RB monster FR – foto a geometrie

rbmonsterfr.jpgMám tu pro vás exclusive materiál od Petra a to je nastrojený FRko Monster, a taky geompetrie sjezďáka i Freeridáka.

Vše vevnitř.

Inu, rozepisovat se tu asi moc nebudeme, takže jen to co již víte.

Shrnutí.

RB MONSTER FR

FOX VAN R – 24 990Kč

X-Fusion VectorRC – 24 990Kč.

tlumič 240mm,

zdvih 180mm

zadní stavba 150/12mm,

domeček 83mm BSA,

váha rámu u velikosti L stejná jako u DH tedy 3 500g.

rbmonsterfr.jpg

monsterfr.jpg

RB MONSTER DH :  váha 3500gr ve velikosti L

délka tlumiče 260mm

zdvih 220mm

X-Fusion VectorRC – 24 990Kč

FOX RC2 – 29 990Kč

FOX RC4 – 31 990Kč.

 rb_monsterdh.JPG

 monsterdh.jpg

Obě kola k vidění v Praze v RB centru.

sety :
Sestava zatím předběžně – RS Boxxer RC ( Domain RC u FR verze ), Race
Face Respond, Shimano Deore, kola Novatec + Remerx – cena 50 000Kč.
Úpravy v rámci konfigurátoru poté následně možné.

thats all, folks ! 

Více info v kommentech, případně.
A nebo u článku tady – již bylo řečeno snad vše.

monsters.jpg

75 komentářů pod “RB monster FR – foto a geometrie”

  1. Čárys

    Sorry všichni, do teďka mi nejel net a sice jsem tenhle článek připravil už ve čtvrtek, ale prostě když nejsem schopen označit ikonku “report” tak prostě jsem kretén a vy jste museli počkat až do teďka.

    Sorráč.

    Co nadělám, zlobit se mužu akorát sám na sebe….

    Inu, toť vysvětlení.
    aloha.
    Čárys.

  2. hýbňoš

    mě se to líbí a moc

  3. Keli

    Vidim dobre, 1 1/8 palce hlavovka?!? Snad vidim spatne

  4. Koumák

    Když se tak zamyslím nad cenou výši popsané sestyvy tak mi to příjde jako ústřel. Proč by si někdo kupoval něco postavenýho na rámu co vypadá jak svařenej z lešňovek, když za podobný nebo stejný prachy se dají koupit daleko lépe vybavený kola http://www.frbikes.cz/index.php?mod=article&aid=2076 nebo http://www.nejlevnejsi-kola.cz/agang-ninja-3-0.html A ještě pro úplnost cena hliníkových profilů je dneska na úrovno 3 – 4 EUR/kg + DPH :-)))

  5. Čárys

    Koumáku, jsi chytrej !

    Proč by to někdo kupoval ? Snad třeba proto, že od RB dostaneš za tu cenu lehounkýho sjezďáka, a to co jsi linkoval jsou těžký Freeriďáky. Nebo proto, že…ale to fakt nemá cenu. Je vidět, že jsi se nad tím zamyslel, a tak to máš PROMYŠLENÝ.

    Vsuvka o ceně hliníkovýho profilu – to jsi někde vygoogloval ? Nepřijde ti to TROŠKU zavádějící ? To je jak kdyby jsi napsal, že cena gumy, ze který sou Micheliny, je 4 kč za litr ropy.

    No nic, pobavil jsi, jsi fakt KOUMÁK :)

  6. Siiisl

    Koumák : jedno o 15 000,- drahší .. druhé na podobné urovni .. řek bych že to RBé by vyšlo ještě levněji nebýt atipicky velkých tlumičů ..

  7. Radari

    Hele , asi su slepe , ale jaky to ma zdvih ?

  8. Čárys

    4: radari : sorry, doplněno do článku. Sorry.

  9. Kulich

    Možná by rámům neuškodil lepší design. Něco dvoubarevnýho, nějaký pruhy atd…Takhle mě to příjde, jako z prominutím home made rám…Je to jen můj názor…

  10. ne_os

    Pěkné, zvlášť FR. Jen mě mrzí celková prezantace. Stránky RB jsou mrtvé, žádné aktuality, fotky, zprávy. Vše na nich žije ještě v historii. Né, že by se udělal článek, pořádná aktualita s fotkama přímo na ofiko stránkách. Místo toho vše vychází pokoutně, zde v článcích (nic proti 720.cz). Chápu že biková komunita se schází zde a potencionální kupci si zde vše najdou, ale co kdybych byl zákazník co si chce koupit kolo a neznal historii RB ani stránky 720.cz. Chci se prostě :-) dostat k tomu, že stránky racebike.cz nejsou vypovídající, aktuální. Někomu kdo RB nezná nic moc neřeknou. Nic ve zlém, jen jsem prostě ohledně nových erbeček čekal větší boom a ne takhle v punku, bude to asi takhle, trvá to dlouho, bute možná na podzim, možná v téhle sestavě. Chápu, že se to ladí a i na stránkach tyhle biky přibudou, ale to otálení už odlákalo spoustu zarytých RBčkářů. Jinak mám taky RB a tyhle stránky mám rád tak se nezlobte, že jsem to tu ze sebe vylil:-)

  11. Koumák

    Možná jsem úplně blbej. Ale příjde mi divný v čem je ten rozdíl? Někdo přiveze rám přes půl světa a prodávaho za 15 000 i s tlumičem a RB MONSTER FR je o 10 000 dražší. Prostě jeden nebo druhej si dělá z lidí asi prdel.
    Vstupní cena materiálu je v ČR nebo na Taiwanu +/- stejná. Chce mi někdo říct, že cena práce je u nás o tolik dražsí?

  12. Baba-Ji

    ne-os: ze by to bylo tim, ze nove RB-cka jeste nevysly ofiko? ;)…aspon ja to tak chapu

  13. Baba-Ji

    > Koumák – děláš si prdel? Jestli ne, tak si pořádně rozšiř obzory o světě, poměrech a dění na něm ;)

  14. Jíra

    Bože to je takovej luxus už šetřím penízky na rámik sem zvědavej co bude vážit až si to poskládám. Jo v RB uměj dělat kola, je to vážně luxus. A za to čekání to doopravdy stálo.

  15. Hoffman

    Som na tom podobne, jazdím už dnes veterána Monstra AM, a v podstate 3. rok čakám na webe RB na nejaké konkrétne info o vývoji alebo výsledkoch stavby bikov 150 – 200mm. Pokial človek nenarazí na 720.cz /Dík/, tak žije v pocite, že RB je dožívajúca firma, niekdajší líder stavby FR/Dh kol, dnes príležitostne aktívny v uzavretej komunite, o prezentáciách v zmysle Sportlife, Eurobike ani nehovoriac. Na moju otázku ohladom vývoja 150 – 170 mm Endura som si zrejme zvyknem na odpoveď typu – v horizonte dalších rokov.
    Napriek všetkému ale palec hore.

  16. Jíra

    ale ještě jak koukám na tu fr verzi nebudeten tlumák dřít o rám??? Zdá se mi to nějak hrozně moc blízko

  17. Mára

    Je to úlet, vůbec se mi to nelíbí. Design nejezdí, ale na rovinu, když dneska chceš něco udělat, tak by to asi mělo mezi ostatními výrobky alespoň trochu konkurovat. Todle je prostě lešení, co se vyrábělo deset let nazpět. Chápu, že si RB se svou malovýrobou nemůže dovolit bůhvíjaké vymoženosti, ale pár profilovaných trubek by podle mě, i s možná o něco vyšší cenou, bylo akorát přínosem. Pro mě jde s tímhle RB do kytek, kope si vlastní hrob. Jestli je tam opravdu úzká hlavovka, tak co na to říct. Geometrie může být super, ovšem nic to nemění na tom, že ostatní mají geometrii také většinou vychytanou. Váha super, ale zas o tolik menší neni. Vidím to spíš jen jako kultovku pro fanoušky…

  18. Jirka

    to Mára: noooo, tak v tomhle s tebou souhlasit nemůžu – nicméně každému dle jeho gusta, mě se to naopak líbí a moc. Na živo to kolo vypadá stokrát líp než na fotkách. A že to nemá profilovaný trubky, to považuju za plus a ne za mínus. Když se podívám na dnešní biky, je to samý prohnutí, a spousta si jich je podobná jako vejce vejci, a RB se od nich právě díky tomuhle designu odlišuje. Osobně bych na tomhle kole uvítal jiný tlumič – myšleno nějaký standartní délky, aby se mi nestalo třeba to co, letos jednomu člověku na Monínci, že mu během tréninku odešel tlumič a pak ho musel narychlo vyměnit. Předpokládám totiž že tenhle tlumič bude k sehnání jen přes RB, což je podle mě škoda.

  19. Mára

    Jirka: Já věřím že se někomu líbit může, ale právě že to asi nebude zrovna početná skupina. Pokud chce RB na dnešním trhu uspět (a to by mělo chtít), nevím jestli se mu to podaří tímto stylem. Ne že bych mu nefandil, ale tudle cestu nevidím zrovna jako tu správnou. Tak ale držím palce…

  20. Epo

    RB,rovné tenké trubky,kriklavá farba..to je ono! žiadne velkosériové pokutené sratchky bez duše…

  21. tomaass

    muhhahah to je zase diskuze, ale kdyby to bylo s pruhama!

  22. Medvěd

    je mi to strasne líto, ale proste musim souhlasit s tim, ze jsou tu minimálne dve zásadní veci co jsou proste zastaralý. a) teziste je proste proklate vysoko! Mam to odzkouseny.. novy dh ramy .. napr intense M9 .. na to vlezes.. a prvni dojem.. neskutecny jak to sedi v zatacce jak prilepeny.. teziste nizko.. co na to rict.. obratny pri preklapeni.. teziste nizko.. opet.. handling na prvnim miste.. alespon u mne. a za b) sedlova trubka.. u dh modelu proc ne.. i kdyz delka horni trubky je temer impozantni.. u Lka by mela bejt max kolem 610mm .. jinak bojuju s tim ze me sedlo stoucha do bricha kdyz jdu dozadu a musim ho mit hodne nizko. radsi ho mam vic vpredu a universalneji výš. (podivej se na peatyho a minara kde maj sedlo – moje vejskova kategorie.) Ale kazdopadne u FR verze? nechapu! Prubeznou nezalomenou sedlovou trubkou by kolo na vzhledu urcite nic neztratilo.. a nezda se mi ze by pak mel plast drhnout o ni? a hlavne ten uhel? FR bike ma byt i trosicku na presuny.. a zde si ho jednak vysunout ani nemuzes a kdyz tak ho mas silene vzadu a do kopecka hodis beko. Tot muj nazor uz od prvniho prototypu stejny a pro mne nepochopitelne tyto dve veci… stavim moderni kolo.. tak proste poradne podle nejlepsich moznejch vlastnosti ktery to muze mit. Jinak rovny trubky.. proc ne.. je to pekny a vec nazoru, barvicky v poho.. designove klasika v zaplave prohnutosti urcite najde priznivce.

  23. Monster

    Čarys : Jak to chodí ? Má to spíš linearní nebo progresivnější chod jako starší modely ? … žehlička ? .. dal by se chod přirovnat k IQ6 ?
    PH / Čarys : kdy bude testovačka v Jezdkovicích ?? a kdy se začně rám prodávat ?

    Díky..

  24. Honzin

    Zdravim, na tohle musim reagovat prvnim pocitem…tohle už není to prima originální RB co jsem jezdil, už jen taiwan tuctovka…sory za upřímnost! Jsem rád, že jsem mohl jezdit oba modely jak Dragstra, tak Monstra – samo v původní verzi…Sbohem RB…

  25. Jirka

    to Mára: to že tohle kolo asi neosloví zrovna početnou skupinu lidí, v tom máš pravdu, chápu že třeba spoustě lidí se líbí Specialized, Commencal, Mondraker.. atp ale zase ten rám není z nejdražších, mohlo by to hodně lidem otevřít cestu k DH. Já si splnil před časem jeden ze svých snů, když jsem si pořídil Banshee Scream – sice to není už nejmodernější systém odpružení, ale nekoukám až tak moc na gramy i když občas jedu nějaké závody, pro mě je důležité, že to kolo má masivní konstrukci, přeci jen vážím tak 93 kg a nemůžu si dovolit každou sezónu kupovat nový kolo. Původně jsem chtěl Frantu Mrázka ale pak jsem měl super možnost na to Banshee a k tomu Franta přestal (snad jen dočasně) svařovat kola. Jinak osobně designově nejlepší kolo který kdy RB udělalo, byl podle mě Dragster – ten s klasickou kyvkou, ne ten co na něm testovali tu integrovanou převodovku

  26. Pavel Tion

    :-) První sjezďák na kterýho jde přesmyk! Konečně budu mít něco pořádnýho na XC :-)

  27. drzhor

    hm čisty, rychly, česky, dobrý, netuctový, účel plnící .. RB …

  28. Čárys

    Klucí, nebudu mít zejtra přístup na net, tak to vezmu rychle stručně ještě dnes.

    4 : Ne_os : už jsem to několikrát Petrovi nabízel, že mu občas stvořím nějakou presentaci nebo tak…ale má moc práce a web a jeho aktualizace “z testingu” jsou pro ně tou poslední starostí…

    4 : Koumák : Číňan si dělá prdel.

    4: NEos, Hoffman : Není zač ! :) Pocit že držím celé RB nad vodou svejma občasnejma presentacema, mě těší. Hehehe.

    4 : Monster : žehlí to velmi. K IQ 6 se to rozhodně přirovnat nedá…

    ———————–

    Odpojuju se, další připojení zítra po 16h.
    LES volá !
    Pááá všichni !
    Čárys

  29. robin_tattoomaster

    netvrdim ze to nefunguje, ale u Thorovejch kozlu, kde jsou ty casy kdyz RB delalo nadherna kola! :((((

  30. perry

    Já kolům nerozumim, takže se zdržim chytrejch komentářů, jenom si říkám, že by to možná chtělo aspoň jinej název. Monster už tu přece byl… Jenom nápad.

  31. Adam M

    Hej je to fakt jednoduche, komu se nelibi tak si ho nekoupi, komu jo tak do nej jde :-D mi se treba ty styly spezialized, giant a podobne zahnute moc nelibi. Tendle RB se mi líbí moc. Ale precist si komenty pana KOUMAKA :-D no to se kacim k zemi. RB fandim :) mam Monster AM a spokojenos velika

  32. kkt

    podle me parada. ohybany trubky stylu liberta at si necha spešl a giant :)

  33. Kuba

    Podle mého taky paráda – kdo čekal zohnuté profilované trubky v designu s rychlým pruhem, tak si asi popletl značky kol. Jednoduchý vzhled je jen plus, drží se nějaká kontinuita s ostatními i staršími modely a komu se to nelíbí, ať si koupí Dirt Parade (to srovnání mě hodně pobavilo). Co se týče tapered hlavovek – kdo za jízdy poznáte nárůst tuhosti? Řeči o 35% zvýšení tuhosti když Giant vymyslel další supertapered rozměr snad neberete vážně. Otázka je, zda to v blízkém budoucnu nebude prostě jen nutnost. Asi ano, z tohoto pohledu bych tam ten kužel taky rád viděl.

  34. KRAJIC

    Na enduro to nebude, vzhledem k brutus úhlu sedlovky se bude šlapat moc před sebe. Jezdím starého Monstera AM a jsem s tím kolem velice, velice spokojený – dlouhé přesuny, beskydské výjezdy + dolů samozřejmě bomba. Jediný problém, že to používám i na skoky – tzn. otázka času kdy to rozbiju a už asi neseženu. Silně uvažuju, že si obstarám další rám do zásoby, zatím se tu a tam něco v bazarech zjevuje.

  35. KRAJIC

    Ještě možnost nový typ kola, které zmínil PH, ale dle jeho slov to chce čas.

  36. Petr Heinik

    To Medvěd – Intense 361-368mm, SC 360mm, MonsterDH 355mm – výška středu. V tomto tedy nějaký zásadní problém či zastaralost nevidím. Souhlasím, že čím níže, tím lépe, ovšem vždy je to potřeba vztáhnout k cílové skupině zákazníků. Střed 340mm, tak jak byl na prvním prototypu je super, ale pokud ti 9/10 lidí řekne, že na tom není schopno jezdit, tak to tak prostě udělat nemůžu. Ostatní rozměry jsou otázkou hlubší diskuze, ovšem opět co člověk to názor, spíše jsem se setkával s názorem, že naše Lka byla krátká a lidi by radši delší, případně je tu i dost poptávek po doplnění o velikost XL. MonsterFR je jednoznačně stavěn na základě poptávky, tedy jako kompaktnější verze DH, víceméně jako kolo do bike parků, atd. Možnost přesunů u něj nejsou prioritou.

    To ne_os – Ano, může se to tak zdát. Ovšem toto není officiální prezentace, spíš souhrn informací pro lidi, kteří testovací kola již viděli a pravidelně se na Martina nebo mě obracejí s dotazy, ohledně ceny, dostupnosti, geometrie. Lepší než každému zvlášť odpovídat, je vydat článek. Officiální prezentace na stránkách může proběhnout v momentě, kdy mám zboží skladem, je možné jej objednat a mám fotky produktů v sestavách jenž budu officiálně nabízet.

    To Monster – testovačky budou pouze v Praze a plánuji, že bych udělal několik test víkendů na Monínci v průběhu sezóny. Charakteristika průběhu je hodně lineární, s výrazným progresem ke konci chodu. V počátku výrazně větší žehlička než byl Dragster či Boxter.

    To all – za všechny postřehy děkuji, jsou to pro nás důležité informace.

  37. David

    Výška středu a těžiště jsou dvě celkem rozdílný věci.

  38. Petr Heinik

    To David – Ano, jsou to rozdílné záležitosti. V rámci toho co bylo kritizováno v předešlých článcích, jsem přehlédl/si neuvědomil přesně co Medvěd myslí.

    Pokud by cílem bylo vytvořit TOP DH Race rám, vypadal by jinak. Toto ovšem nebylo naším cílem. MonsterDH/FR směřuje jinam, na jinou skupinu a dle potávky myslím, že míří správně.

  39. ne_os

    Díky za objasnění některých věcí a prostě reakci. FR si dokážu představit v pěkném setupu výměnou za Monster EN, kterého už jezdím 3 roky. Problém je, že je nezničitelný :-) a prodávat se mi ho nechce za tu směšnou sumu za jakou se objevuje na bazarech. Nicméně jednou bude muset nastat čas obměny:-)

  40. Adam M

    Škoda že budete mit testovačky jen v Praze. taky Jezdkovice by určitě Moraváci přivítali víc. No možná bude někde možnost to projed.

  41. Medvěd

    ja jsem ale nemyslel vyšku středu ta je v poradku.. musela by se ale brat skutečna výška středu s příslušným SAGem, ale myslel jsem skutečně těžiště! váha všeho obtěžkání viz tlumič, vahadlo je hodne vysoko.. a to je znát! .. a ted sem si vsiml.. ze uz na to nekdo upozornil..

  42. Akydam

    Moc obyčejný, jednoduchý.. nevim no dneska se ty kola taky dělaj na parádu a ne jen na funkčnost. je jasný, že to bude skvěle šlapat ale dokad to bude vypadat jak garážovka nic pro mě.. :)

  43. kesu

    Ahoj,
    kolo se mi sice nelíbí ale to je otázka názoru.
    Nicméně dávám palec nahoru za dlouhé tlumiče, jednak se dají dnes bez problému sehnat a navíc umožňují daleko přesnější nastavení. Určitý problém je sehnat správnou tuhost pružiny.
    Délka horní rámovky není zas tak důležitý údaj, spíš by mě zajímala hodnota reach a rozvor, to si myslím má daleko větší vypovídací schopnost.

  44. Schwara

    Koukám, že u tech článků se rozjede vždy největší diskuzní peklo:) Můžu jen říct, že na živo ty kolo vypadaj ještě o dost líp.

  45. assassin

    medved: hele a ses si jistej ze cim je teziste biku niz tim je to ovladatelnejsi? ja teda mam spis zkusenosti z motorek a tam je spis trend dostat teziste tak nejak bliz k tezisti tela jezdce.. respektive v tom miste nacpat tu nejvetsi hmotu, viz treba v endurech novej husaberg… je fakt ze spousta srovnani motorkovyho a bikovyho sveta narazi na podstatny rozdily, ale tady by to mohlo byt podobne.

    jinak me se to libi, je to co se tyka vzhledu takovy “garazovy” ale to mi vyhovuje, extremne dlouhej tlumic je zaruka dobry funkce tlumice .. nad rozmera a uhlama muzem badat, ale stejne bych bez svezeni z toho nic nevymyslel…

  46. kokos

    Moc Krásné v jednoduchosti je síla. Ale ukáže to až čas co všechno tahle mašina vydrží.

  47. Čárys

    4: kokos : 65 dní testing možná napoví : http://vimeo.com/29262330 :)

  48. Radek / etbikez.com

    Já věděl, že diskuze nezklame! Jsou tu experti, co poznaj z fotky, jak se co bude chovat a kde se to bude lámat, experti na podnikovou ekonomiku, co z ceny hliníku vypočítaj, jakej je na tom vejvar i experti na marketing, co by na to načmárali pruhy a přejmenovali to a zmnohanásobili tím prodej. A to ty úplně největší experti se sem bojej a rozumujou jen na bike-fóru. Ti třeba z přítomnosti vahadla na tomhle kole hned vydekujou, že jeho absence na IQ je teda konstrukční chybou! Nehchápu, že se nedáte dohromady a nejdete dělat kola, měli byste obrovskej úspěch:)

  49. miki

    Ahoj, chápu, že vyrobit novýho Monstera je asi snažší, rychlejší a levnější než frézovat tu benzínovou nádrž na Dragsteru a výsledná cena je taky lepší. S ekonomickýho hlediska se to (snad) nakonec vyplatí, křiklounů je málo, jsou jenom hodně slyšet a zbytek se s tím bez potíží smíří.
    Na druhou stranu, když už já osobně půjdu do nějaký malovýrobní český značky, tak bych chtěl aby to kolo nebylo jenom pěkný (což je dneska už 99% kol), ale i originální/punk/šílený a to předchozí modely FR/DH/AM kol od RB splňovaly. Lidi co smýšlej jako já (naštěstí nás není mnoho, nebojte se, jenom píšem hodně komentářů:D) byste mohli potěšit nějakou limitovanou reedicí předchozích modelů, klidně aktualizovanejch o novou geo či co Vás napadne (pokud máte sílu na další testing) co Vy na to?:) A myslim, že si klidně připlatíme!
    Takový malý zamyšlení, jinak dobrá práce, hlavně, že už je hotovo.

  50. drzhor

    nj ale dá někdo 6o.ooo za Dragstra? (startovací cena před lety…), teď je jeden v Lku na stránkach Rb k mání…. za 15 …. a punku je na bazarech dost :)

  51. kapr

    Ja bych si koupil ram nejake velke znacky vyrobeny na thajwanu a na nase ceske zlate ruciccky bych se vysral sak nase ekonomika je v pohode kuafix lidi proberte se Vás netesi česká věc?Já bych si prosil do výroby Revolluzra lůzra díky.klidne na nej budu 5let šetrit,ale vim že to bude ono.RB čest.

  52. Los Tomanos

    Me se to líbí, debata no comment…

  53. Vojtech

    Líbí se mi to. Teď jen počkat na tu jezdivou verzi. A co se úhlu sedlovky ve vztahu k jezditelnosti týče, pokud zvolíš správnou velikost (resp pokud ti nějaká z nabízených sedne), není s tím problém. Stačí se podívat na první generaci Cube Fritzz, tam byl sklon sedlovky podobnej a jezdil jsem na tom bez problémů.

  54. WARPS

    Cekam na silnejsi pruzinu ( 450 ) 350 je malo , ale jezdit lehci FR se s tim zatim da a musim rict , ze je to kurva dobre jezdive kole. Pred tim jsem mel FR Dragstera a BOXTERA a tohle je opravdu paradne jezdive kolo. Jak dojde pruzina dam tomu do tela , doufam ze prijde driv nez snih. Jinak klobouk dolu suprove odvedena prace a kdo se rozmysli tak muzu jedn rict nekupujte papir od jinych firem a kupte si RB… Ja mam 2x tolik vahy co tihle kluci a nikdy me nic neprasklo :)

  55. Baba-Ji

    pane WARPSi :),
    a jak je to s geoškou v ovladatelnosti?
    Já když někomu půjčím starého Monstra, tak mně ho vrátí s téměř vykulenýma očima, jak moc je to kolo hravé a ovladatelné, až akrobatické :D.
    Je tedy pojetí EW Monstera věrné svému předchůdci, nebo se šlo spíš do stability?

  56. Baba-Ji

    …NEW Monstera …

  57. Medvěd

    assasin jsem si jisty minimalne co se týče překlápění za zatáček do zatáček například při stavění kola do manualu bude zcela jiste lepsí težiště vysoko. ovsem je otazka jestli chces jezdit po zadnim, nebo po obou .. a zatáčet.. nebo jen jezdit rovne. nicmene at tak nebo tak vlastne je to fuk ze ano. .. pro cloveka ktery si tohle kolo koupi je to jedno. pro nej to bude vzdy a jen v tom nejlepsim smyslu to nejlepsi kolo jaké může mít a taky samozřejmě nejkrásnější. A ono to zcela určitě i velice dobře jezdí, žehlí a všechno to dělá správně. to je taky nad slunce jasny.. to z toho vidíš! Taky nesouhlasím s názorem, že člověk, který je v obraze a má zkušenosti nemůže pouze z pohledu na tohle kolo a popřemýšlení o fungování toho kola v souvislosti s postavením trubek, vahadel a geometrií usoudit jak to jezdí. Myslím si že principielně tohle kolo musí fungovat velice dobře. Skoro bych řekl že to bude žehlička z nejžehlivějších a to jsem na tom neseděl. Vlastnosti o kterých jsem před tím hovořil neudělají zas tolik, ale kdyz máš chut a cit pozorovat, tak to poznáš taky okamžitě, i když ten rozdíl je vlastně naprosto minimální.

  58. Pelda

    Beru ty dvě zelený čéče

  59. 100klada

    Super dobata opet… myslim, ze plno lidi ma svoji pravdu. Nemam rad jen lidi co vychvalujou a nebo kritizujou, oboje smrdi.

    Moje zkusenost je takova, ze jezdim nepretrzite RB Monster FR 5 let a sem desne spokojenej. Za celou dobu sem v podstate na nej nesahl. Mam kolo na kterym se da jezdit 100km slaky i brutal DH. Geometre mi sedi, mam taky par kilo, ram drzi i kdyz ho nesetrim, kolo je podle me pekne. Tuhle me s brachou na prechodu ve Vancouveru zastavil nejakej chlap a ptal se co to je za kola, konstrukter ze santa-cruz, moc se mu to libilo :) Kola sou to originalni a funkcni! Abych jen nemazal med kolem pusy, slabina je podle me existence X-druhu patek a presmykac. Ale kterymu kolu se neda neco vytknout…

    Nove RB:
    Vzhled je vec vkusu, funkcnost vec zkusenosti, geometre vec ucelu, vydrz je vec casu….

    Ja doufam, ze kluci z RB vi co delaji. Vyjit s novym produktem je vzdy velmi tezke a ma to za sebou radu patalii, ktere si bohuzel malokdo dokaze predstavit. Kalkulace typu “hmotnost ramu” x “cena za kilo” = cena.. to je lehce mimo misu.
    Muj nazor je, ze se mi kolo libi, sem fanda RB (diky zkusenostem a pristupu) a koneckoncu vlastenec. Jsem hrdej, kdyz se me lidi na trailech v Kanade a USA ptaji odkud sem a co to mam za super kolo a ja jim muzu s hrdosti odpovedet, ze jsem Cech a kolo je “made in czech”, a to ze se ptaj porad! To je i mozna dalsi duvod proc budu chtit dalsi ram od RB..

  60. KRAJIC

    100klada: mluvíš mi z duše – jak s hodnocením starého Monstera, tak s celkovým pojetím.

  61. bobros

    Moje první RB je MONSTER AM 08 a myslím že nastal čas rozšířit si vozový park,moje volba MONSTER DH 11.Kolo jsem
    viděl,kolo jsem projel a je rozhodnuto…

  62. 100klada

    Tak se vyplnilo asi nejaky bozi poslelstvi…. kolo mi predevcirem tady v USA slohli, asi se opravdu lidem libi. Asi budu muset co nejdriv kontaktovat pana PH a neco vymyslet… FUCK thieves!

  63. lutte

    Tak kolo složeno, podělím se o pár dojmů.(FR model)

    Poznatek po nasednutí:příliš měkká pružina,kolo si pode mnou hodně sedlo, skočím očekávám že při tak měkké pružině půjdu na doraz, nic kolo jde ještě více do zdvihu….kde bere ten zdvih?Kouknu na píst tlumiče a mám ještě rezervu 3cm na tlumiči, nechápu…

    Geometrie:mám M a při 185cm a 50mm představci mi kolo neskutečně sedne, krásně obratné a v zatáčkách neskutečně hbité, do manuálu jde hůř než předchozí Monster EN 2009 ale o to líp se manuál udrží, dobře se do něj naskakuje kolo nemá tendenci podjíždět vás a dobře se manuál drží

    Ke geometrii ještě dodám, že kolo sice dobře jede ale na přesuny to opravdu nebude.V sedě se jede blbě a ve stoje ještě hůř.Možná kdybych měl tlumič s možností přitažení komprese tak by to bylo lepší ve stoje.V sedě stejný.Přesto jsem na kole ujel mírně zvlněnou krajinou 30km bez fyzické nebo psychické újmy.

    Jako zaměřením to vidím opravdu jako takové kompaktní DH.Je poznat že to z něj plně vychází jak geometrií tak pružením.Prostě když na to sednete tak máte pocit že sedíte na DH kole.Jel jsem pár FR kol a ani jedno z nich tolik nežehlilo.Pokud by někdo plánoval skákat třeba i nějaké dirty nebo víc nakopnuté skoky, třeba v lese.Doporučil bych vidli i tlumič s nastavením komprese, ideálně obou kompresí.Pak si to naladíte přesně podle svých potřeb.

    Tak to jsou mé dojmy z kola.Jsem nadšený.Díky RB, děláte skvělá kola.

  64. KRAJIC

    bobros: s tím AM kolem plánuješ co? Pokud je to v M, celkem by mne to zajímalo.
    100klada: upřímnou soustrast

  65. bobros

    krajic: to AM mám v elku , je to univerál 80km maraton i jedny závody v 3dhcupu(prodávat určitě nebudu).Jenom při dh dostává na prdel(dvakrát proraženej vzducháč x-fusion)proto chci novýho monstra dh

  66. KRAJIC

    bobros: já to kolo v M jezdím – tak jako ty na vše – od skoků po XC – sháním rám v dobrém stavu co mi bude viset na zdi až přijde jeho čas(stávající dojebu).

  67. WARPS

    Takze dnes doskladano uplne do finale , na bezdusakach s FOX 40 vaha 17.87 pri velikosti L ( maxxis minion 2.5 3C ) coz povazuji za super vahu. Jen pruzina 550lb oproti 350 ma aspon 350g navic :)

  68. lutte

    4 WARPS:

    Kolik vážíš prosimtě?Mám tam 250lb pružinu a přijde mi to docela měkký ale na druhou stranu na doraz nechodim..Vážim 68Kg.Uvažuju o 300lb.Díky.:)

  69. riki

    Skoda ze FR nema 1.5 hlavovu trubku. 1.5 a tapered vidlice ide kupit za podstatne menej penazi ako 1 1/8 a zakaznik si moze naozaj vybrat. Do 1.5 ide dat zerostack hlavak, daju sa zohnat uhlove misky, viac slobody pre vlastnu geometriu.

  70. WARPS

    LUTTE: vazim 100kg ( 190 cm ) tak proto mam 550lb takze 350 opravdu mit nemuzu… Jinak pruzina prisla v patek, chystam se kolo otestovat poradne az tento tyden…

  71. WARPS

    http://imageshack.us/photo/my-images/845/54600816.jpg/

  72. drzhor

    2 WARPS: fakt užasně krasny!!!! gratulace!!!!!!! pilapilapila…..

  73. Potok

    2 WARPS: vypadá to dobře, gratuluju :) Počítám, že to je FRko? Jinak nevíte někdo, kolik vážil rám novějšího Dragstera DH? Pro srovnání.

  74. Čárys

    o kilo víc…

  75. Potok

    no to je pěknej save, díky

Komentář: