Hej, co neděle, co vy. My vyrazili sundat gumy ze swiště. Že nerozumíte ? Máte auto? Starý letňáky ? Tož je vyražte dodělat. I my vyrazili…
Celé to začalo krátkou zprávou od Petra.
Petr_Heinik
Hele, mam plan na nedeli.
Petr_Heinik
Kaslem na kola, pojedem sundat pneu ze Swifta do Sosnovy. Co ty na to?
Čárys
Ty kamaráde…J.E.D.U.
Takže když jsme v sobotu večer dolezli, dokoupali se, a povečeřeli s Corleone, odjeli jsme k Petrovi domů, kde jsem se ubytoval na zahradě, a zalomili to. Ráno v 8h vstávačka, zjistit jaké je počasí, jestli je krásně a ne pod nulou, a vyrazit.
Po minulé anabázi se Subaru jsme si raději vzali Suzuki Swift WRC, a vyrazili směrem Sosnová. Cesta příjemně ubíhá, akorát swišť je velmi vytočené auto, ve 120kmh tam máš 4 tisíce otáček, a už je to i na motoru slyšet, ty jo. Nicméně i tak spotřeba je jen 7 litrů béňa, a i já jako velikán se do auta v pohodě našlapu. Za hodinku jsme tam.
V Sosnové dostáváme propustku na závodiště, a parkujeme vedle pana Heiníka. Ten tu je se svým mazlíčkem, a pojízdnou "pekárnou" garáží na Ariela – zajedeš dovnitř, nemusíš ladit vozejk, nic, a je to schovaný před zraky čumilů a zrcátekchtivejch chmatáků. Ovzláště na benzínce, když na to nevidíš, je to na vozejku fakt na píču. Takže pekárna.
Už to slyším jen co vylezu z auta. Tohle že je okruh ? Mě to spíš přijde jako závody v driftu – aspoň podle toho zvuku. Uíííí, uííííííí, hééén, uííííí. Zdravíme se s PH sr. a jdeme to okouknout.
AHA ! Na okruhu je náš starej známej z Brna – kombík v bávu v dehtu. Vyloženě se tu baví driftováním, snad ani jednu zatáčku neprojede normálně, a má to celkem v paži. Jen nechápeme, proč si na to nepostaví nějaký trochu jiný auto – tohle je hrozná žvejkačka, hlavně když přesazuje ze zatáčky na druhou… Když mu pak koukám na vejfuky, tak je jasný, že tohle dehet není ani náhodou, tohle je béňo a ne slabý. Po bábách z vejfuku ani stopa…
Honí se tu v kuse asi 15 aut, a dlaších 15 jich čeká na začátku u brány, dycky když jedno odjede, dalšího vpustěj – rozumnej systém – jinak by se to tu snad nedalo ukočírovat… Koukáme na pana Heiníka, jak si vodí Ariel, a je tu bezkonkurečně nejrychlejší. Snad jen jedno porše, to docela taky dává. Vidíme tu i pár celkem rychlejch subaru impreza, jedna je hodně našlapaná, zní nasraně..nějaký to evo..
Co je super, tak jsou zmydlený gumy u různejch aut. Holt ty těžký bestie to prostě votrhaj. Ale jakým stylem. Jestli na tomhle jedou ještě domů, tak to je teda dost. Většinou to odnesou pravý kola, je to většina otáček levejch, tak není divu…
Fasujeme s Petrem číslo, a jdem pokrmit swiště. Swišť, i když se tváří jako osobák, je bestie, skrytá v rouše beránčím. Když vyjíždíme, začíná lehce poprchávat, takže tušíme ještě větší zábavu. Dvě kola na zahřátí gum (střelba) a pak už ho držet co se dá. V podstatě se tu celej okruh dá objet na dvojku, jen před cílovkou tam řízneš za tři, a hned zase za dvě. Swišť řve v plnejch, a má zátah kterej jsem fakt nečekal.
Vypadá to asi takhle. Cílovka, dvě, v 6000 tři, plyn, hned dvě a brzdy, nadjet si, a držet votáčku, Swišť je neskutečnej, sedí a ani není nijak moc nedotáčivej, na předokolku, hraješ si s plynem, a za votáčkou plyn, brzda, od krajnice ke krajnici, líznout guny, a plyn, brzda, nasadit votáčku, plynovat, vyhnat na venek, plyn, uiíííí, plnej, vnějšek – vnitřek – vnějšek, plnej…Je to moc.
Vynuloval jsem spotřebu. Po 8 mi kolech na okruhu se ustaluje na krásných 25 ti litrech benzínu.
Chlápek s BMW v kombajnu to občas přetáčí, a háže hodiny, pan Heiník jednou dvakrát taky, ale oba to maj pod kontrolou. Jdem se ohřát do catering stanu.
Tak takhle bych si představoval zázemí na CP závodech ve sjezdu ! 6 číšníků, 10 druhů ňamek a čaj, káva, džusíčky, koláčky, teplý jídla a vše zadarmo. Probíhá tady výuka zatáček, no je to nejlepší, chlápek si sedne k tobě do auta, a říká ti, co děláš špatně, jezdí s tebou a opravuje tě. Přichází pan Heiník a postěžovává si, že s ním nechce inštruktor jet. Tak pojedu já.
Jdem ven, beru si helmeta, rukavice, pásáme se do skořepin, a jedem si vystát frontu. Už se těším, tohle bude lepší než Brno, tady se totiž kurva zatáčí !
Start. První kolo klasicky na zahřátí kol – tzn že jedem skoro každou zatáčku smykem. Hned ta první, to bylo moc. Pak to začíná bejt metal. V Brně to tak nevyzní, neboť ten okruh je hodně rovnej a dost na high speed, ale tohle tady ? Dvojka, trojka, strašný kopance, a zatáčky nejvíc. Jednu jedem fakt dlouhým bočákem, pan Heiník plynuje, lehce proti na konci, je to všechno ultra rychlé, ne jak když se 120 tkou jedeš bokem po poli, tohle jsou setinky, přesnost, má to hrozně v paži a noze…
V zatáčkách najíždí na obrubníky, protože mu to tak dává větší přilnavost na vnější kolo, je to teda zážitek. Dojíždíme chlapíka v Porsche, držíme se ho asi 2 kola, různě útočíme, nechce se dát, zavírá nás v zatáčkách a tak, nakonec ho strašně zařezáváme, ale moc o nás nevěděl, pěkně na vnitřek na výjezdu, skoro nás zavřel, koukal jsem mu do bočních dveří tak z metru, pan H plnej, a pryč z krizovký situace, hned na brzdy a votáčka just…ach to bylo ono !! Bože ! Ještě teď u psaní mám tep vysoko…
Jak jsi venku, a kolem sebe jen pár trubek, je to takový celý víc kontaktní.
Zajíždíme do depa, vyřáděný jak malý. Petr si bere Swiště a jde svézt Zuzanku. Že prej raději klidněji. Moc klidněji se mi to nezdá, hehe, celkem to drží :) Zuzanka to taky drží, chtěl bych slyšet odposlech do kabiny, škoda…
No a takhle to bylo a šlo celý den. Co vám budu dál povídat. S Petrem začínáme bejt celkem vyježděný, já budu navigovat, on bude řídit, a příští rok se přihlásíme do nějakejch těch závodů. Teamovej kamion použijeme ten, co ladíme na DH, hostesky stejný, mechanika nám bude dělat Carlos, presentaci ve Flashi nám udělá Radek Broz…
Jo, to bude sezóna. Už se začínám těšit.
Muhhaháááá !
PS: děkuji velice PH a pH, opat super den s vůní benzímu a spálených gum !
|
Hho, dobře ty, mě by v takové zimě do arielu nedostal nikdo……
tyjo hustý..šel bych hned…to by se mi líbílo:)
Ano, tohle je peknej, kontaktni sport…lokty na lokty jak 4x :)
tož to abychom někdy vytahli maserati a dali race :)
chtělo by to nějaký videjko, vypadá to fakt zajímavě!!
ne nezávidim vám, ne a ne a ne
docela rambajz! ! !
Pěkné počteníčko :-) a jízda to musela být taky super!!!
Tyjo.. o den sme se tam minuli… Byl jsem tam v pondeli s Jagurem XJS… Ariel musi byt fakt zazitek.
4: Switch z Brna – ono do toho ale kupodivu vůbec nefouká. A stejně se zahřeješ, a to dost.
4: raf : Ty taky nedáš vědět…ach jo.
4: kuba : no to není špatnej nápad !
4: Kubajsz : Hehe, to ti taťka myslím nepůjčí :) Ahoj tati, jedu na okruh, pujč mi maseratti :))
Čárys: Tak to je potom fajn. Mně stačila celovýkendová fotosešn na bajku a tak mě to profouklo a to sem měl dvě mikiny a triko :-D a ještě jak sem koukal na tu fotku, jak tam sedíte jen v těch helmách a jedné mikině, tak mi tě bylo docela aji líto… ale tak pokud nefouká, tak je to parádní kundolap :-)
B.O.Ž.Í!!! Krucinal ty spaleny pneu a vuni devadesatosmicky cejtim az sem! No nic, tak zpatky do reality, sup do nadrze 50 litru nafty, at mam zas na 14 dni klid. Ach jo, jednou az budu dospelak jako vy, tak si taky obstaram nejaky naradi na okruh! :-)
4: Fousmen : 50 litrů nafty na 14 dní ? To už máš spotřebu jak já…
Já tak většinou, v létě, 80.
Čárys: No a pritom se skoro nikam nepodivam a nic nezaziju. Neco je ocividne spatne :-D
Čárys: co musí člověk udělat proto, aby se na takovej okruh dostal?
4: Jr : Tak předně, si musíš koupit RB. Na tý mrdce, co jezdíš, nemáš šanci, neboť.
1, Neboť jakmile si koupíš Rb, dostaneš se mezi vyvolené – elitu národa, střelce co ví, že kvalitní materiál je vstupenkou mezi high society. Takže přichází část druhá.
2, Koupíš si Suzuki. Nejlépe auto, motocrossa, a nějakou tu silnici.
3, Začneš poctivě trénovat. Obzvláště okruh z Jesenice směrem na čestlice je výbornej, plnej horizontů a super zatáček, jen pozor, sem tam se nějaká utahuje víc a víc.
4, Začneš objíždět kruháče driftem. Když ho dáš celej, začneš trénovat v protisměru.
nyní máš auto celkem v paži, máš kvalitní motorky, a výborné kolo, a díky svým pouličním exscesům začínáš být známý i mezi streetracers smetánkou.
V tuto chvíli se znovu připoj na 720.cz, a dej vědět.
Pak už tě na okruh nějak dostaneme.
Any question ?
myslel sem že to bude složitější…kolo se prodává…nicméně neni zájemce…ta kdyby mi NÁHODOU chtěl někdo POMOCI se dostat mezi okruh vyvolených, tak si prosím kupte ten rám muj…ať se trošku pohnu
teď si uvědomuju…strejda má trojkovýho brambora v kombaju,toho samýho… ale je to 4kolka :D…pude to taky?
taky sem se ted koukal na kurz jizdy na snehu… 1300 éček základ a 1800 rozšířenej…no lidovááá cena
Jr: na co potřebuješ kurz jízdy na sněhu? Když je v Praze jednou za rok jinovatka?
A v Praze kalamita jako na sibiri, tri centimetry snehu. A u muzea ctyri!
Jr. 1800 éček? Kde si to prosím tě hledal? http://www.esennce.cz/skola-smyku-most/
Ta trojka v touringu je ropak ne.?. 335d nejlepsí.! Má skoro o 200Nm vetsí krouták nez M3:)
Taky sem mel tu cest.. ale nedopadlo to dobre.. silnice s obrubníky neni idealní na drifting:(
http://picasaweb.google.cz/thomasrider13/Bmw#5270836786475300194
Jinak car racing mam taky jednou v planu.. az nebude síla na dupání do pedálů;)
Ladim formu na motokarach.. doporučuju.. docela bezpecne levne a hlavne dosyta se tam clověk vyrádí.!!
Kart centrum radotín..nej.!
Navrhuju bikerskej race:)
čárys: tak by jel taky ne? :) a je to vyřešeny, stejně už tam máme na pitchu gumy, tak bysme je aspon dojebali :)
The Skreth: kdo se baví o škole smyku? kurz jizdy na snehu v rakouskych alpach…nehlede nato ze skolu smyku mam zadarmo…ale asi tam pudu az po dodelany ridicaku
hybnos: je to spis o tom vyblbnuti se…ale jako nic o tom nevim :) …a za 1300 ojro to neni uplne fair
thomas: z čeho si usoudil obsah motoru?aa palivo? :) jinak kartcentrum souhlasim…a navrhuju taky kdo to bude platit
Jr. tak to si radši dám tu školu smyku za šestku a pak se půjdu vyblbnout na sníh sám. Princip bych řekl bude podobnej v obou školách.
Jestli ty motokáry platí Hečko, tak jdu taky ;-)
2 Jr.:ja usuzuju podle fotky.. myslim ze tyhle pekny koncovky s “difuzorem” delaj jen na 335
a to na konci za 335 vypada jako xi nebo d, ale podle toho jak moc má pri tom driftu prední kola do kontra tak to 4kolka spis nebude.. ale mozna to tam jen chci videt:)
Kazdopadne takovejhle den muzu muzu bossovi jen zavidet!!
Ja si na drifting pockam nez neco nasnezi.. setrim pneu
Radotin to jistí;) neni to tak drahy v porovnani s autem..
The Skreth: o hečkovi sem neřek ani slovo :D …ale někdo bohatej se určitě najde :)..
thomas: ten trojkovej tourning je boží… strýc má právě 325 Xi a jede to hodně hezky…ale nedokážu si ňáko představit jak bys to s těma všema stabilizacema dostal no kontrolovanýho driftu..a i když něco vypneš, tak čtyřkolka moc nedovolí ne? nevím nevím…sem amatér..
a jízda na sněhu za 1300 é je opravdu dost no…v tý škola smyku máme právě známýho a všichni kdo tim prošli, tak řikaj že smykovat se rozhodně nenaučíš!akorát ti to ukáže, jak seš pak při takový situaci bezmocnej a dostaneš z takovejch věcí (déšť,sníh…) větší respekt..oni samozřejmě řeknou, cos dělal blbě a jak to dělat dobře, aby toho člověk posral co nejmíň v reálu, ale nemůže člověk počítat s tim že tam odtud vyjde jako driftking z rychle a zběsile :) …nicméně na škodu to neni určitě!
2Jr.: no abych se priznal tak nevim jak by slo driftovat s novym Xkem tam to ridi elektronika.. bezne to je 60%kroutaku zadek zbytek predek ale kdyz je potreba tak to presune.. a kolo ktery prokluzuje tak pribrzdí brzdou. Takze bys to musel rvát pekelne protoze kdyby proklouz jen zadek tak te predek vytáhne. A se zaplou stabilizací si vubec neskrtnes.
Budes to muset odzkouset;) Pak dej vedet.
To ja to mam easy u 15let staryho auta je elektr(on)ický tak akorat zasekly stresny okno:D
Tlacitkem mechanicky zamknu mezinapravovej a zadní diff. 53:47 (predek:zadek) a uz to svistí:)
Jen ten sních me stve.. taje..
jak tak pozoruju, ariel ma blinkry, světla…má i SPZ a může do normix provozu?
Thomas: budu rád když to budu moct řídit “normálně” a “v klidu” :D …bmw sou pro mně nejhezčí auta…nemůžu si pomoct…už dlouho
2H.K.: Ariel je k tomu primo urcenej aby lítal po silnicích.!
2Jr.: BMW sou krasny! Subaru sou dobry! Taky Audi quattro mam na seznamu..
uvidime co bude první..
tak sem dneska ušetřil 1300éček a byl se sklouznout na poprašku u baráku :)
hýbň◊š : díky z rám pro týpka…prej mu to sedí dobře…
btw. klouzal si s transportérem? :)
Jr.:neni zač, jezdila na tom žena XC takže je jak novej, teď pořídila RB :).
To je jasný že s transportérem, s tou krabicí a náhonem na zadek je to fakt sranda. Je tu u nás takový prázdný parkoviště kde se každou zimu scházej tuzeři z celýho sídliště, tak sem se vydal je trošku poškádlit. Bylo jich tam asi 10 a když sem začal jízdou bokem skoro na celou dýlku parkoviště, daly se na útěk:D Celkem mě překvapilo jak je to auto ovladatelný.
Hý: no na stav sem sám koukal jako puk…ani škrábanec…super…má z toho radost
vidět transportera blížícího se ke mně posouvacími dveřmi vpřed, taky bych asi utíkal :D
4: Hýbňoš : s láskou a slzou v oku vzpomínám na Hjundaje. S náhonem na zadek jsem v zimě pobjel celej kruháč u nemocnice driftem, s prstem v nose.
Ach, ty zadokolky.
S T5 jsem ještě nebyl, ale v sobotu v Praze – s Andym – noční sessions s dodávkama na parkovišti – ty krávo, to byl zážitek !!!
to thomas: nechci ti do toho kecat, ale 335d nema ani nahodou vetsi kroutak nez m3;) a uz vubec ne o 200 Nm:) M3 ma myslim 400 Nm a 335d ma psanejch 286 Nm. a co se tyce tohohle tak to je opravdu bud 335xi bo 335xd coz znamena 225kw nebo 210 kw coz muze znamenat jen a jen velkou zabavu a kratkou zivotnost vozidla….hih
4: Dobi : V tomhle je motor z M3.