RB DH PROTOTYPE

racebike_prototyp-6.JPGTakže !

Konečně !

Je to tady !!!

Takže předem – tohle není previjů, není to recenze, je to prostě
materiál, jehož kvalitu nečiní forma, kterou zvolím, ale obsah.
Subjektivní dojmy a neprofesionální foto spolu s příběhem – 720 styl je
tu.

Oujé, po roce čekání a mnoha spekulacích, jenž na internetu tekly řečištěmi bulwárních diskuzí a zaručených pravd, je konečně na světě něco, co je presentovatelné…jezditelné…a ve fázi testování. RB stvořilo nový prtotyp DH kola – a vy se na něj můžete podívat. Boha, jdu uplejtat na sebe bič.

Původní myšlenka uzavřít celou IQ sérii sjezdovým modelem pod označením IQ8 se opustila již na začátku roku 2010 po prvních testovacích jízdách – dospělo se k názoru, že tudy již cesta nevede skrz určité konstrukční nedostatky, a kolo se začalo vyvíjet úplně znova. Zdržení s presentací nového DH modelu i skrz vytíženost výroby díky obrovské poptávce po IQ a IQ6 byla teda nasnadě. Nyní je podzim, a máme tu nový DH model jemuž zatím budeme říkat prototyp.

Takže si povíme trochu o kole. Kolo sundám ze stojanu a první co mě uhodí do očí, je dýlka tlumiče. Kolo dopadne na zem s charakteriskickým tlumeným žuchnutím zajetého tlumiče. A kruci, to bude jemnotka ! Tlumič je tu použitý FOX RC2 a ten nejdelší co se dělá – 240mm. Tvrdost pružiny je tu 3OO. Dává tak zdvih 220mm.

racebike_prototyp-6.JPG

Druhý co každej udělá, když čapne nové kolo, je ho naprosto přesně v rukách zvážit, než se s ním postaví na váhu co má v koupelně, že. Takže – je to lehký. Mám Dragstra na 19,5 kg a tento prototyp váží 18 kg – včetně pedálů, pozor – DH duší maxxis 2.5-2.7 a obyčejnejch komponentů, pružina na tlumiči samo ocelová. Možnosti jak jít dolů s váhou je milion. Kolo je v rukách vyvážené, nejde pocitově ani na předek ani na zadek. Samotnej rám váží 4 kg – s tlumičem ! Což je váha dragstra bez tlumiče. Velmi pěkné. 

Ač na fotce kolo vypadá, (a mě i tak přišlo na pohled) spíš jako FR skrz opticky postavenější úhel hlavy, čísla hovoří jinou řečí. Úhel hlavové trubky je 66,6 stp. Délka zadní stavby je 430 mm a rozvor kol je 1140mm. Je to určitě DH kolo a po nasednutí mi to i tak přijde. 

Dáme si pauzu od čísel. Bereme biky a jedem s Petrem na kopec. Monínec známe jak svý boty a jestli někde testovat, tak tady – víš kde se ti jak chová kolo a mužeš říct co je jinak… Vodpalujeme vršek, zastavujeme se před lesama, Petr přijíždí s velkým úsměvem a povídá, že to hrozně žere. Jedem další lesy, zastavujeme u silnice, opět štěstí na obličeji a komentář – jel jsi někdy na 45O ? Tak takhle to žehlí. No jedem ještě další tři jízdy a jdem to znova očekovat. 

Kolo má širší domeček, tentokrát 83mm. Dalším velkým plusem je, že je to snad první Rb na který namontuješ jakejkoliv napínák. Všude se dobře dostaneš, jednoduchost a funkčnost. Výška středu je 35 cm nad zemí, takže hodně nízko – já mám u Dragstra s kratším tlumičem 36cm, na Dragstru s klasickým tlumákem je to 38cm. Možnosti verzí tlumiče budou asi tři, nebo 4. Plánuje se verze s FOX RC 2, RC 4, a s X-Fusionem (dle modelové řady). Hlavová trubka je klasický rozměr.

 racebike_prototyp-1.JPG

Velikost kterou zde máme, je M. Velikosti budou tři, S,M,L přičemž se budou měnit v dýlce předních rámovejch trubek, úhly zůstanou stejný a zadní stavba také. No nic, je na čase si to půjčit a vnést sem trochu dojmů.

Takže, měníme si s Petem pedály, brzdy necháváme opačně s tím, že je třeba zkoušet kolo a ne brzdy. On si bere mého dragstra (chudák) a já prototyp. Jdem na to.

––––

Skáču na to na parkingu, a jedu k lanovce. Zdá se mi to trochu kratší. Párkrát zkusím měkkost a  dám si několik asfaltovejch zatáček. A kruci, je to nějaký přetočivý – příliš hbitý. No jsem zvědavej do terénu. Nahoře jsme hned, krátkej výjezd od lana do kopce a kolo jde za plynem mnohem ochotněji, než jsem zvyklý.

Jsme nahoře na trati. Nahrávám si do hlavy MOTOmód – opačný brzdy a smažím jí na trať. První točka, aha, takže tam to šlo samo. Valím jí je skoku pod lanem, odkloněný nerovnosti nějak necítím – skok – aha, do vzduchu jde pěkně a dopad – a kruci, kolik tam je centimentů ?!? Necítil jsem N.I.C. Aha. 

Odkloněný točky na louce. Nájezd do první je rozbitým traverzem, kde prototyp opět jede jak po asfaltu. Opět se sklápí do točky sám, a mě to začíná chutnat. První les, tak to rozjedem, vlítám tam jak nikdy (je to půjčený, haha) a tady teprve chápu co je to KTM 45O. Výjezd v klopkách a louka. TAK. Stojím, uf. 

Přijíždí Petr. "TO KOLO HROZNĚ CHLASTÁ !"povídám. "A jak to padá do toček ? Uáááá !" On z mého vraku již tak nadšený není, chápu. Odjíždíme další úsek. Rychlejší část pod skalkama s traverzama a prudkejma klopkama je tu. Nějak se moc nerozmejšlím, a držím hranu. Klopka, klopka, nadjezd a klopka a zase traverz. Dál hroznej bordel kamenů. Nad silnicí zastávka. Tak tohle je úlet. Nějak ten rám nemá strop, přijde mi jak kdybych na něm nic nemusel dělat. Všechno to vyřeší, průsery vyžehlí. Jdu doťuknout zbytek.

Kvótr. Opět to jde do vejšky samo, a louky do cíle chrtím. AHA, tak i v rychlejch rovnějších pasážích to jede klidně. V bordelu se dá, když si dáš pozor na nízkej střed, šlapat jak po šotolině. V odkloněnejch a rychlejch rozbitejch místech to drží stopu, ač ty úhly na to nevypadaly, fakt přesně. 

Nu, já teda koukám. 

–––-

 racebike_prototyp-7.JPG

–––

Testovačka tu probíhá celej den. V rámci dostávání kola na dorazy Petr povolává  Dr.Tikola Rosse, protože ani mě, ani Petrovi se nepodařilo využít celej zdvih tlumiče – schází nám tak 1/5 k dorazu. Ross si to bere, přijíždí dolů a posunul to skoro až do konce – je vidět tedy, že do zdvihu to chodí do celýho. Petr děkuje :)

Rámy jak už jsem napsal, budou nabízeny ve třech velikostech. S,M,L. V plánu je ještě FR model toho samého kola, kde bude použit kratší tlumič dávající zdvih 180mm.

A nyní to nejdůležitější – cena. Předpokládaná cena bude 25.000,- s tlumičem X fusion a 29.000,- s tlumičem FOX RC 4. Protože teď samozřejmě bude následovat fáze několikaměsíčního testování a zkoušení limitů rámu, bude k dodání až po jeho prověření – a že PH to prověří, to se nebojte. :) Takže termín -  v únoru, nebo březnu 2011 si budete moct naťukat tu svou konfiguraci – a kde jinde, než na Racebike , že. 

–––-

Tak to by snad bylo všechno. Novej materiál od The Firm je na světě. Já osobně jsem z toho nadšen – velikost L musí být má, jen má ! První dojmy – žere to, jede to, stopu to drží. Další paparazzi materiál bude následovat postupem času. Oukej, nezbývá než dodat – Dobrá práce, mister Bartosz ! 

O prvních dojmech se rozepsal – Čárys. 

–––––––-

Stručné shrnutí :

RB prototype 

zdvih : 220mm

délka 1140mm (rozvor) , zadní stavba 430mm

uhel hlavy 66,6

výška středu 35 cm, domeček 83mm

Váha rámu s tlumičem 4kg

Velikosti S,M,L

tlumič Fox RC 2, 4, X fusion – dle modelu

Předpokládaná cena 25.000,- – 29.000,-  dle modelu

Termín dodání – únor – březen

 –––––––

Komentáře jsou vaše.

racebike_prototyp (1).JPG racebike_prototyp (2).JPG racebike_prototyp (3).JPG
racebike_prototyp (4).JPG racebike_prototyp (5).JPG racebike_prototyp (6).JPG
racebike_prototyp (7).JPG racebike_prototyp.JPG  

196 komentářů pod “RB DH PROTOTYPE”

  1. dr.zack

    zajimave…zajimave…to vahadlo je ale pekelne dlouhy…

  2. Manas TL

    Chci FR verzi. Objednavam uz ted, piste si, barva Ferrari red, velikost M, :-P

  3. perry

    čoveče abys to nepřechválil, kolik RB platí za takovou reklamu? chachá .. na fotkách to vypadá jak benest .. ale ten má ty trubky ocelový heh

  4. wladena

    z recenze jsem pochopil, ze se jedna o dokonaly ram, ktery bude pristi rok jezdit cely svetak…nicmene, prubnul bych ho rad ;)

  5. CERW

    moc se mi to líbí..sakra já se ale boxtera nechci zbavovat:(

  6. hrasko

    Carys – prosimta odkedy je 66,6 uhol hlavy, 430 mm zadna stavba a 1140 mm razvor cisto DH stroj???? pozri si poriadne prosimta normalne geometrie a potom prosimta pis recenzie….

  7. Tomáš Musil

    Upřímně-Vám se to líbí? Ano kvalita rámu RB je top ale upřimně řečeno jako stylový rám v dnešní konkurenci je to naprostá bída. Vidím to jako krok o 8 let zpět mezi značky Sintesi a Hot Chili. Píšu pouze můj názor, zase než pro zákazníky co jim po roce praskne Trek nebo Lapiere tak toto je min na 4-5 let tvrdého ježdění takže je to bud a nebo. ….. Tom

  8. fousek

    Takhe to vypada jako by Dragser byla hrozna m*dka. By me zajimalo jak by Carys ohodnotil IH Sunday, Pivot Phoenix, V10 nebo novyho Intense.
    Jako kolo vypada pekne, vaha luxusne, cena docela OK, takze ted jeste pockat na nejakej min zaujatej nazor (mi nerikejte ze to pod zadni brzdou netuhne ani malinko, ale chapu ze PH ani Carys na Moninci moc nebrzdej:-)

  9. Jr.

    Tomáš Musil: po roce prasknš lapiér, nebo trek? – ?????

  10. Qeex

    Zajímaví, jsem zvědav na fr verzy, pamatuju jak hrozně se mi nelíbil Dragster FR a teď ho už rok jezdím :-).

  11. houska

    hurá hurá, konečně… Uvidíme, necháme se překvapit, takhle z fotek to trochu vypadá jako kopie KTM

  12. Deny

    Stejně jako u IQ se mi prostě nelíbí design. Ale stejně jako u IQ věřím, že je to velice efektivní a dobře fungující.

  13. DALI

    mě se to líbí…

  14. KUbajsz

    mně se to líbí moc, škoda že to nevyšlo už dřív :)

  15. deutsch

    mě se to teda líbí moc,je to takový industriální,zvlášť bez barvy,lepší než ty dnešní strakatý tenčený zkrouceniny i když třeba Intense taky není špatnej :)

  16. Ovar

    Hmm, s Boxxerem, velikost L, zdvihova varianta 200. Asi skousnu i to ze mi to pride pekne osklivy :-)

  17. Los tomanos

    Líbí…
    Jr: No trek, papírovej rám, co bys nehtěl… Už chápu proč to každej rok prodáváš :)

  18. Medved

    prekvapuje me strmy uhel hlavy.. dnesni sjezdaky vetsinou tak 63-64st. ? Vypada to hezky.. ale presto me prekvapuje, ze se konstrukter nepokusil teziste narvat jeste o dost niz.

  19. hýbňoš

    opravdu se mi to moc líbí, ale kam se dává košík s bidonem?? :D

  20. kotas

    houska: KTM ??? má to 2 kola, vidlici, tlumák a řidítka….. není to spíše jak Honda????

  21. Krotitel

    Abych se přiznal čekal jsem mnohem víc.
    ok fungovat to třeba bude ale design skoro pravěkej a přepákovanej jednočep už je skoro za zenitem.
    nee tohle nebude moje parketa

  22. Ovar

    Krotitel, muhaha odborniku…. kup si nakej milioncep….

  23. Blackbiker Vitas

    nelíbí-jak vahadlo tak celkově-úhel hlavy je jinde

  24. NR

    “On z mého vraku již tak nadšený není, chápu.”vraku?? hehe pamatuji si jak jsi stejnou uchvalenou sracku plodil i na tu hajtru kterou jezdis dosud :-))) holt byznys…nejaky procenticko z prodeje ti má padnout za reklamicku? :-D

    Od první fotky se mi docela nadavovalo, kazdým dalsim rádkem nevolnost rostla…boze dej se na basnicky nebo na rikanky, u toho je vsem jasne, ze budes mlet sracky, tady tomudle prece nikdo nemohl verit.-) jako obchodnik prece vis, ze prehnana reklama pusobi i negativne! jeste v kombinaci s necim co vypada tak na rok 1999. Nic inovativního, system starej prepaklej jednocep, kterej dela x jinych znacek a ten uzasnackej chod zatim vsem unikal, ale treba RB nalilo do tlumice hopsinkovou stavu…

    Druha možnost je ta, ze tomu co jsi napsal opravdu veris a v tom pripade jsi nejel nikdy na kole s fungujicimi systemy prepakovani. Stejne jako napsat o necem co ma rozvor 1140 (pokus ses neupsal) ze vede stopu pri tve vysce…to musi byt neskutecne divoky a nestabilni v bordelu a rychlosti…tot vse nazor nekoho kdo si prdel svezl na vsechn kolech o kterych se mluvi nejen na 720 ze jsou kvalitni a fungujici:-)

    PS: neberte to moc urypane, ale muj zaludek mne k tomu donutil…ciao

  25. NR

    kotas: ano KTM, podvej se jak je naprosto stejnej system na udelat v modernim kabate a tak ze by si to nekdo i mohl koupit. KTM ma naprosto stejne zaveseni kola akorat nezapomeli na dyzajn 21 stoleti, kde zijem a ne dyzajn pionyru kdy se DH jezdilo vepredu s 10cm

    http://www.ktm-bikes.at/de/mountain/freeride-downhill/full-suspension-alu/aphex.php

    ovar: ono treba VPP ma stejnej pocet cepu (4) a jak funguje, milion neni treba, staci 4 fungujici .-)

  26. milanride

    Me se to moc libi , i bez toho laku je to parada….a jestli to bude drzet jako vsechny ramy od RB, tak by to mohl byt dalsi z legendarnich ramu… cena mi pride oproti konkurenci taky dobra…az bude i FR verze tak du do nej :)

  27. Jakub Šosvol

    Koťas: Houska měl asi na mysli KTM Aphex http://www.ktm-bikes.at/de/mountain/freeride-downhill/full-suspension-alu/aphex.php
    systém odpružení je podobný ale dle mého názoru bude u RB fungovat o poznání lépe.
    Jinak jsem z RB trochu rozpačitej… libí, nelíbí.

  28. milanride

    nemeli nahodou namysli KTM jako motorku a ne to prirovnavat k nakymu APHEXU ? :D

  29. marsch

    to kolo musíte vidět a ošahat :-) z fotek to nikdy není ono…

  30. ice

    jak to ma sirokou zadni stavbu?
    do posledniho pismene souhlasim s neplechem(NR)

  31. MichalM

    Psané popis nehodnotím. Ale kolo se mi fakt líbí, jak jsem doteď tvrdil že nové RB asi né tak teď si naprosto klidně počkám na FR verzu a posléze se rozhodnu.

  32. Los tomanos

    marsch: souhlasím s tebou. Na fotkách z go pro nic moč, na živo podstatně lepší…

  33. hýbňoš

    Mě se právě ten vzhled jak před 20 lety líbí, ne ty patvary 21století kde nevíš jestly je to schválně nebo se to pokroutilo na sluníčku. A jednočep v naší zemi plné expertů a profi závodníků je opravdu asi málo, i když 90% lidí rozdíl nepozná :)

  34. Los tomanos

    ICE: co jsem koukal, tak do šířky dost….

  35. tomaass

    už se těším, až přijdu v půl devátý večer ze školy a přečtu si tady tu odbornou diskuzi :-D

  36. Manas TL

    2 hybnos: souhlasim do posledniho pismene. Pulka lidi muze jen na 100cepu a stejne nezrychli :-D a presne jak psal Perry, hrozne mi to pripomnelo Benesta, to bylo zabavny kolo.

  37. Anzahl

    Líbi se mi. Jsem zvědav na FR verzi. Na letošním Sportlife tento prototip bude/nebude k vidění?

  38. Kozel

    To Krotitel – jojo, jednocep je za zenitem a davno mrtvej. Jen me teda trochu zarazi, ze takovej mrdko system vyhral treba letos komplet SP.

  39. ice

    2kozel: ale o kolik a jak by to asi dopadlo, kdyby Peaty nespadnul? proc vsichni ostatni hrotej VPP a 4čepy?

  40. Qeex

    ICE: aby byli IN? občas mi to tak příjde. Celkově mám pocit že všichni hrozně hrotí systémy….hlavně se odlišit… hlavně se odlišit… No tak je to jednočep, vždyť to ničemu nevadí, jednočepy dělá SC, Commencal, velmi podobnej systém dělá třeba Yeti (ASR7), a spousta dalších všeobecně uznávaných značek. Záleží na provedení, ne na počtu čepů.

  41. lopeHT

    NR : předpokládám, že jsi na tom kole neseděl. Musím tě pochválit, že z fotky poznáš jak se chová. Promiň, ještě jsi vlastně zmínil rozvor. Vzhled je druhá věc, to chápu, někomu se líbí, někomu ne. Navíc pochybuji, že Čárys tím “vrakem” myslel vlastnosti dragsteru a né třeba jeho stav, který zmínil v jiném článku. Chápu, že jsi to psal zřejmě v afektu. Ciao

  42. Kozel

    To ice – Kdyby, kdyby – na to se nehraje. Vysledek je jakej je.

    Vsichni ostatni hrotej VPP a 4cep?

    A co Trek, GT, Commencal, Scott, Lapierre, Yeti? Odečti si Specialized a jejich FSR a zkus napsat ty ostatni s VPP a 4cepy co promlouvaji do svetovych vysledku.

    Kolik jich je? Ja vim pouze o 1 – Santa Cruz. A obcas snad naznak Intense a Giant.

  43. Troniq

    Ty jo.. povedená hračka, doufám že design chcete zachovat, mě osobně už se ze zakroucenejch trubek ala Socialized, Giant apod. dělá docela špatně :-)
    Takže souhlas taky s Hybnosem ;-)
    Jsem zvědav na vlastní bulvy!

  44. Petr Heinik

    V první řadě bych rád poděkoval za všechny příspěvky.

    Ad. Sport Life – letosniho rocniku se ucastnit nebudeme, kolo zde tedy k videni nebude. V pripade zajmu je novinka k videni v Praze v nasem centru.

    Ad. Geometrie – jelikoz jde o prototyp, neni geometrie uplne pevne dana, vychazelo se z geometrii ramu Dragster, ktere vetsine lidi plne vyhovovaly a reknu to narovinu jsou uzpusobeny podminkam trati v CR. Jelikoz budou k dispozici 3 velikosti oproti drive pouzivanym 2 velikostem – budou se geometrie doladovat. Prototyp odpovida velikosti M, pro srovnani – uhel hlavy, rozvor, zadni stavba:
    RB – 66, 1150, 430
    GT – 65, 1137, 438
    Intense – 64/65, 1155, 438
    Santa Cruz – 67, 1137, 441

  45. Petr Heinik

    Ad. Design – za ty roky, co pro RB delam jsem pochopil jednu vec, design je naprosto subjektivni vec. Nekomu se libi, nekomu se nelibi, ale nikdy se nebude libit vsem. Desig novinky vychazi jednoduse z funkce – pozadavek byl na lehky, pevny rám, s minimalnimi naroky na udrzbu, s dlouhou zivotnosti a za odpovidajici cenu.

  46. Jr.

    jak se pozná, kolikačep to je?

  47. Lepo

    Na design 1000 lidí, 1000 názorů, to je ale u všeho.. Je fakt že to vahadlo přitáhne oči na první pohled ale celkovej dojem na rám – zajímavý.. O funkčnosti se může jen spekulovat dokud víc z Vás se na tom neprojede..

  48. Beatsie

    No nevím no, za poslední roky ze všech komentářů na bjakových stránkách v ČR mám pocit, že kdo nemá 4čep či VPP čep, má na prd bajka. A Lapiere přechází z VPP na singl čep asi protože chcou mít taky na ho*no kola, že :-)
    Jak už tu někdo psal, není to o čepech a u nás bychom se měli už konečně zamyslet a nemlít pořád dokola ve výčepech o čepech :-) Kupte, jezděte, neřešte, stejně to při sjezdech v bordelech a kamenech nepoznáte, co se pod váma zrovna děje!

    Jinak RB… vzhledově mě to moc nenadchlo, ale většinou to, co nevypadá na první pohled nijak excelentně, právě exceletní je. Věřím že si toto RB najde bajkery, kterým tento kousek bude dobře sloužit a současně bude srdcovkou a né “na Jaře koupím a na Podzim hned prodám, abych byl In.”

  49. Ovar

    JR: uplne jednoduse, kdyz je to kolo nahovno-tak je to jednocep.

