Pimp your life – FREEDIVE TRIP.

krysař

Ahoj přátelé, kamarádi, prostě všichni lidi co sem občas zavítáte. Přišel čas, aby uzrál projekt, kterej jsem měl v hlavě už skoro rok. Jsem z různých stran dotazován na spoustu věcí, který jsem v životě dělal, jak stran sportů, tak stran třeba bydlení v maringotce, a mnoho lidí se mě ptá, jestli nedělám nějakej workshop, nebo třeba kurz. A my už o něčem takovým přemejšlíme dlouho. Takže pilotní projekt kterej se možná vyvine v něco velkýho, je vevnitř. Tentokrát to bude o tom, jak přidat hloubku svému životu.

Jsem člověk, který ve svým životě už zkusil hodně, a dělal mnoho činností, sportů, aktivit. Závodil jsem na skejtu, 25 let jezdím na snb, nosil jsem na horách uhlí na zádech na horský chaty v rámci brigád, běhám, plaval jsem 12h maraton, obstojně lezu, 1O let jsem závodil ve sjezdu na kole, bydlel jsem x měsíců v autě, dělám potápění na nádech, žiju v lese, dělám věci jinak. Životním krédem se mi stalo “Neexistuje nic takového jako obyčejný okamžik.” a razím teorii, že nezáleží  na cíly cesty, ale na cestě k cíli. Myslím že by člověk měl jít na horu jen tak vysoko, aby zjistil, že to hora je. Z jejího vrcholku jí neuvidí…

Rád objevuju věci po svém, rád si procházím těma bolestivejma ale tak krásnejma začátkama sám, ať už je to hledání nových tratí na kolo na Azurovém pobřeží stylem : “vezmi si kolo a ztrať se na celej den v horách..” nebo vyzkoušení všeho, co nabízí místní geografie stran lezení, běhání, spaní na úžasnejch místech, potápění, možnostech žít mimo čtyři zdi jakéhokoliv domu.

Jsem občas dotazován, zda bych nějaké ty svoje zkušenosti nepředal, ostatně dělám to tady už 7 let denodenně, a já to dělám fakt rád, opravdu rád ukazuju lidem, že to jde jinak, opravdu se snažím tak i žít a opravdu to není póza, já jsem takovej vevnitř…a dospěl jsem do bodu, kdy už obyčejný článek, nebo video nestačí. Dohodli jsme se tedy, že založíme jakousi cestovku, která vám připraví třeba 5 akcí za rok, který budou něčím neotřelý, zajímavý jak žánrově tak obsahově, prostě že vám moje vědomosti a zkušenosti předložím v různých akcích a vejletech, (ne jen zpětně na webu,) zaměřených na tu kterou konkrétní činnost, o níž vím hodně, a u níž jsou mé znalosti žádané, a u níž vím, že vás něčím posune dál, v životě, i v sobě.

Začneme tím, že vám poskytnu možnost, jet se potápět na nádech do jeskynní na mysu Kamenjak.

Předně bych chtěl říct něco o sobě a o freedivingu pro lidi, kteří jsou zde poprvé a nic o tom neví. Dělám potápění na nádech od roku 2008 a mám zaplavané doslova stovky hodin pod vodní hladinou jen s pomoci svého dechu. V roce 2010 jsem například strávil 64hodin pod hladinou, dokážu se pohybovat kolem 3 a půl minuty a zadržet dech na dobu přesahující 5 minut. Stran freedivingu mám obsáhlé lékařské vědomosti, prošel jsem si testama napojení na přístroje v nemocnici za cílem získat víc informací o procesech těla, v bazéně uplavu kolem 15O ti metrů pod vodou, 8 let cvičím “yogu” a freediving je jedna z mých nejoblíběnější cest k meditaci, uklidnění, i zlepšení fyzického výkonu ze všech těch sportů, kterými jsem si prošel, a procházím.

Můj kamarád, se kterým bychom vám tento projekt chtěli představit, se jmenuje Kaja, ale spíš ho znáte pod přezdívkou pan VTCH, dělá freediving ještě o dva roky déle, od roku 2006, prošel si všemi levely kurzů u jednoho z nejlepších freediverů světa Martina Štěpánka, je to člověk co profesionálně fotí pod vodní hladinou, co mu žádná blbost není cizí a co je v hloubkách, vzdálenostech a i časech pod vodou ještě mnohem dál než já. Zkušeností tedy máme mnoho, a pro koncept, který pro vás máme nachystaný, je to víc než jen dostačující…

Tedy, přejděmež k věci.

Naplánovali jsme pro vás čtyřdení výlet na mys Kamenjak, za účelem naučit se něco o svých možnostech, zažít něco nového, koukat se na hladinu zespodu, z toho jediného správného úhlu pohledu, a hlavně žít těch pár dní životem napůl tady, a napůl v jinosvětě.

Plán akce je tady :

—————————————————————————

26. září večer  až 3o září v noci – FREEDIVE NA MYSU KAMENJAK.

—————————————————————————-

Rozpis akce :

středa 26.září, 18h : odjezd od 720 obchodu v Táboře, ul.Kotnovská, 183 (tel 777 266 305 pro info)

V noci příjezd k městečku Premantura v Chorvatsku, což je u mysu Kamenjak, přespání na beachi.

čtvrtek 27 září : dopoledne úvod do freedivingu, probrání vybavení, strečingu, rozdýchání, vyrovnávání a bezpečnosti. Odchod do vody, kde vyzkoušíme pár cvičných ponorů do 5 ti metrů, aby jsme věděli, jak jste na tom. Bójka s nataženým lanem pro větší komfort, dohled nás obou po celou dobu ponorů.

čtvrtek odpoledne – předpokládám že budeme ještě unavení po cestě, takže se projdeme na mys Kamenjak do safari baru, kterej prostě musíte vidět. Západ slunce, umejt v kašně na náměstí a odchod na spací spot kterej miluju…a promítání dokumentárního filmu OCEAN MAN.

pátek 28 září :

Dopoledne odchod na mys Kamenjak, probrání technik vyrovnávání tlaků, rozdýchávání a packování, techniky na zklidnění tepové frekvence a strečingu s ohledem na zvýšení kapacity plic.

Konečně do vody. První seznámení s průplavy a malými jeskyněmi, které se tu dají najít, a proplavat v naprosté pohodě a bezpečí, v hloubkách kolem 4 metrů a délce do 5 ti metrů.

Odpoledne zkouška statik, a vyzkoušení hloubek do 1O ti metrů.

Večer přejezd do lomu Vintjan, grilovačka.

Sobota, 29 září.

Ráno a dopoledne plavecký trip. Trip po 4 ostrovech na které se dá dostat jedině lodí, a nebo pomocí čubičky, kraula, nebo tak :) Není nad to, procházet se po ostrově, na nějž se člověk dostal vlastní silou. Pro lidi, kteří si nevěří, je možnost popolejzat v lomu, nebo si dát třeba koupačku, a tak.

Kolem oběda přesun na Mys Kamenjak (cca 4km) a zlatej hřeb jeskynního potápění. Nejlepší jeskyně s neuvěřitelnejma expozicema, proudy světla, množstvím ryb, s lehkým nástupem a i možností zaplavat si delší tunel o vzdálenosti cca 10 metrů. Samozřejmostí je zde dát si lezení, deep water solo, nebo třeba clifdiving.

V podvečer, nebo odpoledne, odchod na vyzkoušení hloubek pod 15 metrů, opět s bojkou.

Večer odjezd na secret spot, spaní na střeše bungru z druhé světové války, párty, co dodat.

Neděle, 30 srpna :

Den hloubek. Dopoledne se rozcvičíme pár jeskyníma ponorama, a probereme systém těsného buddy kontaktu při topení hloubek, naučím vás . Natáhneme bójku s 2O m lanem a za dohledu nás obou si budete moci vyzkoušet hlubší ponory.

Probereme tréning v bazéně, tréning doma na gauči, dostanete tabulky na cvičení a pár dalších užitečnejch věcí který vám umožní doma navázat na tento náš kurz.

Pak se už budeme jen cachtat, koupat, kdo bude chtít ještě topit, může (jen ve dvojicích) a kolem 19h bychom, až zasyčí slunce ve vodě, odjeli zpět do ČR. Předpokládnný návrat je kolem 2 – 3h ráno.

————————————————————–

A důležité informace na závěr.

Ehm, musíte se pojistit. My samozřejmě se o vás postaráme stran dopravy, a know how, ale jinak nehradíme nic. Jste první  pokusná skupina lidí, takže je samozřejmě možné, že nevyjde vše tak jak bych chtěl, ale to co jsem psal, to bych rád dodržel.

Ze čtyřdeního kurzu vám sestřihám video, a Pan VTCH udělá fakt kvalitní fotky, takže dejme tomu za 4 dny po dokončení kurzu budete mít vše zdarma ke stažení na uložto, na památku.

třeba pro představu videjko e Egypta : a fotky od pana VTCH

Prosím všechny, aby si uvědomili, že budeme žít v přírodě, spát venku, a aby se podle toho zařídili. Když bude pršet, vezměte si radši stan. Umejt se bude kde – první dva dny kašna na máměstí, poslední večer to dáte kdyžtak u mě ve sprše v autě (pokud bude voda) a nebo v moři. Já to tak dělám každej rok.

Jídlo prosím své, vařič raději taky, v případě nutnosti tam myslím jeden var bude určitě k dispozici, plynové bombičky prosím své, stejně tak nádobí, pití.

Cena tohoto celého je (v případě celého obsazení lidma) stanovena takto. Nechceme za to s Panem VTCH NIC.
Nepotřebujeme na tom jakkoliv vydělat, hrozně rádi se podělíme o to, co umíme a posdílíme sport, kterej oba milujeme. Odměnou pro nás bude to, že tenhle užasnej sport začne dělat víc lidí. Jediné co bychom rádi, aby se nám zaplatila nafta, a my dva to měli stran cesty “zadarmo”. Takže jsme cenu stanovili na 2500,- v níž je tedy cesta tam i zpět, zázemí, fotky, video, dáreček na závěr a hlavně čtyři dny služeb nás obou. Snad se vám to nezdá moc.

Stran potápění – je třeba sebou mít PLOUTVE, MASKU, ŠNORCHL. To bezpodmínečně. Samozřejmě, pokud máte možnost, půjčit si někde neopren, udělejte to. Klidně i plaveckej, nebo surfovej, po hodině bejvá ve vodě celkem dost zima a u freedivingu se spoří energie a kyslík, moc se nehejbeme… !!!

————————

Těšíme se na vás, a doufáme, že vás to aspon někoho zaujme. Věřte tomu, že to nebude nic složitého, že se dozvíte něco o sobě a že na tenhle vejlet budete ještě dlouho vzpomínat. Když se to povede, i když se to nepovede. Punk není mrkev !

Tak a kommenty jsou vaše.
Závazné přihlášky kdyžtak posílejte mě na maila seven20@volny.cz a nebo volejte (nepište) na telefon 777 266 305.

Martin aka Čárys a Karel VTCH Fiala, 720.cz

35 komentářů pod “Pimp your life – FREEDIVE TRIP.”

1. chleban

carys, ses nejlepsi a az vyrostu chci byt alespon trochu jako ty… a pan VTCH je asi taky nejlepsi (ale nejezdi na kole :-) at vam to vydrzi!

2. vtch

Na kole jezdit umím.

Ale jsem skromný synek a tak to ví jen pár lidí…

P.S. Třeba do obchodu jedu někdy na kole… No… A TAK

:)))

3. Kozel

Hmm, jel bych hned, bohužel nesplňuji – TENTO KURZ NENÍ URČEN PRO ŠAMPÓNY A LIDI V NEPOHODĚ, CO NEJSOU OCHOTNÍ SPÁT 4 NOCI VENKU NA ZEMI !!! – když budu spát mimo, vevnitř v posteli, vezmete mě?

4. Barell

Jedu!! Není co řešit, můj cigožidovskej bágl je stále sbalenej…

5. Pavlik

Carys: “Odměnou pro nás bude to, že tenhle užasnej sport začne dělat víc lidí.” …i já mám radost.

P.S. Že bych se jel něco naučit :-) ?

Pěkný léto, bro.

4 Kozel : Jasně, tebe dycky, Kozle :)
    4 : Barell : Mám tě teda napsat ?
    Poslal jsi maila ?

4: Pavlík : Pojed !
    Asi budeme muset udělat nějake stop stav, tlupu 15 ti lidí nejsem schopen ukočírovat, ani náhodou…

7. MIchal

Čárys, si super kluk – fakt všechno na vysoký úrovni a v moc pěkným stýlu.

děkuji všem za kladné ohlasy.

Aktualizuji soupisku lidí, co jedou.

Ehm.

T5 : Pan VTCH, já, Barell. (plno)
    Space VAGON : Ráďa, Peta, Michal Wipeout, Monika Wipeout, Michaela Platilová, Jaroslav Rážek (plno)

Pro obrovskej zájem během první hodiny bereme ještě tedy třetí auto. Carlos, taky potápěč…

Kára na rohlíky : Carlos (pilot), Jan Šindrbal, dva zbývají, tím bude konec, fakt. Poslední dvě místa…….

9. Petrolejka

Ahojte, špica nabídka, hned bych jela!!! Jenže v tomto termínu budeme asi sbírat víno, takže na příští akci se budu těšit:-). Sice už jsem asi trochu fajnovka, ale zavzpomínám na pionýrský tábor:-D…

10. Dusan

Jdu! Posilam e-mail. Jinak,asi mne nikto jeste neznate,ale jsem spoluzak Petra (Bleka).Vypada to jako super plan,neco jsem jiz naplaval,zacinam s lezenim a potapeni zboznuji. Tak zatim.Tesim se,doufam ze mate jeste volno.

11. vlx

Ty voe, se dama si na viru a budu se modlit, at vam tam nekdo nezakali ))) Fusujete inst. do remesla? Aj aj, z toho kouka pruuuser ))))

12. vtch

nikomu nikam nefusujeme :) prostě berem lidi do vody, ukázat jim život v podmořských jeskynich :)

A koukej se sebou něco dělat, ať zas potom nelituješ, žes nejel :))) viz Egypt v lednu :)))

13. Reny

Super nápad, super akce, super článek a super fotky!!! Já tě fakt obdivuju a smekám Čárysku!!!

Jo a chtěla jsem se zeptat…zahlídla jsem u tebe surfing na fb…nebudeš dělat příští rok surfovej kemp??? Ty jo jen tak dál kluci :-)

4 reny : Surfovej kemp už je tady a já tu dělám Guida ! Právě ti píšu z plážovýho baru na břehu oceánu, z Portugalska. viz fotos : http://720.cz/?p=15126

Ostatně, není nic lehčího, než kliknout a dočíst se vše tady : http://www.surfdovolena.cz/

4: vlx : kdo by zakalil ? To bys mohl mít strach, kolik lidí zemře cestou v autě…život je jen náhoda…a myslím, že riziko bude spíš cesta tam, než potápění tam. Nejsme šílenci typu pipina, fakt ne.

A jak píše VTCH. Neprud a radsi pojed : )

aktualizace cestovatelů :

T5 : Pan VTCH, já, Barell. (plno)

Kára na rohlíky : Carlos (pilot), Jan Šindrbal, Dušan

Zbývá jedno místo…poslední možnosti : )

16. Aleš Doucha

Jedu také, zapište mě

17. vtch

Uauuuu…

FUUUUUUL :)))

akej, Aleš Doucha je poslední, a je to.

Trvalo to 24hodin obsadit 13 míst ?
    Ehm, jsem nečekal. Díky všem a začnem to s panem VTCH ladit…

24h…nechapu nic. ‘

No nic, padám na vejlet na ostrovy…pááá a díky !

19. Reny

juchuuu, super děkujuuuu….dočtu, přečtu, prohlídnu! Já ci s tebou na ten kemp!!! Jinak hezkej vejlet pod hladinu :)

20. jacobo

Doufal jsem , že to rozjedeš, držím palce ať to všechno klapne.

21. Moni

Ahoj pane!
    Tak tě zdravím do té nechutné pohody do Portugalska!
    Návrat do reality byl krutej, ale asi jste mě tam poznamenali, nepovedl se úplně a ani to nedovolím :-)
    Moc se těšíme pod hladinu a na tebe a zbytek tlupy, zatím pa…a tak :-P

22. Honzáno

Dááámn, o den pozdě…doufam ze to nebude posledni akce tohodle typu.
    přeju pěkný topení

23. petr kleiner

A sakra, chtel jsem taky jet. Napis si me jako 1. Nahradnika diky Petr

24. Carlos Nejdek

inspirace : http://navratdoreality.cz/?p=view&id=14503

4: Jacobo : díky moc ! Já taky…doufám, hehe : )
    4: Moni : Mě to čeká ted v sobotu, bude to peklo, po tý době…po…čtvrt roce…hm…BRRRR, jdu na drink…a tesim se na vas…

4: Honzano : Když vše klapne, stihli by jsme to do zimy ještě jendou, tak o měsíc později, doufám…

Petr Kleiner : Píšu si tě, kdyby někdo onemocněl, nebo tak. Jsi na řadě ! A díkys.

26. manííík

moc dobrá myšlenka hoši,….jen zrovna potápění není věc pro mě, ale jestli bude něco jako přejetí alp, nebo přežití v “džungli”, tak se velice ráda připojím =)…..

možná, někdy. ted jedeme topit jeskynky… : )

28. spykw

ty voe… koumám o tom, že bych nakopnul obytnýho Myšáka a přidal se k vám… vypucovat si makovici a zažít něco jinak… ;-)

29. robin_tattoomaster

palec nahoru a napad a provedeni!

4 Dan Spyke : Prosím až na druhej termín, máme totálně plno a já to chci dělat poctivě, to je max pro 1O lidí…protože jinak to nejde ukočírovat…

Další termín ještě do zimy stihneme, myslím…

4: RObin : Děkuju…hele, až se trochu uklidní situace, asi bych tě potřeboval, hehe, mám takovej plán, ti čoveče, ehm, no, prostě ti napíšu maila, to bude nejlíp, co… : )

31. robin_tattoomaster

jj, beru na vedomi. ja bych te taky asi potreboval protoze mam taky takovej plan :)
    jinak cele zari jsem mimo….west coast road trip ;) takze az potom.

Jasnačka, já se stejně do…cca listopadu nehnu z akcí – mám toho moc, ale pak…pak jsem free…zavolám…Užij si trip !

33. skrip

Až se vrátím zpět do čr, tak bych s tebou rád probral nějaké věci okolo freedivingu, OWD už mám, ale přece jenom, tohle mě láká víc ;)

34. skrip

Jo a každopádně nápad hodně dobrej!

Jo, a právě jsem se vrátil Do ČR z prvního kurzu. Nemám slov. Pak se ozvi.

OWD smrdí, my jedem FREE. :)