát jako chabej argument – tak je to ten největší : nebaví mě neustále obíhat auto, když něco potřebuju. Mnohem lepší, mít to po ruce. Praktičtější.
A konečně :Kolohnát bříza : Tak tohle si moc nepamatuju, viděl jsem to uplně jinak, z šedivejch oken VW bíločervené dodávky a JIPky v ČB :) Každopádně příběh nejvíc, jsi lidový vypravěč :) A ještě jednou díky za odvoz.
PS: To víš, korejci jsou malí lidé…
flathead : dostal jsem ji od sestry k Vánocům, už je to dlouho..
Tomass: Ja sme nevedel ze Marauder ma oznaceni B26 sorry… takova ostuda :)
Ted uz se s tim jenom naucit jezdit stylove : http://www.tuzing.com/view.php?cisloclanku=2004032001 :) :) :)
dveře vlevo tak tomu řikam pecka,mas recht ,na kazdej pad 2.5 v t5 neni co bejvalo vt4 obzvlast prvni rocniky takze 1.9 idealni kompromis ,přeju hodně štěsti,taky se po nejaky dvanacet folksce povohlizim ale ty elektrony nic moc napad uto je na tom jak žebřinak a v zatace se z nich práší hezkýž ale hodně drahej imič vim svý uz bych to na uto nedal 17ky cca 12tis a det
carys:budes mit tu polovypicenou strechu???
4: Kotleta: Jojo, tu polozvedlou střechu…
no tý bláho
kam se hrabe tahle bíla paštika na VW. se ti nedivim čárys, s timhle uz muzes na trip po evrope!!! ja zatim jen po čr. budes to mit moc pekny, ja si porad lamu hlavou nad grafikou a porad jen muchlam papiry, asi moje napady nekomu sverim. vsak paštika jezdi docela v pohode-neprodal jsi mi az takovy peklo 8) tech zvuku je vic nez jsi popisoval, nektere jsem vychytal a jine me zas pokousi. ale jezdi cajk, co muzu cekat od postarsi skrinovky. motor bezi a brzdy kousou jak vztekly. kazdej den sundam tak deset stikerek a porad to vypada stejne :) vlastne NE-nekdy jde i lak, takze beham pred barakem s prodluzovackou a fenem. tech horsefeathers jsem uz sundal 17 a jeste zbyva min 8, to vis-za tuhle reklamu nedostanu ani triko. ale plameny zustanou!!! jezdi se mi v ni dobre, splnil jsem si sen – Všenory. vo karu se ti staram perfektne. co vic dodat. Budes mit lepsi, ale za x let ji zase odkoupim lol. čau čau
4: Mouras : Tý jo ty jsi našel tenhle už zasunutej článek ! Jsem moc rád, že ti to chodí, měl bych hodně špatnej pocit, kdybys to po tejdnu zadřel, nebo tak něco…
s těma stickerkama, to víš, to je těžký,bylo mi jasný že to nebude jen tka, to sundat dolů – HF se drží zuby nehty :) Bez fénu je to asi nemožný…
Zvuky a Korejský mušky jsou hustý, co ? To víš, sluchátka na uši. doufám že sis vyměnil ten olej… Ať ti slouží, bejbe…
4: 720 MASTER : Tý hele, já tvuj web sleduju imrvere, drží me to pri smyslech deni tyhle sceny. kdyz uz mam ted malo ccasu na bajk. Jen kolikrat nemam energii sem neco napsat. Volej je vymenenej – i vsemozny filtry. Ve chvili kdy byla kara jeste na heveru uhnily dva draty, jeden od dobijeni a druhej od cidel vedouci k tachaci, ale uz je to cajk. Zimni gumy uz na me cekaj, ale ja jeste cekam na jakysi gumovy stabilizatory (asi silentbloky), uz je to kov na kov a to je blby. Jinak kara jezdi pomerne dobre, bud v klidu – staram se o ni libove. A motor vazne bere, tuhle jsem jel půlruhace driftem az sem si fouk do trenek. Az vymyslim styl a grafiku, kara pude štýlu – potom dostanes dobrej report. snad do vanoc to bude. drž se borče…
Díky, ty se taky drž. A děkuju za report o káře:)
Jsem rád, že se máte oba dobře…