  50. luban

    je super, že to tu je…s lakem to bude určitě hezčí, než v týdle surový podobě….chtělo by to udělat nějakej test day…aby si to ty, co nadávaj mohli vyzkoušet…v cenové relaci je bezkonkurence :) a ta váha rámu s tlumičem, dejte to tam s fotkou, zdá se mi to nereálné (rám na váze). jinak přeju ať se dobře prodává

  51. Medved

    Urcite je velice supr ze to ma kratkou zadni stavbu. Ale stejne mi to prijde ze je to spis typicka freeridova masina prave tak dobre sejpnuta na ceskyho cloveka. Kdybych to mel srovnat s cistym sjezdakem asi bych to skutecne trochu vic polozil a teziste se snazil snizit co mozna nejnize. Mozna by stacilo vymyslet jeste jedno ocko na tlumic aby to davalo min a trochu si to lehlo? Jednocep nejednocep ? Kdyz se to dobre naladi, tak to bude dobre fungovat. Spockovymu jezdci to nevadi, protoze ten ma brzdy jen na zastaveni v cili. Nam rekreantum obcas pomuze, kdyz to neni zavisle tolik ma brzdach. Nicmene je to hezky. Design mi neprijde zastaraly. Spis bych ho nazval klasickym, coz je v duchu rb a take drzeni fajn cenovky. Hydroforming je super, ale urcite by to nestalo takhle. Myslim ze je za cesky kluky ktery nemaj vatu na intense a spol treba podekovat za vybornej pocin utvoreni dobryho kola ktery az bude vyladeny udela urcite mnoha lidem mnoho radosti za prijatelny penize. A jen se zeptam. Za horst link by se muselo neco zaplatit za autorsky prava? Nebo je drzeni se jednocepu proste jen pokracovani filosofie rb?

  52. Manas TL

    Miluju tyhle debaty :-)

  53. Ovar

    Medved: Kratsi tlumic resil boxstera, dragstera. Vyresi i tuhle cubku :-)

  54. afroush

    nevím, jestli je v “cenové relaci” bez konkurence. A ani nemusíme chodit daleko, stačí na Slovensko k CTM.

  55. Petr Heinik

    To fafin – testovat se bude na ruznych tratich v CR a v zahranici. Kdy a kde presne se neda takhle rict. V planu je jak prodej samotneho ramu, tak i kompletnich kol v osazeni s RS Boxxer vidlici, kdy bychom se radi dostali na cenu okolo 55 – 60tis.

    To luban – test day urcite bude.

    To Medved – autorsky prava jsou diskutabilni vec, daji se ruzne obejit a konkretne na trhu v EU si s nimi nikdo hlavu nelame. Neni to ovsem cesta po ktere bychom chteli jit, verime v 1cep, jeho silne i slabe stranky.

  56. Forejt

    Rozvor a uhel hlavy mi přijdou uplně mimo a to že je uhycení tlumáku skoro u hlavy(tlumák moc vysoko a vepředu) mi dnes prijde taky přinejmenšim zvláštní. Jinak design na prototypu nemá asi smysl zatím hodnotit…cena vypadá velice slušně a makat to asi taky bude si myslím…zdáááár

  57. Blackbiker Vitas

    Hejňas to objasnil dobře, jen by to chtělo fakt ten rám víc odladit-i když si myslím, že jde teď vše na úkor snižování nákladů na výrobu, ale je to jen můj názor. Je mi jasné, že doby hojnosti jsou ty tam a je třeba myslet na tento aspekt. Tak ať se to prodává, držím palce, protože v době dnešní konkurence je to víc než těžké. Vůbec si nedovedu představit takto vyrábět a prodávat. I když se mi nové RB nelíbí, přesto klobouk dolů, respekt Vám.

  58. coolo

    4PH: pekny to mate, ja to chci. …Ted vsude frci srotovny, neuvazujete o jeho zaedeni, bych mel co nabidnout;)
    Asi se pujdu ulozit k zimnimu spanku abych to cekani prezil:)

  59. Tydly

    Petr Heinik: Nebyla by fotka z boku? Neco jako tohle http://img259.imageshack.us/i/catur2webqe5.jpg/ Chtěl bych si to lépe prohlídnout. Hledám rám na příští sezónu a tohle se mi moc zamlouvám. Děkuji.

  60. kesu

    na DH mi to přijde opravdu dost krátký,třeba V10 carbon má v mku 1170rozvor a v XL dokonce 122cm,totéž demo,intense 951 má 115,5-118 v mku.
    Nemluvě o úhlu hlavy kde jdou všichni na 64 stupňů a míň.
    a co se týká designu tak se mi to opravdu nelíbí.
    Zase na druhou stranu poměr cena/váha/výkon je hodně zjímavá..

  61. Maverick

    Velká podobnnost KHS

  62. Čárys

    Vezmu to odpočátku :

    4: Perry : Voe, to jsou částky, to nepochopíš. Ne, jen jsem se rozhodl vydat to tady, kde k tomu Petr Heiníků může napsat nějakej feedback, než to nechat projít 10 diskuzníma fórama…

    4: Vladěna : Není to recenze – první věta celého článku. :)

    4: hrasko : Jak už ti napsal Petr : pro srovnani – uhel hlavy, rozvor, zadni stavba:
    RB – 66, 1150, 430
    GT – 65, 1137, 438
    Intense – 64/65, 1155, 438
    Santa Cruz – 67, 1137, 441

    a znova opakuji, toto není recenze.

    4: NR : pokud myslíš tohle, tak mě to jako přechválená recenze nepřijde : http://720.cz/?p=10460 , spíš jako zábava. No nevím. Dále, vrak je stav mého kola, jež letos dostalo děsně přes držku. Francie měsíc, atd. Víš ?

    Dále přehnaná reklama ? Mě je narovinu úplně u zadku, kolik lidí si tohle kolo koupí. Věříš vůbec třeba tomu, že některý lidi maj z něčeho docela obyčejnou radost ? Já jí z jízd na prototypu měl. Pokud jsi toho tolik najezdil na tolika systémech jak píšeš, mohl by jsi již vědět, že když koukneš na fotky, nezjistíš nic. Pročež mi trochu věř, i když se ti to zajisté velice příčí, že to vedlo stopu a jelo to fakt dobře. Ostatně, Petr z toho měl podobný pocit, a o něm snad nebudeš spekulovat, když už 15 let testuje kola pro RB, že ví hovno. To o psaní básniček bych snad radši přešel, s omluvou, že používám češtinu jako študovanej člověk a ne jak zdegenerovanej esemesák.

    Ano, 1140. Ne, nebylo. Nevím co dodat. Z fotek to ale poznáš líp, zřejmě. Ještě bych chtěl dodat, že 66,6 uhel hlavy se po dosednutí na kolo ještě sníží, neboť kolo šlo na zadku dost do zdvihu.

    Urejpanej si nebyl, mlel jsi stejný sračky jako já, jsme si kvit. :)

    ………………

    Jak psal Petr Heiník, kolo se bude dolaďovat.
    Já jen ještě dodávám – toto není recenze, je to zcela subjektivně popsaný víkend testování nového rámu. Designově mužu osobně napsat, že to první co jsem pronesl když jsem to viděl, bylo : "pěkně to Franta povařil, pěkně !"

    :)

    Nu, jdu na chvíli pracovat…zase za pár minut pá

  63. hrasko

    tiez mi je podozrive preco nenapisal petr heinik zjazdove stroje ako napriklad- mondraker, giant, iron horse, demo….
    Dneska sui trate rozbite a nie nejake dialnice…potrebujes stabilny stroj a nie nejakeho kapra na suchu….

  64. Čárys

    Jo a jen mě tak ještě napadlo, abych učinil přítrž všem těm spekulacím o skákání šipek mezi Rb půlky.

    Všechny kola, který jsem kdy od Rb jezdil, jsem si KOUPIL. Rb jezdím rád hlavně proto, že podporuji Czech made a taky z jednoho prostého důvodu – už od dob motorek vím, že nikdy nebudu umět tolik abych využil možností jež mi můj stroj nabízí. Márošák, PH, Polc – na tom zajedou tak, jak já nikdy – kolem to tedy zaručeně nebude. Proč tedy ladit ty všechny zaručený systémy a novinky, když pak lidi neumí projet zatáčku, to nechápu :)

    Pápá

  65. ice

    Ad geo: hlavovej uhel je podle me v poradku, rozvor 115 taky nebo opravdu chcete jezdit všude rovně a kilem? ke geo nemam výhrad, PH a RB vedí, co delaji.
    Jestli nekdo nepozna rozdil mezi 4čepem a 1čepem , vpp, mel by asi vyzkouset vic kol, aby zjistil ze rozdily jsou velmi citelne!
    vzhledem k tomu, ze je to jen dalsi z prototypu, nelze nic vic nez drzet palce aby se vyladily vsechny detaily, kupříkladu ta 300lbs pružina, kterou da k dorazu jen 90kilovej Ross (promin, pokud važíš míň) shaneni mekcích nez 300 bude jiste libůstka

  66. Manas TL

    Jo, k tomu testovani na světových tratích … ano … rád bych dodal jen, že světové tratě jsou totiž přesně ten povrch kam se většina uživatelů tohoto rámu, a taky valná většina jezdců v ČR zcela jistě a zaručeně podívá, nejlépe několikrát do měsíce.

    Proboha lidi, vy mě zabijete … :-P

  67. Kvan

    2 hrasko: cozpak nepamatujes na slavnou vetu PH “nahazejte tam ty sutry, nestavime prece bikrosku”? myslim, ze to je clovek co je spis na ty kola do bordelu…

    2Čárys: Dle mého názoru jsi to sepsal moc pěkně. Celkově v tobě cítím silný cit pro jazyk. Možná by ta nějaká ta poezie nebyla na škodu, ne? Neříkej, že když otevřeš dveře svého dodže někde ve Francii na útesu při východu slunce, nemáš potřebnou inspiraci:)

  68. miki

    Já si myslim, že to má málo čepů, přidal bych ještě tak 8 – 12 navíc! Jo a určitě bych udělal o 0,529 mm x Pí delší zadní stavbu aby to nezpůsobovalo katastrofální nestabilitu v zatáčkách odkloněnejch o víc než 27.8 stupně při venkovní teplotě 63.2 Fahrenheita.
    Čárysi, kolik ti vynese taková reklama? Statisíce měsíčně, nebo snad miliony?
    Ne vážně, je to moc pěkný. (Dostanu teď taky něco zaplaceno?)

  69. EVILwork

    Ja jsem tvrdil uz odpradavna ze na sjezdy ma byt siroky stred a velky tlumic jenze norco specialized atd to videli smerem 180-200-220 mm asi vaha
    DOBRY PRIKLAD BYL HARO MAGNUM
    siroky stred velky tlumic jízdní vlastnosti na 1cku az na par materialovích vad jsem rad ze RB se vydalo podobnou cestou jako kdysi HARO doufam ze z lepsích materialu,zlate ceske rucicky…

  70. ddd - andy

    Hurá PH má konečně na čem jezdit! :D

  71. Kvan

    2miki: Veškeré prachy RB, jež nešly na vývoj tohohle zjevně naprosto nepoužitelného kola, šly Čárysovi. Tos nevěděl? To mu je mohli dát všechny, když je to tak na piču si myslim….

