Klínovec – Trail park a Czech DH tour 2017

FormatFactoryIMG_1032

Původně jsem to chtěl rozseknout do dvou reportů a to nejen proto, že každý by byl o něčem jiném, ale i proto, že jeden den měl ještě nálepku září, druhý již říjen ale navíc i to počasí se přes noc změnilo z babího léta na podzim anglickýho venkova.
Je ale pondělí, tak kávu, koblihu i nohy na stůl a klik na jeden všeobsahující repec uvnitř..

Popravdě jezdit na Klínovci jsem byl naposled.. no.. já vlastně ani nevim. Naposled to vlastně asi bylo na nějakým srazu topenářů v zimě, kdy jsme po kopcích lítali na tlustejch plácačkách a snowscootech. Na biku jsem tu ale snad byl opravdu na nějakejch závodech, kdy ještě jezdila stará lanovka a rozměry kol nepřesahovaly 26″. Trať tu byla léta daná a jakýkoliv zásah byť o metr vedle nesl nemístné sankce od kytičkářů. Když si pak ale pár úředníků postavilo baráky a začlo jezdit na Maledivy na víkend, přijel do hor buldozer a tam kde guma bikerova pod brutální pokutou čechrat hrabanku nesměla, zasadil buldozer a mnohatunový bagry do krajiny brázdu, že Čínská zeď už není jedinou viditelnou stavbou z vesmíru. Prostě je tu nová lanovka a sjezdovka zasazená na Jáchymovskou stranu. Či je to dobře, nebo špatně nějak nevim, co ale kvituju s povděkem, je právě ta možnost udělat k tomu všemu pár trailů pro biky.

Trailpark Klínovec má aktuálně 4 ofiko tratě (a jeden ilegal, ale o tom psssst..) Modrá “Azur” je fakt easy a sjede to bába s nůší. Je to 11km postupně lesem klesající šotolinovej trail, s místama, kde si člověk musí trochu přišlápnout. Tohle prostě sjede snad každej kdo udrží na kole rovnováhu. Červenej 8mi km “Rubín” je o trochu víc klesající, kde je podstatně víc boulí, co se daj bikrosově kopírovat a tak se dá z trailu už vymačkat docela slušnej speed a na některých místech to fakt letí. Pořád ale platí, že jde kompletně o šotolinovej trail, kde prakticky není potřeba ani odpružená vidle (tedy až na občasnou roletku ke konci trailu před klopkama). Černej “Baron” se pak ofiko otevře tenhle čtvrtek, ale už jsme dostali povolení od stavitelů, že můžeme zaříznout gumu do nový hlíny a jako tohle – tohle bude něco. Trail by měl mít něco kolem 6ti km a opět je víc z kopce než předchozí a boule už začínaj mít větší rozměry a i klopky ráznější rádiusy. Klasicky v trendu posledních let je tu pak i jeden DH trail, kterej na některých místech kopíruje starou trať, ale jsou to spíš takový starý záchvaty, protože jinak je celá trať úplně nově postavená. A řekl bych, v takovym bikeparkovym stylu. Široký je to jak pes, skoky lavicoidní, zatáčky klopený jak betonka dráhařů na Třebešíně a technický sekce prakticky uměle vytvořený. Kažopádně to přesně zapadá do trendu stavby tratí v poslední době.

Na velký parkoviště pod lanovkou dorážíme s Tobíkem v pátek večer a parking se pomalu zaplňuje. Večer probíhá lehkej grilling, neb i další děcka jsou unavený, ale ve městě je party kde se rozjíždí pěkný pecky. Na sobotní den ale pořád hlásej azuro a tak není vhodný meškat ranní nástup, protože neděle už tak optimisticky dle předpovědi nevypadá. Ráno tedy skáčeme na kola a jedem venčit mláďata.

Filip a kluci jsou tu už od čtvrtka a tak bylo jasně rozhodnuto, že Azur vynecháváme a jde se rovnou na Rubín. Mládež je sice třeba vychovávat postupně, ale taky to z kopce musí trochu odsejpat aby byla sranda. A tak ty 5-7 letý bikrosáci mačkaj boule z kopce dolů, až máme my, starý fotrové, občas strach za ně. Jsou to normální paka ty mladý, nevim po kom to maj tohle. Každopádně 3 rundy jim stačej a pak jdou stavět přehrady k potoku a tak si můžem dát i trochu jinej povrch než šotolinu.

