Trailcenter Rabenberg

DSC06627~1

To si tak Duchna byl vpálit s kumpánama za hranicema nějaký traily. Že prej sousedovic jahody jsou dycky sladší. A jak sladký to teda ty sousedi maj, se dočtete a dokoukáte právě a jedině zde..

V Krušných horách kousek za našimi hranicemi se přes léto otevřelo další možné místečko, kde duše bikerova zaplesá. Když Singl přestane bavit, Rychlebky jsou daleko a na vysoký hory peněženka nestačí, je tu Rabenberg. Síť stezek o cca 50km namotaná v lesích kolem stejnojmenného sportovního centra. Každá možnost potrápit se na trailech se cení a vyrazit jsem chtěl hned, jak jsem se o stavbě dozvěděl. Původně mělo být dostavěno na začátku prázdnin, bohužel stavba se jim trochu protáhla a tak jsem se k návštěvě dostal až teď.

Cesta je jednoduchá z Prahy přes Karlovy Vary a Božák se to dá stihnout do dvou hodin. Stačí tak ráno na sedmičku vyjet, do půl desátý jste na stezkách a můžete se do večera prohánět. Na víc než jeden den stezky nevystačí a další den jsme stejně chtěli přeskočit ke klukům z ET Bikes do Nejdku. Pokud by se někdo rozhodl podobně tak na přespání je výbornej kempík v Nových Hamrech u hotelu Seifert.

Takže logistika věci je za náma a teď už něco taky ke stezkám a snad i k samotnému ježdění. Po příjezdu k sportovnímu centru hodíte auto na parkoviště, zatím tu není takovej nával jako na singlu takže je celá plocha volná. Ono je to převážně tím že němec jezdí od desíti do čtyř a to mu stačí. Lesy kolem jsou soukromníků, vybudování něco stálo a tak po Vás chtějí menší obolus 5 éček za parkovný, umytí kola a zničení stezky. Můžete se tomu i vyhnout, nepotkali jsme nikoho kdo by to kontroloval a tak je to na každým z nás. My jsme „poctivci“ a tak jim to teda jako dáme.

Dál už nás nic nezdržuje, takže hadry na sebe, cukry do baťohu a jede se. Stezky jsou rozděleny podle obtížnosti do čtyř okruhů, kdy nejkratší má 6 km a nejdelší 26km. Okruhy se hodně prolínají a tak nemá smysl jet opravdu po okruhu ale spíš si namixovat vyjížďku tak aby se projelo skoro vše. Značení je klasicky značkami a na stezkách pák nastříkanými pruhy na stromech. Na trailu se tak neztratíte, ale na přejezdech se kvůli prolínání okruhů budete občas motat. Výjezd od centra po černé nás vede po šotolince na první kopeček a už tady si všímáme stezky, která se vine lesem kolem nás. Trochu nás matou odbočky jiných částí trailů ale nakonec nacházíme tu správnou vedoucí na část zvanou Rollercoaster. Začátek loučkou s klopenkami připomíná Singl, pak se trail zlomí a přichází velké množství kořenových a kamenných pasáží, sem tam i větší či menší skočky nebo dropy. Trail je po celou dobu zachovám spíš v přírodním duchu než že by se na něm, mimo klopených zatáček, něco víc budovalo nebo upravovalo do vymetené stezky. Přitom má trail po celou dobu příjemnou flow a není nutné nějak zvlášť šlápnout. Některé části černého trailu dokážou i dost vyškolit a to zvlášť kamenné dropy na které při jízdě na oči nejsem stoprocentně připraven. Po chvilce černá končí a přejíždíme po lesní cestě na další část. Výšlapy do kopců na nástupní místa jsou šotolinkách a traily leží pěkně ukryté v lese. Najíždíme na červenou část a užíváme si ji stejně jako předchozí. Ono barvy okruhů trochu matou tělem, ano červený trail nemá tolik technických míst, ale je zase mnohem rychlejší a na některých místech jsou i menší umělé skoky. Náročnosti se tu nikde moc neubírá a tak je to víc než dobře a mě se to tak líbí. Po zdolání skoro poloviny plánovaných kilometrů mírně uhýbáme z trasy stezek a zastavujeme se na svačinku a pivko v městečku Erlabrunn. Je to jedno z mála míst kde se dá dát doplnit pitný režim a tak bych tuhle malou odbočku doporučil všem. Po odpočinku následujeme černý okruh, další kořenový rolety, šutry, klopenky a sem tam i na nějaká ta lávka. Projíždíme celou modrou i červenou sekci a vracíme se zpět k centru.

Rabenberg byl fajn, a to hodně fajn. Svezení je tu o dost jiné než na podobných trailech v Česku. Kamarád to za začátku hodnotil tak jako by se jen odkopala hrabanka a nechal se syrový základ. A hned přidá, že se mu to takhle líbí víc než jen vymetená stezka. Možná to není kompromis pro všechny, není to hladkej vyfoukanej trail a kořeny i kamení umí potrápit. Jenže takhle je to pro mě osobně to pravý a já to chci takhle co nejvíc! Dřív jsi musel za podobnými zážitky do Alp a teď máš Singl, Rychlebky nebo Rabenberg. Roste to jak houby po dešti a já jen můžu říct houšť a větší kapky. Info k Rabenbergu včetně mapky zde: http://www.trailcenter-rabenberg.de/

PS: Ještě že jsme si naplánovali na sobotu Rabenberg a až na neděli pod Brožákovo vedením Nejdek. U nich to vůbec není stejná liga, tam se snad ani nejezdí na kole to je úplně jinej sport! Ale o tom někdy příště až se mi přestanou dělat kruhy před očima.

7 komentářů pod “Trailcenter Rabenberg”

1. perry

Jsem vostuda, mam to za barákem a ještě jsem tam nebyl. Musim co nejdřív napravit. Jak je to s tim placením, komu se to platí? Nebo se to někam vhodí? Dá se tam zorientovat podle nějaký tý mapky stažený z jejich webu? Díky.

2. Radek /etbikez.com

Přijdeš na recepci, zaplatíš, mapu ti daj papírovou. Někde tam maj i něco jako parkovací automat – to jsem ale viděl jen na fotkách, takže to maj správně zašitý, aby to nikdo nenašel. Jinak o víkendu tam asi jedem, Libor tam furt chce…

3. Duchna

Parkovací automat je naproti ty tabuly o kterou se hned na první fotce opíráme.

4. perry

V sobotu budu závodit, ale v neděli bych tam klidně zajel.

5. Pádlista

Jsem si to v sobotu dal. Jako jo. Jsou tam pekny pasaze. A papani u Zelenyho stromu taky super. Nicmene strasny mi prislo nehospodarne nakladani s nadmorskou vyskou. Z vetsiny trailu je dobra prvni tretina vyskovych metru a pak se to zvrhne nesmyslne dolu po ceste a konci cedulkou Danger.. a danger to skutecne je, protoze se sirsima riditkama jsou ty branky na konci celkem zavreny :D No a orientace, urcite v tom nejsem nejaky expert, ale prislo mi, ze nektere useky po kterych jedu se neshoduji s mapou. Mit to bliz, tak bych tam asi parkrat do roka zavital. Uplne me dostalo jedno stoupani po 5cm cerstve neudusane sotoliny po cerne a najednou vjezd do svahu do lesa. Moc pekny, technicky vyjezd a kdyz jsem na dohled od cesty nad sebou, tak se to lame bez jehokoliv kouzla dolu zpatky na cestu ze ktere jsem vyrazil, abych si mohl na misto u ktereho jsem byl na dosah, dojet dalsi serpentinu po sotoline.

6. Radek / etbikez.com

Tak to jsme se tam v sobotu minuli. Souhlas – vim přesně, kterej klesavej úsek myslíš. Naneštěstí je tam takovejch víc, ale pokud to už trochu znáš, vykašleš se na jejich doporučený okruhy a největší nesmysly vynecháš, je to nakonec celkem dobrý. Určitě by se tam ale spousta úseků dala navrhnout líp – nevím ale, kam mohli nebo nemohli.

7. Breat

A pokud přijedete třeba v pátek a spíte v autě (2 osoby + auto = 10eur) dostanete 50% slevu na trail.
    Takže pro 2 osoby s přespáním to vyjde na 15euro a dostanete klíče od wc, sprchy a kuchyňky !