Tak jsem po dlouhé době napsal článek, do kterého se mi fakt nechtělo, ale myslím že napsat ho byla nutnost. Nějak to ve mně tikalo, ťukalo, Klepalo, bouchalo, chytlo a nakonec vyvřelo na povrch v literární schýze, kterou si právě můžete přečíst.
O čem že to dneska bude. Bude to o trendech, o jednání, o vychování. Koncepčně to ale bude především o fenoménu poslední doby v komunitě lidí provozujících či „provozujících“ akční sporty. Tím je sponzoring.
Co vlastně takovej sponzoring znamená, kde vzniká, co obnáší, co přináší ? Jsem jeden z mála lidí, který vidí tohle téma z obou stran. Neboť já jakožto boss skateshopu dávám, a jako biker dostávám.
Dávání sponzoringu.
Takže, mám firmu, a přemýšlím jak se zviditelnit. Mám víc možností. Zásadně ale dvě škatulky. Můžu inzerovat v médiích, vyrobit si letáky, natočit reklamu. Nebo můžu něco zasponzorovat. První možnost je jasná, takže si probereme tu druhou, neboť ta se nás týká.
1. To že něco zasponzoruju, je prostě na základě rozhodnutí udělat si reklamu. Zjednodušeně : Dobrá reklama = nalákáno hodně lidí = velkej vejvar = spokojenej boss. Já např sponzoruju známejm plesy, dám jim věci do tomboly, oni mi tam vyvěsí banner, lidi to vidí, lidi přijdou (možná). Reklama jasná. A ještě jsem jim pomohl, neboť měli víc cen. Cítím se teda dobře, a ne jako když dám reklamu do rádia, kde tě neskutečně oškubou, a z tvejch peněz je dobře maximálně tak vyžranýmu šéfíkovi.
2. A nebo někoho zasponzoruju. V tom případě jako boss byznysu přepnu na byznys mód, a rozmyslím si to, co mi to přinese. Nenechte se mýlit, že to nic nestojí. Podpora někoho, ať jakýmkoliv stylem, stojí peníze! Cokoliv mu dáš, nevyrobíš z nuly, nenakoupíš za nulu. Takže pak počítáš. Dám příklad.
Dám klukovi co za mě jezdí, 2 mikiny 720 a 5 triček 720. To je dejme tomu, 3500 kč. Co od něj očekávám? Co by měl splňovat?
Je jeden jediný předpoklad (jedeme pořád v módu „byznys“) Měl by se kurva vyplácet ! To znamená dělat reklamu, protože proto jsme ho přeci začali sponzorovat, ne? (Kromě případů, že je boss teplej a má chuť na mladýho kloučka což ale není náš případ).
Co to teda znamená. Např to, že bude nosit sponzorovi fotky z ježdění, dělat si presentace, kde byl, co zajel, kde co skočil, kolikátej byl na závodech, že bude o sobě dávat vědět, bude vidět a bude komunikativní. Bude s lidma mluvit, nebude arogantní čmelák v jednáních, a jinak ať si dělá co chce. Prostě bude dělat dobrou reklamu, a vrátí ti peníze a důvěru do něj vloženou.
Dostávání sponzoringu.
A pak jsme u dostávání podpory. Uvedu příklad. Jsem dobrej, myslím si že mám na to, abych svý služby nabídnul nějaký firmě, a tak požádám o sponzoring. Jak to udělám ? Stvořím si například propagační CD, napíšu kdo jsem, co jsem jel, co jsem zajel, s výsledkama, s nabídkou prostoru pro reklamu dané firmy např na autě, dresu, s plánama do budoucna, a jakou mám představu co bych potřeboval. A zavolám, a pak po telefonické domluvě svou presentaci rozešlu po vybranejch firmách.
Modelový příklad, jak se to nemá dělat, vám tu překládám. Upozorňuju, že podobných věcí mi chodí na maily, ICQ, a pod i deset měsíčně.
Přepis rozhovoru po ICQ.
Začátek rozhovoru – povšiměte si, již začíná naprosto špatně. Bez pozdravu, oslovení, jde rovnou k věci. Ale blbě. Čus neberu, a říká se prosím.
467441886 (12:24:55 27/11/2007)
cus chtel bych odvaz zponzoring
467441886 (12:25:03 27/11/2007)
na sk8
- (zde chlápkovi neodpovídám, neboť už je mi jasný, že by to byla ztráta času, a tak pracuju dál. Jenže povšimněte si, chlápek je neodbytnej.)
467441886 (12:50:59 27/11/2007)
ses tm halooooooooooooo
467441886 (12:51:57 27/11/2007)
čarys
467441886 (12:53:00 27/11/2007)
hey chtel bych zponzora
- (vidím že mi zde stále pípá, tak když mám trochu volněji, tak mu píšu, s jasným ironickým podtextem, čímž si bláhově myslím, že to dotyčnému dojde, že začal špatně.)
Čárys (13:36:29 27/11/2007)
chtěl by každej.
- (zde mě ovšem naprosto rozsekává svým šarmem, neboť mě utvrzuje, že to myslí vážně !)
467441886 (13:39:49 27/11/2007)
ty wole ja to myslim vazne
Čárys (13:40:58 27/11/2007)
už si někdy žádal o sponzoring?
467441886 (13:41:11 27/11/2007)
n
Čárys (13:41:16 27/11/2007)
to je vidět.
467441886 (13:41:22 27/11/2007)
dik
Čárys (13:41:28 27/11/2007)
není zač. Zatím ahoj.
- (tím si bláhově myslím, že je to vyřešené, a já se můžu jít věnovat jiné činnosti. Nicméně to teď začíná bejt zajímavý.)
467441886 (13:41:44 27/11/2007)
oni zadali mne tak sem si to chtel zkusit
- (bože to je odpověď, zajímá mě to čím dál tím víc, protože takhle to většinou nechodí, zřejmě to bude fakt hvězda, takže se ptám, s vizí, že dostanu nějaký informace, pro mé osobní pobavení.)
Čárys (13:41:54 27/11/2007)
kdo jsou oni?
467441886 (13:42:08 27/11/2007)
jestlimate zajem poslu video
467441886 (13:42:28 27/11/2007)
flip shop,
467441886 (13:42:34 27/11/2007)
Berou
- (tak tomu nějak nerozumím, ale jestli chce poslat video, tak proč ne.)
Čárys (13:42:40 27/11/2007)
Pošli, na maila.
- (Chlápek to ale rozsekává hroznou hláškou !)
467441886 (13:43:18 27/11/2007)
co vy ste vubec za shop
Čárys (13:43:37 27/11/2007)
jestli nevíš kdo jsme, o co nás teda žádáš ?
467441886 (13:44:10 27/11/2007)
ja sem to zapomnel
- (tak tohle je už na mě moc, je mi jasný, že mám před sebou úplnýho idiota, nicméně je tu i možnost, že je to někdo z mejch známejch, a dělá si ze mě srandu. Tak píšu dál.)
Čárys (13:44:33 27/11/2007)
ty si asi ze mě děláš srandu, že jo. Na to ale nemám čas.
467441886 (13:44:38 27/11/2007)
ja tady mam v kontaktech hodne shopu tak sry
- (snažím se to ukončit, fakt mám hodně práce, a už mě tenhle člověk nebaví. Tak to zkouším, trochu ironicky, ale končím.)
Čárys (13:44:51 27/11/2007)
to nic, to nic.
hodně štěstí.
467441886 (13:45:44 27/11/2007)
ty vado ja to myslim vazne kdo za vas jezdi znamej
467441886 (13:47:09 27/11/2007)
mam to poslat nebo ne
Čárys (13:51:39 27/11/2007)
Asi kamaráde ani ne. Myslím že pro tebe prostor mít nebudeme. Ani nevíš kdo jsme, a tvůj způsob žádání o sponzoring je trochu podivný.
Nicméně já nemám čas dělat to co u tebe nedokázala škola a rodiče (vychovávat tě ve slušném jednání), a proto myslím, že mi ani nic posílat nemusíš.
Snad se z toho poučíš, a třeba jinde uspěješ. Ahoj.
467441886 (13:54:53 27/11/2007)
Cus
- (a je to. Nejradši bych si ICQ vypnul, ale musím něco řešit s Radkem Brozem, a on nemá telefon, takže si musíme psát, a nejde to. Jinak bych to dávno vypnul. Chlápka jsem se bohužel zbavil asi na půl hodiny, pak začal znova.)
467441886 (14:12:32 27/11/2007)
cau carys
467441886 (14:16:02 27/11/2007)
hey carys jezdis na skejtu
467441886 (14:17:02 27/11/2007)
carys hey nooooobe
467441886 (14:17:17 27/11/2007)
chci sponzora
467441886 (14:17:24 27/11/2007)
dej mi ho
467441886 (14:17:31 27/11/2007)
baf
467441886 (14:17:50 27/11/2007)
krucifix donemetr carys
- (A byl fakt neodbytnej. No to jen tak, aby jste měli představu. Takže, prosím, takhle ne.)
Sponzoring. Spousta mladých kluků, ať už jezděj na skejtu, nebo kole, nebo snb, lyžích, to slovo prostě miluje, a pocit, že by dostali sponzoring, je pro ně jak kdyby jim do držky narvali božskou manu.
Přitom sponzoring je o práci. A nebo nemá smysl. A nebo je to pseudosponzoring ve stylu “hele já ti dám 10 procent slevu” a dostaneš triko. Možností je hodně. Občas mě fakt mrzí, jak to v tomhle chodí, jak chce každej službu, a nejlíp za to neodvézt žádnou práci, jak má každej nataženou ruku, a přitom má velký rezervy v tom, co by mohl zlepšit především u sebe. A taky to ego, co občas u mladejch podporovanejch lidí vzroste do nadlidských proporcí – to je též častý příklad.
Ilustrační foto z focení s Robem… Sláva Szmigielsky
Ze své zkušenosti v Horsefeathers FR/DH bike teamu, kde už jsem dva roky, můžu říct, že máme nejlepší partu, výbornýho šéfa, a hodně dobrou podporu. Musím říct, že se bavíme. Ale taky pracujeme. A to je ještě nic, oproti profíkům, jak makaj ty.
Ono třeba takový focení, např probíhá asi takhle. Jdeš na kopec, necháš se několik hodin honit nahoru dolů, něco skočíš, projedeš točku, a jdeš na to znova, a znova. A takhle to jde třeba taky celej den. Jasně, zajezdíš si u toho. Ale např když jsem byl fotit v Karlíku, tak jsem ten velkej trens skočil snad 30x, než to bylo ono. A normálně zas tak malý to není, takže se ti na to potřicátý třeba už taky nechce a úplně v klidu nejsi..
A nebo Tomek. Čeká 1O minut nahoře na dirtu, pak na něj fotograf houkne, můžeš, a on jde teda vytočit to beko. A znova. A znova. To jsem tu psal jen pro představu, jak to chodí…že to není jen zábava a matroš zdarma.
Ano, jezdíme po akcích, jezdíme závody, máme fotky v časákách, vracíme prostředky do nás vložené. ALE.
ALE, nezapomínám, nikdy nezapomínám, odkud jsem přišel . Že to, proč jsem začal jezdit na kole (skate, snb, ski, whatever), bylo to že mě to neskutečně bavilo. Ne proto, abych se dostal tak daleko, že dostanu onen magický sponzoring. Začal jsem jezdit kvůli pocitu z ježdění. Byla to zábava i předtím. Proto jsem to dělal. To se nezměnilo..
Takže abychom se někam dostali, něčeho dobrali.
Lidi, neblbněte. Naučte se mluvit, naučte se slušnému jednání, mějte svou představu, a tý se držte. Uvolněte se, mějte nadhled, oceňujte to, co vám váš konkrátní sport přináší za pocity. Snažte se bejt nejlepší, ale pro pocity, který máte vevnitř, ne pro pochybnou poctu stát se viditelným. Protože o nich to je a pro ně to děláte. A nebo ne ?
Žijte se sebou v míru.
ilustrační fotky z fotoshootingů mi dodal Robyn Trnka, Kuba Vlček, Havroš, Wintel. Děkuji všem. Jsou jen ilustrační, o tom jak to při focení vypadá…Noční fotky, fotky v bahně, fotky v zimě, zas a znova…atd
Tento článek jsem napsal já, Čárys aka Martin Cheníček, 720 BOss, a Horsefeathers, Racebike, Five ten a Etnies team rider. Ať víte, koho můžete hejtovat :)
|
Ještě bych chtěl napsat, že jsem se striktně vyvaroval tématu “prodejní čísla hovoří jinou řečí” Je to proto, že opravdu hovoří jinou řečí, ale to by bylo na moc dlouho. Vynechal jsem tohle téma schválně, ne že bych zapoměl.
Hodně štěstí všem ať už si z článku vezmou cokoliv.
ty krávo tohle vážně neni málo…pokud to byl fakt cizí týpek…chci ho vidět :-D :-D
fousmen
jojo taky bych moh vyprávět
Moc pěkně napsaný. Jinak rozhovor s mladým (podle infa na IcQ 14) docela vostrej, vůbec se toho nebojí, hahá
Cus carys, bych taky chtel bejt zponzorovanej, nejlip jako jako DH rajdr, umim jezdit fakt dobre skopce, jednou sem dokonce sjel schody u samosky, to bylo hrozny DH, dole sem to sice zahodil, ale na jare to dam znova. Tak bych vod tebe potreboval naky coool hadry a naky kolo do krossu, treba to co ma eMTy
moc pekny carys:) co vic dodat:) at to jezdi:)
Souhlas nejvetsi. Kdyz neco chces, musis neco umet, nebo mit talent a bejt slusnej. Ale hlavne a vzdycky to delat pro radost.
fousek: Máš v tom moc interpunkce a vůbec ty věty dávaj celkem smysl – to je špatně! Chceš-li psát jako dnešní vostrej teenager, nesmí bejt z věty poznat, o co ti jde.
Jinak s článkem naprostej souhlas – už párkrát podobný lidi psali i mě – zřejmě ETB vypadá jako shop hledající ridery.
BTW: Taky ti na web chodí naivní “tiskový zprávy” (rozuměj požadavek reklamy zdarma) od obchoníků nebo žádosti na výměnu banneru na stránky, kam chodí jen jejich majitel?
pustil jsi se na tenký led, ale moc pěkně napsáno! bohužel si myslim, že to spousta těch mladejch stejně nepochopí. důležitá je ta myšlenka ohledně komunikace, ať už se sponzorem, nebo médiama. můžeš být sebelepší jezdec, skokan, letec, hráč….ale pokud neumíš mluvit s lidma nebo napsat pár smysluplných vět do reportu, jsi sponzorovi k ničemu.
2 eMTy: no jo a ji si furt rikal proc me nikde nechtej :-) Asi delam ostudu …
Cha cha cha to je idiot, dlouho jsem takhle nepobavil….nejdriv by se mohl naucit pravopis, pak jak slusne jednat s lidmi, pak poradne jezdit a mozna potom teprve o neco zadat…
2manas: To tvoje beko z haly… Kde to je? Good one!
2carys: mam radost z toho, ze jsou i taci, kteri vse chapou:) Jinak super clanek, myslenky a hodne dobre tema.
ale hodne lidi jezdi opravdu hodne pro to, aby byli jednou sponzorovany a slavny, myslim, ze by se meli prihlasit do X Factor a zacit zpivat
No, tak to je slušný téma. Přemejšlim, jestli se mam rozepsat, ale asi radši ne…
Moc pěkný myšlenky s kterýma do posledního písmene souhlasim. Jenomže jak Čárys napsal sponzoring je pro to, aby se vyplatil. To znamená, že rideři dělají reklamu firmám s bikama, hadrama a vším možným. A právě kvůli tý reklamě si to běžnej běžnej smrtelník koupí. Je to o pocitech 13 letý prostě chtěji být jako ty 19 letý, chtěji dávat 8m dropy, jezdit na Koně s dee-maxama a 888 nejlépe v Kanadě, nosit Fox všehno a chodit s nej kočkama. Jenže jak to dosáhnout ve 13 kolo je vergl, hadry jenom málo, skuženosti malý a teď náky napadne že chtěji sponzora (jako ti týpci z NWD) kterej jim dá ty supa věci (“zadarmo”) s bez kterech si myslí že to nejde.
Carys: co treba takhle????
Dobry den p. Chlipnicek,
chtel bych vas pozadat o magicky sponzoring. Co umim, na kole pozovat a to je asi tak vse, bo na sk8 sem stal tak pred 8lety naposledy a na SNB (sexualne nadrzene brambore) sem nikdy nejel…. Mam u Vas v 720 sanci???
Dekuji za kladne vyrizeni zadosti
Pozing guru Los tomanos
All: zadateli o neznami sponzoring je 14, dukaz misto slybu nize
Číslo ICQ: 467-441-886
Jméno: beranecek danecek
Přezdívka: skaterkill
Adresa: cr, Česká republika
Pohlaví: Muž
Datum narození: 17.11.1993
Věk: 14
Kaya : pokud si nedáváš před ježděním redbulla a nemáš adidas brejle, myslim, ze nemas sanci na nejaky vetsi vysledky..
Božíí článek…božíí Čárys…božíí ICQ týpek
hele Čárys, nebuď takovej, už to, že ti v naší pseudokomunistickomafiánský zemi tolerujeme, že jsi PODNIKATEL a ty bys nedal pár hadříků a nějaký to komponent našemu mládí???? neblbni potom jim nezbyde na chlast a na cigára!!!! a nezapomeň, že “IN” je dělat vše zadarmo,,,,nebo skoro zadarmo, takže otevři krám a viva la revolución!!!
TomKa: Saalbach, Austria…more info in brand new Dirbiker:-)
tomaass: já znám jednoho kluka z Turnova, Tomáš Šorejs se jmenuje, a ten na kole jezdí jenom proto, aby byl sponzorovanej a slavnej. jinak ho to moc nebaví, ale viděl u jednoho kámoše z Prahy, že na to letěj kočky, tak to chce taky zkusit.
eMTy : ja znam jednoho kluka z prahy, kterej i kdyz specha, je unavenej a nemá čas, neodmítne se bavit s kdejakým novinářem a nebo fotografem a tvářit se tak mile, že mu to i všichni věřej, protože se vyzná v tom jak to chodí a myslim, ze to hodně chce
tomaass: tak to musí bejt borec! chci bejt jako on:-)
2Los tomanos – Pozing crew: vytknul bych ti v žádosti pár chyb. Místo V se píše samozřejmě W, dále funkci J zastane nejlépe písmeno Y a tak dále… Mimochodem to s tim věkem sem psal o pár řádků výš :-D
No ty vole…chlapec z icq se narodil ve stejnej den,jako já.Jinak bych rád Čáryse poprosil taky o něco zdarma.Ale já nechci moc…mě stačí jen samolepky.Pak bych ti mohl dělat reklamu na http://www.animalfuckers.com Že bych ty samolepky nejdřív jako nalepil na psa,než bych začal točit a fotit.
s podobnejma negramotama se potkavam pri prodeji neceho na eshopu nebo v inzeratu…..tejden si s tebou pisou mejly a pak to stejne nekoupi,nebo te jen prozvoni na telefon,to jsou frajeri ktery se doma nudi na netu a zabijej cas otravovanim druhejch…
…s penezma jsou vzdycky potize! A co se tyce sponzoringu je to bud o velkych vykonech nebo o velkych znamych :))))
2KOLOhnatbriza: já myslel, že si starší :-D
T.H.O.mas:napsal jsem stejnej den…né stejnej rok :)já jsem ročník 2001
když nebudeš nosit kšilt dost nahoře tak tě stejně nikdo nezasponzoruje :)
2 kolohnatbriza: Chaa chaaa, s tim psem to je dobry. A co kdyz das samolepku na rybicku? ……link smazán, hroznej hnus ! :) Sorry Manas.
Pozor, na fotce je pornograficky material ktery vam muze zpusobit srdecni slabost.
T.H.O.mas: No jo no, mas pravdu, psal jsi :( Sakra nebyl jsem prvni, jdu si dat facku a za roh se vybrecet….
2KOLOhnatbriza: jasný, já jenom, no… víš jak :-D
2Manas: Nevim, jestli se mám smát, nebo zvracet
2Los tomanos – Pozing crew: Moc to nepřežeň :-D
2Manas:tak tohle bych od tebe nečekal
4:Čarys Kamo mas uplnou pravdu!tak to ma bejt!
Tak to je hodně krásně napsaný … :D:) Docela to nutí se nad tim zamyslet ..:D ale myslim že v dnešní době skoro každej , kdo v něčem závodí a dělá to dobře tak chce bejt sponzorovanej … dělá to i pro zábavu , ale touha po tom mít něco co ostatní nemaj a bejt vidět víc než oni je někdy asi silnější než pocity :D:D ( hlavně teda u těch mladších (např:Já ale i hodně ostatních si myslim)) :D:D Je teda fakt že si už někteří neuvědomunjou že by za to museli něco dělat a ne jen dostávat věci zadarmo a konec…:-/ …….(obdivuju ty co jsou sponzorovaný a vyplácej se tomu kdo jim to dává – taky bych to chtěl někdy dokázat) ………………….. Na tý reklamě co by měl dělat totiž záleží asi nejvíc … klidně se vsadim že dyž dostane Sam Hill pláště Macksis od čonků a botý Biwang od ťanků tak v nich na příštích závodech bude jezdit nemálo lidí ..:D Nevim ale .. to je jen moje myšlenka , která nemusí bejt vubec pravda … ;);)
v posteli snim o tom že budu štastnej a na kole snim o tom že jednou budu umět pořádně jezdit a pořádně si to užiju…
jou, co dodat…podobnych typku je milion…pisou a chteji vzit do tymu…posledne me jeden zval k nemu na vikend, ze mi zaplati i cestu, aby mi mohl ukazat naky “brutal komba” hehe…nejsi v tom sam;-)
Další téma bych dal: Chci samolepky, nemáš nějaký?
Btw moc dobře sepsáno čárys. Bohužel taky si myslím, že ti, co to pochopit měli, to asi nepochopí. Ale snaha se cení ;)
4 tomaass and eMTýý ty dva pitomce bych chtěl poznat
vsechno je jednou poprvi.. ale kdyz chci zadat o sponzoring, tak aspon s respektem k velkymu BOSSOVI (Čárys) :) ale dostalo me jak byl neodbytnej..
467441886 (14:12:32 27/11/2007)
cau carys
467441886 (14:16:02 27/11/2007)
hey carys jezdis na skejtu
467441886 (14:17:02 27/11/2007)
carys hey nooooobe
467441886 (14:17:17 27/11/2007)
chci sponzora
467441886 (14:17:24 27/11/2007)
dej mi ho
467441886 (14:17:31 27/11/2007)
baf
:D:D:D
2KUbajsz: myslím že sme pár samolepkářu v brně poučily :DD
to musel bej neakej čurák
Kubajsz má pěkně na hovno sponzory, nikdy mi nedal ani jednu nálepku..
MOC pěkně napsaný a jak řiká KUbajsz, možná to ti co měli pochopit nepochopí, možná jsem třeba jeden z nich, ale po přečtení tohohle článku jsem si opět uvědomil, že je jedno jestli známej a máš okolo sebe samý kočky a nebo si ,,nikdo´ a jezdíš si někde v lese s kámošema, hlavní je vopravdu ta zábava. Nevim jak ostatní, ale tohohle se chci fakt držet…Na druhou stranu, třeba to focení mi taky přijde jako zábava, jako dobře udělanej pocit z nějaký ,,práce´, i když to nemůžu zas tak posuzovat, protože jsem zatim žádný velký fotky nefotil.Ale baví mě to i klidně na nějakým plácku s partou kámošů¨…
aby tě nežaloval za diskriminaci, žes ho odmítl :-D
Ty woe to je správný ;-) … Jako představa je to hezká mít se do čeho oblíknout nebo na něčem jezdit zadáčko,ale asi málo kdo si uvědomí co to stojí … Nikdy sem ani neměl takovou představu že drtíš furt jednu překážku takovou dobu…Ten článek je hodně povedenej a jezdit pro sebe je taky nejlepší žádnej stres nic,jen by si to mohlo hodně lidí promyslet….viz.skejtrboj :-D
caoo, jezdim motocross ale kolo už jsem řídil taky:), tak přidávám svuj koment.
Článek je mooooooc dobrej, nutí k zamyšlení, docela to vystihuje dnešní situaci. Slova jako pseudosponzoring jsem moc dobře znal vlastně až do uplynulý sezony. Je mi 17 tak bych řek, že se mě to docela týká … jezdit pro pocit z jízdy, jasně. Pro ten pocit to snad dělá každej …. ale šlo to tak do 15-ti let, pak prostě musíš začít sázet nemalý prachy, dospělá motorka, i když bys neřešil nový hadříky tak Ti pořád zůstávaj věci jako helma, chrániče, ortézy, samotná doprava a provoz moto … ty se Ti za sezonu nejednou hoděj a zadarmo taky nejsou … no nebudu se vypisovat, asi to z kol znáte mooc dobře taky:) …. Prostě ten sponzoring potřebuješ, když už jsi na nějaký úrovni …. Chtěl jsem jenom říct, že se nakonec během sezony hodí i ten pseudosponzoring. Je až smutný koukat na to, jak se každej sport dostal daleko … Už teď, v 17-ti, vim, že ze mě mistr světa nebude, možná se ani nesvezu v mistrovství světa. Proto je asi jediný, co Tě drží nad vodou, ten pocit z jízdy, jinak by se na mě asi už dávno vysral největší sponzor … táta.
Ještě jendou smekám před tim článkem, za to by se nemuseli stydět žádný noviny, určitě souhlasim, jen jsem chtěl napsal taky názor “z druhý strany:).”
tak sa majte a ať vám to lítá!
*nemusely :D …. jsem špatnej!
hýbnoš: jo jo, snad sme pár lidi poučili hehe.
jezděte pro zábavu , vždyť o tom to má bejt ………stavte tratě , jezděte a posunujte si to s kámošema vejš a dál …… bike and peace ( tim nechci dělat reklamu firmě “peace” ….hihi )
moc krásný článek jsem mile překvapen, že se tu řeší i takovéto věci
typek hustej…za to “bafff” by zaslouzil aspon zasponzorovat samoskou na celo :-D jinak hezky si vystihl to s tim jezdenim pro zabavu…a ted sem zas po nejaky dobe videl tu fotku z trensu z Karliku je fakt supr – takovou jednou chci…Los Tomanos by si mel vzit priklad z fotografa :-D
já jezdim za firmu Dobré pocity. Když se nedaří, nedaj vám nic, když ano, daj vám všechno ;)
Jinak článek super
Čárys máš velký plus tohle je hodně dobrej článek a myslím pro hodě lidí poučnej….
pěkně napsaný chlape,je v tom kus pravdy….
Moc hezky napsany. Obcas neco prodavam na netu a uz jen ty odpovedi co chodej typu CUSSS mas to jeste? Na to je taky radost odpovidat myslim ze by to trosku melo mit hlavu a patu ale tady se resi sponzoring kazdej holt za tim vidi jen veci zadarmo a zadna prace tak nejak jinak receno proc bych na to vydelaval kdyz on to tamhleten ma zadarmo to chci taky…skoda mluvit a typek jako nebyl malo
Haha, tak moc dobrá literární schýza, jsem se fakt pobavil. Ale na rovinu, takovy sebevedomi bych taky bral.
zábavný, poučný … ale ty, co by si měli vzít největší ponaučení takový články stejně nečtou :o) ….. jo a jen malá korekce: na ilustračnim fotu z Kamilova focení s Robem neni Kamil ale Sláva Szmigielsky (Humdrum)… ;o)
Tak ten rozhovor pres ICQ me hodne rozsekal…gramatika sla na vandr a veril si dost. Jinak clanek dobre sepsanej.
Samo se přidávám k ostatním a chválí tento článek:D sponzoring je určitě super věc. Jedna věc je mít sponzora na to, abys vubec moh ten svůj koníček provozovat viz. slabák, ale v bikeřině to myslim pořád de provozovat na vlastní triko. Ježdění na kole je předevšim o zábavě a o tom pocitu svobody. Dyž seš ale sponzorovanej, už se ta svoboda trošku omezý. jasný, je super že dostaneš zadáčo hadry, komponenty, kolo, ale už to prostě není ten 100% punk, svoboda. už máš určitý povinnosti a občas musíš dělat věci do kterejch se ti zrovna moc nechce, namísto toho, abys zrovna dělal něco jinýho, na co máš chuť. já sám sem byl jednu dobu sponzorovanej, ale dneska jezdim radši sám za sebe. dělám si co chci a kdy chci, užívám si ježdění a stačí mi to. muj názor je, že sponzoring neni životně duležitej. na kole všichni jezdíme pro dobrej pocit a né jenom pro tričko zadáčo. takže bych přestal řešit kolik má kdo sponzorů, a že já ho nemám a ten druhej jo…. vemte bike a užívejte si. o to přece de! RIDE HARD, RIDE FREE!!!
4Mára:……YES……..
napsáno super, sponzoring bych, ale nechtěl volnost je volnost, každopádně bych ho ani nedostal, na tom kole umím hovno :)
Tůra : Myslim si to samý..miluju Tě.. Čárysi máš ve všem pravdu a tohle by meli vyvesit v každým teamu a BIke serveru…a pomohlo by to mnoha BOssům. =)
musel sem zveřejnit jeden rozhovor, když už jsme u toho: http://kubajsz.com/index.php?page=detail&ID=87
KUbajsz: tak to je mnoho :D
KUbajsz: umírám
tak ten kubajszuv rozhovor vede! :-)
ty vole kubajsz tohle mi nedělej, tohle je oprvadu strašný:-D
dobrej článek!
kubajsz: seš bůch!!!:-))))
KUBAJSZ: rozstipavka :D..tobe se to mluvi o sponzorech…ale pravdou je, ze je mas vydreny a opravneny…
kubajsz : v liberci to maj asi trochu jinak, kdyz du do leva, tak minu jen dva regaly a tam uz jsou televize a zadny nalepky na sobe nemaj
KUbajsz: Nekecej je to druhá odbočka doprava a ne doleva.. klameš ho chlapče.. chudák.. teď je nenajde.. a bude mít bikerský kolo (skládačka po babičce) bez bikerskejch samolepek(papírová nálepka ADIO) styď se (=
KUbajz:Tak to neni malo hehe ty me dostavas :D tohl eje fakt rozhovor na urovni
Chlapec má zdřejmně slušnej model…….
hele carys jak ty to mas s tim etnies/5.10 oboje dela hlavne boty….
čekal jsem kdy kýbl bussines nervů přeteče :D je to tady!já na to kolo poslední dobou skoro nevlezu, neni čas a když je tak si akorát zkurvím chut k ježdění potkánim podobnýho individua alá tajemný zoro z icq…a největší masakr je dneska prodat něco přes inzerát, každej hned píše že to chce, bere, at mu počkám týden že sežene paníze…za týden se sám neozve, musím mu napsat já a stejně mi řekne, že to nebere…a pak do mě zas týden solí svý problémy, pak napíše další borec…v inzerátu píšu kliky neprodávam…jeho první věta: čuz máš ty kliky?v tu chvíli jaksi pochybuju o jeho gramotnosti, má dušička řve a mění se v bestiálního vrahaa lituju toho že mu nemůžu poslat raketu…
Ja chci taky sponzoring… :D :D :D :D :D
vota:Jo inzeraty tto je vec a kdyz prodavam cely kolo a neznamej clovek mi napise jestli bych mu to nechal na splatky ze mi je schopnej platit litr mesicne tak to uz s evalim pod stolem
no nevim… podle me prachy zkurvi zabavu…… jako jo hodilo by se mi lepsi kolo, hadry a vybava zadara taky…… ale tohle neni zadara, rad se svezu, ale kdyz mam naladu… aby mi nekdo rikal “hele pojedes na tenhle zavod hajit barvy tymu…” pripadne kvuli foceni jezdit neco co me treba nebavi 100x za sebou…. to mi asi nechybi a holt si na sponzoring svoji zabavy vydelam jinou praci…..
vota zije:)))
4: Slabák : O tom žádná. Motocross je prostě jinde, finančně je to sebedestrukce, kór jak přejdeš na velou. Znám pár lidí, co s tím skončili skrz peníze, a do dneška to splácej. Pak asi uvítáš každou slevu, to je jasný. Myslím že si rozumíme, vím jak jsi to myslel. Kolo je každopádně mnohem levnější, a např HT skejtparkový drtiči to maj fakt skoro zadarmo.
4: Kubajsz : Znova jsem se zasmál, i tenkrát když jsi mi to posílal. Možná bych mohl jednou měsíčně vydat kokota měcíce, materiálu mím fakt dost :)
4: Mára : Amen.
4: Flora : Etnies mám boty pro volnej čas, na chození, a když jdu náhodou ladit nějaký trix. 5-10 mám na sjezd a freeriding, neboť není lepší boty s ohledem na přilnavost k pedálům. Akorát dávat třeba nohy s fivetenama je skoro nemožné, nechtěj se odlepovat z klik.
4: Vóťa : To víš, inzeráty, to je kapitola sama pro sebe. Kdyby někdo chtěl vidět fakt zábavu, ať si přečte třeba posledních 30 komentářu tady. http://720.cz/?p=7182
heej ty jo fakt dobry:-D sem to cetl asi 3x ale stejne..kdyby nebyli lidi blby tak by byl asi ten zivot pak takovej nudnej:-D:-D
[...] neřek… takže kdo se chystá začít se shánět po nějakém sponzorovi čtěte nejdřív TADY… Klikni zde pro storno reakce. Jméno [...]
jsou to mladý kluci ne…lepší když scháněj samolepky, sponzory než hulení jiný jebky….a až budou mít prachy, tak si třeba díky tem samolepkám koupí věci kterjma jste sponzorovaný…jako haranti jste taky cákali z každý samolepky
Hele co dodat. Je to smutny :-(
Některý mladý si styl života “NO RESPECT” vyložili po svém. Někde je něco špatně…
Myslim ze mas uplnou pravdu. Nektery lidi sou nevdecny.
chci sponzora na piva
Asi nikdo nema kontakt na Slavka ze?….
moc peknej clanek …. !
DObrý den chtěl by sem se zeptat jeslti by ste neměli zájem zasponzorovat náš film dali by sme vám na oplátku velkou reklamu když budete mít zájem odepiste mi řekl by sem vám víc informací předem děkuji email marek.matusek@seznam.cz
Dobrý den chci se zeptat jestli by jste neměli zájem o reklamu na drese .Je mi teprve 13 a tak za to ani nic nechci .Stačí mi dobrej pocit že na drese vozím reklamu a ze to někomu vydělává .Jezdit umím převážně DH ve stylu WBC rally ale jinak na jiné sporty nemám čas .Kolo je u mě na prvním místě .Díky s pozdravem Martin Kužela
ale jasně, proč by ne, budu rád. Pošlu ti na maila v Corelu logo 720, pokud máš zájem…
Ok dresy teka nekdy necham udelat takže jestli budeš mít čas tak mi to pošli na maila.Díky
Dobrý den. Jezdím na jednokolce už asi 2 roky. Chtěl bych už mít nějakého sponzora ale furt ne a ne nějakého sehnat. Můžete mi prosím Vás pomoci?
Vše najdeš v článku. Podle něj se zařiď. Máš tam popsáno, jak se sponzor shání.
A mohli by jste mi prosimtě dělat sponzora vy? Já bych vám poslal mé icq, pokecali by jsme, domluvili by jsme se, já bych vám poslal odkaz na moje video atd. Tak jestli máte zájem tak tady je moje icq: 423 430 529 Zatím se mějte ;-)
Jak bylo napsané v článku. Stovř si presentační CD, atd, pošli, koukneme na to, uvidíme.
No dobře, ale jen pro zajímavost vám pošlu odkaz na moje video s kámošem, ať máte přibližně představu, co umím a ať to cd nedělám a neposílám zbytečně.
http://www.youtube.com/watch?v=XvIWQ-s_xfc
Jo, a zapomněl jsem uvést, že já jsem ten dlouhovlasý :D
Niekedy takyto primitiv v sebe skryva obrovsky potencial. Sice sa to stava v mizivych pripadoch ale ked nahodou, ano tak to je ten spravny clovek, ktory dosiahne vysledky lepsie ako hocikto iny :-)