S Filipem a Jozičem jedem jednou sjezdovou, což mě v roletách drtí zápěstí na endurku a s malou helmou jsem rád, že Filipovi na oči stíhám. Martin má už natrénováno, ale my s Filipem jsme ještě nevybouřený a tak dáváme ještě ne zcela otevřenýho “Barona” a ten rohlík, kterej mě na týhle trati po pár metrech okamžitě naskakuje, je neksutečnej a nějak nejde sundat! Jako tohle až vytvrdne  – to bude střelba, že by nestíhali ani kluci z Top Gunu. V půlce pak ještě naskakujeme do ilegálu a to by bylo snad na samostatnej článek – to byl za mě totiž TOP! Tisíce kořenů i kamenů, několik stop a občas lesní hrabanka. Není to extra rychlý, ale technika ta se tu prověří. Spokojený teda dojíždíme do depa a pak už večerní seance u grilu, ohně a za zvuků nevybouřenýho mládí (čti motorovka v plnym plnu a sem tam petarda) ukončujeme seanci sobotní azurovýho dne. Party ve městě jela i tuhle noc a snad by se jen slušelo podotknout, že hasičáky nezůstaly na zdech.. Na parkingu bylo ale kolem 12tý klidno, přeci jen závodní ambice tu visely ve vzduchu.

Neděle

Ten zvuk, který se ozývá ve velmi brzkých hodinách, má přesně specifický podtext. Ve chvíli když ho uslyšíš, tak víš, že dnešní den by se ti hodily strhávačky. Kolem osmý, protože nikdo z nás nezávodí, postupně budíme sebe i omladinu. Do deště se po včerejšku nikomu nechce. V poklidu teda dáváme snídani a mladý lítaj v pláštěnkách kolem depa. Tak beru aspoň foťák a jdu nacvakat pár momentek ze spodku tratě a dojezdu prvního kola DH tour. Už v tréninku dojížděj některý riders tak nějak bezhlavě, bezbrejlově, bezdušově a tak není divu, že si pak někteří cestou na start třeba zapomínaj helmu. Trať se pak prej ale zas tolik nemění, až na to, že to prostě trochu víc klouže a tak tu některý chuligání letěj jak naprostý čmeláci. Jak to celý dopadlo a kdo vyhrál vám tu nenapíšu, ale podle výrazu v tvářích na dojezdu to vypadá, že i přes ten všechen marast si to závoďáci užívaj a baví je to.

Nejen teda trailovej je ten Klínovec, ale i zatraceně sjezdovej. Czech Downhill tour 2017, tu včerejším závodem zakončila svojí letošní sérii a to se vší parádou.
Klínovec prostě za mě nabízí vyžití od absolutních amatérů, který se díky torailům můžou do horskejch kol nadchnout i s celou rodinou, až po DH střelce, který potrénujou na sakra rychlý a moderně stavěný trati.

Za mě tedy palec nahoru, kluci tu odvedli obrovskej kus práce a snad bude i nadále probíhat šejping, protože vím, že sem se určitě rád vrátím!

-a-

A galérka comming brzy.. :)

12 komentářů pod “Klínovec – Trail park a Czech DH tour 2017”

1. MP

Po závodě jsem si jel nahoru pro vestu a vyzkoušel Barona – pocit jsem měl dost podobný, rohlík od začátku do konce! Má to hlavu a patu, prostě skvělý! Jestli se to v podobném duchu povede dodělat až dolu k lanu, tak to bude nádhera.

2. Andy

MP: To je přesně ono! Navíc já na celym vršku nesáhnul na brzdu. Klopky byly vždycky tak nějak akorát a trail u nich buď zpomalil malým výjezdem, nebo to bylo vyklopený do rychlosti – prostě P.E.C.K.A! :)

3. Raf

Super víkend!!!