  72. Pedro

    Novej sjezďák za 60k? Ať už to tu je.

  73. drzhor

    VOLE VY STE INGENÝŘI!!!!!

    - až si na to sednu tak to zhodnotím
    - je to jednoduchy, na první pohled jiný než to kolem, nezdeformovaný horkým volejem, nestojí to 80.000,- tak co řešit…

    Nemluvě o paradoxním počínání lidí, kteří ztrácejí čas tím, že všem ostatním vysvětlují, že je to všechno ztráta času…

  74. Keli

    Hlavovy uhel me prijde sileny, ale podle fotek poznas prd.
    Uvazovana cena je dobra, ale za stejnou cenu se da sehnat i lepsi kolo, resp. s lepsim systemem pruzeni.

    Design pro me nic moc – jinak podoba s Benestem je neuveritelna, jako bych se vratil o par let zpatky kdy jsem Bennyho sedlal.

  75. Manas TL

    Keli: a myslis cenu pro koncoveho uzivatele?

  76. kubiczech

    Já si ještě pořád nezvyknul na IQčka a teď tady tohle. Asi nadále zůstanu obdivovatelem zlaté éry RB s rámy jako Monster, Dragster, Boxter. Taková kola se dala koupit jen u RB, tohle zapadá do změti ostatních značek.

  77. Epo

    nádhera ♥ už viem čo bude nasledovník Red Soil-a

  78. mrkevvzime

    mam A-RH+ a jestli to dobre ctu, tak i ve velikosti M je delsi (1155mm ja mam L – 1179mm) a ma stejne dlouhej zadek a to je to enduro :] ale tim nechci nic rict jen takova poznamka :D

  79. Ovar

    Tak uz sem si ho byl osahat :-) je B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I.
    A ty teorie o blby geometrii ? Muhaha…. Ale je fakt ze z nekvalitnich fotek lze kolo poznat hned :-D

  80. Čárys

    4: Ice : já vážím v současné chvíli 72 kg, na tlumiči mi chyběla 1/5 což je při absenci pořádnejch skoků na Monínci myslím tak akorát. Lehčích DH riderů asi moc není (ano, Kubajsz, Shampoon, jasně, jsou i tací…) – jen myslím, že měkčí pružina nebude třeba. Jen můj pocit.

    4: Kvan : Za ty roky jsem už toho napsal mnoho – leč to zaručeně není nic, čím bych se chlubil mezi touhle tak wostrou a drsnou komunitou :) Děkuji.

    4 : miki : Milióny, kamaráde, miliony, stejně jako celý tyhle stránky :)

    4: Ovar : No vidíš. Takhle jsem ten report mohl taky napsat, ale to už by mi fakt neprošlo. :) Ano je. Jo a ty fotky – no sorry no…golfista…

  81. Ovar

    To Carys: Je B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I. !!!B.O.Z.I.

    Ty fotky, to byla narazka na vsechny co tu pisou ze to ma postavenou hlavu a tak…

  82. Robbin

    4 Čarys: Čau budeš prodávat to starý kolo pokuď si koupíš to nový? A za kolik kdyžtak? Dík čau

  83. Keli

    Manas TL: levnejsi Mongoose Bootr je v plne palbe za podobnou cenu

  84. CERW

    Tak tohle bylo super počteníčko:D:D fakt mě to pobavilo:D
    2PH: Petře potřeboval bych se zeptat na něco ohledně boxtera. Je možný tě chytit někde na mailu nebo tak? nebo nebudeš na MRSN? Díky Štěpán

  85. Manas TL

    Eeee, no moc by se mi o ten smotanec vahadel nechtelo starat :-)
    Ja radsi jednodussi konstrukce.

  86. Ovar

    keli: Jenze tohle je B.O.Z.I. Jako sorry, ale mongus je odpad a je to hnusny. Na dolekopu je inzerat na jednoho uz docela dlouho a ani za 28 to nikdo nechce…. http://www.dolekop.com/bazar/22806-sjezdak-mongoose-bootr-2009

  87. CERW

    jinak bych si dovolil jednu poznámku… vedení bowdenů a hadic v přednim trojúhelníku bych udělal po horní straně spodní trubky….podle mě je to bezpečnější

  88. Petr Heinik

    To Cerw – rb@racebike.cz nebo 2 72 77 05 56.

  89. Čárys

    4: Robbin : Hele ty kamaráde, určitě ne. Jezdím Dragy od roku 2002 a tohodle si určitě nechám. Už jsem mu doma připravil hliníkovej obraz, ještě ho zarámovat trubkama od Rb a přijde tam přišroubovat. Až teda jednou koupím něco jiného. Zatím projde Drag repasí (vidle, čepy, ložiska do středu, brzdy a pouzdra) a budu ho dál jezdit…Dyť ho mám teprve 2 roky. : ) A taky je v tom kus historie a umění. Takže bohužel.

  90. Keli

    Ovar: OK, to je vec nazoru. Kazdymu prijde B.O.Z.I. neco jineho.

    Ad DK: az tak dlouho tam ten inzerat neni a co nevidet jde do sveta…

  91. hýbňoš

    Manas TL: souhlasím do posledního písmene :) Mongoose je hnusnej smotanec i kdyby stál polovinu toho co stojí
    CERW: ty hadice a bowdeny vidim stejně

  92. pítrs

    jak na to furt koukám, tak se mi to líbí. S bowdenama taky souhlasím a ještě bych si pohrál s vahadlem, at lahodí oku ;-)

  93. w.r.z

    mě osobně se teda libí hodně a nevíte někdo co jsou to za řídítka a sedlo skládám si novej bajk a potřebuju poradit se značka:)

  94. ice

    riditka race face atlas, sedlo tipuju na selle italia Shiver

  95. Petr Heinik

    To w.r.z – riditka Race Face AtlasFR, sedlo Funn – typ ovšem netuším.

  96. Los tomanos

    99 komentů, dá se 100?

  97. vondrus

    Los tomanos: Da:)

  98. tomáš b

    jak je moderní mít 4čep, tak je o něco modernější ho hlási. Ten 4čep může určitě fungovat, ale zvlášť u těhle levnějších kol se podle mojich zkušeností ten 4čep chová líp. Ovšem nápad udělat lehký kolo v né úplně sjezdovym stylu a v tejle cenovej relaci se mi dost líbí. Ale design sice nejezdí a možná sem kdovíjaká voňavka, ale ten vzhled by mě možná dokázal ke konkurenci odlákat

  99. KUbajsz

    Hoši, tak tohle mě baví.
    1čep,4čep,Xčep … Nevím jak Vy, ale já jezdil FSR i ten nejobyčejnější jednočep a ted ani nevím co to vlastně jezdím za šystém(cove). A řeknu vám k tomu asi jen, že je to o tom, co komu sedne a nesedne. Třeba Morewood mě bavil hrozně, ikdyž to byl “obyč” jednočep.Samosebou mi ale zas tolik nepovolil to extrémně prasit, o to víc jsem se snažil jezdit čistě. FSR mělo taky něco do sebe, ale jezdilo se mi na tom hůř a to co mám ted mě taky baví, ale taky to má svoje nevýhody.

    Rozhodně mi většina vašich komentů připomíná týpky, který si na parkovišti sednou na kolo, zamačknou vidli a když zjistí, že to na parkáči moc nechodí, tak hudrujou,že je to na hovno. Peace

  100. Dr.House

    Ovar: kdybys měl někdy možnost, raději na Boot R nesedej. Možná bys litoval, že sis koupil něco jiného ;-)

  101. Los tomanos

    Dr. House.: Předpokládám že ho máš, mě osobně se docela líbí, zvlášť třeba Romův… Jen škoda že se prodlužuje při propružení…
    Kubajsz: Měl jsem FSR, mám jednočep, přijde mi to pocitově stejný…

  102. Skautik

    muzu se taky drsne vyjadrit muuuuzu ?:))

    Na prvni pohled design – no co k tomu rict subjektivni nazor nevypada to hezky. Co o to kazdy ma jiny vkus. Ale o no nejenom to. Od RB jsem opravdu cekal neco osobiteho, snad neco originalniho klidne to mohlo byt v nejakym oldschool stylu ale takovou zmrseninu mezi KTM a benedestem …no i tak si muze najit priznivce, treba se to vylepsi nejakejma omalovankama ;)

    co k tomu rict jinyho, nesedel jsem na tom takze na rozdil od jinych fakt nevim jak to chodi. Z myho pohledu mi prijde, ze zadni trojuhelnik vypada hodne krehce. A tlumic je vuci chodu zadny kyvky docela v nevyhodnym uhlu ale treba jsou ty cepy nesmrtelny a nebude to problem asi ukaze az praxe :)

    Carys – > ty reakce jsou od tebe jsou mi sympatictejsi nez clanek:) Myslim ze tam trochu chybi ta objektivita o ktere mluvis. Ja chapu ze po tom co vymenis za kolo ktere toho ma po sezone tak akorat , za zbrusu novou hracku jsou pocity blizko extaze(a fakt ti to preju ne ze ne :)), ale myslim si ze po par dnech by byl report asi strizlivejsi ;)

  103. drzhor

    byl sem se na to podívat, vypadá to dobře, určitě fotky jsou trochu zavádějici, krasná zadni nízká stavba, vytáhnout to někam na kopec … asi bych to chtěl project… přední trouhelník vypadá robusně.

    xčepy, zamek zadní stavby . . nevim… na afirika biku mám jen jeden… tady sem žádnej zámek neviděl….

  104. drzhor

    a zapomněl jsem dodat:

    VIKY TY MÁŠ ALE PÉÉRO

  105. Epo

    och,ludia,neberte to tak vážne!!!
    rám je to pekný(aspoň podľa mňa, už soms avyjadril,že keď budem meniť Kangaroo,tak za toto)…..

    tento web nie je o mega najsérioznejšej recenzii a objektívnych článkoch,toto je fun stránka,

    CELKOVO K TÝM RÁMOM: 1čap,4čap výčap,je to jedno,je to o tom čo každému sadne,ako kto jazdí atď atď…nie o tom,ako mi “pruží” obrázok rámu v mojej dutej hlave…

  106. Kubas

    mě se to líbí :-) foto celýho kola by nebylo?

  107. EVILwork

    Myslim ze spouste lidí se to zacne líbit víc az to dostane nejakou BARVU protoze skoro kazde kolo bez barvy je hnusne

  108. Dr.House

    Los tomanos: a co je špatně na tom, že se prodlužuje? Zadní kolo chodí od rámu a do toho se mění úhel hlavy, tím se rozvor prodlužuje. Prostě zadní kolo chodí v podobném směru, jako vidlice. Je kratší, takže na FR blbnutí super a na DH zasedneš, zvětší se rozvor a jede se lépe ;-) Koneckonců tuším, že tu Čárys psal, že se na tomto RB taky při zasednutí zvětší úhel hlavy, tím pádem i rozvor kol. Proto to nepotřebuje mít rozvor 1160..

