Když jsem loni měnil svoji první dodávku Ford Transit chtěl jsem něco většího, volba padla na Transportera T4 v nejdelší a nejvyšší verzi, 2,5l motor v turbo dechtu, pět míst k sezení (dva v přední řadě a tři vzadu). Je to sice nejslabší verze mající pouhých 65kW, která kupodivu i docela jede (bohužel ale kvůli výšce to není bůhvíjaký rallyový speciál).
Veškerý "tunning" jsem prováděl pomocí běžného nářadí jako je vrtačka, přímočará pila atd, svářečku a podobné hi-end vymoženosti nemám, stejně jako dílnu, takže cílem bylo tunnit co nejjednodušeji, tak aby to šlo udělat před barákem na ulici. Účelem bylo vytvořit "přestavbu", tak aby se v autě dalo v létě přespat i po dobu více dní, v zimě stačí jedna svě noci. V létě se dá spát ve dvou lidech s koly, v zimě ve třech (snb a lyže zaberou míň místa, takže třetí člověk má místo na spaní). Další podmínkou bylo zachování počtu míst k sezení (pět sedadel vozím minimálně, většinou jezdím v čtyřmístném setupu, když odstraním jednu zadní sedačku). Když jsem káru dovezl domů, první věc kterou jsem řešil byla postel, když už mám vysoký auto, tak si postel udělám pod střechou. A začalo přemýšlení, jak poladit co největší výšku mezi postelí a stropem při zachování minimální výšky 125cm mezi postelí a podlahou (125cm protože, tolik je plus mínus vysoký kolo). Takže jsem využil díry pro šrouby pásů a pomocí stavebních L profilů a hliníkových trubek s čtvrecovým profilem jsem udělal příčníky pro postel, pak už jen v hobby marketu nakoupit latě a dodělat rošt, na něj ještě přišla 5cm tlustá molitanová matrace. Postel je "rozkládací", protože v plné délce by se nedalo sedět na zadních sedadlech. V spací poloze drží vysunutou část postele dvojice řetízků. Poté co jsem měl udělanou postel, vrhnul jsem se na zateplení, všude kde se dalo jsem nalepil 2cm tlustý mirelon. V plánu bylo ještě polepit všechno, kde není tapecírung, kobercem, ale teploty klesly a chemoprén odmítal lepit, tak jsem to odložil (zřejmě již na vždy, protože jsem se k tomu už rok nedostal). Samotná izolace je na prd, když uvnitř není žádný zdroj tepla a tak v dalším kroku došlo na bufíka, na plynové topení jsem si netroufl, takže jsem volil klasické naftové topení. Ojetý jsem nechtěl a nový Eberspaecher stojí ranec, podpořil jsem tedy českého výrobce Brano (ano, to Brano, co zavírá samo) a koupil model Ateso Breeze, za 22 klacků s digitálním ovládáním i s týdenním časovačem (který jsem zatím nikdy nepoužil). Montáž je easy, tři díry (sání, výfuk a přívod paliva) a je to. Natažení paliva od palivového filtru je taky pohoda, akorát si to chce dopředu zjistit, která ze dvou hadiček vede z nádrže a která je vratka z motoru (zákon schválnosti fungoval bezvadně a na první pokus jsem zvolil vratku, takže topení topilo půl hodiny a pak došla v filtru nafta). Poučen z prvotního nezdaru, jsem prohodil hadice a voila, topím jak o život. Pro rozvod vzduchu jsem použil klasickou plastovou odpadovou trubku s pořizovací cenou nula nula nic, která na topení přesně pasuje a navíc za tepla se nedeformuje. Správnej obytňák musí mít otočný sedačky, já nemám úplnej obytňák, tak mě stačí jenom jedna, ta spolujezdcova (pod řidičovou mám druhou baterku, ze které poháním bufíka, rádio a vnitřní osvětlení). Originál otočný sedačky stojí neuvěřitelnej ranec, takže jsem přemýšlel jak to poladit co nejlevněji. Každý přední sedadlo má udělanej posuv v kolejnicích, takže co to sedadlo vytáhnout z kolejnic a nasadit obráceně. Výrobce pro tuto úpravu nemá pochopení a klade tunnerovi překážky v podobě dorazů a zarážek. Vrtačka s brusným kotoučem si s takovými záludnostmi poradila bleskurychle a otočná sedačka v ceně 0Kč, byla na světě. Ještě by to chtělo nějaký úložný prostor pro toolbox a další krámy, pro toto posloužila vysloužilá knihovnička a pár desek. Specialitou jsou zarážky, aby toolbox a ostatní harampádí nepadaly z poliček, stačí dva držáky na šatní tyče (na jedné straně pevný a na druhé volný) a kovová násada od smetáku a výsledek je na světě. To je asi kompetní soupis změn co jsem v autě udělal. Jak je z fotek patrné, nešlo o design, ale především o funkci…
Kelišová. a související šlánky máme tady : Mave , Hybnos , Carys 1, 2 , Mára , Klauz , DD , Andy , Medvěd , Kubajsz , EMTý , RaF
Na zimu dávám izolaci i na podlahu, když na původní podlahu položím ještě jednu, tvořenou 2cm tlustým polystyrenem a vrchní dřevovláknitou deskou polepenou kobercem. I v největších mrazech se dá v autě "chodit" jen v ponožkách a není zima na nohy. V zimě ještě používám vnitřní izolaci na okna, opět jsem použil mirelon a na okna přidělám pomocí duck tape a přísavek. Na čelní sklo mám navíc i vnější izolaci, což je největší pohoda, protože i v největších mrazech není třeba oškrabávat okno, protože tam není žádná námraza (otestováno v Alpách v -20st. C).
vyhledávání
- 09:05 dd on Jak vypadaj zmrdi ?
- 09:02 gotojfjdf on Jak vypadaj zmrdi ?
- 09:00 dd on Jak vypadaj zmrdi ?
- 15:25 debilxxd on Jak vypadaj zmrdi ?
- 06:29 -Andy- 720.cz on 720 Chainless race a Whipcontest 2023
- 12:31 Chainless race Monínec a Whipcontest 2023 - Jiří Dlabáček on 720 Chainless race a Whipcontest 2023
- 19:34 -Andy- 720.cz on 720 Chainless race a Whipcontest 2023
- 19:27 Kuba on 720 Chainless race a Whipcontest 2023
-
-
Rozhovory – Matěj Charvát
Vydáno před 10 yearsTak a máme tu další rozhovor s lebende legende brousící místní i zahraniční svahy mezi závodním mlíkem i mimo něj. Relax, Káva, nohy nahoru a jedno luxusní čtivo uvnitř.. Ahoj Matěj. Hele, víš co, kdo neví kdo jsi, tak je … Continue reading →
-
Nenalezena žádná bleskovka :-(
nejlepsi auto
super, otočnou sedačku za 0Kč použím taktéž
Pohrál sis s tím – pěkné.
Jo jo T4 rulez.
je to fešák kurva. Kam se servou multivany
jezdí to za málo a přitom rychle, nesere se to, pohodlný to je. prostě moje největší přání je, aby se T4 vyráběly ještě teď. jinak kelišová, chválim tě, malý náklady a přitom užitná hodnota!
Hehe, to je sranda v mym aute se vyskytujou hned 2 otocne sedacky a to se vyrabelo od roku tusim 86. Jako obytnak urcite nemelo fungovat, i kdyz postel tam mam vlastne taky. Takze mi z toho vychazi ze japonci to maj uz v serii a v evrope si to kazdej musi dodelat sam a navic japonska verze se vejde na polovicni podvozek:-)
Je vidět, že na přestavbu stačí vrtačka a přímočará :pila: :-) Super, za málo peněz, hodně muziky!
Vozitko symptico.
Přesně jak píše EMTÝ.
T4 model 2002 – vozidlo mejch snů, v 2,5 turbodehet.
Bratr jezdí za 7, plnej knédl s motorkama vzadu, co dodat. A Keli, poladil jsi to velice pěkně ! Na to žes to dělal na ulici – postel výborná, sedačky super, celkem asi…závidím, ano.
Kvalitka !
Velká paráda a inspirace :-)
Sice šlo a primárně o funkci, ale mně se to zda povedený a čistý i z hlediska “designu”. Velká paráda.
to se mi moc líbí
čím víc na to koukám, tím víc se mi to líbí, čoveče. Teda, fakt pěkný. Asi před Monacem ještě něco naladím – mám to proti tobě fakt nedokonalý. Fakt pěkné !
dobrej trick tip se sedackou otocnou musim omrknout u svyho a poladit:-)
stejnej problém s vracákem by se mi nestal, protože jsem se rozhodl, že je to tam nahovno, koupil palivovej filtr jen s dvouma vývodama a zapojil to bez něj :-D
I’m in love! :-O
Fakt paráda, už vím, co chci od ježíška… :D
Diky za pochvaly. Toto je Evo 1, az udelam Evo 2 bude to lepsi, hodne veci nevyhovuje a ted bych je udelal jinak.
Doporucuju vsem co maji takoadle auta dat jako svetlo do prostoru led diodovy pas.
4: Maverick : A večer jen přepnout do režimu DISCO a jet jak v Noci v Roxbury, all in one
fakt moc pekny zpracovani na to jaky vybaveni a podminky mas.. kdybys mel k dispozici nasi plne vybavenou dilnu asi bys z toho udelal obytnej raketoplan… fakt parada…
Maverick: …pak uz bych pridal jen disco kouli.. treba hybnosovi by se to tam hodilo…
DOLE KOPCOM – to je masakr :o)))))))
Byl jsem u tebe v krame a nemohl jsem si nevsimnout T4. COOL