Článek naprosto Top !!!
    Musím tam zajet.
    Musím.
    Chci.
    Díky

5. MartyDH

Klínovec je pecka pořád! Rubína jsem jel cca 14dní zpět, super, ale rozmoklej jak blázen, takže spíš než svižná jízda dupačka a pořádnej motocros v bahně. A DH lajna nemá chybu ani na enduro kole, člověk si to tam fakt užije na plný pecky. Já jsem jel první jízdu nedočkavýho Barona, pak skoro celej den DHčkovou, pak Rubína na oddech a pak ještě jednou Barona na zapamatováka – ten bude po vyschnutí neskutečnej. Takže Klínovec jsem znal vždy jako jednu lajnu pod starou lanovkou, ale super trat a dnes si nemůžu z trailů vybrat, jsem rád, že to má takovej progress. A Andy to jste tam teda nebyli ted, ale měsíc zpět při závodech Czech Downhill Tour?

6. Andy

MartyDH: No sjezdová teď na Endurko už není.. (teda pokud nejsi Sam Hill ;) ) Rolety jsou teď po závodech jako na motokrosu národů, ale na DH furt pecka!
    No a závody Czech Downhill tour se jeli teď o víkendu, tak nevím.. Přetím tím cca měsícem se tam jel myslím německej pohár, nebo tak něco..

7. 100klada

K DH trati bych mel vyhrady, illegal hoblujem leta a to je nas salek kavy a modrej, cervenej a cernej… je podle me ucebnicovej pristup jak by se bikeparky meli delat. Myslim ze Klinovec bude zachvilku top v CR a marketingove jim to taky slape. Dalsi vec ze ten kopec ma ted moderni rychlej vlek a traily budou pribejvat, drzim jim palce! Vsichni sme si koupili zas DH sekacky:)))) Btw. Dik za clanek! Az budete zas na klinovci, vite kde bydlime ;)

8. Honzin

Ty jo Klínovec, ten já rád a ted po těch úpravách snad ještě víc.Taky jsem tam jel před týdnem okouknout Barona a fakt pecka. Jel jsem i párkrát DH na enduru a drbal jsem si hlavu, že nemám v kufru ještě sjezdáka…:)

9. Tonda Kračman

Bikepark super. Ilegál nejvíc. Díky tomu kdo ho postavil. ALE nemáte problém s nasazením a sundaváním kola z lanovky? Já s tím vždycky bojuju. Mám strašně krátkou sedlovku na DH, obsluha ne vždy pomůže a chce po tobě aby jsi sedlo co nejvíc vytáhnul. U mne hrozí že jí jednou v rychlosti před nasedáním vytáhnu trochu víc nebo to nedotáhnu a můžu se s bikem rozloučit až spadne. A enduristi co maj drahý teleskopický sedlovky taky musej brečet když se celý kolo kejve za sedlo a dělá jim to v sedlovce vůle . Nešlo by to nějak do budoucna změnit? Třeba jako na Monínci nebo ve Špindlu?

10. Carlos Nejdek

Hola! Co se tyce nasazovani kol na lanovku, podle toho co rikali kluci, by pristi sezonu melo byt novy za predni kolo a na kazdy sedacce 2 kola.

11. MartyDH

Tonda Kračman: je to fakt, minulej rok jsem si tam pěkně hnul s teleskopem a to tak, že jsem ho musel celej servisovat. Ted už jsem tam jel s krátkou sedlovkou. Byl by to super přínos, tohle jediný je tam nedomyšlený a co se týče obsluhy, chápu je, komu by se chtělo zvedat celej den kola. Už tenkrát na starý lanovce měli řeči,ale byli na to víc připravený a kolo vždycky nasadili k sedačce sami. Takže nic proti obsluze, chápu je, jsem rád, že to vůbec může být takhle dobrý, jen to může bejt ještě lepší za to přední kolo.

12. Tonda Kračman

Dobré zprávy s tou lanovkou. Už se to tam začalo dole dost hromadit a lidí jen přibývá… Jen tu Německou dole někdo vytunil a udělal z ní bikeparkovou trať. Byli tam príma dva sešupy, který jsem za mokra jezdil se staženejma půlkama…. Škoda ;-)