  109. Pavel Janda

    Připadám si tady jako vocas,že nevím kolik mám na kole čepů :-))) KTM Caliber 38…,tak třeba 38 :-),to bych měl vyhrát svěťák,ne?:-))) Ale je mi to vážně jedno, tahle diskuze mně fakt baví!!!
    Jinak kolo nevypadá zle,ale z fotek se mi úsudek prakticky vždycky netrefí.A klukům fandím.Zdar

  110. w.r.z

    dik za odpověd

  111. DALI

    stejně pak přijede růžovák se zeleňákem bez čepů a 95% z vás nasekaj prdel :)

  112. LALA

    Tak na tohle sem čekal rok???? Když jsem to spatřil, sednul sem si na prdel. Takový tolerantní řeči ” to je hezky, mě se to líbí” mě fak dostávaj. A teď upřímně!!!!! Kdyby to nebylo český kolo, nebylo to RB, a tan rám by stál 45 tis, ……..?!!!!
    Nevím jak to jezdí, jestli to má jeden čep nebo deset ja uplně jedno. Desing je naprosto mimo. A můžete všichni tvrdit že na to to nejezdí. Jo, bohužel jezdí. Stačí se podívat kolem sebe na závodech. Jezdí to na pyžamo a nový kolo.
    Pokud živý RB XCéčka tak OK. Jinak nechápu. I jednoduché kolo může být hezké!!!!

  113. Los tomanos

    DR HOUSE: hele seděl jsem na tom systému a prostě ne…. nesedí mi to… nemohl bych takhle…

  114. Hanz

    Tyvoe reci obou taboru sou fakt usmevny. To jako u kola co ma hlavu
    63 stupnu se po nasednuti uhel nezmeni ale rbcku jo?….trosku blbost ne?
    Lp zmenil system hlavne kuli patentum aby mohl na americkej trh, kratka zadni stavba neni zadna vyhra, pro me dokonce naopak. Kratsi tlumak nevyresi u tohodle nic protoze s 222jkou budes tahat nohy po zemi. Tech 35 co to ma ted stred je jedinej udaj z geo kterej se mi libi. 114 mi prijde na m-ko malo. Sravnavaci tabulka je pravdepodobne s chybou bo v10 ma pres 116. Ale rbcka byli vzdycky kratky, nekomu to sedi. Zajimalo by me jak ta geo nakonec dopadne. Polozil bych hlavu a natahl to. Designove mi to prijde prazity. Vaha luxus.

  115. Vojta

    Jestli chcete znát názor i cílové skupiny absolutních neumětelů, kteří jezdili jen na kole z půjčovny a bojej se velkejch skoků, tak mi dejte vědět, domluvíme, pozkoušíme,vychytáme!

  116. zire

    Pridam svoje zrnko pisku do “odborne diskuze”:

    Carys – po neuveritelnych kvantech sracek od lidi fundamentalne neznalych vlastniho jazyka (… Pinkbike, a to nejenom komentare, ale i clanky …) mi tohle pripada jako balzam na dusi. Tys to studoval, nebo ti to chodi na tu klavesnici “tak nejak samo”? :) Ja jsem nahodou rad, na rozdil od jinych ^^ , kdyz konecne nemusim cist donekonecna ty samy otrepany fraze ktery nakonec stejne vydaj na jinak slabej report/recenzi/cokoliv…

    Ke kolu: napad se mi libi; je to jednoduchy, aspon se to bude lip pucovat a opravovat, snad to i dyl vydrzi. A pritakavam, ze design je velice subjektivni zalezitost – kdyz koukam co vsechno nechutnyho dokaze vzniknout pod rukama takzvanych “designeru” (viz barevne kombinace 2011 MZ 66ek), tak si rikam, ze tenhle spartansky “form follows function” design je nahodou to nejcivilizovanejsi, co clovek muze mit. A hlavne – drtivou vetsinu casu, kdy si clovek svuj vlastni bike uziva, se diva na vsechno ostatni, jen ne na ten bike. To kdyz na nem sedi. Rad bych spoznal cloveka, ktery se rozjima nad vzhledem sveho povozu ve chvili, kdy to drti dolu nejakou krkolomnou divocinou. Kdyby prislo na lamani chleba (potazmo ramu a koncetin), tak budu 100x radeji sedet na tomhle RBcku nez treba nejake karbonove VP-10ce, at je hezka, jak chce.

    Ted uz jen at je i ta FRkova verze… Na ty bych osobne privital treba delsi sedlovou trubku (inu holt lanovky nejsou fschude), 1.5kovej hlavak na jednokorunky. A muj svet bude kompletni :)

  117. Dr.House

    Hanz: hele ohledne položeni hlavy a změn rozteče kol. Jsou různé systémy zadní stvaby. Když nasedneš, změní se ti uhel hlavy vždy.. to jo. Některé systémy jsou ale udělány tak, že se ti současně zvětší rozvor kol. Stáhni si někde Linkage a mrkni na různé systémy, pak pochopíš.

  118. drzhor

    přijde mi že nikdo v čr asi na kopec neleze…. když na stabovi položim hlavu a natahnu to, jak tu všichni pišete, tak se svejma 190 centakama na 95% trate nezatočim, nebo tu jste všichni machomistři a jezdite svěťák v 60ti pětkách???? na ty naše VELEHORY nemužete mit kamiony…

    BTW… ja na sjezdáku nesedím, tak nevim co se po nasednutí stane, jestli se mi změní uhel a nebo mi upadne čep, jedinou změnu co poznam je že mě většinou bolí ruce :)

    čarisovi gratuluju k super navštěvnosti !!!

  119. Manas TL

    Zatim jsem se zasmal nejvic nad hlaskou: “Rad bych spoznal cloveka, ktery se rozjima nad vzhledem sveho povozu ve chvili, kdy to drti dolu nejakou krkolomnou divocinou.”

    Prosim, prosim pokracujte, mladnu kazdym komentarem :-)))

  120. černoch

    Ahoj. Tak tenhle rám je pecka! Mam hned lepší den! :)
    Já bych trochu rozebral tu hmotnost-moc se o ní tady ještě nemluvilo. Rovnou se Vás zeptam frajeři: kdo dělá lehčí sjezdovej rám, he? :) Nezaslouží si aspoň za tohle RB sakra pochvalu??!! Něco pro nás bikery už RB udělalo, tak co mu takhle trochu víc důvěřovat…
    Co byste chtěli víc: geo dělaná pro ČR parky, hmotnost na minimu – pro nás sračky, co kolo sotva udržíme v ruce ideál, cena luxus, řešení reklamací nevim, ale řek bych že OK, jinak by bylo RB už dávno rozneseno na fórech…
    Já osobně hlavně – ale nejenom kvůli tý hmotnosti tomuhle prostě fandim, uklánim se lidem co to stvořili a přeju úspěchy.
    Snad to bude držet, aby se nemusely přidávat výztuhy, potažmo gramy :)

  121. Démon z Chlumu

    A tejbly na tom jdou jaký???

  122. Jr.

    tak tak :D všechno kluci řeší systém zvanej VÝ-ČEP! u něho jsme všichni kamarádi!

  123. Kvan

    2Čárys: Víc romantique všem!

  124. Jr.

    jinak, antiJR článek před skoro dvěmi lety má 367 komentů…dělejte s tim něco kluci :/

  125. fousmen

    dobrý den, jde na tento rám namontovat přední přehazovačka? ………………………….:D

    …..mimochodem.. rád bych se svezl s FR verzí, je čas na facelift vozového parku

  126. fousmen

    …jinak čim víc čep, tím víc výčep, jak tu kdysi někdo moudře poznamenal

  127. peto[dude]

    tie vase dristy o dizajne. Ved ani neviete co to vlastne je. Pekne omalovanky ? image? Najblizsie tomu bol zire [form follows function] . ten kto rozhodoval o tom ze kde budu capy, aky uhol hlavoveho, vyska stredu , prepakovanie to vtom momente vlastne dizajnoval. Pozrite sa na prirodu. Je krasna lebo vsetko ma svoj vyznam, funkciu. ziadne samoucelne sracicky. Ked je nieco pekne tak len preto ze to vyplinulo z pozidaviek pre funkciu doladovanim pocas evolucie. Ale aj tak si stale myslim, ze vsetky atributy pre ktore bol tento bike uvareny omnoho lepsie splna Mrazek. Jeho ram je ocelovy cize oprava nieje komplikovana samozrejme pokial je vobec nutne sa nad tym zamyslat. jeho ram vazi 3.6 kg bez tlmica a je lacnejsi. omnoho. Menej capov cize menej uzlov ktore mozu prdnut. rovna sedlova trubka cize vytiahnes dlhu sedlovku a slapes jak na xc. teda pokial mas kondicku. sice tu vahu citit ale spravna poloha pri pedalovani do kopca je dolezita. A to stale hovorime o biku so zdvihmi 200×200. A ta poloha tlmica hovori za vsetko. citlivy chod po celej dlzke tlmaku a pritom ziadne zbytocne paky vahadla a pod.. Cista jednoduchost. Len to potrebne. A to je dobry dizajn. Nezatazeny nezmyslami ktore vam maju pomutit hlavu a oblbnut slaboduchych a pozychtivych ako to robia mnohe firmy. K recenzii len tolko ze sa tam spominaju neake prachobycajne komponenty, ale ja ich tam nikde nevidim. Same fajnovky su tam osadene. Ja mam mrazka s prachobycajnymi komponentami. S pruzinovim tlmakom mi Mrazek vazi 18kg.

  128. peto[dude]

    a este som zabudol ze u mrazka je v trojuholniku pri tlmici miesto pre 0.5l bidon.

  129. Jehněmut

    peto: ale, ale… my dneska nechceme ocel… dneska ti dural svaří skoro v každym městě…
    ocelové kolo má smysl pro člověka do 80kg jelikož mám silně přes metrák a jezdil sem jak na Mrazkovi(dural), tak na Mrázkovi(ocel), tak k Frantovi jen chvála, ale se mnou se to prostě kroutí, Benest mi to teda moc nepřipomíná, vozil sem ho pul roku, 2xprasknul, kroutil se už při nakládání na nosič… Taky je to teda asi 8 let, ale na ty pocity při dopadech nelze zapomenou… :-) Navíc já teda od kola chci, yby pružilo v oblasti tlumiče, ne v oblasti celého kola :-D

    RB: trošku mě to na první pohled zklamalo, ale s ohledem na snižování hmotnosti je jasné, že to musí být celkově jednoduché… a v tom je tady síla! Žádné nesmysly. Už sem skoro pochopil i filosofii RB ohledně jednočepu a začínám se pomalu zamilovávat.. Tedy pokud mě to unese aspoň na 2roky tak bych do toho šel.. Po 10letech obnovit pod sebou českou “tradici” a koupit si další RB..

    Čárys: díky za report.. seš kofr!!!

  130. kory

    Hnusnější kolo sem už dlouho nespatřil. naposled v receptáři prima nápadů (jak z araba udělat horáka). zlatá kona

  131. Jehněmut

    kory: KONA? hehehe -děkuji nekouřím

    Není ten tlumič delší než 240mm?? přijde mi delší.. cca 260mm? :-)

  132. Pól Bulva

    hele vy chytráci, běžte radši místo toho moudronosování všichni jezdit, dokud je ještě jakžtakž počasí a dokud třeba nechodíte o berlích jako někteří z nás…
    jo a mír všem znesvářeným názorovým táborům :-)

  133. Manas TL

    Za mír světa a teplou uzeninu!

  134. Čárys

    4: skautík : Samozřejmě to tak je, a já nejsem prvoplánový člověk, takže jsem toto bral v potaz už když jsem jel na kopec. Dragster je komponentově v detu, (vidle, brzdy, střed) zbytek je již poladěn a opravdu jsem se snažil hodnotit jen rám. Určitě ho mít na měsíc doma, mohl bych říct víc – avšak vycházel jsem jen z toho, co jsem měl na tu chvíli k dispozici.

    Jinak souhlas. Taky samozřejmě ambice na to, stvoři kvalitní recenzi jak na MTBS (hahaha) fakt nemám, takže opravdové profi previjů a recenze nechám na velkejch internetovej hráčích na trhu :)))

    –––

    4: Žire : To samo, píšu jak myslím – někdo to tak rád, někdo ne :) PS : Na Fr verzi jsem také zvědavej moc…

    –––

    4: Kubas : Bohužel, cvakal jsem to rychle a stručně…jen pro představu. Snad třeba o víkendu. Kdo ví.

  135. Hanz

    Dr hause: o prodluzovani rozvoru (zadni stavby) sem nic nepsal. Ze se prodluzujou vsechny vppcka je jasny uz z konsrukce, nato si nikdo nemusi stahovat linkage. Poukazoval jsem jen nato ze se tu carys ohanel tim ze velkej uhel na prototypu je pak eliminovanej sagem jako kdyby kola co se uz s malym uhlem delaj zadnej sag nemeli.
    Co se dal tyce rozvoru tak pri svych 190cm vozim ramy v Lku a pod 120 cm bych se uz bal jit. Problem se zatacenim nikde neshledavam a na cesky trate nevidim jedinej duvod delat kolo jiny nez na svetovy. Vetsina trati u nas jsou jednodusi nez fr, aus, sk takze naopak dlouhej vrch a spodek vyhoda.

  136. The Skreth

    Myslel jsem, že reagovat nebudu, ale mědvědův komentář mi nedal. Klasický design a sjezdová RBčka? Při pohledu na Dragstera a Boxxtera jen kroutím hlavou, protože jim podobná kola jsem v životě neviděl, natož abych označil RB kola za klasiky vzhledu (co se DH týče) :-)

    Nepročítal jsem vše. Kolo vypadá zvláštně (myšleno se všemi interpretačními nádechy, které to slovo poskytuje). Můj styl to není. Jízdní vlastnosti nehodnotím. Jen bych dodal, že když vydám 50.000+ Kč na sjezdový rám (není tento případ), předpokládám nejen kvalitní jízdní vlastnosti, ale jistou technologickou vyspělost, včetně povedeného designu, který lahodí mému oku. To však není případ RB a zároveň ani nemyslím, že to je jejich primární záměr. Jejich záměr vidím v tom, postavit kolo pro lid. Nikoliv high-end špičku jako je Santa Cruz, která má zcela jinou filosofii, ve které rozhodně nefigurují ambice, aby jejich kola byla cenově dostupná každému. Tam jde především o technologické, funkční a designové “skvosty”, za které se samosebou hodně platí. To, že si nedělní odpoledne užijete na RB i V10 je dost pravděpodobné, ale já si prostě nemyslím, že výběr kola je otázka čistě o funkčnosti, ale především o pocitech, které konkrétní stroj přináší svému majiteli. Otázka zní, jste ochotni za ně vytáhnout takový balík?

    Zásadní roli v případě sjezdového RB bude hrát poměr cena/výkon, což obzvláště v ČR je velmi důležité.

    Jako pozitivum totiž vidím, že toto relativně dostupné kolo umožní přístup ke sjezdovým disciplínám na kvalitní úrovni širšímu okruhu lidí. Je to chválihodný záměr, protože dle mého názoru, to může vést k nárůstu DH komunity. Nemusím zdůrazňovat spojené následky, ale přeci jen = větší povědomí veřejnosti, více peněz, více kvalitnějších dovozců do ČR, větší výběr materiálu, větší trh, větší a lepší bikeparky, lepší podmínky, stoupající úroveň jezdců, (mistr světa v DH :-D) atd.

    Jestli lidé z RB šli do tohoto modelu s výše uvedeným na mysli, tak si velmi cením jejich práce a přeji hodně úspěchů.

  137. Petr Heinik

    To Hanz – diskuze ohledne geometrie by byla nadlouho a poustet se do ni nebudu. Ve zkratce jenom toliko – co preferuji jedinci v ramci diskuzi na forech je casto diametralne vzdaleno pozadavkum vetsiny konkretnich zakazniku. Potvrdilo se mi to xkrat a xkrat se to opet potvrdi.

    Jak sam pises, jediny udaj co se ti libi je stred 35cm – na rovinu rikam, ze v tomto nastaveni se 9 z 10 lidi na tom kole proste nesveze, jen z toho budou rozladeni.

  138. Hanz

    Ph: jojo geometrie je nevdek. Co sedi jednem druhym zase ne. Vozil jsem se na kde cem az jsem nakonec zustal na jednom z nejdelsich( vrchem i spodem) dh ramu co je. Delsi je myslim jen trek stara glory a demo (srovnavam velikosti L)
    Do sveho ramu jsem nakonec taky dal kratsi tlumic abych polozil vidli a snizil stred takze ted mam v10 s 35 cm stred, 63,5 hlavou a 120 rozvorem. Ale je to vlastne uz v9 :-)))) jak jsem psal uplne poprvy- rbcka byli vzdycky kratsi. Ale me proste sedi autobusy. Nenech se rozladit, ja ani pulka zde pisicich lidi neni vase cilovka. Udelejte

  139. Hanz

    Ph: udelejte to se stejnou jistotou jako minule kola a v tydle cenovce ram s takovoudle vahou…. Bude jich tu jezdit mrte.

  140. Biker70

    Teda co to je, myslel jsem na první pohled že je to FANDA.to je moc jen trubky to se moc u toho RB po tak dlouhým výzkumu neukázali.U me za 5,a kluci nechvalte to tolik Rb nebylo nikdy moc.

  141. info pro DK mladež

    to Hanz: http://www.santacruzbikes.co.uk/vpp.asp cituji “Ze se prodluzujou vsechny vppcka je jasny uz z konsrukce” přečti si co sis koupil, vic na tom jezdi a min sed u netu ,)

  142. Franta

    Mno, zajímavý počtení… Měl sem doma ledacos od ruznejch značek, FSR, VPP, přepákovanej jednočep, něco co vypadalo jako fsr, ale asi nebylo fsr a je to přesně tak jak píše někdo nahoře. Prostě něco člověku sedí, něco ne a nakonec zjistí, že pokud do tý zatáčky najede jako kokot, ten víc položenej úhlel hlavy, značka a počet čepů to fakt nezachrání. Takže dokud se nesvezu nedokážu říct víc, než že se mi to jako celek vůbec nelíbí, líbí se mi kus český práce, váha a parádní cena…

  143. Koubitch

    TO PH: Chtěl bych se jen zeptat na pár otázeček. Třeba na to, jestli by nebylo lepší horní rámovou trubku udělat lomenou asi jako na Monsteru DH? Dále k zadní stavbě…zdá se mi, že je poskládaná z hrozně tenkých trubek, obzvláště ta spodní část. Nebude to moc náchylný na prasknutí? Dále jsem se chtěl zeptat, jak moc tuhne pod bržděním a zda se pod rámem dá protočit jednokorunka? Co se rýče toho vahadla, zdá se mi hodně dlouhý a slabý. Kdyby bylo trošku kratší, byl by i tlumič v ose s horní trubkou zadní stavby, jako u IQ rámů….jinak se mi zdá, že rám je podobný rámu Transition Blindside a myslím, že po doladění bude DOST DOBREJ :-)

  144. Honza

    Asi ho chci!!! Asi ho musim mít a pak umýt!!!!

  145. Deny

    S tím nízkým středem bych to vážně nepřeháněl. Sám jsem měl s tímto problémy u starého Monsteru DH. Co si vzpomínám, tak i Maroši si kdysi stěžoval na nízký střed u Dragstera.

  146. w.r.z

    to:Koubitch ty ouzký trubky jsou výhoda když je trubka úzká a ocelová tak vydží strašně moc mám zkušenosti stakovejhlema trubka a vydržej víc než bys řekl

  147. drzhor

    to w.r.z: toto je hlinik .. z humpolce…
    to Koubitch: kratší horní rameno -> nikdy bys ten tlumič nestlačil..

  148. CERW

    Hlavně neohýbat trubky!!! Nechat rovný. Nevim co to je za strašnou modu ohýbat trubky

  149. kozlík

    Koubitch : Chtěl bych se zeptat :

    Pro co by mělo vejt lepší udělat horní rámovou trubku lomenou ? Poraď Petrovi Heiníkovi. Aby to vypadalo vostře ? Nebo proč ? Tuhne pod bržděním ? Petrovi tuhne pod bržděním ? Mě teda tuhne uplně jindy. Třeba teď, když to tady čtu – sem z toho uplně vytuhlej.

    w.r.z. : víc než si myslíte ?

    CERW : to je myšleno asi jako trubky (hloupý holky) a vohejbat (vojebat). Takže vojebat trubky – kdykoliv ! It never goes out of style !

  150. hasič

    Ať děláte co děláte, debatu pod “Tery Hot interview” stejně nepřekonáte….nebo snad jo???…:-D

  151. mrkevvzime

    Nejvetsi problem bude asi to, ze od RB kazdy cekal nejakou vzhledovou lahudku, neco zajimaveho, neobvykleho co se jen tak nevidi, jako ty starsi kola. To, ze to kolo nebude moc libive pro hodne lidi, se ale dalo cekat uz podle reakci na vzhled IQ co jsem tak cetl po netu. Je jasny, ze vzhled nemusi a vetsinou nema nic spolecneho s kvalitou a funkcnosti jenze vzhled je to co na prvni pohled vidis a to co vetsinou to kolo proda… Takze kolo to muze byt nejlepsi, ale hodne lidi ho pri vybirani kola vynecha, protoze se mu nebude libit :/

  152. mrkevvzime

    dodatek… pokazde kdyz to kolo vidim znova, tak mi pripada prijatelnejsi asi by se dalo rict i hezci, takze je to mozna jen o “nakoukani” si toho vzhledu, ale je to spravne?

  153. dusan

    uz jsem tu diskuzi ani celou nedocet, tak nevim jestli nebudu opakovat neci nazor:

    ja osobne si myslim, ze jestli se to kolo nekomu libi nebo ne, je mimo jine castecne i o tom, jak moc je spokojen sam se sebou.

    nekdo si musi honit triko, tak chce mit luxus kolo na pohled (taky znam ten pocit jaky to je jet na vyjimecne designovanym kole a na absolutni mrdce, delal jsem 7 let v casaku s koly:-) a nekdo proste sedne na nezajimavy nevyrazny kolo a vsem ladicum da naprdel.

    me osobne se to RB opet libi, mam rad kratsi ramy a nizkou hmotnost, a taky ceskou praci, navic byl jsem u pana Bartosze na reportazi a vypravel mi jak to delaj. ten clovek dela kola srdcem a to je vic nez je delat pro kvanta a miliony na uctech.
    a tak se vratim k prvotni myslence – jsi-li v zivote spokojen sam se sebou, nemusis to davat na odiv prehnane designovymi lahudkami pod zadkem. kdo to chape, souhlasi, kdo nechape, jeste k tomu nedosel. jeho boj.

    k systemum: taky jsem vyzkousel hodne systemu, min DH, ale vic enduro kol a xc, a skutecne je tezky rozpoznat funkci, kterou deklarujou inzenyri z atelierovych testu. tady ma asi velkej vliv na poziravost taky mekka dlouha pruzina, a proto z toho byl carys taky tak unesenej, mam rad takovy kola co fungujou. a verte ze jsem jezdil treba vsechny dema od zacatku co je zacli delat, znam gloryny (ty lip jedou) i santy nomad, vp free, treky remedy, davinci ci nemecky nicolaie, atd. bylo toho hodne. a tech faktoru pro dokonalej zazitek z jizdy (coz je to, oc tu nakonec bezi) je prilis mnoho a blbe se pozna pokud bys neudelal laboratorni test peti kol se stejnym vybavenim na stejny trati za stejnych podminek. takze min se stresovat, vic jezdit a radovat se z rychlosti :-) kupte si co se vam libi, nehante jinejm ze se jim libi neco jinyho a min se trapte vecma ktery neovlivnite.

    a carysuv styl psani se mi libi a je mi jen lito, ze v radoby odPornych casopisech se musi drzet ta kostrbata stroha cestina:-)

  154. honziq

    dobře dushan !!! konečně mě to cvaklo ,auto oldskool,kolo mrdka,barák nula,žádnej bred pit bodyfejs, sem se sebou spokojenej . dík a čau

  155. Manas TL

    Tyve, bavi me to tu cim dal tim vic. Souhlas s Dusanem, proste kdyz dobre jezdis a jsi srovnanej sam se sebou tak vzhled kola je vetsinou vec, ktera neni az tak podstatna. Pak potesi kdyz na tom kole, ktery polovina lidi muze povazovat za “mrdku”, je pojedes s usmevem na tvari (ale pozor, nesmis se jim posklebovat, to uz neni dobry).

    stejne, a to rikam furt, nezalezi na cem jezdis, hlavne te to musi bavit.

  156. hanz

    info pro DK mladež: tak to je zajímavý, ted mám doma tři santy s vpp a všechny tahaj za řetěz, měl jsem i nomada a taky tahal za řetěz, na malou placku dokonce neskutečně, dva intensy co sem měl taky . Santa sám na mailový dotaz ohledně hammersmidt nedoporučuje jejich montáž protože při jejich použití bude právě kuli pedal kicku omezená funkce zadní stavby.
    když jsem ve svojí V10 vyměnil tlumič za kratší tak se jen tím natahl rozvor o 8mm. Takže DK kids si možná ty když za prvé: se neumíš ani podepsat a za druhé: nevíš co říkáš
    nakonec pár čísel o kolik se vppčkum prodlužuje zadní stavba: Driver 8 22mm, blur ltII 10mm, M6 25mm, M3 26mm a nejen vppčka např. Glory 2010 19mm , sunday 18mm
    takže tak, já vím co si kupuju :-)

  157. soc

    Jednoduché, funkční, v dnešní době ohýbaných trubek krásné. Na ten rám bych ani barvu nedával, takhle jak je je to prostě krásná ukázka designu podřízeného funkčnosti.

  158. w.r.z

    dusan to řekl ze v¨šech uplně nejlíp:-)

  159. KRAJIC

    honziq: jsi ostrý hochu! Že máš odvahu oponovat někomu kdo píše česky tou tvojí vyjebanou, zkurvenou, zapičenou pseudozmrdaninou. Navíc s myšlenkovým obsahem 0. Dej si facku a radši už kurva nikde nepiš a pokud jo zkus to česky.

  160. assassin

    me se to libi, vyrustal sem na motorkach a strojarine a tohle je takova hezka klasicka ucelna konstrukce. Jasne nevypada to moderne, ale slozity a naohybany tvary nejsou ucelny, vyjde to z mody a i konstrukcne to je spis na skodu, ale design prodava a konstrukci a mechanice ma povedomi asi malokdo, coz je videt i tady z komentaru. Zpracovani prototypu je fakt krasny, to kazdej strojar zasne, dlouhej tlumic=hodne oleje.. + velky loziska v cepech… to by podle me mela byt zaruka slusne funkce. Ten zadni trmen bych ale udelal plovouci.

    hanz: cece skoro bych rekl ze si pamatuju doby kdy si taky propagoval maly ramy aby “zatacely” a k tem dlouhejm kolum si se dostal az casem.. ja sem teda dosel k tomo samemu… ale je videt ze clovek se i v tomhle vyviji a udelat geo ktera padne vsem asi nejde.

    za me palec nahoru, me se to libi:)

  161. kubiczech

    dusan: Za sedm let v cykločasopisu ses vypracoval ve slušnýho řešiče a rodávače rozumů. Za sebe kolo řeším stylem líbí/nelíbí, funguje/nefunguje, sedí/nesedí, mám prachy/nemám prachy. Kategorii jsem srovnán/nejsem srovnán nechávám na modní policii z odborných časopisů. (:

  162. drzhor

    to Zlín (Hanz): bohužel tahání za řetěz je daný zdvihem a ne tím že se Ti prodlouží stavba, kolo jde nahoru (nohy ti stojí tj i převodník) otočí se ti pastorek a v momentě kdy to jde dolu tak ti pastorek cukne za řetěz neboť se Ti zasekne do záběru…. (toliko k odborným časopisům…) estli nejsi blbý nebo slepý tak na tom odkazu co tam je pastovaný je vidět že se Ti nic neprodlužuje… ale tato debata se netýká tohoto rámu, a nebudu tu děcku bez vzdělání něco vysvětlovat, protože to stejně nepochopí… flákni si se zadním kolem o zem… protočí se ti kliky… a zkus o tom přemýšlet…

    add assassin, na motorkách sem nevyrůstal ale strojařina mě baví.. tj ložiska super, svary taky, mě se hranatý kola líbí mooc…

  163. drzhor

    last post to Zlín (Hanz): : http://www.bikechecker.com/ todhle si stáhni, můžeš jezdit s tím nastavením nahoru a dolu do zblbnutí celý víkend :) (nezapomeň hýbat i s vidlící ta je na rámu s VPP taky :D) ja se jdu věnovat baráku, kolu a přítelkyni :-*

    jeden z posledních krásných víkendu, užíjte si všichni!!!

  164. assassin

    drzhor: myslim ze hanz linkage i mechaniku biku ovlada, toho bych se nebal. to cukani do retezu neni tak uplne o zdvihu, jde o trajektorii zadniho kola vs “odvalovani” retezu po kolech, trajektorie kola se da udelat tak ze to temer nebude tahat.. ale bohuzel jen pro jednu kombinaci prevodu.. u ostatnich uz to bude znat… tzn je to o nakym kompromisu, kola ktery neumoznujou s tou trajektorii nejak hejbat (jednocep=kruznice) tak proste tahaj za retez v podstate na kazdej prevod, u VPP pujde ta trajektorie kola navrhnout takova ze treba na nakej prevod to “skoro netaha” a na ostatni jo, ale v celku treba min nez u toho jednocepu..

    ostatne si muzes v tom linkage projit “pedal kickback” u ruznejch systemu.

    samo to s tim jednocepem plati pouze pokud neni osa otaceni kyvky primo osou na ktery je retezovy kolo, pak by to nekopalo vubec… takovej ram se tusim videl od franty… (ono u Vpp ktery “netaha” by vlastne vlastne trajektorie kola byla kruznice podle “virtualni” osy ve stredu prevodniku.. to by pak taky netahalo nikdy, ale zaprve to dost mozna nejde postavit takovej mechanismus-to ted nevymyslim,kocovina jako prase- a za druhe asi na tu drahu zadniho kola budou i jine pozadavky nez jen netahat za retez…)

  165. assassin

    drzhor: jo a bohuzel z toho vyplyva ze tam mas blbost ty konkretne: “bohužel tahání za řetěz je daný zdvihem a ne tím že se Ti prodlouží stavba, kolo jde nahoru (nohy ti stojí tj i převodník) otočí se ti pastorek a v momentě kdy to jde dolu tak ti pastorek cukne za řetěz neboť se Ti zasekne do záběru”

    hanz ma totiz pravdu, pokud nemas cep okolo kteryho se kyvka otaci v ose co prevodniky tak se ty vzdalenosti se zdvihem meni-da se i rict ze se prodluzuje/zkracuje zadni stavba a to zpusobi povoleni retezu/otoceni pastorku tzn nejakou reakci prevodu na pohyb kyvky…

  166. hanz

    drzhor: super že znáš linkage po tom co je asi 7 let na netu ale když už si tam taháš nahoru a dolu tak v pravo v tabulce sleduj jak se ti mění dýlka zadní stavby….a až uvidíš jak ti ty číslička rostou nahoru, tak mi sem znovu napiš že je lež že se prodlužuje stavba a že lže i linkage a že ty to víš nejlíp. pa
    o tom že ignoruješ čísla který sem ti nahoře vypsal přímo z linkage a pak mi na něj odkážeš ani nemluvím.
    A to tahání za řetěz je jak píše assassin, jde to optimalizovat pouze na určitej převod….měl bys přestat číst reklamní materialy a zkusit si na těch kolej jezdit.

  167. dhfool

    Líbí… líbí se mi koncepce. Přepákování, váha a cena super. A zase krátká geo a natopořená hlava. Kvůli tomu už si RB nekoupím a měl jsem tři. 6 let jsem se tomu snažil přijít na chuť a nic…

  168. tomaass

    kolik komentů měla terry? to zní jako by jí RB prototyp měl dát

  169. Qeex

    tomaass: 367, to tu asi nepadne

  170. Hanz

    Assassin: jak pises bal jsem se dlouhych kol ze nebudou zatacet, bal jsem se dlouhy stavby ze stejnyho duvodu. Prvni moje dh bylo kratky hot chilli, pak gragster, monster vsechno kratky kola a kdyz jsem chtel radu tak me vdichni strasili jak to nebude zatacet. Nakonec jsem se pres trosku delsi m3 jky dopracoval k dlohym ramum a nadavam si ze sem veril lidem co nikdy dlouhy kolo nemeli. Ze to nezataci je kec, jen v opravdu utazenych vracakach je poznat ta dylka. Ale ta stabilita co to nabizi na rovinach a v normalnich tockach je desetinasobny plus. Od ty doby lidem tvrdim ze dlouhy kolo je fajn a uz se o tom aj nekteri mi znami sami presvedcili

  171. Medvěd (Znojmo)

    No ty vole, nedá mi to, abych i já něco nepřihodil…

    1) úžasný, kolik je v čr profesionálních konstruktérů, kteří kouknou na jednu fotku a hned na 100% ví, jak se kolo bude chovat na zemi, ve vzduchu, opřený o zeď atd… Pokud je v čr opravdu tak vysoká vzdělanost, tak si myslím že za pár let budeme první ve vývoji v evropě… Ne vážně, zajímalo by mě, kolik lidí tady udělalo alespoň jeden kompletní výkres + modelaci v cadu… děláte si srandu ne???

    2) Ještě lepší je počet designérů na tomto fóru… Úžasný!!!!! Kdyby jste věděli co znamená pojem průmyslový design, tak tady nepíšete takový sračky!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vím o čem mluvím, protože se tomuto oboru již nějakou chvíli věnuji…

    3) když se vám ten čárysův článek nelíbí, tak proč ho čtete??? Nepochopím…..

    4) A na závěr, 55 000,- za kompletní dh stroj, nový a připravený min. na tři sezóny na ČP… Co víc by jste chtěli???

    PS: bohužel opět se projevila mentalita českého národa, sem z toho smutnej…

  172. dhfool

    “4) A na závěr, 55 000,- za kompletní dh stroj, nový a připravený min. na tři sezóny na ČP… Co víc by jste chtěli???”

    Delší a odladěnou geometrii :oP

  173. Bohouš

    Ćárys!seš nadšenec (BEJK PATRIOT)jako já (nebo já jako ty) “KONEĆNÉ JE TU” a zase všichni viděj že umíme! (závist bude) MONSTER-DRAGSTER-FUN-žijou dál a jsou krásný. FERARI dělá taky noví modely a starý sou vzácný a šlechtěný. PROTOTYP je Úžasnej!!!! BARTOSZ…BARTOSZ…a taky P.H. OLIK.Stradonice PATRIOT. P.S. Q+Q6 bortěj hradby BU´DME NA SEBE HRDÝ!

  174. Medvěd (Znojmo)

    dhfool

    v poho, to už je na zvyku, mě RB všeobecně sedí!!!

  175. mazlik

    Já teda nevim, ale tomuhle kolu nepomůže k dobrý vizáži ani tuna samolepek, nevim jak se na tom jezdí, ale vypadá to hrozně. A přecejen za ty peníze už by to i mohlo vypadat.

  176. The Skreth

    to Medvěd:

    Méně vykřičníků, více přemýšlení.

    ad 2) – “Vím, o čem mluvím…” a nijak svou myšlenku nerozvedeš? = Klasická “macho” internetová hláška.

    ad 3) Při zapojení logiky ti musí být jasné, že abych mohl zjistit, že se mi nějaký článek nelíbí, musím ho nejdřív přečíst.

    Nic ve zlém, ale tohle doslova bylo do očí.

  177. info pro DK mladež

    Assassin: jde to postavit, mam to na skříni a jmenuje se to Kangaroo Red Soil :D a je tomu dvanact let hochu!! to ste ještě tahaly kačery :D :D
    Hanz: Ty už di taky do prdele :)

    btw když už projektovat tak od toho tu je Catia, Pro Engineer a pod. a lidi co si nepletou pojem a prujem..

  178. Jirka

    for Čárys + Petr Heiník: Když jsem tuhle recenzi četl, a hlavně viděl fotky tady na webu, tak první co mě napadlo – design ala Haro Extreme. Ovšem, když jsem to dnes na Moninci viděl naživo, tak smekám klobouk dolů… aŤ si říká kdo chce co chce, to kolo je nádherný, a vsadím se, že bude i funkční, jak je u RB zvykem.

  179. dhfool

    info pro DK mladež
    Assassin myslel napákovat VPP tak, aby byl “virtuální” střed otáčení v ose středu kola.
    Tak nevím, kdo si co plete, hochu.

  180. Medvěd (Znojmo)

    To Skreth

    Vím o čem mluvím, je vysvětleno hned v dalších slovech (protože se tomuto oboru již nějakou chvíli věnuji…), na vysvětlenou, studuji 4 rokem průmyslový design… V čr je problém, že lidé nechápou význam slova design, toto slovo je totiž znásilňěno masovýmy médii a pro 95% lidí znamená úplně něco jiného, než doopravdy je… Jestli chceš, napiš mail a můžu ti to vysvětlit, myslím že sem by se to nehodilo… Takže promiň kámo, žádná macho hláška, ale vím o čem mluvím…

    Zato že čteš článek do konce, když se ti nelíbí, zato já opravdu nemůžu… pokud se mi článek nelíbí, přestávám jej číst po několika větách… Je to stejné, jako když čteš noviny, prostě některé si nekoupíš a v některejch si vybereš…

    jinak tady toho bije do očí víc… ale k některejm názorům se nemá smysl vyjadřovat, protože si z toho dotyčnej nic nevezme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    PS: ty poslední vykřičníky jsou jen pro tebe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)

  181. Hanz

    Info pro dk kids: nic ve zlem chlapce, ale treba v Catii jsem kreslil uz v roce 97 kdyz jsem pracoval ve vyvoji firmy Bosch CB. Nevim teda do kdy si tahal kacery ty ale jestli dobre pocitam tak ty jsi chodil jeste do skoly kdyz ja uz delal konstruktera.
    Tak se zamysli nad tim ze nejses tady jedinej dospelej….. Vlastne tys me poslal misto argumentu do prdele takze s tou tvoji dospelosti to nebude tak horky. A jak uz tu nekdo psal, vubec si nepochopil co ti assassin psal, ty ses tu ten kdo si plete holinky s hodinkama. A to kangoro co pises neni jediny, dela to hafo firem.

  182. čibrut

    Kurva, tady je to samej reverzní inženýr! Palečky nahoru, bavíte mě moc, ale poslední dny už ne moc, málo mouder!!! Přidejte! Víc! We need moar!

  183. The Skreth

    medvěd:

    Tady došlo k mírnému nepochopení mých narážek. O vhodnosti interpunkce polemizovat netřeba, jen někdy méně je více, ale prakticky mi je to jedno.

    ad 1) Taky bych mohl někam napsat, že vím o čem mluvím, když čtu článek o právní problematice na idnes.cz, protože studuji právnickou fakultu, ale honění bodů na takhle prosté skutečnosti netřeba. Spíš bych uvítal, kdyby jsi nás tedy obohatil nějakou informací z tvého oboru, když jak sám píšeš, že víš o čem mluvíš. To bych opravdu upřímně uvítal, ale jestli se ti to zde nechce rozmazávat, velmi rád se přiučím rozdílu ve slovech design a průmyslový design na mém mailu jktb@seznam.cz.

    ad 2) Souhlasím, že některé články jsou brak již po prvních pár větách a číst dále je utrpení. Takové ovšem ani nemá smysl komentovat. Pokud však chci něco komentovat, popřípadě kritizovat, článek si přečtu celý, abych věděl, o čem to vlastně blekotám.

    Já myslím, že si i celkem rozumíme, jen té internetové agrese aby trochu ubylo vstříc konstruktivní diskuzi.

    PS: Slovo design jsem ve svém článku použil v tom nejprostším smyslu. Líbí/nelíbí. Nejsem technicky založený natolik, abych se vrtal v, no vlastně v čemkoli, čemu říkáš design ty. Každopádně o tom rozdílu mezi oběma uvedenými přístupy, bych si rád něco přečetl. Můj e-mail máš.

  184. Luďan

    :D :D to je zase komedie…až dostanete na závodech od někoho kdo pojede na tomhle kole třeba 10 vteřin tak pojedete všichni brečet do santa cruz nebo do spešlu? Beztak to 99 procent z vás ani nepozná. Hledat chybu v kole pro vlastní neschopnost se mě zdá bejt obvzlášť vtipný :D

  185. Kaštan

    kluci kluci…tohle je uplně o ničem, to jste ještě nepochopili že v kole to neni?Nikdo z vás 3mm na zadní stavbě nepozná,nikdo!No já se bavim.

  186. Manas TL

    2 Ludan: Stejne je to v tom iontaku co pijes. Nakej RedPull, Monter, k nicemu. Rohozec … ten jede! :-D

  187. Medvěd (Znojmo)

    To skreth

    zprávu nelze doručit…
    Je správný email???
    Máte místo ve schránce???

  188. The Skreth

    Medvěd: Už by to mělo fungovat. Mail je správný ;-)

  189. Hans

    Servus všicí, taky si neodpustím pár komentů. Design – mě se na pár výhrad ohledně kyvky a umístění čepu na patce líbí a klidně bych do něj šel. Cena je hezká a verze bez tun barvy je pro mě ideál. Je dobrý, že to má RB stále v nabídce. Takže teď už jen ten hlavový úhel. Ten mi teda fakt přijde moc postavený, ale nejel jsem na tom, nemůžu soudit. Předem říkám, že jezdím fakt velký h…no protože nemám čas, takže kdo nejezdí, nezlepší, ale měl jsem řekl bych již dost světových kol a rozdíl jsem i jako hobík poznal citelný. RB přeju ať to doladí a ať funguje a dlouho vydrží.

  190. ondrys

    me se to taky docela libi azna tu dlouhou oaku ale mozna by to mohlo bej levnejsi:)

  191. koZa

    fíííha!!!Příjdu sem po dlouhé době a co to nevidím…?:-D.Vždyť polovinu z vás,ne-li více,by pojeli nejmenovaní na pevňáku:-D:-D!!!!Kdyby tu byla fotka baby s kozama,tak melete stejné hofnaa,jestli je má od přírody,nebo od dochtora…Tragédi,nebo sjezdaři?HMMM?

  192. Martin

    Mě se to líbí, uvažuju na příští rok o sjezďáku a todle určitě bude kolo, který rád vyzkouším. Osobně mám sice rád malinko nižší střed a položenější hlavovku, takže pokud dojde ke snížení na 65, tak myslím, že jedině dobře!

  193. Potok

    vzhled je očividně prototypáckej, ale jestli to při týhle hmotnosti vydrží řádný zneužívání, tak proč ne. V laku s logem RB, trochu hezčim vahadlem si to umím představit docela živě. Jen k tlumiči bych dodal, že 240 není nejdelší, používaj se docela běžně i 267mm, což zrovna vypadá jako tenhle případ, i když fotka může mást. Systém nesystém, teď mám taky jednočep a spokojenější jsem nebyl. Je sice přepáklej a má nezávisle zavěšenej střed, ale pořád je to jednočep a jezdí se mi na něm líp než na hromadě FSR a jinejch, co jsem mě. Z velký části vinou geometrie, ani ne tak odpružení.

  194. Manas TL

    Tak ja k tomu taky neco povim. Jel jsem na tom asi 6 jizd na moninci, bez retezu, a to kolo jelo nadherne. Zobalo to jak moje stary norco team dh. a ty zatacky? nechapal jsem jak je muzu jet tak vnitrkem aniz by mi to ucaklo. Chci ho, to je jasny, jsem ovlivnen, to je taky jasny. To si proste clovek musi zkusit :-)

  195. Klauz

    Normálně komenty moc nečtu, ale tohle mě opravdu pobavilo. Hovno tomu rozumim, ale jestli to jede a brzdí tak je to fajn. Je taky dobrý, že se RB nezaseklo u straých designů. Je škoda, že není nějakej slopestylák a vyladěnej pevnák…třeba příště

  196. Duchna

    4: Klauz : když jsem viděl jak PH na prodejně staví trial bike tak by měli mít možnost seskládat i slopestyle.

Komentář: