snowscoot testing – Fe vs Al vs Ti

DSC_0019

Tak jak dlouho je to co jsem začal jezdit na snowboardech ?
Hm…jo, 25 let to je.
Mno, takže víc, než mnoho z vás je na světě…
A kolik let jsme to závodili ?
Tak se nedivte, že to občas již nebaví tak jako dřív…

A TAK BYL ČAS – POŘÍDIT NĚCO NOVÉHO NA SNÍH !

SNOWSCOOT TESTING INSIDE.

Takže po návratu z Indonésie, mi zavolal Andy, jestli jako jedu na Monínec. A protože to mám za barákem a celosezoní ježdění zadarmo (můžete mít taky, stačí tam chodít makat na brigády do bikeparku) tak jsem snowboarding zařadil do své kondiční přípravy na freediving.

Mno jo, jenže Andy dorazil, a víš ty co ?
Měl snowscoot.

Tak to ne !
Zavzpomínal jsem na roky minulé a na jednu projížďku na Petrovým snowscootu, a vrhl jsem se do toho po hlavě.
Petrovo náčiní bylo v dezolátním stavu, tak jsem brečel, leštil, brousil, voskoval, nakonec to vzdal a svěřil brusce u kamaráda. A vyrazil na Monín.

Kdo mě zná, tak ví, že jako když už něco dělám, tak naplno. Takže 5 dní na Monínci, a už jí krouháme s Andym s loktama u země, hehe.

A pak přišel čas na to, pořídit si vlastní. A začal kompletní testing, co, jakej, proč, jaký desky, klacky, dýlky, šířky, atd.

Nakonec padla volba na českou firmu SNOWBAAR.

Líbil se mi jejich přístup, to, že si to dělaj sami (ne nadarmo jezdím na RACEBIKE již 12 let) a celkově domluva, plus design – vše bylo jak jsem chtěl.

U mě osobně padla volba na model SNAKER PRO a o především proto, že točit BEKA na tom nikdy nebudu, to nechci, chci jí smažit a držet v plným, to je moje představa asi již od motorek, která se nemění. Smažba vždy a všude. S váhou 10,9 kg je to tak nějak klasika, oproti Petrovo Titanovýmu Insane to je samo rozdíl, ale to nějak neřeším. Cena je příznivá a po návratu z Afriky už ho vybaluji doma.

To co následuje je asi nejobsáhlejší testing co jsem kdy dělal. Měním a nastavuji vše. Klacky, vejšku, desky, měníme to s Andym, porovnáváme s Petrovým, a výměna věcí je třeba 3x za sjezdovku dolů, abychom o chování těch věcí získali co nejkomplexnější přehled.

A VERDIKT ?

SNOWBAAR dělají velmi dobrou věc. Freedidák bych přirovnal ke sjezdovému kolu. Jede jak střela, a drží neuvěřitelně směr i v mírnejch točkách po neustále hraně, a vysoké rychlosti – není vůbec neklidný, a dá se na něm dát Monínec nově bez jediné točky a přežiju. : )
Trochu do něj musíš víc šlápnout, když chceš těsně před vlekem hodit pravá, levá, pravá, a zastavit. Na druhou stranu, toto je vyvážené mnohem větší stabilitou.

Andyho Freestyle Insane je AL univerzální hračka. Točí se jedna básen, ale je až skoro moc neklidný, čemuž nepřidávají široký klacky z BMX – v tom je Snowbaar střídmější. Nicméně pro hraní ve snowparcích a skoky je to jistě lepší volba. Já tohle ale nechtěl.

Nakonec bych si tu nechal na rychlém zhodnocení Petrovo Titanový Insane na zakázku. Petr na něm vyhrál Mistra světa, což asi nevíte, a je to jedinej člověk co znám že testuje snowscooty stylem – vyraž na černou do Špindlu, a pust ji rovně. Zjistíš o chování snowscootu nejvíc. : )
Taky jeho perly mě pomohly dostat se rychle nahoru v učení na téhle legrandě. A ten Titanak ?
Mno, to je neuvěřitelně citlivá věc, reagující na každé pohnutí malíčkem ochotně, možná až příliš. V tom je její slabina a obrovská výhoda – citlivost. NEvýhodou je cena – ehm, v současnosti skoro 60 tisíc dle jejich ceníku :)
————————————————–
INU, takže tak.
Já zvolil českou garážovku, a jsem s tím nadmíru spokojen – dělá to to, co chci, lítá to, točí to, a ted ji jen zúročit to všechno někde v prašanu, neboť proto jsem si to vlastně koupil.

A pro to, naučit se zase něco nového.

Takže kdo by chtěl ,koukněte sem na stránky : SNOWBAAR.CZ  a kdo by si ho chtěl vyzkoušet, nebo tak, nemám problém půjčit ho třeba na Monínci.

Díky za pozornost, a pojdte ven !

Martin Čárys, 720.krew

9 komentářů pod “snowscoot testing – Fe vs Al vs Ti”

  1. Raf

    Dobře, dobře. Andy mě nedávno také vytáhl na Monín. A je to jak s chlastem… to se nezapomíná ani po letech :-)

  2. HansCV

    Vem toho SnowBaara prosim na nejaky prášení, muj ASP ocelak uz dosluhuje a mam zalusk na neco novyho prip. FRanta made :) tak bych uvital nejake info (a myslim ze nejsem sam). Styl jezdeni vyhledavame dost podobny s tim ze mam Klinovec/Neklid/Bournak do pul hodky daleko tak si obcas jedu zaradit do lesa kdyz podminky dovoli tj. mensi rychlost a castejsi tocky. Co sem byl v Livignu a St. Moritzu na tom mym ASP vehiklu (jeste s origo CAP deskama) tak byl casto problem s potapenim predku v malych rychlostech a na malych sklonech. Jeste se chystam vymenit riditka za vyssi a sirsi tak jsem zvedav co to udela s ovladanim.

  3. mrgreen

    Díky za report celkem o tom uvažuji taky.

  4. Čárys

    JEn do toho, a ano, vezmu a napíšu, a Andy natočí . . .

  5. rsbikes

    Díky za dobrý typ. Už dva roky po tom koukám … váhám … je rozhodnuto!

  6. Čárys

    Fakt je na tom mnoho legrace. Ruce, o které jsem se bál, protože jsem po X opreacích, vůbec nebolí – ovládá se to nohama a změnou těžiště, ruce na tom vlastně jen tak leží.

    A jediné, co jsem moc nepochopil, je sichrák. Jediné, co ti při pádu pomuže, je držet klacky, jinak tě ta věc v kombinaci se sychrákem doslova umlátí :)

    Takže sichrák tam mám, aby byl vlekař ok, ale nepoužívám.

    KUP.

  7. HansCV

    Se sichrakem je to mozna bezpecnejsi pro ostatni ale o dost nebezpecnejsi pro pilota. Me vydrzel presne jeden zapich predni lyze v prasanu :D

  8. Andy

    HanzCV: mrkni na dnešní video z Monínce – moc pěknej zához snowscoota se sychrákem.. :)

  9. Čárys

    : )

Komentář: