ZZC – Portugal – start všeho tu

Takže se člověk jako já, zjeví na letišti v Lisboa, před sebou krabici jak kráva s kolem, bagáž na zádech a kameru s notasem a stativem v ruce. Jestli někdy někdo vypadal víc jako že se stěhuje, tak já. Kompletní komplet okolo kol a všeho inside. Pokračování života na břehu oušnu…inside.

Bagáž hážeme do káry, což je passat zánovní a rychlej jak prase. A po 4o ti km dálnice přijíždíme konečně do Ericeiry, do surfvily.

Jsem fakt jak otevřená nepopsaná kniha, čekám co bude a přijímám nový zážitky, lidi, všechno s otevřenými smysly dokořán. Na vile kempeři, seznamujeme se, jede tu plátno a surf videa, co jinýho…je půlnoc a i město žije…tady se mi bude líbit.

Další dny se seznamuji s chodem kempu. Zhruba popíšu, jak to tu funguje..

Objednáš Renatu s dodávkou a ta vezme kempery na pláž, kde máme surf školu Na Onda. Dle přílivu a odlivu se domlouvají už den předem hodiny na další den. Pláž se jmenuje Foz do Lizandro a choděj tam vlny každej den, vlastně všude tu choděj vlny neustále, jde jen o to jak velký, což záleží na přílivu a odlivu a taky na větru. Je to fakt laborace, někdy je to moc, ale hodiny jsou dycky za odlivu, není to tak hluboký a líp se nastupuje, že…

Po dvouhodině je padla, mezitím si s kempery ve vodě a natáčíš je, opravuješ chyby, pomáháš jim s prknama, staráš se o překlady pokud někdo nerozumí, což se občas stane, atd. Celkem se naběháš, a nevěřil by jsi, jak souboj s vlnama unaví, pořád tam a zpět, a to je běháš po pás ve vodě, která si tě pořád mele, tahá tě sem a tam a mlátí ti přes držku. To není uplně zadarmo.

Domluvíš Renatu na další den a pak je tu mnoho co dělat dál, ale záleží na domluvě co kepeři chtějí.

Na pláž většinou běhám, je to asi 2,5 km a pod 9 minut to dám dycky. Nebo jedu na Frantovi, když chci bejt uplně nezávislej a když se po surfingu hodlám toulat pobřežím.

A to dělám. Projíždím pár prvních dnů 20 km jižně, 20 km severně od Ericeiry, abych věděl, co kde je a jak. Jsou tu neskutečný XC traily, fakt bomba, a hned za barákem, s expozicemi že bys brečel, celou cestu. Mít tu tak trialku, motal bys to tu pořád, pořád…

Po vyučovací dvouhodině jedem na vilu a je volnej program. Domluvíš třeba návštěvu manufaktury Semente u Miguela, kde třeba dělá kalifornskej šejpr Nick Uricchio, kterej je tu už skoro od 70 tých let a je to legenda…Hrozně zajímavý, někdy popíšu. Nebo jedeš na jinou pláž, chytit jiný vlny. Nebo třeba jdem kempovat na beach, nebo na vejlet na nejzápadnější místo evropského kontinentu Cabo da Roca, nebo do Mafry, bo se jen tak toulat po pobřežních skalách…společný večeře a večerní párty, promítání filmů na plátně, třeba Riding Giants, pozdě, hodně pozdě spát, před 1h je to spíše zázrak, jsou tu tak dlouhé dny, tak moc..
….

Je to tak těžký, tak těžký psát o tom obecně, tak strašně moc, tolik se toho děje každej den, byste nevěřili, fakt. Zkusím vám třeba v příštím reportu popsat běžnej den surfguida, asi ano, protože takhle bych psal tejden…a o ničem pořádně.

Voda je studená a to tak, že dost – má tak 17 stp, což na ježdění bez neoprenu není, vážně ne. A tím se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu. Po 5 ti dnech tu, mám pocit, že jsem dostatečně nasál atmosféru tohodle místa, a musím říct, že jsem v životě dělal všechny boardsporty, závodil jsem na snb, 15 let skejtoval, jezdil jsem na windsurfu, mám doma freeboard, a zjištuju, že mi to surfování jako odškrtnutá kolonka chybí. A že mě to vlastně děsně láká. Kdyby jste totiž viděli tu nedefinovatelnou nepopsatelnou kulturu, toho ducha tohodle místa, starý omlácený surfdodávky, držící pohromadě jen samolepkama, píchlý kdekoliv, kde se dá….prázdný zapadlý pláže a celodenní honění vln, válení se v horkým písku a křiku moře, tu komunitu tady…zjistili by jste stejně jako já, že je třeba začít….SURFOVAT.

Tak a tím skončím tenhle divnej report. Byl takovej přechodnej…nedokonalej…vím vím.

Ale zejtra začnu znova, už třeba konkrétněji. Zítra jdu na to. Klasicky po svým. Surfa mám, 7,2, to půjde. A kdyby někdo chtěl dorazit, není nic jednodušího – termíny jsou tady
Dám vědět.
Jdu se projít do přístavu, je 23:46 a já chci vidět, co dělá měsíční světlo na hladině oceanu. Bude to určitě zase jiný, než včera….

ALoha, všichni.
Brzy…

8 komentářů pod “ZZC – Portugal – start všeho tu”

1. KUbajsz

Ach jo …

Jó jó. Akorát jsem docvičil a jde zase do vln. Odpoledne Sintra na kolech, viz tenhle článek… http://da-li-da.mudrc.cz/clanek.php?id=212&cas=1338474383

A večer beach party.

No neřikám nic… At se vám hezky žije, v ČR : )
    Začínám chápat Mááru, heheheh.

3. hýbňoš

fuj fuj fuj vůbec bych tam nechtěl

4. KRAJIC

Lžeš, beztak to tam stojí za piču a každý večer brečíš do polštáře…

5. KOLOhnatbriza

Híml,ta da-li-da mi úplně vehnala slzy do očí :) Nostalgie jako prase.

6. červený drak

To je ono chlapáku,vždycky jsem říkal,že je to třeba a už tam zůstat :-))).Asi někomu přenechám svou rodinu a mizím za tebou :-)

7. filipmat.us

Banda zevláku ti surfeři:). Já na to neměl nervy. 20 minut plácat rukama, čekat na vlnu a pak 5 vteřin ject. Ale asi bych to zkusil znova. Chceš kontakt na někoho ze sintry? To je ráj kamaráde! A lidi tam jsou mega mega přátelský!

To si piš že chci !!!
    Prosím, prosím…byl jsem tam včera, a byla to naprostá, naprostá pecka. PRosím, pošli kontakt, zavolaám jim…