Zlodafone – true story

vodafone.jpgTuhle proběhla ve foru debata o operátorech, jak se na ně musí, jak to má kdo levný, jak s nima vyjebal/vyjebává, jak je to teď v poho a kdesi cosi. Já teda mám zkušenost úplně jinou…

Můj příběh : Jak jsem chtěl výhodně telefon

Tak si tak jednou u večeře v hospodě prolejzám noviny, a najdu tam zmínku o tom, že operátoři dávaj balíčky zákazníkům, co tam jsou dlouho a co třeba chtějí odejít. Tak mě napadlo, že jsem tam skoro 13 let, a že se musím podívat, kolik jsem jim za tu dobu za tel služby nadělil.

Druhej den skáču do práce, a beru si výpisy a přiznání daní a hledám, abych nevařil z vody. Koukám na to jak puk. Za 1O let u vodafone ( starší věci jsem nehledal) jsem jim nadělil skoro 18O tisíc korun za volání a SMS. Tak to je metal, tak si to beru, a jdu na ně.

Telefon mám starej 5 let, nikdy jsem neměl ani jeden dotovanej, nikdy jsem si neprodloužil smlouvu, nic, prostě nikdy jsem nevyužil žádnejch jejich výhod pro jakejkoliv možnej důvod. Tel jsem solil za plný (jeden, vydržel mi 5 let) a jednou jsem ho dostal. Takže jsem je stál na výhodách nula nula hovno.

Jdu na ně.

Přijdu na prodejnu. "Dobrý den, prosím vás, rád bych si u vás pořídil nějaký nový telefon, starý nějak dosluhuje" oslovuju hodně jedou a znuděnou vytučnělou buchtu za pultem.

Ani se na mě nepodívá, a hlavou kejvne doprava a kouká dál do monitoru toho počítač. Jsem hodně asertivní typ člověka, ale když chci ,umím se chytnou jak nová Sůza. Stejně tak se umím i potočit.

Tak vím o co jí de, ale koukám na ní. Říkám : "Prosím vás, slyšela jste mě ?" "Jasně, tamhle je katalog" Tak povídám, že u nich jsem už řadu let, a jestli teda (beru si katalog) by to nešlo nějak zvýhodnit. (Tady se hodí vysvětlení – známá tam byla před půl rokem. Koupila si tarif za 200 dostala, zdarma tel. Po 5 ti dnech ho ztratila, šla tam znova, a povídá, že ho ztratila, jestli by jí dali novej. Prej ne. Tak jim řekla, že ale konkurence jí dá novej tel, a že teda půjde k nim. A tak víš co ? Dali jí další !!!)

Vyzbrojenej tímhle vědomím, informacema z MF dnes a výpisama z účtů požaduji tedy nějakou službu.

"Co máte za tarif?"
Ptá se obluda.
"Dohoda s Oskarem." tak kouká, chce hesla, tak jí to říkám, kouká na učet, a povídá…"Jo tenhle tarif, tak to máte podle "nabito 300" a tím pro ní konverzace končí.

Nechci bejt úplně za debila, i když bych to mohl hrát v pohodě ještě dlouho, a tak je mi jasné, že musím otevřít katalog a zčekovat ty ceny, starej tel se stejně loučí, a tak když bude novej za pár kaček (rozuměj tak 4oo kč ) tak v čem je problém, jsem v pohodě, to dám, jde mi o tel, ne se pohádat.

Koukám a ejhle. I nejlevnější totální mrdka v tom seznamu je tel dle toho tarifu „nabito 300“ za pěknejch 700 kč, nějaký rozumější telefony jsou za 35OO a něco fakt pěknýho i za 6 litrů. Tak to nechci tak se jdu zkusit nějak domluvit.

„Nezlobte se slečno, ale já jsem u vás už dlouho, a platím celkem velký částky měsíčně, a tak si myslím, že bych mohl mít nárok na nějaký telefon zdarma, kór s přihlédnutím k faktu, že jsem od vás ještě za celou dobu žádnou výhodu nečerpal…“ snažím se jí zahltit informacema a ukázat jí, jak na výši jsou mé rétorické schopnosti, čímž jí určitě zaujmu, zastraším, nebo cokoliv, a ona bude povolná a nadělí mi…porci pozornosti.

„To by ste koukal, co znamená velkej účet“
. Ani nezvedne oči od monitoru.

Stále jsem celkem v klidu, ale už se musím ovládat. „No to asi ano, ale přesto, mohla by jste mi odpovědět na otázku, jestli by se dalo využít mé desetileté věrnosti a pravidelnému měsíčnímu inkasu, které nikdy neselhalo, v nějaké lepší ceně, než je dle tarifu, který nabízíte?“

Konečně navazujeme oční kontakt. Jsem bohužel překlasifikován do kategorie „Malá otravná věc co mě sere„ ale aspoň jsem jí zaujal. Koukne na katalog, koukne na mě, koukne na počítač, a povídá.

„Ne“

Škytnu. „Proč?“

„Protože vy máte tak výhodnej tarif, že se nám už nevyplácí vás nějak nadále podporovat“
konečně sdělí tu perlu.

Koukám chvíli beze slova. Ne, to nemůže myslet vážně. Asi se začínám…nasírat.

„Takže si to shrňme paní, já jsem u vás 1O let, provolal jsem skoro 2OO tisíc korun, nikdy nic nečerpal, nikdy nic nechtěl, nikdy neplatil pozdě, a když chci tel, za lepší cenu než co dostane kdokoliv koho se vám podařilo nalákat jako novýho platiče, tak mi řeknete, že se vám nevyplácím, krucinál ?!“  Chlapík vedle zpozorní.

„Je to tak.“

„Tak mi zavolejte šéfa.“ Došla mi trpělivost. „S váma se tu už dál bavit nehodlám…“ „Šéf tu není“ je odpověď kterou sem čekal, takže chci jakéhokoliv nadřízeného a od dodání „pohni tou tlustou prdelí, nebo ti pomůžu“ mě dělí jen moje od dětství vtloukaná slušnost, tak si to aspoň myslím…

Zezadu konečně, přilákám zvýšenými hlasy, vyleze ŠÉF. Je mu asi co mě, má rozepnutou košili a přemýšlím, jestli mu ho vzadu nějaká podobná laňka zrovna neblafala a s ležérním úsměvem jde hned k věci. Potvrzuje stanovisko té obtloustlé broskve, a to že prostě na tel nárok zdarma, či nějakou fakt pěknou cenu, nemám. Jdu do kolen. Přetlumočím mu story, jak jsme skvělej…bla bla bla…

On na to nehne brvou a je tvrdej. Prej prostě ne. Ne, nezlevní, ne, nedá za líp, zadarmo, hahaha, prostě nic.  

Dávám poslední šanci logice.

„Pane, ehm, slečno, takže když teď u vás tenhle tarif zruším a otevřu si novej, teď hned tady, podepíšeme smlouvičku na 6 měsíců, nebo jak to máte, a budu chtít tarif za 2OO kč mesíčně, tak je vše OK, a tel dostanu, je to tak, ale když zůstanu u toho co mám, budu dál solit účty přes litr, tak na tel nárok nemám, není to divný ?"

„Ne."

Tak vytahuju poslední, naprosto definitivní výhrůžku, kterou fakt nechci uplatnit, ale to oni nemůžou vědět. Pohrozím že odejdu, a bude ! Jasně ! Máťo, si chytrej. Teď je pěkně vyděsíš, a oni začnou nabízet, přesně jak to psali v Mladý frontě, takhle se na ně musí. Jdi do toho, Máťo !


„Tak víte co, konkurence mi myslím nabídne mohem lepší podmínky, tohle je teda chování k věrnejm zákazníkům, to jsem divák. Tak já u vás smlouvu zruším, tohle jsem teda ještě neviděl…“


„Klidně, nám se stejně nevyplácíte.“

Tak jsem se otočil, a odešel. Na to fakt nebylo co dodat.

A tady tedy máte popsaný příběh, jak se mnou bylo vymrdáno. Já tedy nevím, ale já mám zkušenost, s Vodafone, takovouhle. Buď jsem narazil na Zmrdici se Zmrdem za zadnicí, nebo je to prostě tak, každopádně neexistuje nic, jako férovej Operátor. Všichni rejžujou a zisky maj enormní – a jde jen o přetahnutí novejch dojnejch krav. V tu chvíli, kdy se jim EXTRÉMNĚ nevyplácíš, daj ti tak možná veliký hovno… Věděli jste například, že signál, po kterém se posílají SMS zprávy, je jen jeden z nosných signálů pro volání – a je tedy už ve své podstatě zadarmo ? Až nám jednou budou chtít opravdu vyjít vstříc, myslím, že to poznáme.

Do té doby – plaťme.

čárys.

60 komentářů pod “Zlodafone – true story”

  1. Coufi

    Jakmile to po telefonu u vodafonu zrušíš tak si piš, že tak do dvou dnů Ti budou volat a nabízet hory i s horákama!Mám s nimi tuhle zkušenost.A když jsem jim řekl(nasrán), že už jsem u O2 tak mi vyjmenovali všechny zápory.A že se prý k nim stejně vrátím.

  2. Pitrs

    Mám stejný paušal a je pravda.že paušal se stejnejma podmínkama a cenama nikde nedostaneš. Takže je asi lepší zaplatit jednorázově za telefon, než platit o litr víc na fakturach.

  3. qeex

    Bohužel tohle není o operátorovi, ale o lidech. Na pobočce osobně raději nikdy nic neřeším, partička znuděných brigádníků mě vždy odradí, vše raději vyřizuji online přes web, když mi něco není fakt jasný, tak jednou za rok zavolám raději na infolinku.

  4. Caryfuk z Plzne

    Ho ho ho, to jsem se zase dobre pobavil. Dik Martine. To je dost. Znam tyhle situace. To je na “Volny pad” :)

  5. KRAJIC

    znuděnou vytučnělou buchtu – jsi bůh kurva, vládče slov!

  6. Kassar007

    No já mám podobný zážitek z přepážky taky. Mám radši jednání z oči do oči, ale u operátorů se vyplatí volat na ty jejich linky. Pote co jsem řekl ze od nich odejdu, protože mě už nastvali na ty přepážce Jsem dostal 50 slevy na tarify ( máme na úctu víc telefonu) a tel. Za polovinu. Ale je fakt, ze jednání lidi z vodafonu v těch jejich showroomech je otresny

  7. lada

    Presne tak odesel jsem od VODAFONE ( dohoda s OSKAREM ) sice jsem dotak dostal atd. Ted jsem je zadal o to , ze chci lepsi tarif ze jim platim pres 3 tycky mesicne a ze mam pocit , ze by se mohli chovat lepe. Dali me nabidky ( vesmes smesne ) tak jsem rekl ze se jim klidne zavazu na 24 mesicu atd blala nic . Tak jsem sel jinam a ajhle volani , skemrani slibovani, malem vyhrusne sms at se vratim … Nemam duvod bez upisu mam ted za 900 (300 minut do vsech siti) a na 2 roky gratis internet a perlicka nakonec na 12 mesicu odpusstenej pausal … UPOZORNUJI BEZ UPISU ….

  8. milouš

    Čárys: zavolej na tu jejich linku, tam řekneš ten tvůj příběh a řekl bych, že nebude problém dostat tel a ještě slevu na volání…. já měl od nich 3 měs starý tel a ten mi ukradli, tak jsem si říkal to je v prdeli, co budu dělat, atd.. nová sim zadara během chvíle a starý tel, chvíli to nějak vydržím… za pár dní zvoní tel a na druhém konci příjemný
    ženský hlas: Dobrý den Katka z péče o firemní zákazníky, bla bla bla, jak jaste spokojen???
    říkám: velice, ale jsem nucen změnit operátora…
    Katka:to mě mrzí, mohu znát důvod??
    Já: dotovaný tel v rukou nějakého zloděje a starý už mele z posledního, tak že půjdu tam, kde mi dají nový…
    Katka: to by byla škoda, koukám do databáze, faktury platíte bez zpoždění, moment já Vás přepojím na kolegu……….
    Kolega: bla bla bla, faktury oka, sleva z dotovaného tel 2tis a 100min na 6 měsíců zdarma navíc k paušálu. tel si vyzvednete na pobočce???
    No a přicházím na pobočku ( myslím, že stejná jako jsi byl ty, pod Dvořákem ) Dobrý den, jak Vám mohu pomoci??? Jdu si pro nový tel…. Jistě kouknem na to ( zatím velice ochotný floutek) Ale vy jste čerpal dotovaný tel před čtvrt rokem, takže nemáte nárok a ušklíbl sem, jako že mi to nanadal…. Říkám blbcovi, ať se koukne pořádně, že jsem s někým mluvil a ten tel prostě dostanu, ať se mu to líbí nebo ne!!!!!! chvíli do toho s odporem čuměl, jak když sleduje svůj pohřeb a pak, hmmmm už to tady vydím, tak si vyberte!!!!!
    Ochota byla hned pryč, ale to mi nevadilo,pak jsem byl tak trochu vykopán i s novým telefonem z prodejny, ale nevadilo mi to, protože jsem odcházel jako vítěz……………

  9. JKL

    Zase na druhou stranu můsíš uznat, že 200 tis. za 10 let opravdu není žádnej zázrak. To je částka průměrného konzumního zákazníka. Znám lidi, kteři tohle provolavaj ročně až půlročně. Ty taky přece nebudeš dávat slevu někomu, kdo si u tebe kupuje 10 let jen ponožky, ale spíš tomu, kdo si tam každý měsíc příjde koupit komplet výbavu. Zkus se na to podívat taky z jejich strany… (ale jinak jsou to všeci čuráci, vo tom žádná :D )

  10. Los tomanos

    Teď jsem někde četl že firmy ztratili za lonskej rok 16miliard jen díky nespokojenejm zákazníkům….
    Martin: takže máš novej telefon? Nebo ne?

  11. KUbajsz

    yes, dobrej článek. Jsou to šulini a uplně nejvíc v prdeli je, že prostě to je o tom, kdo se jak vyspí.

  12. Bimbo

    Hele myslim si že na nás operátoři rejžujou neskutečný prachy, podle mě i když jsi za 10 let zaplatil skoro 200táců, tak pro ně je aspoň 3/4 s tý částky jen čistej zisk, poněvadž, moje firma s nima uzavřela rámcovou smlouvu na paušál zhruba pro 350 zaměstnanců a ejhle za 400 s DPH, neomezený volání a sms do všech sítí, tak ať mi nikdo neříká že na “obyčejných” zákaznících nerejžujou. Jak tu podotknul čarys, tak zprostředkování hovoru stojí operátory nulanulaprd. Takže bojuj

  13. Pádlista

    Článek supr. O tom žádná. Ale stejně mě nejvíc pobavil Milouš: “Odcházel jsem s lakýrkou zabořenou mezi půlkami. S pocitem co zná jen vítěz!” :))))

  14. vondrus

    Bimbo: zprostředkování hovoru operátory určite nulanulaprd nestojí :)

    Ale s těma SMS, jsou to fakt kurvy! Cpát SMS do datovejch toků hovorů, který už někdo stejně zaplatil je sice chytrý, ale s nastavenejma cenama za SMS sviňárna!

  15. HonzaKrepelka

    abych to zkrátil, jsou to zloději :)

  16. tomaass

    žijeme holt v český republice, kde s tímhle problémem nikdo nic neudělá, proto máme nejdražší volání v evropě a 4. nejdražší volání (po USA, Kanadě a nějakejch dalších zemích) na světě, jestli si někdo (JKL) myslí, že utratit 200 000 za 10 let za telefon není žádnej zázrak, tak věřte, že třeba v takový anglii nebo finsku by ses musel hodně snažit, aby jsi tolik pěněz za telefon utratil..

  17. assassin

    carys: hele jako ze si myslim ze mas celkem strizlivej pohled na svet tak si myslim ze tady si trochu ujel… myslim ze frajerka v kramu se nechovala jak by mela.. ale myslim ze ti proste sama ze sve vule nemuze dat “spesl” ceny apod.. na to je malej pan.. tyhle velky firmy maj svoje pravidla a nejspis neni prostor ani na to aby ti naky zvyhodneni dal treba i ten “sef”. To je jako kdybych prisel k tobe do kramu, tam sedela prodavacka a ja ji zacal vykladat ze u tebe nakupuju uz pet let, ze sem tam za hadry za ty roky nechal uz sto koliku a jestli mi teda da tu bundu za pulku (nebo zadara) a klido bych to mohl dolozit stohem paragonu….

  18. JKL

    tomaass: problem České republiky je v tom, že je plná lidí, zastavajicích Paroubkovu ideologii: Nechci dělat nic, ale chci peníze a všechno zadarmo. Proč teda nejdeš žádat na benzínku, že chceš benál zadara? Ja jsem za 3 roky projezdil přes 160 000 tis. Mám snad na to taky nárok, ne? Holt, ale takhle to nefunguje!

  19. hanz_zlin_2

    první telefon jsem si koupil když byl pegas novinka a neměl skoro žádné pokrití, od tý doby platím učty zhruba 4-6 tisíc měsíčně za svoji osobu, k tomu mám na svuj tarif ještě jedno číslo kde platím 1-2 měsíčně. za posledních 10 let jsem dostal myslím 3 telefony gratis(za cca 600t provolaných korun jen na svojem čísle), v době kdy jsme byli u vodafonu jsem měli nějakej tarif “na zisk” taky udajně dost nevýhodnej, takže od nich jsme taky neviděli nic. Operátoři sou zmrdi o tom žádná ale na druhou stranu tisícovka měsíčně není v čr fakt žádnej zázrak. Mě potěšilo že sem si u vodafonu letos koupil iphone 3GS za 800kč :-) to mi trochu kompenzovalo tu jejich nenažranost. A to u nich už 2 roky nejsme :-)). Musíš bejt tvrdší a opravdu to dojít zrušit, pak ti něco nabídnou.

  20. Čárys

    4: Assasin : Já jsem taky, jak píšu v článku, po dobu 10 ti let nic nepožadoval. Nicméně, byl bych v tom jel i nadále, kdyby se ke mě nedostal onen zmiňovaný článek v jednom z hlavních deníků v ČR, na titulní straně a dalších dvou taky. O tom, jak maj balíčky pro věrný zákazníky, co chtěj odejít.

    Dále jsem popsal příběh s onou známou.

    Ano, jsem střízlivě uvažující člověk, a proto jsem tam šel.

    Neboť kdybych plošně dával já na krámě slevy lidem, co si sem přijdou nakoupit poprvý, a pak by sem přišel člověk, co si u mě pravidelně každý měsíc koupí třeba mikinu (když máme přirovnat i výši cen) s tím že nikdy ya !O let nedostal žádnou selvu, a jestli by něco nešlo vymyslet…TAK BYCH SI DAL FACKU, A DAL MU MODRÝ Z NEBE.

    Možná jsem až příliš čestný a poctivý, pro tuhle republiku, a pro jednání jakého se mi dostalo v oné firmě, jsem napsal tento článek.

  21. Čárys

    4 : JKL : Nemyslím že je to velký účet, dobře jsou asi i větší učty, o tom žádná. Nepoměr výhod vůči “novejm” zákazníkům a nechuť udržet si “prodělečného” 1O let spokojeného zákazníka je ovšem známka alarmujícího zmrdského systému, nezdá se ti ?

    Přirovnání k benzínkám snad nemyslíš vážně. Až budou N.A.B.Í.Z.E.T. nějaké slevy, pak snad můžeš přirovnávat…

  22. lopeHT

    Zajímavý článek, jak už tady někdo řekl..každý operátor má nějaké svoje podmínky, takže ta prodavačka ti zřejmě nedala špatné informace, ale způsob, kterým to podala je určitě strašný!K těm útratám a délce toho jak dlouho u nich jsi, je pravda, že 10 let, nebo 200tis nehraje opravdu žádnou roli, ikdyž ti to přijde jako pádné argumenty.Všichni mají stejné podmínky, pokud nepočítám rámcové smlouvy o kterých se tu někdo zmínil, ale to je úplně jiná věc za jiné podmínky a jiné smluvní pokuty.Takže ohledně změn které jsi chtěl/chceš udělat určitě je lepší zavolat na infolinku, kde lidé kteří s tebou mluví dostávají zpětné vazby, takže si nemůžou dovolit tě “podělat”, když nepočítám tedy outbound.Prostě když něco chceš tak zavolat na péči o zákazníky a tam si myslím ti poradí, ta prodavačka ti to měla min. vysvětlit.

  23. FunThomas

    Nevím jak Zlodafoun, ale T-Mobile a Telefonica O2 v ČR patří mezi nejvýdělečnější pobočky v celé Evropě. O2 CZ dokonce s přehledem vede tabulky výnosnosti v přepočtu na zákazníka (v koncernu Telefonica). Co z toho plyne? Drahý volání a sms! Jinde totiž není normální, aby firma vydělávala miliardy ročně a přitom mohla být nejdražší v regionu. Už vůbec nezmiňuji to, že na druhou stranu máme skoro nejhorší mobilní sítě v celé Evropě! O 3G se nám může jen zdát a to ho má stabilně Slovensko a nově např. i Severní Korea. Ještě, že mám volání zadarmo jinak bych byl taky nasranej :-D

  24. pavlik

    Ten princip je smutnej. Úplně stejnou zkušenost mám s kabelovkou a internetem od UPC. Já 8 let měsíčně topim skoro litr, soused se nastěhuje, přijde frajer a dá mu to za 300,- (půlrok) pak 500,-. Řikám frajerovi, že chci taky. A on “výborně, tady mi podepište,že s náma končite, pak vám pošleme smlouvu novou,výhodnou,levnější”. Do pííčé, zdravej rozum nechápe nic!! ..a takovejch je spousta, všichni víme. …O tom jestli se v Česku volá draze asi nemá cenu psát, když telefon má každý malý dítě, a ani nikdo z nás tady, když píše v půlnoci babě, jak je úžasná, rozhodně nepřemejšlí nad tim, kolik zrovna protek peněz.

  25. eMTý

    Máťo, ty si s tebou pohráli, jak kdybys měl na čele jitrnici, muhahaha! já ti řeknu můj příběh: jako rodina máme o2 od roku 96, účty stále stoupaly, dokonce jsem poslední dobou na tu fakturu měl ještě další tři telefony, takže evidentně perspektivní zákazník. telefon jsem si bral každý dva roky novej a podepsal smlouvu. souhrnná faktura poslední rok vždy 3500-5500Kč, já protelefonoval vždy min 1500Kč. o možnosti slev jsem slyšel, ale nikdy jsem nevěděl, jak se k nim dostat, ať jsem měnil tarif jakkoliv, pořád jsem platil hodně. až nedávno mi jedna známá na pobočce říká: “to platíš dost, hele já tu s tím nic neudělám, ale dám ti číslo, zavolej tam, před tím zajdi omrknout ceny konkurence, buď naštvanej, řekni že odcházíš, protože T-Mobile nabízí službu Mých5 atd…tak volám, milej chlapík, vyhrožuju, on říká ať vydržim, kontroluje účty, platby a najednou, že mi může nabídnout: neomezený volání do o2 zadarmo a 600 volnejch minut, to celé za 1000Kč. tenhle tarif jsem dal na dva telefony, na třetí mi dal taky 50 procent (takže místo 1400 počítám útrata tak 700-800), čtvrtý jsem nechal bez změny, tam se platí asi dvě kila babičce. takže jestli dobře počítám, měli bych každý měsíc ušetřit na faktuře tak 2000-2500Kč. to je pro někoho možná nic, ale vem si to za rok…takže moje rada, kašli na pobočku a volej!

  26. krchy

    To co píšeš, Ti zcela věřím. Mám podobné zkušenosti. A teď si vem Čárys, jakej je bordel jinde. Úřady, město atd. Já to vidím, však tu sedím. Tak jsem chtěl jenom říci, že nemá cenu se vytáčet, stejně stím hovno zmůžem. Věř.

    Ouřada.

  27. Navy

    Nedá mi to a napíšu zde ve stručnosti i já svůj příběh starý jen dva tři týdny:

    Od začátku mé mobiloidní historie jsem byl u Eurotelu, protože tam byla celá rodina. Kvůli práci jsem změnil Eurotel za T-mobile a účty platil zaměstnavatel a já jsem tedy vlastně ani nevěděl, kolik jsem provolával.

    Smlouvu na dva roky jsem s sebou s ohnutýma zádama nosil ještě skoro rok po ukončení pracovního poměru. Účty vždy přes 1.200 – 1.400Kč, v extrémech až přes 2.000Kč. Poslední dobou jsem se opravdu hodně snažil účet za telefon co nejvíc zmenšit a dostal jsem se na krásných 863Kč za to, že jsem téměř netelefonoval. Říkám si, tohle musí skončit a jdu za konkurencí, tedy znovu do O2 (protože je tam celá rodina).

    Návštěva 1: žádná domluva

    Návštěva 2: přineste si pane účty a uvidíme, co se s tím dá dělat

    Návštěva 3: no to víte, u T-mobile jsou drahý, to mi jsme vždycky tak o třetinu levnější. Říkám si paráda a vymýšlíme s celkem sympatickým klukem za přepážkou tarif – 400Kč paušál, cca 80 volných minut, ke kterým pak ještě přidává slevu z tarifu 30% pro podnikatele, vybírám tedy dražší tarif za stejné peníze, jsem tedy na 420Kč a 120 minutách (dle posledního výpisu u T-mobile jsem provolal asi 80 minut). Odcházím s podepsanou smlouvou a pocitem, že jsem si dobře vybral.

    Volá mi T-mobile: Kráceno – Dobrý den, dostala se k nám žádost o přenesení čísla, co vám nabízí O2, dáme vám víc… a dostávám 250minut za 450Kč, jsem nadšen a začínám chápat, jak toto funguje. Slečně v telefonu říkám, že to jdu oznámit do O2, co mi na to řeknou.

    Návštěva 4: V O2 je za přepážkou už ne tolik sympatický kluk, který jde rovnou k věci: Já ti nic dát nemůžu, ale dává mi tajné číslo, kde mi prý určitě něco zajímavého nabídnou.

    Jdu domů, volám an tajné O2 číslo a říkám jim situaci. Kluk na druhé straně mi překvapivě nabízí zase víc! Jsem na 320 minutách a 475Kč.

    Volá mi T-mobile v domluvený termín. Slečně už bez okolků říkám nabídku O2 a ejhle, SLEČNA NABÍZÍ JEŠTĚ VÍC!!! Momentálně jsem na 413minutách za 500Kč bez daně. Volání po vyčerpání jednotek za 2,90Kč, SMS neposílám, ale i tak jsou za 1,50Kč a neprovolané minuty přechází do dalšího zůčtovacího období. V O2 už na toto nedokážou reagovat a tak beru nabídku mého staronového operátora T-mobile.

    Návštěva 5: Ruším smlouvu opět se sympatickým klukem za přepážkou, který se jen tak lehce usmívá a říká: “neměl bych to říkat, ale udělal jste nejlíp. Tarify, které nabízíme v prodejnách jsou o 50% dražší, než to, co vám dají na speciálních telefoních linkách…”. Rušíme smlouvu, jsme oba dva spokojeni a já jdu domů.

    Momentálně mi můj stávající tarif za 630Kč měsíčně pokryje i můj nejdražší účet za 2.146Kč. Navíc se mi převádí neprovolané jednotky do dalších měsíců. A cena za volání po provolání celého kreditu je minimální, kterou všichni operátoři nabízí…

    A co z toho plyne? Pro operátory NEEXISTUJE pojem VĚRNÝ ZÁKAZNÍK. Oni vydělávají na každým, kdo u nich volá, i kdyby platil deset korun za měsíc. Jejich služby totiž nemají prakticky žádnou hodnotu.

    A rada na závěr: Chceš volat za málo peněz? Jdi bez řečí ke konkurenci, podepiš s ní smlouvu a uvidíš, co se bude dít… Smlouvu u operátora můžeš dle zákona do 14 dnů bez udání důvodu zrušit! Je tedy třeba vše vyřešit do dvou týdnů!

    S mobilními operátory je třeba BOJOVAT!!!

  28. Los Tomanos

    Navy: jsi bůh, asi si půjdu taky zaběhat :D

  29. Čárys

    4: EMTÝ, NÁVY : To si kurva děláte prdel ? To jako fakt ? Tak to je hoši fakt metal. Respekt vám, asi to udělám taky… FAKT ČUMÍM !

    4: JKL : Co povíš na tyhle příběhy ?

  30. hanz_zlin_2

    musím se ale jkl zastat..to že se musíš smlouvu nejdřív zrušit sem ti už psal nahoře ale nic to nemění natom že s tickou měsíčně seš podpruměrnej zákazník.

  31. Navy

    Čárys: Vzhledem k tomu, že jsem toto řešil na přelomu října a listopadu, ti můžu ukázat aktuální nabídky od O2 i od T-mobile. Vodafone jsem neřešil, na to už jsem sílu neměl…

    Kluk od O2 i holka u T-mobile mi po telefonu řekli, že jejich maximální sleva pro “běžného” zákazníka je 50%. Buď ti daji dvakrát tolik minut, nebo cenu tarifu za půlku. Podotýkám ale, že vše jen po telefonu, na přepážce vyřešíš jen podpis smlouvy, o tarifech se s nima nemá cenu bavit. Ne že by nechtěli, ale nemaji na to pravomoce…

    V O2 jsem byl svědkem toho, jak kluk prodává týpkovi telefon za 10.000Kč i přes to, že u něj týpek provolá tři litry měsíčně!

    Sympatickej týpek v O2 mi řek, že od mobilních operátorů telefon chtít nemam, ať se zaměřim na levný volání a telefon ať si koupim někde na netu… a myslim že měl pravdu…

  32. assassin

    Carys: no asi sem to spatne pochopil ze je to kritika na chovani starej zakaznik vs novej zakaznik… ale porad tu je to, ze jestli to ma takhle “nastaveny” (fuj uz pisu jak nakej pseudomanager) firma – tzn ze se snazej ziskat novy zakazniky a stary-verny neresej, tak s tim proste radovej prodavac nic neudela.. ty kdybys to tak mel na krame bylo by to nahlavu postaveny, ale tezko by to ze sve vule moh menit nakej tvuj radovej zamestnanec-prodavacka , jakoze by ti vecer davala trzbu ktera nesedi se slovy “hele sefe mel ste ty ceny stanoveny spatne, blbej slevovej system, tak sem to predelala”

    nejspis je v tehle firmach “oddeleni” kam se dostanou zadosti o zruseni smlouvy, lidi odtamtud tem co to chtej zrusit volaj a maj pravomoc jim nabizet naky bonusy aby je udrzeli… radova prodavacka na prodejne asi ne… tak ted kdyz to vis tak muzes zkusit to..
    pokud to neklapne tak tu smlouvu zrusis a pujdes jinam kde dostanes bonus jako “novej zakaznik”

    podle me to nema logiku a meli by se odmenit verni zakaznici nez aby to bylo jak to je.. ale oni urcite maj naky marketingovy magy kteri umi spocitat co se jim vic vyplati apod….

    hehe ja za mesic utratim tak 300 max peto za tel .. :)

  33. spyke

    Čau Čárys – bych ti zkusil pomoct k novýmu founu od Vodafone… s tvým svolením bych přeposlal tvůj článek ke známýmu v marketingu a třeba by se ledy hnuly… dej mi vědět – díky – SPYKE

  34. Čárys

    4: spyke : to by bylo great ! :)
    4: Assasin : Jasné, souhlasím. Jen na to mít ty nervy… mě tohle stačilo na dlouho. Taky proto maj ode mne klucí takovej respekt :)

  35. Éro

    Taky jsem u Vodafonu …taky za 300… a heslo zní….Jak do lesa pakárna,tak z lesa salám!!!
    Ono stačí zavolat na centrálu Vodafonu, povědět jim jak se věci mají…a dějí se docela věci :D
    Já například k těm 300 volným minutám nechávám dost slušnou částku navíc… Tak když mi někdo řekne že se mu nevyplácím … přestávám platit :D

  36. jira

    je vidět že si kliďas ja bych se neudržel respekt tobě

  37. Pavel Janda

    Kdyby mi někdo řekl: Vy se nám nevyplácíte! Okamžitě se jim omluvím s tím, že se teda stydím za to, že mně musí dotovat jako nějakou socku ,a že jdu k jinému partnerovi(operátorovi), kde mně budou brát jako rovnoprávného obchodního partnera…Když jsem to četl,otvírala se mi v kapse kudla.Mám podobný zkušenosti s přepálenejma účtama od O2. Po třech písemnejch reklamacích,jsem stáhl měsíční účet vždy skoro k jedné třetině. Oni na to mají i na netu formulář klucí šikovní…Když mi to udělali potřetí,vypověděl jsem smlouvu,s tím že na jejich obchodní praktiky nemám čas. Bohužel se všichni operátoři v ČR chovají tak,že mám silnej,že je tam kartel,kterej zalepil hubu i antimonopolnímu úřadu…sílu k boji!!!

  38. Pavel Janda

    a když jsme u zlodějů zkuste http://www.emiseco2.cz/emisni-kalkulacka .Myslel jsem,že kouknu jak škodím planetě a co bych měl udělat…ale výsledek,že vám napíšou,že chce náš slavnej stát poslat prachy…nemám slov. Po mně chtěj přes 3000…kamarádi

  39. Márys

    Nečetl jsem všechny komenty takže se možná budu opakovat.

    Jsme student, že jo a tak mám studentskej tarif od 02 cca 5 let, ale najednou ze dne na den mě zrušili ten starej a že musím přejít na novej. Já jsme řekl, že nechci a oni že to jinak nejde. Tak jsme nelenil došel k T – mobile, že přestupuju. Zahajil jsme převod čísla a nejedou telefon a milá paní s ptá, jestli jí mohu sdělit důvod proč odcházím. Tak jsem jí popovídal svůj příběh a ona, že by se chtěla omluvit a jestli může nabídnou 600 minut na měsíc zdarma po dobu jednoho roku a já říkám, že to beru a ona jestli může navíc přihodit ještě paušal jen za 50 kč měsíčně a já že taky beru. Takže jsme rok jsme volal skoro neomezene a celkem jsme jim dal asi 1000 kč protože sms jsme si musel platit.

    Rok se s rokem sešel a já řešil co dál…znalí triku O2 jsme šel najisto na pobočku a říkal jsem kam mám zavolat abych si domluvil dobré volání slečna mi dala číslo a já tam zavolal. Paní se mě zeptala kam chci přejít a jakej bych tam měl tarif a kolik bych utratil. Vše jsme jí řekl popravdě. A ona mi nabídla tu samou věc jako u Vodafone plus ještě nějakej bonus. Je to paušal platím 300 měsíčně a mám tam kredit 600 ze kterého si mohu volat a psát jak chci. s tim že minuta stojí asi 3,- a sms 1.

    Nebojte se s tvrdě donich…:)

  40. Franta

    Asi už ty pani co mi furt volaj že maj super nabídky přestanu posílat do hajzlu hned po představení…

  41. DD

    jako…klido vymenim muj dotovanej tel za dohodu s oskarem:-) Ani nevis kolik usetris

  42. ferda

    Když vidím ty tuny emocí, musím taky něco napsat. Od začátku sem vzal tenhle vztah (zákazník/operátor) trochu z jiný strany. Sem asi jedna z mála přeživších dojnejch, kterej stále využívá nejstarší (rozuměj nejdražší) služby firmy T-mobile. Na tarif pořád naprosto seru, za minutu jim pošlu zhruba 6 kaček (u sms nevim), a přesto provolám za měsíc do 200. Někdy mi ty dvě kila v klidu vystačí i na měsíc a 1/2. Dřív mě po každým dobití otravovali roštěnky ze “zákaznické podpory” s doměnkou, že budu nejspíš nějakej senilní děda, kterej vyfásl mobil od vnoučat a je z toho v prdeli. Dokud sem je odbýval slušně, volání proběhlo vždy do 1 hodiny po dobytí kréďa. Slečny se střídaly měsíc co měsíc (teda ty na drátě), až mě prostě přestalo bavit vysvětlovat, že nejsem stoletej dědek a pokud budu chtít, info najdu na webu. Tak sem si před 2 rokama zase jednou dobil a čekal. Zákaznické potvory samozřejmě opět neselhaly, načež jsem jim opravdu rázně vysvětlil (až sem se začervenal), že už mě teda s tou jejich péčí totálně mr*aj a dají mě pokoj. Od tý doby si to “zákaznický potvory” nejspíš zanesly do databáze (nejspíš černej puntík) a já mám zase klid, “rozfofruju” ročně kolem dvojky a na “služby” těch operátorskejch kur*v si prostě radši ani nezvykám.

  43. The Skreth

    Boží, jak článek, tak komentáře. Si skoro připadám, že pořád platím až moc :-D

    Jenom nechápu hanz_zlín_2, jak může platil 4 až 6kkč, to opravdu není zdravý ani rozumný. Kór potom, co sis tu mohl přečíst. Každej operátor by ti měl být schopný dát jako jednotlivci za 4kkč vše neomezeně.

    Jinak tenhle skrytý monopolistický přístup mě taky totálně vytáčí. Neprůhlednost cen a drzost limitu 160 znaků na 1 sms mě nasírá do bezvědomí!! Za ty peníze by v tom odpadní přenosu měly být libovolně dlouhé textovky tak za korunu.

    Ještě, že jim EU šlape na krk :-P

  44. DAW1d

    Potvrzuju že chodit na pobočky je o ničem. Funguje jen jedno. Vyhrožovat, vyhrožovat a vyhrožovat! Jsem u oskara asi 7let. Už sem měl asi 5x zaplatit 1000,- za odblokovíní služeb (zaplatil sem fakturu pozdě a blokli mě). A vždycky sem jen zavolal a řekl jim “nic mi neodblokovávejte, zaplatim jen fakturu a končim s váma!” A do pár dnů mi volala slečna s tim že ke mě budou přistupovat individuálně a že mi ten litr odpustí!:D Z těch pěti případů mi až v posledním řekli že už mi to odpustili hodněkrát a že teď to bude za 200,- ..možná bych uhádal i to!:D
    Před pár měsícema mi kámoš poradil ať jim zavolám jen tak, že mám nabídku od konkurence a odcházím.. Za pár dní mi zas zavolala slečna a prý má pro mě skvělou nabídku. Hromadu minut navíc a slevu tarifu!:D
    Takže teď platim cca 500 měsíčně a provolám cca 5hodin.
    Vyhrožovat odchodem a pak se můžou rozkrájet!:D

  45. čibrut

    Lol, bavím se nad úrovní vybraných komentářů, všichni všechno vědí, znají a mají ve všem jasno a jedině snad jejich rádia jsou chytřejší než oni sami :)

    Rád bych podotknul pro Skretha – 160 znaků na SMS je omezení služby resp. její technický specifikace (ostatně to si každej, než začne kolem sebe kopat může najít na netu, žeáno), nikoliv operátora. Že telefony dneska uměj napsat řekněme neomezeně dlouhou SMS je věc jiná. Ta se bohužel při odesílání MUSÍ rozkouskovat po 160ti znacích.

    Zrovna tak musim nevěřícně kroutit hlavou nad tím, jak někteří přišli na to, že hovory v síti operátorů je nestojí ani korunu. To si opravdu myslíte, že ty tisíce kilometrů optickejch vláken, rádiovejch spojů, ústředny a lidi co to hlídaj, aby když se to posere tak to netrvalo moc dlouho, že to je všechno zadarmo? To snad ne … výstavba a udržování sítě stojí nemalej drobák.

    Abych nebyl pořád jenom v opozici, tak souhlasim s tim, že SMS by měly bejt grátis. Posílaj se totiž tzv. signalizační trasou (obvykle to jde sítí úplně jinudy než samotnej hovor) a jako takový maj nejnižší prioritu (celkem logicky, protože mnohem důležitější jsou signalizační pakety, co maj na starosti mnohem důležitější věci – když klekne signalizace, tak jde celá sít nebo její segment do kopru).

  46. Los tomanos

    DAW1d: jsem u vodafone přes 6 let, asi jim zkusmo zavolám a budu se ptát jak se přenáší číslo jinam :D

  47. Los tomanos

    Ha, dílo skoro dokonáno. Zavolal jsem na vodafone: “Dobrý den, chtěl bych se zeptat co mám udělat abych si mohl přenest telefoni číslo k jinému operátorovi?” slečna:”Měl by jste mít ho napřed vybraného, máte už nakeho?” řekl jsem že mám, za minutu rozhovoru o tom jak by se mi konkurence vyplatila víc mě slečna přepojila na kolegu…. Takže ve finále jsme z mé faktury cca 1300-1500,- měsíčně udělaly cca 700,-. Ještě se ale chci zasnažit o internet zadara, tak snad to vyjde a když ne, i tohle je pohoda…

  48. The Skreth

    I ty čiBrute :-D

    Technické detaily takových věcí jako sms mě opravdu nezajímají. Absolutně mimo můj obor. Vůbec nerozumím tomu, proč to musí mít 160 znaků, každopádně, jestli to tak je, tak ať zlevní!

    A hlavní problém celé této situace je ten, že lidi jsou oprávněně nasraný kvůli tomu, že ceny nejsou jasné a transparentní. Člověk musí být doslova vychcanej a mít na to žaludek, aby dostal slevu, což hodně slušných a platících lidí nemá, takže ve finále ty společnosti vydělávají na slušných stálých zákaznících.

  49. Medvěd

    No to by me zajimalo jak sem na tom ja.. platim asi 2200s dph včetně internetu měsičně za neomezeny volani do vsech siti. a provolam nekdy az beda.. treba 15hodin i vic.. az je to vodporny kolik s tim clovek stravi casu

  50. Medvěd

    no ted sem to omrknul a spis tak 17-25hodin i tak tam asi zavolam at mi to zlevnej.. mam tam celkem tri telefony dva na jinejch tarifech.. tak to zkusim

  51. tomaass

    jinak jsem si vydal pro svůj soukromí průzkum anketku http://bozidecka.com/, asi to bude nějaká špatná cílová skupina, nebot vyhrava 200 – 400 , na milhause ..

  52. hajes

    Divam se, ze Vodkafone CR pouze nasleduje sveho ucitele z britanie. Kdyz jdes na pobocku, tak stravis 2h cekanim az prodavac obvola vsechny “odborniky” na centrale. Pak ti rekne, ze se s tim nesetkali a musis zavolat na technical support. samozrejme zadarmo se na zakaznickou podporu uz nevola. tudiz nez te spoji nekam na zakaznicky servis v zimbabwe a zacne na tebe nejaky cizinec mluvit jeste horsi anglictinou nez ty sam ovladas, jdes do kolen. Ve finale prijdes diky malemu problemu o cca 20£ za volani a cestovani (preci jen subaru trosku papa pri jezdeni po meste).

    Jako tresnicka na dortu ti poslou dopis, ze jsi nezaplatil to a to a tudiz musis zaplatit pokutu. Samozrejme se na ne vyse*es a po mesici ti dojde vyhruzny dopis soudniho rizeni. Stale ignorujes a dojde ti dalsi vyhruzny dopis jiz od agentury.

    S usmevem na rtech asertivne pozadas o nejake dukazy a evidenci jejich fantazie. Pak od nich dlouho neslysis, nasledne dojde dopis z agentury, ze oni me uz tedy soudit nebudou a mam to resit s operatorem.

    banda kokotu, nejlepsi je nic nepouzivat a vse zkapalnit. Likvidni majetek je idealni volba :o)

    v Uk je aspon spousty operatoru a levne ceny, tudiz nejake problemy s tarify nejsou zase tak hrozne. telefony vetsinou dostanes zdarma ke skoro vsem tarifum. nevim jak v cr, ale vyhybejte se mobilnimu internetu 3G+, takovou sracku jsem dlouho nevidel.

  53. hajes

    2Carys: vytucnena buchta me fakt dostalo :o) lepe bych to nenapsal LOL

  54. čiBrut

    The Skreth: hele já bych to zkrátil – člověk musí bejt vychcanej.

    Jinak ho pochčijou a podělaj ostatní.

    Takže se vlastně v určitym ohledu od “pádu opony” nic nezměnilo. Kdo nekrade, okrádá rodinu … dneska spíš koho nepoděláš, ten podělá tebe :)

    I ty Brute! :D

  55. Čárys

    4: All : Již brzy, počkám si na výpis z telefonu, a již brzy…jen co přeteče poslední kapka na mém účtě, jdu na to !

    Díky za motivaci – jsem ani nečekal :) to byl zase článek, ufff. Já jim dám, já se pochlapím, dupnu si !

  56. markéta

    máme u vodafonu 5 simek na jednu fakturu, platíme kolem 10-15k měsíčně, a taky je z toho prd. bylo to tak, je to tak, a bude to tak. výhodný tarify? jedině se smlouvou na dva roky (či jiný číslo), pak jsou ceny původní, často zákazník ani neví proč. takže za dva roky hurá a volat zase.

  57. Hroudič

    Noo já sem teď taky prodlužoval smlouvu..sem taky nákej pátek u T-Mobile a musím říct,že přesnej opak..seriozní jednání a za 5 minut sem si vykračoval s novym telefonem…udělal sem si radost s Nokii 3720c…je to voděodolnej,prachu odolnej zkrátka ten nerozbitnej telefon což určitě ocení každej biker,…. telefon mě vyšel na krásnejch 302Kč… musim opravdu pochválit ty růžový kluky…;) Join us!!:D

  58. vtch

    Sem to tu všechno přečet… Se mi zdá, že jsem taky pěkný idiot!

  59. Robin Tattoomaster

    jako dobry no :) 13 let v ruzove a platim tak do 2tis mesicne a jeste jsem si myslel ze neplatim moc. ale asi platim. smlouva konci za par mesicu tak je asi cas na zmenu. a to mam jeste dve sim u zlodafone a pritulkyne cislo bych prihodil k firemnimu tarifu v ruzove. tak to uz by mohlo byt zajimave a ne ze ne :)))

  60. Čárys

    Jen tak na ně !

Komentář: